فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نتایج لیگ قهرمانان آسیا/ حذف تلخ استقلال


فوتبال روز:تیم فوتبال استقلال ایران با شکست برابر تیم الشباب عربستان از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازماند.


استقلال2 ـ الشباب3


گل‌ها: اکبرپور(24) و کاظمی(30) برای استقلال، فیصل بن سلطان(23)، تارق(47)، ولید الغیزانی (89)برای الشباب
 ورزشگاه فهد کینگ، تماشاگر 2000نفر
 داور: توما ماساچی(ژاپن)
اخطار: کاظمی(استقلال)


 استقلال: محمد محمدی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، حسین کاظمی، کیانوش رحمتی، پژمان منتظری، فابیو جان واریو(69 مجتبی جباری)، خسرو حیدری، محسن یوسفی، سیاوش اکبرپور، فرهاد مجیدی

سرمربی:‌ صمد مرفاوی

الشباب: ولید عبدالله، عبدالله شهیل(89 ولید الغیزانی )، زیاد المعاد، سعد عنزی، مارسلو کاماچو، مجید المحروم، احمد عاطف(64حسن فلاطه)، عبدالمالک الکیبری، تارق ابراهیم، فلاویو داسیلوا، فیصل بن سلطان

 سرمربی: پریریا


 شرح بازی:

 دقیقه 91 بود که صمد مرفاوی نگاهی رو به آسمان کرد و از خدا مدد خواست، او به دنبال اتفاق مشابهی بود که قبلا بارهای برای تیمش رخ داده، بازگشت به بازی در لحظات تلف شده مسابقه اما در حالی که چیزی تا تساوی باقی نمانده بود ضربه سیاوش اکبرپور با اختلاف میلی‌متری از روی دروازه به بیرون رفت تا الشباب به مرحله بعدی این مسابقات صعود کند. این در حالی بود که استقلال در دو سوم بازی توپ و میدان را در دست داشت و بیش از 4بار موقعیت مسلم گل را از دست داد. استقلال که برای تکرار نتیجه خوب قبلی در عربستان وارد زمین شده بود، ابتدا روی یک گل غیرصحیح از شباب عقب افتاد اما بلافاصله به بازی برگشت و با دو گل پیش افتاد. اما در شرایطی که همه چیز برای گل سوم استقلال آماده بود مجیدی در مصاف تک به تک مغلوب دروازه‌بان شباب شد تا همه چیز به نیمه دوم موکول شود. در این نیمه استقلال برخلاف انتظار بازی را به شباب واگذار کرد که ا ین عقب‌نشینی که همراه با بازی پراشتباه مدافعان بود یک گل به شباب تقدیم کرد. استقلال بعد از گل خورده اما جلو کشید و با ورود جباری به زمین بازی را در دست گرفت. اما دو موقعیت عالی دیگر این تیم نیز از دست رفت تا شباب روی یک ضدحمله در دقیقه 90 به گل برسد زمانی که دیگر فرصت چندانی برا ی جبران نبود. گرچه استقلال باز هم می‌توانست روی ضربه اکبرپور به گل برسد. این شکست تلخ در حالی نصیب نماینده ایران شد که آنها به واقع شایسته پیروزی بودند و بدون شک اگر بازی برگشتی در کار بود می‌شد استقلال را در جمع هشت تیم پایانی تصور کرد. اما ... حیف!


شرح گل:

 1ـ0(الشباب): در دقیقه 20فصیل بن سلطان با کنار زدن پژمان منتظری و شارژ او گل او را به ثمر رساند و داور نیز هم خطایی نگرفت.
1ـ1(استقلال): در دقیقه 24 خطای مدافعان الشباب بر روی مجیدی پنالتی شد و سیاوش اکبرپور آن را تبدیل به گل کرد.
1ـ2(استقلال): در دقیقه 30 پاس در عمق مجیدی به حسین کاظمی و شوت از راه دور او گل دوم را برای استقلال رقم زد.
2ـ2(الشباب): در دقیقه 47 نفوظ تارق بازیکن الشباب از جناح راست و ضربه آرام او از میان پاهای یوسفی وارد دروازه استقلال شد.
3ـ2(الشباب): یک گل راحت دیگر کاپیتان الشباب محسن یوسفی را از پیش رو برداشت و سانتر او روی خط دروازه توسط ولید الغیزانی دروازه استقلال شد.


اتفاق ویژه: شکست استقلال واقعاً‌ تلخ بود. آنها پرامیدترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به نظر می‌رسیدند و شاید چوب غفلتشان در بازی آخر مقدماتی را خوردند. الغرافه دیگر تیم صعودکننده از گروه استقلال امشب به مرحله بعد صعود کرد. باید باز هم بنویسیم حیف!


الغرافه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد


الغرافه در شرایطی که میزبان باختاکور بود با تک گل دقیقه 86 آریگو از روی نقطه پنالتی به برتری دست یافت تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

نماینده قطر در مرحله مقدماتی هم گروه استقلال بود و در پایان این مرحله در رتبه اول گروه قرار گرفته بود.


صعود قاطعانه نمایندگان کره‌جنوبی به مرحله یک‌چهارم نهایی

سوان بلووینگز کره‌جنوبی که موفق شده بود به‌عنوان تیم نخست گروه هفتم گام در مرحله حذفی بگذارد در ورزشگاه جهانی سوان میزبان بیجینگ گوان چین بود و موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد میهمانش بگذرد و جواز حضور در مرحله یک‌ چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.
هر 2 گل این دیدار را خوزه موتا بازیکن برزیلی سوان در دقایق 27 و 86 به ثمر رساند.
موتا با به ثمر رساندن این 2 گل مجموع گل‌های زده خود را به عدد 9 رساند تا برای کسب آقای گلی این پیکارها بسیار امیدوار شود.
صعود سوان بلووینگز به مرحله بعدی لیگ قهرمانان در شرایطی است که این تیم در رقابت‌های لیگ کره‌جنوبی (کی‌لیگ) در انتهای جدول رده‌بندی قرار دارد.

در دیگر دیدار منطقه شرق آسیا، سئونگ‌نام ایلهوا کره‌جنوبی در خانه پذیرای گامبا اوزاکا ژاپن بود و با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید تا دومین نماینده کشور کره‌جنوبی نیز گام به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بگذارد.
سئونگ نام در شرایطی توانست گامبا اوزاکا قهرمان سال 2008 آسیا را با نتیجه‌ای پرگل حذف کند که در نیمه اول، بازی با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود اما در نیمه دوم نماینده کره موفق شد 3 گل وارد دروازه حریف ژاپنی کند تا مقتدرانه راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شود.

گل‌های این دیدار را مولینا در دقایق 74 از روی نقطه پنالتی و 90 و یونگ سونگ در دقیقه 84 به ثمر رساندند.

به این ترتیب در پایان روز اول مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در منطقه شرق آسیا هر 2 نماینده کره‌جنوبی موفق شدند به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند و نمایندگان ژاپن و چین با این رقابت‌ها وداع کردند.





                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com 




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد