فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

تازه‌ترین رده‌بندی فیفا/ اسپانیا اول شد، ایران شصت‌وچهارم

 

فوتبال روز:فوتبال ایران با سه پله سقوط به رتبه 64 جهان رسید و اسپانیا قهرمان جام جهانی رتبه اول رده بندی فیفا را از برزیل گرفت.

 

 تا قبل از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، فوتبال جهان فارغ از هیاهوی جام نوزدهم برزیل را در صدرجدول رده بندی نگاه داشته بود و تیم‌هایی چون اسپانیا، پرتغال، هلند، ایتالیا، آلمان، آرژانتین و انگلیس رتبه‌های دوم تا هشتم را اشغال کرده بودند.
آمریکا که حضوری قابل قبول در جام نوزدهم داشت در رتبه چهاردهم قرار گرفته بود و فرانسه که حضوری کم‌رنگ و ناامید کننده داشت در رتبه نهم رویت می‌شد.

آفریقای جنوبی با 7 پله صعود خود در رده بندی قبلی امید زیادی به کارشناسان فیفا داشت تا اوضاع بهتری پس از میزبانی جام نوزدهم داشته باشد.
از 20 تیم حاضر در بالای جدول رده‌بندی قبلی فیفا تنها روسیه، کرواسی و مصر در جام جهانی حضور نداشتند.

در رده بندی تازه فیفا که امروز اعلام شد، اسپانیا با 1883 امتیاز در صدر جدول ایستاده و هلند با 1659 امتیاز در رتبه دوم قرار است.

برزیل با دو پله سقوط به رتبه سوم تن داده و آلمان، آرژانتین، اروگوئه، انگلیس، پرتغال، مصر و شیلی دیگر رتبه‌ها را به ترتیب تا رده دهم به خود اختصاص داده‌اند.

سقوط 6 پله‌ای ایتالیا تا رتبه یازدهم، صعود 6 پله‌ای سوئیس تا رتبه هجدهم، سقوط 12 پله‌ای فرانسه تا رتبه 21، صعود 13 پله‌ای ژاپن تا رتبه 32 و سقوط 21 پله‌ای کامرون تا رتبه 40 رده بندی فیفا از دیگر نکات قابل توجه است.

کره جنوبی نیز با سه پله صعود به رتبه 44 جهان رسیده است.
نیوزیلند یکی از تیم‌های راه یافته به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با 24 پله صعود به رتبه 54 جهان رسیده است.

فوتبال ایران که از راهیابی به جام نوزدهم محروم بود با 3 پله سقوط به رتبه 64 جهان تنزل پیدا کرده است.
در قاره آسیا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، ایران و عربستان رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص داده اند. 
 

 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com   

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد