فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

آخرین اخبار از جام جهانی 2010


فوتبال روز:یوهان کرایف گفته انگلیس هرگز با مربیگری فابیو کاپلو قهرمان جام‌جهانی نمی‌شود چون سبک بازی آنها هم مثل ایتالیا بیشتر نتیجه‌گرا است.


حمایت رونالدو از برزیل در اینترنت
رونالدو، مهاجم افسانه‌ای برزیل از اینکه برای این جام‌جهانی از سوی دونگا به تیم‌ملی دعوت نشده ابراز تاسف کرد، با این حال اظهار داشت که از طریق اینترنت به حمایت از برزیل می‌پردازد. این مهاجم کورینتیانس که سابقه بازی برای بارسلونا و اینتر را هم دارد در 97 بازی ملی خود 62 گل به ثمر رسانده است. رونالدو که در اینترنت برای خود یک صفحه شخصی دارد نظرات خود درباره برد پنج بر یک برزیل برابر تانزانیا را در این سایت می‌نویسد. او با ستایش روبینیو که گل اول این بازی را زد گفت:«چقدر از تماشای دوباره بازی کاکا که از دوستان خوب من است لذت بردم. رونالدو پس از مشکلاتی که در باشگاه میلان با آنها مواجه شد و با با مصدومیت شدید زانو به برزیل برگشت و پس از یک سال دوری از فوتبال فصل خوبی را در کورینتیانس سپری کرد و موفق شد دوباره گلزنی هم بکند.»


رونی: دیگر نمی‌توانم صبر کنم


 وین رونی بی‌صبرانه منتظر شروع جام‌جهانی است. او که طی 45 دقیقه حضور خود در دیدار مقابل تیم پلاتینیوم گلزنی کرده نمی‌تواند به این بازی‌ها دل خوش کند و تمام هدفش حضور در جام‌جهانی است:«بازی خیلی خوبی بود. به این بازی نیاز داشتیم. از یک نیمه بازی خودم کاملا راضی بودم. دوست داشتم بتوانم بهتر از این بازی کنم و مدت بیشتری هم در مسابقه باشم، اما به همین 45 دقیقه هم راضی هستم. ما برای جام‌جهانی کاملا آماده هستیم. من که تا روز شنبه نمی‌توانم تحمل کنم. این مسابقات هر چه زودتر شروع بشود بهتر است.» رونی در این بازی به خاطر توهینی که به داور کرد مورد مواخذه داور قرار گرفته و به نوشته روزنامه‌های انگلیسی او به احتمال زیاد به خاطر این رفتار مورد بازخواست مقامات فوتبال کشورش قرار خواهد گرفت.



فردیناند: خوشحالم که اینجا ماندم
ریو فردیناند نمی‌تواند به دلیل آسیب‌دیدگی در این جام به میدان برود اما از این که به آفریقای جنوبی آمده تا الهام‌بخش کودکان بشود، بسیار خوشحال است. این مدافع منچستریونایتد قرار بود در جام‌جهانی کاپیتان انگلیس باشد که به خاطر مصدومیت جمعه قبل خود از ادامه کار بازماند، ولی او هنوز همراه تیم در آفریقای جنوبی مانده است:«ما برای فوتبال بازی کردن به اینجا آمده‌ایم اما مهمتر از همه کودکانی هستند که شاهد بازی‌های ما خواهند بود. آنها اینجا با فوتبال سطح بالای بین‌المللی آشنا خواهند شد. در هر شهری که می‌رویم بچه‌های زیادی با ذوق برای دیدن بازی‌های ما صف می‌کشند و این برای من بسیار دوست‌داشتنی است. هم ما می‌توانیم الهام‌بخش آنها باشیم و هم این کودکان تاثیر مثبتی روی روحیه ما خواهند گذاشت.» فردیناند در دیدار با تیم پلاتینیوم در ورزشگاه حاضر بود.



تولدو: چرا از ایتالیا بروم؟
فرانچسکو تولدو، سنگربان اینتر می‌خواهد در ایتالیا بماند. این دروازه‌بان 38 ساله اخیرا با چند پیشنهاد روبه‌رو شده و باشگاه اسپورتینگ هم گفته بود برای مذاکره با یک سنگربان ایتالیایی به این کشور سفر خواهد کرد. گمان می‌رفت فرد مورد نظر آنها تولدو باشد که پس از خولیو سزار در اولویت دوم سنگربانی نراتزوری قرار گرفته. به نظر می‌رسید اینتر هم پس از فصل موفقیت‌آمیزی که داشته بخواهد جانشین مطمئن‌تری برای مرد شماره یک خود بیاورد اما تولدو با رد پیشنهادهای خود اعلام کرده که وطنش را ترک نخواهد کرد. مدیربرنامه‌های او هم گفت که خبر رفتن تولدو به پرتغال یک شایعه است و او ترجیح می‌دهد در ایتالیا بماند. از قرارداد تولدو با اینتر یک سال باقی مانده است.



ری: به بازی با آمریکا نمی‌رسم
گرت بری فاش کرد نمی‌تواند در بازی اول مرحله گروهی جام‌جهانی جلوی آمریکا به میدان برود. او پس از برد سه بر یک انگلیس مقابل منتخب جهان گفت:«به من گفته‌اند که در دیدار با آمریکا شانسی برای حضور در میدان نخواهم داشت. با این حال من همچنان در تمرینات هم‌تیمی‌هایم را همراهی خواهم کرد.» هنوز مشخص نیست که کاپلو اسامی دیگر بازیکنان ترکیب ثابت خود برای این بازی را اعلام کرده یا نه ولی حداقل تا قبل از اعلام این فهرست تکلیف یکی، دو نفر از بازیکنان خود را مشخص کرده است. با حذف شدن گرت بری از ترکیب به نظر می‌رسد استیون جرارد و فرانک لمپارد از گزینه‌های اصلی کاپلو برای بازی در خط میانی هستند. این دو در دیدارهای تدارکاتی قبل از جام‌جهانی مقابل ژاپن و یکی از تیم‌های باشگاهی آفریقای جنوبی در کنار هم بازی کرده‌اند و به نظر می‌رسد کاپلو از ترکیب این دو راضی بوده است.



کرایف: انگلیس هرگز قهرمان نمی‌شود
یوهان کرایف گفته انگلیس هرگز با مربیگری فابیو کاپلو قهرمان جام‌جهانی نمی‌شود چون سبک بازی آنها هم مثل ایتالیا بیشتر نتیجه‌گرا است. به گفته او ورود مربیان ایتالیایی به فوتبال انگلیس مانند کارلو آنچلوتی، روبرتو مانچینی و فابیو کاپلو روی فوتبال انگلیس تاثیر منفی گذاشته است:«حالا که کاپلو روی نیمکت آنها نشسته همه دنیا می‌دانند که انگلیس چطور بازی خواهد کرد. فوتبال این کشور حالا با ایتالیا تشابهات زیادی دارد. پس از ناکامی در جام‌جهانی آلمان آنها نیاز دارند که چهره بهتری را از خود به نمایش بگذارند اما با این مربی محال است.» این نخستین بار نیست که کرایف مربی ایتالیایی را به باد انتقاد می‌گیرد. رییس افتخاری بارسلونا همچنین از اسپانیا، آرژانتین و برزیل به عنوان سه تیم مدعی جام‌جهانی نام برد ولی اظهار داشت که امیدی به توفیق هلند ندارد:«هلند بازیکنان خوبی دارد اما ستاره‌ها در تیم‌ملی هیچ گاه ندرخشیده‌اند.»


دونگا: راه درستی را طی می‌کنیم
سرمربی تیم ملی برزیل بر مدعی بودن تیمش در جام جهانی 2010 تاکید کرد. او گفت: راه درستی را طی می‌کنیم. پایان این راه قهرمانی در جام جهانی است. پیروزی پنج بر یک برابر تانزانیا و سه بر صفر برابر زیمبابوه هرگز باعث مغرور شدن ما نمی‌شود چرا که این تیم‌ها در بهترین حالت باعث گرم شدن بازیکنان من می‌شوند. دونگا افزود: باید آخرین مسائل را به بازیکنان گوشزد کنم. در مدت باقیمانده، تنها کاری که از دست من به عنوان یک مربی بر می‌آید، این است که اجازه ندهم بازیکنان دچار کمبود انگیزه یا مشکل روحی بشوند.

کاپلو: نفس راحتی می‌کشم ، مصدوم ندارم سرمربی تیم ملی انگلیس گفت: الان که در حال صحبت هستم، خوشحالم و نفس راحت می‌کشم که از بند مصدومیت‌ها رها شدیم. عاقبت توانستیم یک بازی انجام دهیم؛ بدون آنکه بازیکنی صدمه ببیند. مهمترین دستاورد بازی با قهرمان لیگ آفریقای‌جنوبی، عدم مصدومیت بازیکنانم بود.فابیو کاپلو مربی 63 ساله ابتدای هفته پس از خروج تلخ فردیناند، مجبور به فراخوانی از داوسون، بازیکن تاتنهام شد.

کاسیاس کاپیتان را به پویول داد
دروازه‌بان و کاپیتان اول تیم ملی اسپانیا از سرمربی تیمش خواست بازوبند کاپیتانی را به پویول بدهد. هر چند طبق قانون فیفا کلیه تیم‌ها باید به اسامی ارسال شده به کمیته برگزارکننده جام جهانی متعهد باشند اما گوا هنوز هم برای تغییر در این فهرست وقت است. ایکر کاسیاس در نامه‌ای رسما از ویسنته دل‌بوسکه خواسته به احترام کارلس پویول بازوبند شماره یک کاپیتانی تیم ملی اسپانیا را به وی منتقل کند. کاسیاس در این نامه آورده است: همه ما سربازان اسپانیا هستیم و یک بازوبند ساده نمی‌تواند بین من و پویول تفاوتی ایجاد کند اما چون پیراهن ما در حکم پرچم و آیینه کشورمان است از شما می‌خواهم با انتقال کاپیتانی اول تیم به بازوی پویول موافقت کنید. پویول بین همه بازیکنان تیم ملی از احترام بسیار بالایی برخوردار است و من به خود اجازه نمی‌دهم وقتی او در زمین جضور دارد بازوبند را داشته باشم و یا به جای او در کنفرانس خبری پشت میز بنشینم. او جام جهان آخر خود را پشت‌سر م‌گذارد و حق کاپتان با اوست.




                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com 




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد