فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

آمار کامل 8 تیم صعودکننده در لیگ قهرمانان آسیا


فوتبال روز:سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد تا هشت تیم برتر این قاره مشخص شوند.


در پایان این مرحله تیم‌های ذوب‌آهن از ایران، الغرافه از قطر، الشباب و الهلال از عربستان از غرب آسیا و پوهانگ استیلرز، جئونبوک موتورز، سئونگنام ایلهوا وسوان بلووینگز از کره‌جنوبی از شرق آسیا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند تا با هم در این مرحله رقابت کنند. اتفاق جالب این مرحله صعود چهار نماینده کره‌جنوبی به مرحله یک‌چهارم نهایی بود که یک بار دیگر قدرت فوتبال این کشور را به همگان اثبات کرد. برخلاف تیم‌های کره‌ای که قدرت خود را به رخ حریفان کشیدند، نمایندگان فوتبال ژاپن در این مرحله از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا این کشور در مرحله یک‌چهارم نهایی هیچ نماینده‌ای نداشته باشد. در غرب آسیا هم تیم‌های عربستانی پر قدرت ظاهر شدند و خودشان را نشان دادند. نمایندگان فوتبال ازبکستان هم مقابل حریفان خود حذف شدند تا در این دوره از رقابت‌ها حسابی ناکام بمانند. از سه تیم ایرانی هم که راهی این مرحله شده بودند، ذوب‌آهن با منصور ابراهیم‌زاده جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را به دست آورد تا فوتبال کشورمان بعد از مدت‌ها در این مرحله نماینده داشته باشد.

یک بازی در وقت اضافه
از هشت بازی که در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد، نتیجه هفت بازی در 90 دقیقه قانونی رقم خورد و تنها یک بازی به وقت اضافه کشید. تیم‌های آدلایدیونایتد استرالیا و جئونبوک موتورز کره‌جنوبی در 90 دقیقه به تساوی دو بر دو رسیدند اما این نماینده کره‌جنوبی بود که در دقیقه 116 به گل رسید و جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را به دست آورد.

حذف پرامتیازترین تیم مرحله گروهی
کاشیما آنتلرز ژاپن تنها تیمی بود که در مرحله گروهی امتیازات کامل را کسب کرد و با اقتدار راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. کاشیما آنتلرز که امید فراوانی برای صعود به جمع هشت تیم داشت در خانه مغلوب پوهانگ استیلرز، قهرمان دوره گذشته لیگ قهرمانان شد تا از صعود به مرحله بعد بازبماند. باخت کاشیما آنتلرز اولین شکست این تیم در فصل جاری لیگ قهرمانان بود.

یک بازی خانگی در مرحله یک‌هشتم
با توجه به نتایجی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد فقط دو تیم از یک کشور در مرحله یک‌هشتم نهایی با هم روبه‌رو شدند. ذوب‌آهن و مس کرمان از ایران تنها تیم‌هایی بودند که از یک کشور با هم روبه‌رو شدند و در نهایت یک تیم حذف شد.

کره‌ای‌ها تنها میهمان موفق
در مرحله یک‌‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شش تیم میزبان راهی مرحله بعد شدند و فقط دو میهمان جواز حضور در مرحله یک‌چهارم را به دست آوردند. در غرب آسیا تمام میزبانان راهی مرحله بعد شدند و میهمانان با جام خداحافظی کردند. تیم‌های کره‌ای در شرق آسیا این روند را از بین بردند و با حذف نمایندگان فوتبال ژاپن و استرالیا راهی مرحله بعد شدند. جئونبوک موتورز و پوهانگ استیلرز از کره‌جنوبی تنها میهمان‌هایی بودند که راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند.

9 گل برای آقای گل آسیا
در پایان مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، خوزه موتا، مهاجم سوان بلووینگز کره‌جنوبی با به ثمر رساندن 9 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. بعد از خوزه موتا، کلمرسون از الغرافه، دنیلسون از بنیادکار، اینو از جئونبوک موتورز، فرهاد مجیدی از استقلال، فلاویو از الشباب و لئوناردو از السد قطر با پنج گل زده در رده دوم جدول گلزنان قرار گرفته‌اند. در حال حاضر و با توجه به حذف تیم‌های بنیادکار، استقلال و السد، دنیلسون، فرهاد مجیدی و لئوناردو از کورس آقای گل خارج شده‌اند.

صعود با اقتدار
تیم‌های الهلال عربستان از غرب آسیا و سئونگنام ایلهوا کره‌جنوبی از شرق آسیا در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بهترین نتیجه را کسب کرده‌اند. الهلال در این مرحله بنیادکار ازبکستان را از دور رقابت‌ها حذف کرد و سئونگنام هم گامبااوزاکا ژاپن را با حساب سه بر صفر کنار زد.

هجومی‌ترین تیم آسیا
تا پایان مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا جئونبوک موتورز کره‌جنوبی با 20 گل زده عنوان هجومی‌ترین تیم لیگ آسیا را در اختیار گرفته است. سوان بلووینگز کره‌جنوبی هم بعد از جئونبوک موتورز با 15 گل زده در رده دوم قرار گرفته است.

نتایج مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در غرب آسیا
ذوب‌آهن (ایران) یک - مس کرمان (ایران) صفر
الشباب (عربستان) 3 - استقلال (ایران) 2
الهلال (عربستان) 3 - بنیادکار (ازبکستان) صفر
الغرافه (قطر) یک - پاختاکور (ازبکستان) صفر


نتایج مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در شرق آسیا

کاشیما آنتلرز (ژاپن) صفر - پوهانگ استیلرز (کره‌جنوبی) یک
آدلایدیونایتد (استرالیا) 2 - جئونبوک موتورز (کره‌جنوبی) 3
سئونگنام ایلهوا (کره‌جنوبی) 3 - گامبااوزاکا (ژاپن) صفر
سوان بلووینگز (کره‌جنوبی) 2 - بژینگ گوان (چین) صفر


جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا تا پایان مرحله یک‌هشتم نهایی

9 گل: خوزه موتا (سوان بلووینگز کره‌جنوبی)
5 گل: کلمرسون (الغرافه قطر)
دنیلسون (بنیادکار ازبکستان)
انیو (جئونبوک موتورز کره‌جنوبی)
فرهاد مجیدی (استقلال ایران)
فلاویو (الشباب عربستان)
لئوناردو (السد قطر)



                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com 





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد