فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

خسرو حیدری: نمی‌توانستم با مظلومی کار کنم


فوتبال روز: خسرو حیدری بزرگترین بازیکنی بود که در این فصل استقلال او را از دست داد، صمد مرفاوی درباره او می‌گوید:«حیدری 50 درصد استقلال بود  وهر وقت ما به مشکل برمی‌خوردیم حیدری گره کار را باز می‌کرد،


نقش خسرو حیدری هیچکس نمی‌تواند در تیم استقلال انکار کند و جای این بازیکن پرشدنی نیست شاید اگر جای کاظمی، اکبرپور پر شود اما هیچ بازیکنی نمی‌تواند جای خسرو حیدری را برای استقلال و هوادارانش پر کند."
 او به تیمی رفت که مربی‌اش هر کجا می‌نشیند از او تعریف می‌کند . تماشاگران استقلال باید با حسرت بازی این فصل او را در سپاهان تماشا کنند، حاصل دو سال بازی‌های فوق‌العاده حیدری در استقلال بیانیه‌ای بود از سوی استقلال برای او نوشته شد. در این بیانیه او را بازیکن پولکی خوانده‌اند و ننوشته‌اند چرا حیدری از استقلال رفت. دلایلی که خسرو خودش آنها را عنوان می‌کند. مصاحبه او آنقدر شفاف است که نیازی نیست که بیشتر از این‌ها برای مصاحبه او توضیح بدهیم.


 *چرا از استقلال جدا شدی؟

من از نیم فصل دوم پیشنهادات زیادی داشتم اما آن موقع استقلال در کوران مسابقات بود و من همه پیشنهادها را به آخر فصل موکول کردم و به محض اتمام فصل تیم‌ها با من تماس گرفتند. اما به احترام استقلال اولویتم را استقلال قرار دادم و به تمام کسانی که از باشگاه‌های مختلف با من تماس می‌گرفتند گفتم که اول باید با مسئولان باشگاه استقلال صحبت کنم و بعد به سراغ تیم‌های دیگر بروم. به همین دلیل قبل از سفر ترکیه با آقای واعظ آشتیانی صحبت کردم و با ایشان به توافق رسیدیم،‌ من دو سال خوب را در استقلال داشتم دوست نداشتم از استقلال جدا شوم،‌ من هر کجا باشم خودم را فرزند استقلال و مدیون استقلالی‌های واقعی می‌دانم و در این دوسال با کمترین قرارداد برای این تیم بازی کردم. برای هواداران این تیم با تمام وجودم بازی کردم علیرغم اینکه حریفان با یارگیری شدید من را می‌بستند و بدون مصدومیت و محرومیتی ، همیشه در اختیار استقلال بودم . روزهایی که از اردوی تیم ملی برمی گشتم ، علیرغم خستگی ، در بازگشت برای استقلال با تمام وجودم بازی می‌کردم و هر چه در توان داشتم را به کار می‌بردم و این موضوع را  هواداران خوب درک می‌کنند.


 *اما تو در استقلال نماندی؟

من با آقای واعظ صحبت کرده بودم و به توافق هم رسیدیم و من در آن جلسه با آقای واعظ بحث مالی نکردم و قرار شد بعد از بازگشت از سفر قرارداد سفید امضا کنم. هیچ دلیلی نداشت با استقلال حرف پول بزنم، چون به احترام هواداران و صداقتی که در این باشگاه دیدم، نباید هم حرف پول را بزنم. پس از بازگشت از ترکیه با استعفای آقای آشتیانی و هیئت مدیره مواجه شدم و حتی 3،4 روز منتظر ماندم تا مسئولان جدید با من مذاکره کنند. در این مدت به جز پیشنهادات خارجی‌ام تیم‌هایی چون استیل آذین، سپاهان، پرسپولیس با من تماس گرفتند تا با آنها مذاکره داشته باشم. ولی به همه آنها گفتم اول استقلال بعد تیم‌های دیگر و حتی در مصاحبه‌ای اعلام کردم که من اولویت اولم استقلال است و منتظر انتخاب مسئول جدید استقلال هستم.


 *پس از مدتی سرپرست موقت این باشگاه مشخص شد، بعد از انتخاب آقای فتح‌الله‌زاده چه اتفاقی رخ داد؟

پس از انتخاب سرپرست جدید باشگاه من منتظر تماس مدیر باشگاه بودم که این امر به دلیل سفر ایشان صورت نگرفت و از باشگاه تماسی صورت نگرفت و در این میان فقط دوستان غیرمسئول از استقلال با من تماس داشتند. کجای دنیا و در کدامیک از تیم‌های بزرگ سرمربی، مربی یا یک مقام غیرمسئول از باشگاه برای مذاکره و عقد قرارداد با بازیکنی صحبت می‌کند؟


 *چه اشکالی دارد چه کسی با تو صحبت کند؟

اگر اینگونه باشد در خیابان هر روز 100 نفر به من می‌گویند به اینجا بیا یا به آن تیم برو. من احترام زیادی برای آقای مظلومی و فریبا قائلم و این دو عزیز طی تماس‌هایی که با من داشتند به آنها گفتم من باید با مدیر باشگاه مذاکره کنم در این میان دکتر تیم یکی از اعضای کانون هواداران و دو بار آقای فریبا با من صحبت کردند و گوشی من پاسخگوی همه تماس‌ها بود.


 *اما گفته می‌شد که شما پاسخگوی مدیران باشگاه استقلال نبودید و تلفن‌هایتان را خاموش کرده‌اید.

من نمی‌دانم چگونه می‌توانند اینگونه عنوان کنند ؟ از آقایانی که در بالا نام بردم بپرسید که با من صحبت کردند یا نه ؟‌ من فکر می‌کنم برای فرافکنی و فرار از پاسخگویی نباید یک بازیکن را متهم کنیم . یعنی من برای استقلال ارزش نداشتم که شخص مدیر باشگاه به طور مستقیم با من تماس بگیرد.


 *از مدیران باشگاه چه کسی با تو تماس گرفت؟

آقای نظری فقط دوبار با من تماس گرفت و آن هم نزدیک به دو هفته قبل و فقط من را دعوت به صرف چای کرد، 48 ساعت پس از آن تلفن ، دوباره با من تماس دیگری گرفت و درخواست داشت تا نشستی با ایشان داشته باشم که در پاسخ به ایشان گفتم که در حال بررسی پیشنهادات خارجی‌ام هستم و ترجیح می‌دهم تا بازگشت آقای فتح‌الله‌زاده از سفر با ایشان جلسه‌ای داشته باشم که تا قبل از امضای قرارداد منتظر جلسه با آقای فتح‌الله‌زاده‌ بودم.


 *اما در این مدت در رسانه‌ها نوشته شد که تو در فلان روز به باشگاه استقلال می‌روی ای حرف‌ها از قول خود تو هم نوشته شد؟

مصاحبه‌هایی که از قول من نوشته می‌شد واقعی نبود به طور مثال یک روز من در رسانه‌ها خواندم که پنجشنبه به باشگاه استقلال می‌روم . چه کسی من را دعوت کرده بود که به باشگاه بروم ؟ کدام بازیکن بدون دعوت مدیرعامل به باشگاه می‌رود ؟ بهتر است با هواداران صادق باشیم، هواداران استقلال خسرو حیدری را خوب می‌شناسند که با تمام وجود برای استقلال بازی می‌کرد ، دوست داشتم که امسال هم در کنار آنها باشم، زمانی که به استقلال آمدم پیشنهادات بهتری از استقلال داشتم، اما با کمترین قیمت با این تیم قرارداد بستم.


 *می‌گویند به خاطر مشکل با پرویز مظلومی از استقلال رفتی؟

من احترام زیادی برای آقای مظلومی قائل هستم و ایشان یکی از بزرگان استقلال هستند،‌اما در فوتبال حرفه‌ای باید به یک سری از موارد احترام گذاشت، این حق طبیعی هر مربی است که به بازیکنانی اعتقاد داشته باشد . ‌مثل بازیکنانی که اکنون استقلال جذب کرده است، بازیکنانی هستند که مورد اعتماد آقای مظلومی هستند. من در تیم ملی ب در سال 86 پس از برگزاری مراسم عروسی‌ام بلافاصله از سالن عروسی به فرودگاه رفتم تا به اردوی تیم ملی ملحق شوم و هدفم این بود که از تیم ملی ب به تیم بزرگسالان برسم  . من دوست داشتم با درخشش در تیم ملی ب مهره اصلی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا باشم . اما در مسابقات غرب  آسیا با اینکه پست تخصصی من دفاع راست بود، فقط 5 دقیقه بازی کردم و بازیکنانی مثل شیث رضایی، فرزاد آشوبی و سپهر حیدری هر کدام به  نوبت در دفاع راست بازی کردند . اکنون هم از این موضوع گلایه‌ای ندارم، این حق طبیعی آقای مظلومی و هر مربی دیگری است که بازیکن دلخواهش را بازی دهد به همین دلیل من ترجیح می‌دهم با مربی‌ای کار کنم که به من اعتقاد داشته باشد.


 *پس به همین دلیل به سپاهان رفتی؟

من یکسال در استقلال با امیر قلعه‌نویی کار کردم ، آقای قلعه‌نویی هر کجا که می‌نشست از من تعریف می‌کرد و این علاقه قلبی‌اش بود، زیرا او کمتر از بازیکنی تعریف می‌کند. وقتی از طریق یکی از دوستان وی پیشنهاد سپاهان به من شد و علاقه قلعه‌نویی به همکاری با خود را دیدم روی پیشنهاد سپاهان فکر کردم و با مسئولان سپاهان مذاکره کردم، ولی من همچنان منتظر تماس مسئولان باشگاه استقلال بودم.


 *سایت باشگاه استقلال عنوان کرده است که تو پولکی هستی؟

من اگر بازیکن پولکی بودم مانند برخی از بازیکنان دیگر می‌توانستم در همان شروع نقل و انتقالات با تیم جدیدم و با بهترین رقم قرارداد قرارداد می‌بستم یا با مطرح کردن تیم‌های خواهانم بازارگرمی می‌کردم اما شما یک مصاحبه در این مدت از من دیده‌اید که من اسامی تیم‌های خواهانم را ببرم ؟ آنهایی که به من این لقب را می دهند بدانند ، آن کسانی پولکی هستند که به خاطر منافع مالی و شخصی و به اسم ایثار در کنار استقلال هستند و مدام بر سر استقلال منت می گذارند .


 *ماجرای پیوستن به پرسپولیس چه بود؟

یکی از نزدیکان آقای دایی با من تماس گرفت و با پیشنهاد رقمی بسیار خوب به من پیشنهاد کرد تا به باشگاه پرسپولیس بیایم، برای من زیر نظر علی دایی کار کردن افتخار بزرگی است اما نه در پرسپولیس. من از آنجایی که استقلالی‌ هستم و هواداران استقلال را دوست دارم با مطرح شدن این پیشنهاد و این رقم چشمگیر را رد کردم و حتی پای میز مذاکره با پرسپولیسی‌ها هم ننشستم. من استقلالی بودم و هنوز هم هستم و اگر قصد داشتم هواداران استقلال را نادیده بگیرم به باشگاه پرسپولیس می‌رفتم، پس بدانید من دوست داشتم در استقلال بمانم اما فضا را برای ماندنم مهیا نکردند و هواداران عزیز این موضوع را درک خواهند کرد.


 *فکر می‌کنی پیشنهاد سپاهان برای تو پیشنهاد خوبی بود؟

با بسیاری مشورت کردم و پس از اینکه همچنان منتظر تماس سرپرست موقت استقلال بودم به این نتیجه رسیدم که به سپاهان بروم، با مسئولان سپاهان پای میز مذاکره نشستم و در طی کوتاه‌ترین مدت و در اولین جلسه با آنها به توافق رسیدم. برای من مسائل مالی اولویت نبود من اگر می‌خواستم به مسائل مالی فکر کنم به سپاهان نمی‌رفتم و پیشنهادات بهتری از سپاهان داشتم . اگر با مدیر باشگاه استقلال هم می‌نشستم با آنها به توافق می‌رسیدیم . وقتی رقم‌های بازیکنان جدید را می‌شنوم مطمئن بودم که پول بیشتری از پیشنهاد سپاهان در استقلال می‌گیرم و در تیم محبوبم می‌ماندم اما دریغ از یک تماس با من . برای من مجموعه ای که در آن کار می‌کنم مهم است . مدیرعامل ، هیئت مدیره، مربی و بازیکنان همگی یک مجموعه هستند . من طی جلسه‌ای که با آقای پورسینا رئیس هیت مدیره و آقای ساکت مدیرعامل سپاهان داشتم و شناختی که از آقای قلعه‌نویی و تیم وی داشتم شرایط را مثبت دیدم تا با آنها همکاری کنم. سپاهان یکی از بزرگترین تیمهای ایران است که امیدوارم امسال بتوانم برای این تیم بزرگ و پرطرفدار مثمرثمر باشم .


 *نظرت درباره بیانیه باشگاه استقلال چیست؟

این جواب کسی نبود که دو سال با جان و دلش در استقلال بازی کرد و به دفعات در 5 روز سه بازی کردم که هیچ بازیکن حرفه‌ای این کار را نمی‌کرد اما من این کار را کردم . آنها تقصیرهای خودشان را به گردن من می‌اندازند، از مسئولان باشگاه می‌خواهم که فرافکنی نکنند و من را به خاطر کاستی‌های خودشان مقابل هواداران قرار ندهند، آنهایی که خسرو حیدری را می‌شناسند می‌دانند که او به دنبال مادیات نیست و برای او هواداران از همه چیز مهمتر است، اگر این چنین بود پیشنهادات دیگر تیمها مانند پرسپولیس را قبول می‌کردم، بودند در گذشته بازیکنانی که برای بازارگرمی به باشگاه پرسپولیس رفته‌اند و بعد به باشگاه استقلال آمده‌اند اما من حتی این پیشنهاد را مطرح نکردم. اگر من بازیکن پولکی بودم مثل برخی از بازیکنان زمانی که باشگاه مسئول نداشت از باشگاه جدا می‌شدم و الان این حرف و حدیث‌ها به وجود نمی‌آمد مثل سایر همبازیانم که رفتند و از انتخابشان هم راضی هستند، اما من با رفتن از استقلال ناراحتم چون پا روی قلبم گذاشتم و رفتم ....


بی  پرده بگویم ، عده ای نمی‌خواستند خسرو حیدری در استقلال بماند.

قطعا استقلال بدون امثال حیدری ها همچنان پرآوازه می ماند و همانطور که آقای فریبا اعلام کرده جانشین مناسبی برای خسرو حیدری در جناح راست خواهند داشت.


 * نامی از انها می آوری ؟

نمی خواهم کام هواداران را تلخ کنم اما اگر این عده که دیروز با باخت استقلال خوشحال می شدند و امروز باعث جدایی من از استقلال شدند، بخواهند با ارائه اطلاعات غلط به هواداران و اقای فتح ا...زاده ، همچنان در پی فرافکنی و سلب مسئولیت از خویش باشند آنها را رسوا خواهم کرد .


 * می گویند تو پیشرفت خود را مدیون مظلومی و فتح ا...زاده هستی ، نظرت چیست ؟

من همواره به تمامی مربیان و مسئولانی که برای من زحمت کشیده اند احترام قائلم و دست یکایک آنها را می بوسم . اما من اولین بار توسط آقای قلعه نویی به تیم ملی ایران دعوت شدم . در آن زمان بازیکن تیم پاس تهران بودم . دوره ای که شاگرد آقای مظلومی در تیم ملی ب بودم در تیم پاس بازی می کردم نه در تیم پیکان و قبل از آن هم سابقه دعوت شدن به تیم ملی را نیز داشتم . من آقای فتح ا...زاده را دوست دارم . اما فکر می کنم که درباره مذاکره با بنده ، به ایشان اطلاعات درستی داده نشد . من همواره منتظر تماس ایشان بودم . حداقل کسی به من نگفت که با حاج آقا تماس بگیر که منتظر شماست تا من با ایشان تماس بگیرم.


 *حرف آخر؟

هواداران سرباز خود را به خوبی می‌شناسند ، هر کجا بازی کنم خودم را مدیون نام بزرگ استقلال و پیراهن آبی می‌دانم و برای موفقیت آن دعا خواهم کرد ، نمی خواهم با هواداران استقلال خداحافظی کنم چون همواره خود را در کنار آنها می بینم و با سلامی دوباره به آغوش استقلال باز خواهم گشت  و این خاطرات خوب را تکرار می‌کنم اما این بیانیه حق بازیکنی نبود که تمام وجودش را برای استقلال گذاشت.

 

منبع:سایت گل


                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com  




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد