فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

اخبار کوتاه از جام جهانی 2010


فوتبال روز:لیونل مسی بوق‌های کر کننده هواداران فوتبال را دلیل اصلی اشتباه مهلک مارتین دمیکلیس معرفی کرد:«اصلا نمی‌شد هیچ چیز شنید.


آگیره: کاملا بر فرانسه مسلط بودیم
خاویر آگیره پس از برد دو بر صفر تیمش مقابل مقابل فرانسه گفت:«مکزیک چهره واقعی خودش را نشان داد. من می‌خواهم از تمامی هوادارانی که از ما حمایت کردند تشکر کنم. با استقبال پرشوری که آنها از ما کردند باید هم چنین بازی را به نمایش می‌گذاشتیم. این پیروزی به خاطر آنکه مقابل فرانسه به دست آمده اهمیت بسیار زیادی برایمان دارد. فرانسه یک حریف کوچک نبود.» خاویر هرناندس و بلانکو زننده دو گل مکزیک بودند. آگیره معتقد است کار آنها در این گروه تمام نشده و باید حتما از بازی بعدی هم نتیجه لازم را بگیرند:«هنوز وظیفه خود را تا آخر انجام نداده‌ایم. صعودمان نیز قطعی نشده ولی خوشبختانه شانس زیادی برای صعود داریم. مردان من یک بازی کامل را به نمایش گذاشتند و تمامی فضاهای ممکن پیشروی را از حریف گرفتیم.»


دل‌بوسکه: به انتقادات آراگونس احترام می‌گذارم
ویسنته دل‌بوسکه اظهار داشت انتقاداتی که را وینسته دل‌بوسکه از تیم‌ملی اسپانیا کرده می‌پذیرد. آراگونس گفته بود تیمی که از نظر همه کارشناسان مدعی قهرمانی در جام‌جهانی است باید خودش را ثابت کند اما ما که از تیم خود چیزی ندیدیم. زور اسپانیا هرگز به سوئیس نرسید و مشکل از رویکرد بازیکنان به این بازی و روحیه آنها بود. دل‌بوسکه هم در جواب با احترام نسبت به نظریات آراگونس گفت:«حرفی برای گفتن ندارم. هر کس حق دارد نظرش را بگوید. او مربی بزرگی است و در یورو موفقیت باشکوهی را برای اسپانیا به ارمغان آورده. من برای نظر او نهایت احترام را دارم. حرفی هم در پاسخ به گفته‌های او نمی‌زنم. این طوری نیست که در اسپانیا فقط یک مربی بزرگ باشد و آن هم من باشم. همه برای اسپانیا نگرانیم و می‌دانم که او از سر دلسوزی این حرف‌ها را زده.»


هیگواین: کار تیمی جواب داد
گونزالو هیگواین پس از هت‌تریک خود در بازی با کره‌جنوبی اظهار داشت همکاری تیمی بازیکنان آرژانتین مهمتر از گلزنی‌های او بوده است:«قبل از فکر به گلزنی باید در اندیشه نتیجه گرفتن تیم بود. ما در این بازی همه آن فرصت‌هایی را هم که در بازی رفت از دست داده بودیم جبران کردیم. نقش تک‌تک اعضای تیم در این برد پر گل حائز اهمیت است. ما از عملکرد خود رضایت کامل داریم. می‌خواستیم تکلیف نتیجه را هر چه زودتر مشخص کنیم و به یک برد قطعی برسیم و در نیمه دوم این کار را انجام دادیم، ولی نباید فکر کنیم کار تمام شده. در بازی آخر این گروه ممکن است هر اتفاقی بیفتد. باید به خاطر این پیروزی خوشحال باشیم اما از دست دادن تمرکز خطر بزرگی است که باید از آن دوری کنیم.»


ری‌هاگل: کار یونان سخت است
اوتو ری‌هاگل مربی یونان اظهار داشت یونان برای رسیدن به مرحله حذفی جام‌جهانی ماموریت دشواری را در پیش‌رو دارد. آنها کارشان را با باخت دو بر یک به کره‌جنوبی شروع کردند و در دیدار بعدی با آن که یک بر صفر از نیجریه عقب افتادند توانستند دو گل به ثمر برسانند:«متاسفانه این بازی را هم مثل قبلی شروع کردیم و یک گل خوردیم. تیم من برای بازگشت به جریان بازی به زمان نیاز داشت. پس از اخراج یار حریف به بازی مسلط شدیم ولی مثال‌های زیادی در مورد تیم‌هایی وجود دارد که با یک یار بیشتر تن به شکست داده‌اند، اما گل خورده را به خوبی جبران کردیم و با اشتیاق زیادی برای زدن گل برتری زحمت کشیدیم. الان شانس زیادی برای صعود نداریم. شاید زورمان به آرژانتین نرسد ولی سعی خودمان را می‌کنیم.»


اورا: کوچک شده‌ایم
پاتریس اورا پس از باخت به مکزیک گفت فوتبال فرانسه با این نتیجه شبیه فوتبال کشورهای کوچک شده است:«خیلی افسرده شده‌ام هر چند که این تغییری در شرایط موجود نمی‌دهد. من احساس کردم فوتبال ما شبیه کشورهای کوچک شده و این بسیار دردناک است. ما در یورو 2008 هم در مرحله گروهی حذف شدیم و حالا دوباره ممکن است این اتفاق برایمان بیفتد. دیگر اصلا دلم نمی‌خواهد به فوتبال فکر کنم.» اورا بدون آنکه مثل رسانه‌ها دومنک را مسوول این شکست بداند افزود:«این یک فاجعه بزرگ بود. اصلا انتظارش را نداشتیم. مشکل از کجاست؟ ما تیم خوبی نیستیم. وقتی نمی‌توانیم پیروز بشویم دلیلش فقط همین می‌تواند باشد. حالا دیگر فقط باید به فکر شکست دادن آفریقای جنوبی باشیم. در مورد وضعیت پیچیده ما در گروه و اینکه برای صعود به معجزه نیاز داریم هم باید بگویم که به این چیزها اعتقادی ندارم.»


ماسکرانو: صدای ورزشگاه مزاحم بود
خاویر ماسکرانو در دفاع از مارتین دمیکلیس که با یک اشتباه مهلک باعث به ثمر رسیدن تنها گل کره‌جنوبی شد گفت سر و صدای ورزشگاه تمرکز این بازیکن را به‌هم ریخته بود. او نتوانست توپی را که از فاصله 20 متری دروازه به سمت آنها می‌آمد کنترل و یا رد کند. این به لی‌چونگ یونگ موقعیتی باد آورده را تقدیم کرد تا تک گل تیمش را بزند. کاپیتان آرژانتین گفت:«با آن همه سر و صدایی که در ورزشگاه بود ما نمی‌توانستیم با یکدیگر چندان هماهنگ باشیم و دمیکلیس هم اصلا نشنید که بازیکنی از حریف دارد به سمتش می‌آید. اما فوتبال یعنی همین. یعنی کمک کردن به هم‌تیمی‌ها و من هم در مورد این اشتباه از او حمایت می‌کنم. ما از دقیقه اول بازی توپ را کنترل کردیم و بازی ریتم مناسبی داشت. کره‌جنوبی هم اصلا نتوانست برای ما دردسر ایجاد کند. البته آنها برای ما حریف خطرناکی بودند.»


مسی: گل تقصیر ووزولا بود!
لیونل مسی بوق‌های کر کننده هواداران فوتبال را دلیل اصلی اشتباه مهلک مارتین دمیکلیس معرفی کرد:«اصلا نمی‌شد هیچ چیز شنید. در بازی اول این گروه هم همین مشکلات را داشتیم. آنقدر سر و صدا بود که وقتی همه ما نام دمیکلیس را فریاد زدیم او هیچ چیز نشنید. من هم چند بار متوجه نشدم که به من پاس داده‌اند چون صدای این ووزولا نمی‌گذارد صدای هم‌تیمی‌هایم را بشنوم.» وی افزود اصلا نگران اینکه در این مسابقات گلی نزده نیست و تا وقتی که تیمش نتیجه بگیرد به این مسایل اهمیت نمی‌دهد:«به زودی گلزنی‌های من شروع می‌شود. این مشکل چندان حاد نیست. من فرصت‌هایی برای گلزنی داشتم اما توپ وارد دروازه نشد. به خاطر این پیروزی خوشحال هستم. بازی را خوب کنترل کردیم و این جام متعلق به آرژانتین خواهد بود.»


اریکسون: دروگبا به برزیل می‌رسد
اسون گوران اریکسون اظهار داشت دیدیه دروگبا ممکن است برای بازی با برزیل به آمادگی کامل برسد. مصدومیت آرنج شکسته او پس از عمل جراحی رو به بهبودی است و در دیدار با پرتغال هم در نیمه دوم توانست به بازی بیاید. او در این بازی زحمات زیادی کشید و اریکسون امیدوار است با حضور او در بازی با برزیل شانس نتیجه گرفتن ساحل عاج بالا برود:«او در حال بازیافتن قوای خود است و جای تعجب ندارد اگر به بازی با برزیل برسد. 25 دقیقه جلوی پرتغال بازی کرد و من از او راضی بودم.» ساحل‌عاج پس از تساوی در بازی اول گروهی خود مجبور است از بازی‌های بعدی خود مقابل برزیل و کره‌شمالی نتیجه بگیرد. برزیل با همه ابهت خود به راحتی دو بر یک کره‌شمالی را برد.


البر: دونگا به وعده‌هایش عمل نکرد
جیووانی البر در گفت‌‌وگو با رادیو فرانسه سرمربی برزیل را متهم کرد: «کارلوس دونگا برخلاف اظهاراتش، نتوانسته شرایط کیفی مطلوبی ایجاد کند.» وی پس از پیروزی دشوار مردان کشورش مقابل کره شمالی که با پیروزی 2 بر یک همراه بود، گفت:‌ «متاسفم بگویم سرمربی با این ترتیب نمی‌تواند تیم ملی را به خواسته‌های علاقمندان برساند.»
این بازیکن بازنشسته که سال‌ها قبل در تیم بایرن‌مونیخ بازی‌های فراموش‌نشدنی ارائه کرد، خواهان اصلاحاتی در بازی تیم برزیل شد. وی اکنون به عنوان کارشناس با فدراسیون کشورش همکاری دارد.


پریرا محروم نمی‌شود
روز گذشته کمیته انضباطی فیفا اعلام کرد: «کارلوس آلبرتو پریرا، سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی محروم نخواهد شد.»
وی در دیدار مقابل اروگوئه به شدت به عملکرد داوران انتقاد کرد. پس از این، همگان انتظار داشتند از سوی فیفا محروم شود؛ اما کمیته انضباطی اعلام کرد محرومیتی وی را تهدید نمی‌کند و می‌تواند در دیدار بعدی نیز روی نیمکت بنشیند. دیدار تیم‌های آفریقای جنوبی و اروگوئه با نتیجه 3 بر صفر به سود اروگوئه به پایان رسید که داور یک ضربه پنالتی به سود اروگوئه اعلام کرد و دروازه‌بان آفریقای جنوبی را نیز از زمین اخراج کرد. این تصمیمات موجب اعتراض شدید سرمربی برزیلی شد.


دروازه‌بان مرده،زنده شد
با وجود سپری شدن چند روز از بازی آلمان و استرالیا که با برتری 4 بر صفر ژرمن‌ها همراه بود، ‌اعتراض مردم صربستان علیه گزارشگر کانال دوم تلویزیون این کشور همچنان ادامه دارد. در کنار آنان رسانه‌ها نیز از ناآگاهی گزارشگر این شبکه ناراحت بوده و به‌طور پیوسته انتقاد می‌کنند. در این ارتباط روزنامه مورگن‌پست آلمان نوشت‌: به هنگام پخش بازی دو تیم نامبرده گزارشگر بازی که از قدیمی‌های این کار نیز است، اشتباه وحشتناکی در ارتباط با دادن اطلاعات به بازیکنان دو تیم کرد. وی در مورد درواز‌‌ه‌بان تیم آلمان گفت: اگر می‌بینید الان مانوئل نویر برای ژرمن‌ها بازی می‌کند این امر به خاطر مصدومیتی است که برای روبرت انکه، دروازه‌بان اصلی آلمان‌‌ها روی داده است. این جمله در حالی از زبان وی بیان شد که حدود پنج ماه قبل روبرت انکه که عضو تیم هانوفر آلمان بود،‌ تحت تاثیر مسائل مربوط به فرزندش، دچار افسردگی شده و بدین خاطر خودکشی کرد. او خود را به زیر قطاری که از نزدیکی منزلش عبور می‌کرد، انداخت و در دم جان سپرد. این اشتباه سبب شد علاقمندان صربی آگاه، با شبکه مذکور تماس گرفته و خواهان اخراج گزارشگر خاطی شوند. در مقابل این اعتراضات چند روز مسوولان مقاومت کردند تا اینکه روز گذشته دریک برنامه عذرخواهی خود را به اطلاع مردم رساندند.


ردنپ: برزل آن قدرها بزرگ نست
هر ردنپ مرب تاتنهام اعتقاد دارد که برزل را بش از حد بزرگ کرده‌اند و انگلس هرگز فرصت به ان خوب برا قهرمان در جام جهان نداشته است. برزل پس از شکست شگفت‌انگز اسپانا در روز نخست، مدع اصل قهرمان به شمار م‌رود اما ردنپ گفته انگلس فرصت خوب برا قهرمان در پش رو دارد: «هرگز فرصت از ان بهتر نصب ما نم‌شود. بازکنان خوب دارم و زمان قهرمان ما فرارسده. جام جهان 1970 را به اد دارم که به برزل در دور اول نگاه م‌کردم و حرت‌زده م‌شدم. هرگز چنان فوتبال را دگر نخواهد دد و باورکردن نبود. انگلس آن سال تم خوب داشت. آلمان‌ها هم قو بودند. اما حالا که به جام 2010 م‌نگرد از خود م‌پرسد کدام تم خوب باز م‌کند؟»
مرب تاتنهام ادامه م‌دهد:«ب‌دلل برزل را بزرگ کرده‌ام. همه فکر م‌کنم آنها خل روا هستند اما الانو در لگ برتر نتوانست جا داشته باشد و روبنو را هم منچسترست به تیم‌های دگر داد. ژلبرتو سلوا در آرسنال بازکن بزرگ بود، اما آرسن ونگر حس کرد زمان رفتن او رسده. ژلبرتو، مدافع چپ سابق تاتنهام هم در ان تم حضور دارد. به نظرم او در تاتنهام دو بار به مدان رفت! گاه ان آدم‌ها را بش از حد بزرگ م‌کنم و فکر م‌کنم تم ما عال است.»


فردیناند: ‌از منچستر جدا نمی‌شوم
ریو فردیناند که به علت مصدومیت فرصت بازی در آفریقای‌جنوبی را از دست داد و اکنون همراه تیم کشورش در محل بازی‌ها حضور دارد، شایعات رواج یافته مبنی بر ترک جزیره و انتقال به یک تیم اسپانیایی (رئال مادرید) را تکذیب کرد.وی گفت: من هیچ تصمیمی برای ترک منچستر ندارم. مطبوعات از قول خود چیزهایی می‌نویسند که درست نیست.این مدافع 31 ساله ادامه داد: از بازی برای تیمی که مربی‌اش سرالکس فرگوسن است، لذت می‌برم. امیدوارم بتوانم پس از رفع مشکل مصدومیتم، همچنان در خدمت تیم محبوب اولدترافورد بمانم.





                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد