فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

خانه‌تکانی بزرگ در پرسپولیس/ لیست دایی در بازار نقل و انتقالات


فوتبال روز:حبیب کاشانی و علی دایی در حالی که فینال جام حذفی را پیش رو دارند، به دنبال ساخت تیمی رویایی برای پرسپولیس هستند.


هرچند علی دایی پس از پیروزی در دیدار رفت فینال جام حذفی مقابل گسترش فولاد تبریز از عملکرد شاگردانش ابراز رضایت کرد ولی با نمایش‌های قبلی بازیکنان تیم به فراست دریافتند که نمی‌تواند برای حضور موفق و قدرتمندانه در فصل آینده چه در عرصه داخلی و چه در لیگ قهرمانان آسیا (در صورت قهرمانی در جام حذفی) روی مجموعه فعلی‌اش نمی‌تواند حساب کند و حتما باید تغییرات اساسی در ترکیب نفرات و حتی کادر فنی پرسپولیس ایجاد کند.
به نظر می‌رسد قرمزها برای فصل آینده مشکل چندانی از لحاظ مالی نداشته باشند ولی محدودیت‌های موجود در آیین‌نامه نقل و انتقالات حسابی دایی را به دردسر انداخته و او را مجبور کرده با سبک سنگین کردن نام‌ها روی کلیدی‌ترین نفرات برای رفع نقاط ضعف تیمش زوم کند.
نوع بازی پرسپولیس و توانایی‌های نفراتش نشان می‌دهد که قرمزها تقریبا در تمام خطوط نیاز به تقویت عمده دارند و عملا نمی‌توان هیچ یک از خطوط سه‌گانه را در این میان با ادعای بهتر بودن نسبت به سایر مناطق از آنها منفک کرد و به همین خاطر دایی مجبور است روی نفرات بسیاری دقیق شود آن هم در حالی که فقط می‌تواند شش بازیکن لیگ برتری جذب کند و تازه می‌خواهد یکی از این سهمیه‌ها را هم برای نقل و انتقالات نیم‌فصل نگه دارد.
به همین خاطر است که سرمربی پرسپولیس با همفکری سرپرست باشگاه و همچنین دوستان و مشاورانش ضمن بررسی نفرات لیگ برتری روی مقوله‌های دگر مثل ایرانی‌های بازگشته از خارج و همچنین بازیکنان خارجی حساب باز کرده است. با توجه به قرائن و شواهد، به نظر می‌رسد بازگشت مازیار زارع پس از یک فصل حضور در امارات و مهرزاد معدنچی پس از سه سال بازی در آن سوی آب‌های گرم خلیج همیشه فارس تقریبا تمام شده باشد و این دو بازیکن فصل آینده در مرکز و سمت چپ خط میانی پرسپولیس به میدان خواهند رفت. در واقع رقم‌های بالا و غیرقابل تصور که نفراتی چون میلاد زنیدپور و حسن اشجاری برای حضور در پرسپولیس ارایه کردند باعث شده که دایی فایل زنیدپور را کاملا بسته و در مورد اشجاری هم قضیه را به کاشانی محول کند و در عوض پروژه بازگرداندن معدنچی را تسریع ببخشد.
به نظر می‌رسد جذب کریم انصاری‌فر در خط حمله و هادی عقیلی در خط دفاع هم در مراحل آخر خود باشد و با احتساب جذب اشجاری یا یک مدافع چپ دیگر عملا دایی پنج سهمیه مورد نظر لیگ برتری خود را خرج می‌کند و برای بقیه مناطق یعنی خط میانی و حمله باید روی بازیکنان خارجی حساب کند و در این میان به نظر می‌رسد که دایی در کنار حفظ تیاگو فراگو می‌خواهد یک هافبک محوری و یک مهاجم نوک گلزن از نوع اروپایی‌‌اش جذب کند. البته دایی در تنها فصلی که به عنوان سرمربی در بستن تیم سایپا در لیگ هفتم حضور داشت تجربه ناموفقی در جذب بازیکن خارجی مثل اواندرو سیلوا، علو ترائوره و حتی عیسی ترائوره و آدریانو آلوز داشت و با توجه به سوتی‌های پرسپولیس طی سال‌های اخیر در جذب خارجی‌ها مثل رافائل، دی‌کارمو، پانامایی‌ها، آراندا و... هم دایی و هم کاشانی می‌خواهند در زمینه جذب لژیونر دیگر بی‌گدار به آب نزنند و بازیکنان دارای رزومه و کارنامه مشخص را برای پرسپولیس بیاورند.

معمایی به نام رحمتی
تجربیات بین‌المللی و ملی گرانبهای دایی، او را ملزم می‌کند تا روی دروازه تیمش حساب جداگانه‌ای باز کند چرا که حتما مربیان مختلف و سرشناسی که دایی زیر نظر آنها کار کرده، بارها در صحبت‌هایشان گوشزد کرده‌اند که یک دروازه‌بان خوب به تنهایی نیمی از یک تیم است. در عین حال پرسپولیس طی یک دهه گذشته بعد از عابدزاده و افول فنایی عملا دروازه‌بان مطمئن و تمام عیاری نداشته و از این بابت ضربات جبران‌ناپذیری هم متحمل شده‌اند.
هرچند در پروژه خریدهای دایی نام چند مدافع برجسته لیگ برتری دیده می‌شود و در صورت موفقیت در جذب آنها پرسپولیس صاحب یک خط دفاعی پرمهره و احتمالا مستحکم خواهد شد ولی در عین حال وسوسه جذب یک دروازه‌بان سطح بالا موردی است که هیچ یک از مربیان را ول نمی‌کند و دایی هم از این قاعده مستثنی نیست به خصوص که یکی از معدود نقاط روشن حضور دایی در تیم‌ملی، وجود دروازه‌بانی به نام سیدمهدی رحمتی بود و حالا سرمربی پرسپولیس خیلی تمایل دارد تا با توجه به نمایش‌های درخشان رحمتی در دروازه سپاهان او را هم به جمع نفرات تیمش اضافه کند و حتی کاشانی هم راضی شده مبلغی بالاتر از سقف بازیکنان پرسپولیس به رحمتی پرداخت کند اما این دروازه‌بانی که فصل گذشته به قولی بیش از 700 و به قولی دیگر بیش از 650 میلیون از سپاهان پول گرفته، در تورم روزافزون قیمت دروازه‌بان‌های داخلی به چه میزان بالاتر از سقف تعیین شده برای پرسپولیسی‌ها رضایت خواهد داد؟ فقط همین را بدانید که رحمتی پیشنهاد تیم متمول استیل‌آذین را رد کرده است و باید دید آیا رقم پیشنهادی کاشانی که معمولا زیاد اهل دست و دلبازی نیست، دروازه‌بان اول تیم‌ملی را راضی می‌کند یا خیر؟ البته فراموش نکنید که در صورت جذب رحمتی، پرسپولیس یا باید قید جذب مدافع چپ لیگ برتری را بزند و یا هر شش سهمیه لیگ برتری خود را در همین فصل نقل و انتقالات خرج کند.


آندو هم سرخپوش می‌شود

آندرانیک تیموریان در یک قدمی پرسپولیس است. هافبک دفاعی ملی‌پوش فوتبال ایران که حال و روز خوبی در فوتبال جزیره ندارد، شخصا با علی دایی در خصوص حضور در پرسپولیس بصورت تلفنی صحبت کرده است. البته این گفت‌وگو مربوط به چند هفته قبل است و تیموریان نیز تمایلی به افشای آن ندارد. توافقات ابتدایی حاصل شده و آندو قرار است دو هفته بعد به صورت رو در رو با حاج حبیب و دایی صحبت کند.او را از همین حالا سرخپوش بدانید. مگر اینکه استیل‌آذینی‌ها باز هم تصمیم بگیرند، او را با رقمی عجیب و غریب جذب کرده و مانع از حضورش در پرسپولیس شوند.


سیدجلال بعد از بازی آخر جدی می‌شود

مدافعی که چند سال پیش مورد نظر علی پروین قرار داشت بعد از 6 سال تأخیر، قرار است به پرسپولیس بیاید. البته مذاکرات در مرحله ابتدایی است. گویا مدیر برنامه‌های این بازیکن به کاشانی وعده داده که او را به پرسپولیس می‌آورد. با رقمی مناسب، خود سید جلال فعلا مذاکره مستقیمی با حبیب کاشانی نداشته. قرار است مذاکرات مستقیم بعد از دیدار پرسپولیس و سپاهان صورت گیرد. هر چند که احتمال حضور این مدافع در پرسپولیس بسیار ضعیف است.


زنیدپور نصف راه را آمده!

میلاد زنیدپور یکی از گزینه‌های اصلی لیست علی دایی است. حتی شنیده می‌شود او پس از حضور مدیر برنامه‌هایش در شورای شهر و گفت‌وگو با کاشانی، چند روز قبل هم در خارج از باشگاه و در حوالی میرداماد (نام محل نزد ما امانت است) با دایی گفت‌وگویی رو در رو داشته است. اما مصاحبه‌های اخیر او و اعلام رقم 600 تا 700 میلیونی برای حضور در پرسپولیس تا حدی کار را خراب کرده است.زنیدپور اگر می‌خواهد در پرسپولیس بازی کند باید سقف پیشنهادش را تا حدود 500 میلیون کاهش دهد وگرنه با مخالفت باشگاه روبه‌رو و مذاکراتش را با استقلال آغاز می‌کند!

گفتنی است که او به موازات پرسپولیس با استقلال هم در حال مذاکره است.


حضور قطعی غلامرضا رضایی در پرسپولیس

کارش با پرسپولیس تمام شده و فصل آینده پیراهن پرسپولیس را به تن خواهد کرد. البته تا به این جای کار! او می‌خواست در نیم فصل به پرسپولیس بیاید. مذاکره هم کرد، اما لیست پرسپولیس پر بود. او هم در همان مذاکرات به کاشانی وعده داد که از ابتدای لیگ دهم به پرسپولیس خواهد آمد. همه چیز مهیا است. هم کاشانی و دایی او را می‌خواهند، هم غلامرضا رضایی می‌خواهد سرخپوش شود. پس کار را تمام شده بدانید. اگر او به عنوان اولین خرید پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات راهی هیات فوتبال تهران شود.


نوری باید رضایت خانواده‌اش را جلب کند

مذاکرات به مراحل پایان خود رسیده و توافق کلی حاصل شده است. اگر اتفاق خاصی نیافتد، هافبک بازیساز صبای قم نیز فصل آینده پیراهن سرخ پرسپولیس را به تن خواهد کرد.فقط می‌ماند یک مشکل که آن هم به نارضایتی خانواده محمد نوری مربوط می‌شود. دلیلش بر ما پوشیده است. اما به نظر می‌رسد خانواده محمد نوری چندان موافق حضور او در پرسپولیس نیستند. البته این مشکل تا حد زیادی مرتفع شده و با پا در میانی کاشانی به احتمال بسیار زیاد نوری هم در فصل نقل و انتقالات سرخپوش خواهد شد.


باشگاه پرسپولیس منتظر رقم مالی خلعتبری

مذاکراتی بصورت جسته و گریخته صورت گرفته اما هرگز مستقیم نبوده است. محمدرضا خلعتبری چند هفته قبل برای حضور در پرسپولیس رقم یک میلیارد تومان را پیشنهاد داده بود. اما مشکلات او با منصور ابراهیم‌زاده از یک سو و عدم توجه باشگاه به چنین رقمی باعث شد تا او کمی کوتاه بیاید.به نظر می‌رسد خلعتبری تمایل چندانی به ادامه همکاری با ابراهیم‌زاده ندارد. این را خود ابراهیم‌زاده نیز متوجه شده! از این‌رو این هافبک تکنیکی قرار است پس از پایان آخرین دیدار ذوب‌آهن مقابل ملوان سری هم به شورای شهر تهران بزند. گفتنی است که خلعتبری از استیل‌آذین پیشنهاد 900 میلیون تومانی دارد.


رقم ناصحی بالا است

رضا ناصحی، مدافع – هافبک چپ پای ابومسلم که با سقوط این تیم به لیگ پایین‌تر، یک بازیکن دسته یکی محسوب می‌شود، مذاکرات ابتدایی را با مسوولان باشگاه انجام داده است. البته از طریق مدیر برنامه‌هایش، خبرهای پشت‌پرده حاکی از رقم بالای پیشنهادی او دارد. رقمی حدود 350 میلیون تومان. باشگاه نیز با این رقم مخالفت کرده! قرار است ناصحی بعد از بررسی پیشنهاد رقم درخواستی باشگاه - 250 میلیون - نظر نهایی خود را تا اواخر هفته آینده اعلام کند.


دانشجویی تنها شرط بازگشت اولادی

قضیه حضور اولادی در تمرین پرسپولیس آن هم با تاج گل به قضیه طلبش از پرسپولیس از زمان مدیریت‌های قبلی بود. کاشانی چون می‌خواست در آن روز به محل تمرین برود، او را که به باشگاه آمده بود با خود به زمین شرکت واحد برد. همین! هیچکس متوجه نیست که این بازیکن سرباز است و هنوز 14 ماه دیگر از خدمت سربازی را پیش‌رو دارد. اگر چه اولادی در گفت‌وگو با کاشانی از او خواسته تا مشکل نظام وظیفه‌اش را حل کند، اما این اتفاق نمی‌افتد. اگر قبول ندارید مشکل از ما نیست! او حالا تنها به شرطی می‌تواند از ملوان جدا شود که دانشجو شود و در پرسپولیس با دیگر تیم‌ها بازی کند.




                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد