فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

قطبی ماجرای فاکتور 43 هزار دلاری را تشریح کرد.

 

فوتبال روز:سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ماجرای ارائه فاکتور 43 هزار دلاری‌اش به فدراسیون را تشریح کرد

 

افشین قطبی که همراه ملی‌پوشان در اردوی اتریش به سر می‌برد در گفت‌وگویی اختصاصی و تفصیلی با خبرگزاری فارس صحبت‌هایی را در مورد اردوی اتریش، مسابقات جام ملت‌های 2011 آسیا و حضور خود در جام جهانی انجام داد.
گفت‌وگوی فارس با قطبی را در زیر می خوانید:

فارس: از اردوی اتریش شروع کنیم. وضعیت ملی پوشان چگونه است؟

اردوی بسیار خوبی را در اتریش برگزار کرده‌ایم و از انگیزه بازیکنان راضی هستم. نظم، انضباط و تمرینات خوبی داریم و توانستیم پیشرفت چشمگیری داشته باشیم. بازیکنان با همه توان و قدرت در تمرینات حاضر می‌شوند و از شرایط کاملاً راضی هستم.

فارس: تیم ملی در اتریش 2 بازی دوستانه برابر ستاره سرخ بلگراد و واشاش مجارستان انجام داد. این دیدارها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

دیدارهای دوستانه باعث شد بازیکنان به مرز آمادگی برسند و برای جام ملت‌های 2011 آسیا هماهنگی خوبی را به دست آورند. تلاش کردیم فوتبال چرخشی و در سطح حرفه‌ای ارائه دهیم و بازیکنان نیز با تمرکز و انگیزه بالا از تمام نقاط زمین استفاده کردند و به صورت مثلثی با یکدیگر به پاس‌کاری پرداختند.

فارس: بعد از دیدار با واشاش آرزو کردید که نیمه دوم این بازی را همه ایرانی‌ها می‌توانستند تماشا کنند. مگر تیم ملی چه عملکردی در 45 دقیقه دوم برابر نماینده مجارستان ارائه کرد؟
در نیمه دوم بازیکنان ایران یک بازی جذاب و دیدنی را به نمایش گذاشتند و در صحنه‌هایی بیش از 20 پاس رد و بدل کردند. در صحنه‌ای با 5 پاس به دروازه واشاش رسیدیم، اما متأسفانه با بدشانسی توپ به تیر دروازه اصابت کرد.

به نظرم بازیکنان پاداش تمرینات خوب خود را دریافت کردند و من از تمام آنها راضی هستم و خوشحالم که تیم منسجم و خوبی داریم. تلاش می‌کنیم هماهنگی بیشتر کسب کنیم و با قدرت در رقابت‌ها جام ملت‌های آسیا حاضر شویم.

فارس: بالا رفتن تعداد پاس‌های ایران، ما را به یاد بازی‌های اسپانیا در جام جهانی می‌اندازد. آیا ایران می‌تواند فوتبالی به سبک تیکی تاکای اسپانیا (پاس‌های کوتاه و تک ضرب بازی کردن) به نمایش بگذارد؟

اشخاصی که با تاریخ فوتبال ایران آشنا هستند می‌دانند که هم‌اکنون تیم ملی روش بین‌المللی در پیش گرفته و به دنبال بازی جذاب است. فوتبال جذاب تماشاگران را به سمت خود می‌کشد همان‌طور که تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2010 و بارسلونا در مسابقات باشگاهی توانستند با بازی‌های جذاب هم دل هواداران را به دست آورند و هم قهرمانی را از آن خود کنند.

این روزها بازیکنان ایران در حمله توپ را با سرعت پیش می‌برند و زمانی که توپ را از دست می‌دهند با پرس کردن اجازه فعالیت به تیم حریف را نمی‌دهند و این نشان دهنده جذابیت فوتبال است.

فارس: اعلام کردید که در سومین مسابقه دوستانه برابر لاتزیو با نفرات اصلی به میدان می‌روید. آیا لاتزیو هم همه نفراتش را برابر ایران به میدان می‌فرستد؟
در 2 دیدار گذشته تلاش کردیم از تمامی بازیکنان استفاده کنیم و در بازی برابر لاتزیو با نفرات اصلی برابر این تیم قرار خواهیم گرفت تا هماهنگی لازم را به دست آوریم. البته تمام بازیکنان حاضر در تمرینات شایستگی حضور در ترکیب را دارند و بازیکنان با انگیزه فراوان در کنار یکدیگرند و به یکدیگر بسیار نزدیک هستند.

ما تمرکز روی تیم خود داریم و توجه‌ای به نام بازیکنان حریف نمی‌کنیم و بازی خود را انجام می‌دهیم. تلاش می‌کنیم در تمرینات از حرکات جدید و مدرن استفاده کنیم تا بازیکنان از لحاظ جسمی و روحی در شرایط ایده‌آل قرار داشته باشند.

فارس: این اردو تا کنون یک مصدوم داشته و مسئولان باشگاه استیل‌آذین نگران شرایط مهرزاد معدنچی هستند.
معدنچی در تمرین تیم ملی حضور دارد، اما به علت کشیدگی کشاله نمی‌تواند تیم را در بازی‌ بعدی همراهی کند. ما نیز به علت اینکه وی با مشکلی برای همراهی باشگاهش روبرو نشود به او استراحت دادیم. معدنچی تا سه‌شنبه زیر نظر پزشک فعالیت دارد و به علت اینکه خستگی راه اذیتش نکند و بتواند از شروع فصل در اختیار استیل‌آذین باشد، تیم ملی را در سفر به ایتالیا همراهی نخواهد کرد و به همین دلیل روز سه‌شنبه از اتریش راهی تهران خواهد شد. معدنچی در اردوی تیم ملی مصدوم نشد و خودش قصد دارد در این زمینه توضیحات لازم را ارائه کند.

فارس: شما از اردوی اتریش ابراز رضایت می‌کنید، اما همین اردو حواشی بسیاری را در پی داشته است...

من زیاد پیگیر مطالب حاشیه‌ای نیستم، اما متأسفانه برخی از اشخاص نسبت به پرچم و تیم ملی کشورشان کم لطفی می‌کنند و نمی‌خواهند تیم به موفقیت دست یابد. برخی افراد واقعیت‌ها را ذکر نمی‌کنند و همیشه از زاویه‌ای نگاه می‌کنند که دلشان می‌خواهد. در اردوی اتریش هیچ مشکلی وجود ندارد و با استفاده از امکانات بالا و طبیعت مطلوب روحیه بازیکنان افزایش یافته است.

فارس: ولی نبود کولر در هتل، گاوداری و گاوچرانی و کارخانه چوب‌بری در حاشیه تمرین تیم ملی، نامناسب بودن کمپ، اختلاف با علی کریمی و غیره نقل محافل است...
اتریش در اکثر اوقات هوای سرد دارد و در بیشتر هتل‌ها و خانه‌های این کشور کولر وجود ندارد. هم‌اکنون هوای اتریش 18 - 20 درجه است و در 50 سال گذشته گرم‌ترین دوران را تجربه می‌کند. خوشبختانه در 2 روز گذشته نیز هوا در کمپ خنک‌تر شده و بازیکنان گرمی هوا را احساس نمی‌کنند.

فارس: و اعتراض علی کریمی به اردو چطور؟

کریمی بهترین تمرینات را انجام داده و در 2 دیدار گذشته نیز عملکرد بسیار مثبتی از خود به نمایش گذاشته است. بسیار خوشحال هستم که او در کنار تیم قرار دارد و با بازیکنان تمرین می‌کند.
کریمی هیچ اعتراضی به شرایط کنونی ندارد و این صحبت‌ها را افرادی مطرح می‌کنند که به دنبال تخریب هستند. همه باید به فکر تیم ملی باشیم و برای موفقیت آن فعالیت کنیم. من در شرایط کنونی موفقیت را دور از دسترس نمی‌بینم و آن را به واقع لمس می‌کنم.

فارس: می‌توانید دلایل اصلی از انتخاب این کمپ برای برپایی اردوی تیم ملی را تشریح کرد؟

این کمپ یکی از بهترین مکان‌ها برای برپایی اردو در اروپا است. قبل از جام جهانی نیز حدود 10 تیم در اینجا اردو برگزار کردند و به دلیل وضعیت آب و هوایی مناسب به تمرین پرداختند. من شک ندارم که انتقاد برخی افراد جنبه‌ شخصی دارد و به دنبال تخریب هستند و نمی‌خواهند پرچم و تیم ملی خود را موفق ببینند.

فارس: جام‌جهانی 2010 با قهرمانی اسپانیا به پایان رسید. آیا تماشای این مسابقات تاثیری روی بازیکنان ملی پوش ایران داشته است؟

این رقابت‌ها تجربه بسیار خوبی برای سایر تیم‌ها بود و تمام کشورها می‌توانند از آن بهره ببرند. تیم‌های هلند و اسپانیا در حالی توانستند به فینال رقابت‌ها راه یابند که قبل از آغاز مسابقات با روحیه بالا و تفکر مثبت به میدان آمدند و در پایان تیم‌هایی که بدون حاشیه و با رفاقت و همدلی همراه بودند توانستند موفق شوند.

نوزدهمین دوره جام جهانی از سطح کیفی بالایی برخوردار بود و برخی بازی‌ها با سرعت بالا برگزار شد. اکثر تیم‌ها سیستم 1-3-2-4 و یا 3-3-4 را انتخاب و هجومی بازی می‌کردند. هر جام جهانی باعث می‌شود که تفکر فوتبالست‌ها جهش بلندی بردارد و باعث پیشرفت رشته فوتبال در سراسر دنیا می‌شود و بدون شک بازیکنان ایرانی نیز از نکات فنی و مثبت مسابقات نیز الگو برداری کرده‌اند.

فارس: چقدر احتمال می‌دهید که ایران هم بتواند مانند اسپانیا که قهرمان جهان شد، در جام ملت‌های 2011 قهرمان آسیا شود؟

هدف ما تنها کسب نتیجه نیست بلکه به دنبال برگزاری بازی زیبا و جذاب نیز هستیم. اگر بازیکنان بتوانند هر کدام به خوبی وظایف خود را انجام دهند، هم می‌توانیم شاهد بازی جذاب باشیم و هم نتیجه را کسب کنیم. فقط در این حالت است که تماشاگر از دیدن فوتبال لذت می‌برد و راضی خواهد بود. به نظر من فوتبال ایران این استعداد و توانایی را دارد و می‌تواند گام‌های بلندی در این راستا بردارد. من معتقدم در صورت دور شدن از مسایل حاشیه ای می‌توانیم مانند اسپانیا علاوه بر انجام بازی‌های زیبا، شانس قهرمانی را در جام ملت‌های آسیا داشته باشیم.

فارس: اما به نظر می‌رسد مسایل حاشیه‌ای فوتبال ما به مراتب بشتر از اردوی اسپانیایی‌ها است؟!
با توجه به استعداد و توانایی بالای ایرانی‌ها در عرصه فوتبال همیشه معتقد بوده‌ام که اگر 70 درصد توانایی خود را صرف فوتبال کنیم، بدون شک می‌توانیم در همه تورنمنت‌ها سربلند باشیم، اما متأسفانه بیشتر توان خود روی تخریب می‌گذاریم و اجازه پیشرفت را نمی‌دهیم. متأسفم که این فرهنگ در بین ما رشد کرده و به جای همدلی و همکاری به دنبال تخریب هستیم. زمانی که اسپانیا قهرمان جام جهانی می‌شود تمام افرادی که برای این تیم فعالیت کرده‌اند و تمام باشگاه‌های این کشور سربلند هستند.

فارس: یعنی آنها از حاشیه دور بودند؟

بله ، دقیقا. اسپانیا توانست در زمان رقابت‌ها خود را از حواشی دور نگه دارد و فقط بازی خود را انجام دهد. این تیم بازی اول خود را نیز واگذار کرد، اما انگیزه بازیکنان از دست نرفت و توانستند به رقابت‌ها بازگردند. در حالی که در برخی تیم‌ها با یک شکست تیم به حاشیه می‌رود و روحیه خود را از دست می‌دهد. نیمکت‌نشینی بازیکنان بزرگی چون ویکتور والدز و تورس، سس فابرگاس نیز تیم را به حاشیه نبرد و تمام بازیکنان با کمک یکدیگر توانستند جام را بالای سر خود ببرند. زمانی که جام را بالای سر بردند شادی را در چهره تمام بازیکنان دیدیم چه بازیکنی که در ترکیب اصلی بوده و چه بازیکنی که فرصت بازی کردن پیدا نکرده بود.
بعد از قهرمانی اسپانیا دیگر نام بارسلونا یا رئال مادرید مطرح نبود بلکه مهم‌ترین نام اسپانیا بود که بر بام فوتبال دنیا قرار گرفت.

فارس: حاشیه چقدر به تیم ضربه می‌زند؟

حیف است با حاشیه‌ها اجازه ندهیم تیم ملی فوتبال ایران پس از 35 سال قهرمان آسیا شود. اشخاصی که فضای منفی را برای تیم ملی درست می‌کنند به دنبال اهداف خود هستند، این در حالی است که درون تیم فضای بسیار مثبت و خوبی حاکم است. چرا هیچ شخصی به این موضوع نمی‌پردازد که تیم ملی در مدت 6 ماه اخیر 5 دیدار دوستانه انجام داده و هیچ شکستی را تجربه نکرده است؟

فارس: دور کردن قطبی از مسایل حاشیه‌ای کار راحتی نیست. مثلاً همین سفرتان به آفریقای جنوبی و تماشای مسابقات جام جهانی حواشی زیادی را در پی داشته است. اینطور نیست؟

بله. صحبت‌های زیادی مطرح شد و خود شما نیز که در ژوهانسبورگ بودید اخباری مبنی بر عدم حضورم در این کشور منتشر کردید.

فارس: اما من واقعیت را گفتم چون شما را در آفریقای جنوبی ندیدم در حالی که بلند پایه‌ترین مسئولان فیفا هم در دسترس بودند.
آفریقای جنوبی یک کشور بزرگ است و نمی‌توان افراد را به راحتی پیدا کرد، اما مسئولان فدراسیون حتماً می‌توانند اطلاعات کافی را ارائه کنند. فدراسیون برای من بلیت دیدار کره‌شمالی و برزیل را تهیه کرده بود و در بازی کره‌شمالی و پرتغال نیز با هزینه شخصی خودم بلیت خریده و به ورزشگاه رفتم.

دوربین‌های تلویزیونی به دنبال ستاره‌های هالیوود و سیاستمداران و چهره‌های بزرگ هستند و به همین دلیل از تلویزیون‌های بین المللی بارها آنها را نشان دادند و حتی بسیاری از مربیان دیگر را نیز نشان ندادند.

دلیلی وجود ندارد که من در این زمینه دروغ بگویم و این موضوع مرا ناراحت می‌کند که عده‌ای مرا متهم می‌کنند که در آفریقای جنوبی نبوده‌ام.

در جریان مسابقات جام جهانی از این کشور بارها با مسئولان فدراسیون ارتباط گرفتم و آنها می‌توانند ناگفته‌ها را در این زمینه بیان کنند. برخی افراد می‌گویند چرا قطبی عکس از آفریقا نشان نمی‌دهد؟ من اصلاً فرهنگ چنین کاری را ندارم و دلیلی نمی‌بینم که خود را پررنگ نشان دهم. خیلی‌ها در این خصوص حرف می‌زنند اما فدراسیون می‌تواند پاسخ مناسبی در این باره بدهد.

امیدوارم این حواشی از فوتبال ایران پاک شود چرا که مردم از این داستان‌ها بسیار خسته شده‌اند و دوست دارند فوتبال جذاب را بدون هیچ حاشیه‌ای مشاهده کنند.

فارس: داستان فاکتور 43 هزار دلاری شما از سفر به آفریقای جنوبی چیست؟
بحث فاکتور اصلاً ارتباطی به پایان سفرم به آفریقای جنوبی ندارد چون من قبل از سفر به آفریقا تمام هزینه‌های رفت و برگشت و هتل را به فدراسیون فوتبال دادم.
نمی‌دانم مبلغ 43 هزار دلار چیست چون چنین رقمی را هرگز به فدراسیون فوتبال نداده‌ام و این هم یکی از موارد حاشیه سازی علیه قطبی است.

فارس: یعنی فاکتور شما به فدراسیون 43 هزار دلار نیست؟
مبلغ پرداختی فدراسیون به این اندازه نبوده و بسیار کم‌تر از این میزان است.

فارس: و حرف آخر.....
از همه رسانه‌ها حتی از همه مخالفانم می‌خواهم که برای سربلندی نام ایران کاری به مسایل حاشیه‌ای نداشته باشند و فقط به موفقیت نام ایران و تیم ملی فکر کنند.
برخی رسانه ها انتقاد سازنده می‌دهند و همه اعضای کادر فنی با کمال میل آنهارا می‌پذیرند، بنابراین دوست دارم مثلث طلایی تیم ملی ایران، هواداران و رسانه‌ها تا جام ملت‌ها به بهترین شکل صورت بگیرد و ما بتوانیم بدون حاشیه عنوان قهرمانی مسابقات را به دست آوریم. 
 

 

 



                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com   

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد