فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

چگونه قیمت عمادرضا یک چهارم شد؟


فوتبال روز:خبر ساده، کوتاه و گویاست: «عمادرضا آقای گل عراقی لیگ نهم با قراردادی 3 ساله به تیم الزمالک مصر پیوست.»


البته این خبر مربوط به رویدادی است که روز پنجشنبه در قاهره به وقوع پیوسته و عمادرضا پس از سال‌ها حضور در لیگ ایران و 4 سال بازی مستمر در سپاهان ترجیح می‌دهد تا به یکی از سرشناس‌ترین باشگاه‌های مصر و قاره آفریقا ملحق شود.
خود عمادرضا در مصاحبه‌ای که پس از انعقاد قرارداد انجام داده و روی خروجی سایت باشگاه مصری قرار گرفته، علت اصلی انتقال خود به تیم مصری را عرب‌زبان بودن این کشور و راحتی اعضای خانواده‌اش بابت وضعیت زبان عنوان کرده و از بابت حضور در کنار برادران عرب زبان مصری ابراز خوشحالی می‌کند اما در این قرارداد و پیامدهای بعدی آن 2 نکته بسیار مبهم وجود دارد و نمی‌توان پاسخی برای آن دریافت کرد:
1- عمادرضا روز پنجشنبه قرارداد خود با الزمالک را به عنوان بازیکن آزاد امضا کرده و رسماً عضو این تیم مصری می‌شود ولی مدیر برنامه‌های وی در ایران حتی روز جمعه هم مشغول رایزنی با مسوولان باشگاه استقلال بود و آبی‌ها حتی تا ظهر دیروز هم منتظر او بودند تا مذاکرات نهایی را انجام دادند و حالا ابهام اینجاست وقتی که قرارداد نهایی این بازیکن با تیم مصری روز پنجشنبه امضا شده، آقای مدیر از ادامه مذاکراتش چه هدفی را تعقیب می‌کرده است؟
2- و اما مساله مهم‌تر مبلغ قرارداد عمادرضا با الزمالک است. در سایت رسمی این باشگاه مصری اعلام شده که کل مبلغ قرارداد 3 ساله عمادرضا با این تیم 600 هزار دلار است که 150 هزار دلار در سال اول و 200 هزار دلار برای سال دوم و 250 هزار دلار برای سال سوم است. این در حالی است که پیشنهادعمادرضا برای قرارداد بستن با پرسپولیس و استیل‌آذین آن هم برای یک سال 600 میلیون و به استقلال هم 550 میلیون تومان بوده است. مهاجمی که تا همین چند روز پیش ارقام 600 و 550 میلیونی را درخواست می‌کرد چگونه حاضر شده با 150 میلیون برای یک سال پای قرارداد با الزمالک مصر را امضا کند؟ احتمالات زیر را مرور کنید:
الف- شرایط زندگی در ایران آنقدر سخت بوده که عمادرضا حاضر شده با نزدیک به یک چهارم دریافتی‌اش در ایران، در یک تیم مصری بازی کند.
ب- از رقم 550 یا 600 میلیون قرارداد عمادرضا همین 150 میلیون نصیب او می‌شده و بقیه به جیب دلالان و مدیر برنامه و ... می‌رفته است.
ج- مصری‌ها سقف قرارداد دارند و به همین خاطر رقم اعلام شده یعنی 150 هزار دلار صوری است و تحت عنوان کارانه، حق بازی، حق تمرین و ... 3 برابر این مبلغ به حساب عماردضا واریز خواهد شد.
می‌توانیم یکی از این 3 احتمال را قبول کنید یا براساس باورهای خودتان احتمال دیگری به این 3 گزینه اضافه کنید ولی هرچه هست نمی‌توانید قبول کنیم مهاجمی که حدود 600 میلیون برای یک فصل می‌خواست، حاضر شود با یک چهارم این مبلغ در تیم و کشوری دیگر بازی کند.


منبع:روزنامه گل


                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com 





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد