فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

کوتاه از جام جهانی ۲۰۱۰


فوتبال روز:لیونل مسی قول داده که بازی‌های خوب در بارسلونا را برای تیم‌ملی کشورش هم تکرار کند تا جام قهرمانی جهان را در پایان مسابقات به آرژانتین ببرند.


مایکون: خیالتان راحت، می‌مانم!مایکون خبر پیوستن خود به رئال‌مادرید را تکذیب کرد و گفت نمی‌خواهد در این باشگاه به مورینیو ملحق شود:«من از اینتر کاملا راضی هستم و به هواداران اطمینان کامل می‌دهم که تا وقتی ماسیمو موراتی به من احتیاج داشته باشد من در نراتزوری خواهم ماند. من هرگز نگفتم که قصد دارم به رئال بروم. فقط این را گفتم که اگر بعد از کسب این همه افتخار با اینتر قرار باشد به یک باشگاه دیگر بروم حتما رئال را انتخاب خواهم کرد نه هیچ تیم دیگری را.»مایکون گفته بود به این خاطر به رئال علاقه دارد که ساختار این باشگاه از نظر او مشابه اینتر است اما همه متوجه شدند که او بیشتر دوست دارد به همکاری خود با خوزه مورینیو ادامه بدهد:«حتی اگر گفته بودم می‌خواهم به رئال بروم همه چیز عوض نشده است. چون من اینتر را ترک نمی‌کنم.» مایکون از مهمترین مهره‌های خط دفاعی برزیل در جام‌جهانی است.


جراحی موفقیت‌آمیز دروگبا
فدراسیون فوتبال ساحل‌عاج اعلام کرد عمل جراحی دست دروگبا مهاجم این تیم با موفقیت انجام شده است. او در جریان دیدار دوستانه با ژاپن با آرنج شکسته زمین را ترک کرد و نگرانی‌ها در مورد آماده نشدن به موقع او برای مسابقات جام‌جهانی بسیار بالا بود. فدراسیون فوتبال ساحل عاج همچنین اعلام کرد که دروگبا تحت نظارت مستقیم دو تن از متخصصان برجسته قرار دارد و با این جراحی مشکل دست او به طور کامل برطرف شده و حالا همه منتظر بهبودی هر چه سریع‌تر وی هستند. جام‌جهانی امسال هنوز شروع نشده اما هر روز خبر مصدومیت یک ستاره به گوش می‌رسد. شاید دروگبا در میان این ستاره‌ها بازیکن خوش‌شانسی محسوب شود چرا که برخلاف اسین یا بالاک تکلیف او خیلی زود مشخص شده و همه منتظرند که او را در بازی 15 ژوئن مقابل پرتغال در ورزشگاه نلسون ماندلا ببینند.


امیدواری دیوید جیمز به حضور در جام‌جهانی

 دیوید جیمز دروازه‌بان تیم‌ملی انگلیس هم یکی از همان کسانی است که نامش در فهرست بلندبالای غایبان احتمالی جام‌جهانی قرار گرفته. او سخت در تلاش است تا خودش را به بازی اول جام‌جهانی مقابل آمریکا برساند. جیمز که به زودی 40 ساله می‌شود یکشنبه قبل در دیدار با ژاپن پنجاهمین بازی خودش را هم برای تیم‌ملی کشورش انجام داد، اما به نظر می‌رسد رابرت گرین و جو هارت که در آن بازی تدارکاتی جای جیمز را درون دروازه گرفتند فعلا شانس بیشتری برای درخشش در آفریقای جنوبی دارند و سنگربان باتجربه انگلیسی‌ها در اولویت سوم قرار گرفته. هارت به عنوان نمونه یکی از بااستعدادترین دروازه‌بانان این تیم محسوب می‌شود و مسلما کاپلو روی او در این مسابقات حساب خواهد کرد. اما اگر کاپلو به خاطر اشتباهات متعدد هارت دچار تردید شود گرین هم گزینه خوبی است.


مسی: با تمام قوا بازی می‌کنملیونل مسی قول داده که بازی‌های خوب در بارسلونا را برای تیم‌ملی کشورش هم تکرار کند تا جام قهرمانی جهان را در پایان مسابقات به آرژانتین ببرند. او که در مسابقات امسال 23 ساله می‌شود یکی از بهترین بازیکنان دنیا است و فصل درخشانی را هم با کاتالان‌ها سپری کرده است. 47 گلی که در مجموع همه مسابقات به ثمر رسانده به تنهایی گویای توانایی‌های او است. او می‌گوید:«مطمئنم که می‌توانم بازی‌های خوب خودم را برای بارسا با پیراهن آرژانتین هم تکرار کنم. دوست دارم افتخار قهرمانی در جهان را به دست بیاورم. از لحاظ تیمی و فردی همه تلاش خودم را انجام خواهم داد. ما در مرحله گروهی به مشکلات زیادی برخوردیم چون شرایط پیچیده بود. تازه کار را هنوز شروع نکرده بودیم که مربی عوض شد و مارادونا آمد. اما این سختی‌ها ما را آبدیده کرده و دیگر مثل مرحله مقدماتی بازی نخواهیم کرد.»


زاکه‌رونی: خوزه بار تاکتیکی ندارد
آلبرتو زاکه‌رونی مربی سابق میلان و اینتر بارفنی و دانش تکنیکی خوزه مورینیو را زیر سوال برده است. او که در نیمه دوم فصلی که گذشت هدایت یوونتوس را برعهده داشت اعلام کرده که اینتر بدون حضور خوزه مورینیو هم می‌توانست به این افتخارات دست پیدا کند:«مورینیو خودش تصمیم گرفت برود چون می‌دانست اینتر بدون او هم می‌تواند موفق شود. او از آن دسته آدم‌هایی است که همیشه به یک دشمن فرضی نیاز دارد. او حرف‌های تند و توهین‌آمیز زیادی را به زبان می‌آورد که من اصلا نمی‌پسندم. اما در هر صورت او در رئال‌مادرید موفق خواهد شد چون خوب می‌داند چطور باید به یک بازیکن انگیزه داد.» مربی سابق چلسی اغلب به خاطر دانش تاکتیکی خود ستایش شده اما زاکه‌رونی از این جهت او را زیر سوال برده و گفته او از لحاظ تاکتیکی حرف زیادی برای زدن ندارد و موراتی هم همیشه عاشق کاپلو بوده نه او.


اوبی میکل قربانی بعدی طلسم ستاره‌ها

جان اوبی میکل هافبک نیجریه هم جام‌جهانی را از دست خواهد داد چرا که آسیب‌دیدگی زانوی چپ او هنوز به طور کامل بهبود نیافته است. او در دیدارهای تدارکاتی قبل از جام‌جهانی برابر عربستان و کلمبیا به میدان نرفت تا آمادگی کامل خودش را بازیابد اما انتظار می‌رفت به بازی برابر کره‌جنوبی برسد. وی گفت:«همان زانویی که قبلا جراحی کرده بودم دوباره آسیب دیده و من به هیچ وجه قصد نداشتم ریسک کنم و خودم را به خطر بیندازم. اما با توجه به شرایط موجود گمان می‌کنم بهتر باشد نام مرا از فهرست بازیکنان خط بزنند تا حداقل جای یک بازیکن آماده را پر نکرده باشم. این به نفع من و تیم نیجریه است. برای تیم‌ملی کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم و می‌دانم که آنها با بازی‌های درخشان خود همه را غافلگیر خواهند کرد.» مقامات نیجریه اعلام کردند ایدیه براون بازیکن سوشو جای میکل را می‌گیرد.


اخبار کوتاه جام

تیم های ملی فوتبال آلمان ، اروگوئه ، پرتغال ، هلند و ژاپن هم برای حضور در رقابت های جام جهانی2010 وارد آفریقای جنوبی شدند. 

****
اسون گوران اریکسون ، سرمربی پیشین تیم ملی انگلیس که هدایت ساحل عاج را در جام جهانی 2010 بر عهده دارد ، در ابراز  نظری جالب گفت: تیم انگلیس با وجود از دست دادن ریو فردیناند ، می تواند به نیمه نهایی جام جهانی صعود کند. 

****
در دیدار دوستانه دو تیم کره شمالی و نیجریه که در ورزشگاه جولنگ ژوهانسبورگ برگزار شد و با پیروزی 3 - 1 نیجریه همراه بود ، به علت ازدحام و هجوم تماشاگران ، 25 نفر مجروح شدند .
این نخستین حادثه در محل برگزاری جام جهانی 2010 بود. 

**** 

سپ بلاتر ، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) گفت : قاره آفریقا با میزبانی جام جهانی ثابت کرد که دیگر در انزوا و حاشیه نیست و خود را به عنوان میزبانی توانمند در عرصه ورزش ، به ویژه فوتبال به جهانیان معرفی می کند . 

***

فیفا ، داوران و کمک داوران شرکت کننده در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را از مصاحبه با رسانه های گروهی منع کرد . 

**** 

نانی ، ستاره باتجربه تیم ملی پرتغال ، از ناحیه شانه دچار مصدومیت شد و ممکن است نتواند در دیدار دوستانه سه شنبه تیم ملی کشورش مقابل موزامبیک به میدان برود. 

*** 

بر اساس اعلام سرمربی تیم ملی هلند ، آرین روبن ، از فهرست این تیم برای جام جهانی 2010 کنار گذاشته نمی شود و آسیب دیدگی مهاجم تیم ملی این کشور وخیم نیست . 

**** 

فرانک لمپارد ، بازیکن تیم ملی انگلیس ، تاکید کرد ، با وجود از دست دادن دو پنالتی آخرش ، همچنان پنالتی زن نخست این تیم باقی خواهد ماند . در چند روز اخیر ، لمپارد به علت از دست دادن چند پنالتی ، به شدت با انتقاد روزنامه های انگلیس رو به رو بوده است . 

**** 

ریو فردیناند ، کاپیتان مصدوم تیم ملی انگلیس ، در حالی که قادر به همراهی این تیم در جام جهانی 2010 نیست ، اما بنا به درخواست فابیو کاپلو ، سرمربی تیم انگلیس ، در کنار این تیم خواهد بود . 

**** 

دیه گو فورلان ، مهاجم تیم ملی فوتبال اروگوئه ، در نخستین جلسه تمرینی تیمش در آفریقای جنوبی ، به آسیب دیدگی جزئی دچار شد. 

.... 

در ادامه دیدارهای تدارکاتی فوتبال ، تیم ملی برزیل امشب به مصاف ترینیداد و توباگو می رود . 

.... 

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ، برگزاری مسابقه های جام جهانی فوتبال ، سبب افزایش بهای طلا و پلاتین خواهد شد. 

علت این امر ، تعطیلی برخی از مراکز تولیدی این مواد در زمان برگزاری جام جهانی عنوان شده است . 

**** 

و کارلوس سیمون ، داور برزیلی ، به عنوان داوڕ دیدار تیم های انگلیس و آمریکا در جام جهانی 2010 انتخاب شد.




                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد