فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

قطبی: حاشیه‌سازها جایی در تیم‌ملی نخواهند داشت

  

فوتبال روز:لابی هتل محل اقامت تیم‌ملی آرام است. تراسی زیبا مشرف به کلیسای مرکزی شهر توریستی در شمال ایتالیا. اینجا آب در دل کسی تکان نمی‌خورد اما معلوم نیست که اوضاع در مغز سرمربی تیم‌ملی ایران هم همین قدر آرام باشد.

 

او اردویی پر حرف و حدیث را به پایان رسانده که در آن انبوهی از مسایل حاشیه‌ای رخ داد. مصاحبه ما از کیفیت بازی تیم‌ملی در بازی مقابل لاتزیو شروع شد و به چالشی در خصوص مسایل ریز گذشته در این اردو کشید. مسایلی که هنوز هم زوایایی برای باز شدن و نور پاشیدن به آن وجود دارد. 

اگر موافق هستید از بازی لاتزیو شروع کنیم.

بله، این از هدف‌های ماست که سعی می‌کنیم با تیم‌هایی بازی کنیم که هم در بحث فنی و هم روانی قدم‌های بزرگی برای پیشرفت ما باشند. مهمتر از نتیجه بازی روشی بود که ما بازی کردیم. رقابت با تیم‌های بزرگ دنیا باعث می‌شود اکسیژن تازه‌ای در تیم به وجود بیاید. من به روش بازی تیمم افتخار کردم چون بیشتر بازی کنترل میدان در اختیار ما بود. این بازی به ما اعتماد به نفس داد برای آینده. تفکر بازیکنان ما حرفه‌ای بود و با تمام وجودشان بازی کردند.  

قبل از مسابقه بچه‌ها به شوخی یا جدی طوری حرف می‌زدند که انگار از حریف ترسیده‌اند.

نه. ما از لاتزیو نترسیدیم. ممکن است جوانترها استرس داشته باشند اما فوتبالی که ارایه کردیم به نظر من از بهترین بازی‌هایی بود که طی سال‌های اخیر تیم‌ملی از خود ارایه کرده است. 

تیم‌ملی خوب بود یا لاتزیو به خاطر فاصله زمانی یک ماهه تا شروع مسابقات سری A در اوج آمادگی نبود؟

من خواهش می‌کنم شما مواظب بحث‌هایی که مطرح می‌کنید باشید. ممکن است هر تیمی هدف‌های مختلف در چنین مسابقه‌ای وارد شود. بازیکنان ما هم چندین روز است که در اردو و دور از خانواده هستند و بدنسازی را پشت‌سر گذاشتند. پس اگر لاتزیو در شرایط صددرصد نبود ما هم شرایط ایده‌آلی نداشتیم، اما به هر صورت نباید به خاطر این نحوه بازی خودمان را گم کنیم. شک ندارم تیم‌ملی می‌تواند بهتر از اینها باشد. ما شش ماه تا شروع جام ملت‌ها فرصت داریم و باید کار کنیم. به نظر هنوز در یک سوم آخر مشکل داریم که باید حل کنیم.  

بازیکنی در این اردو شما را سورپرایز کرد؟

سورپرایز نه، اما همه آنها شخصیت ملی دارند و من از تلاش و تفکرشان ممنوم.  

در مورد چند بازیکن خاص صحبت کنیم. مثل حدادی‌فر که جای علی کریمی بازی کرد.

اجازه بدهید شخصی صحبت نکنیم، چون در ایران خیلی زود بازیکن را بزرگ می‌کنند و خیلی زود کوچک. این بازیکن خاص جای پیشرفت در تیم‌ملی را دارد.  

چرا از گلرهای دیگرتان در این مسابقات استفاده نکردید.

ما در این تورنمنت از میرزاپور و رحمتی در بازی‌هایمان استفاده کردیم و جوانترها را هم آوردیم که کنار تیم باشند و تمرین کنند. ما در حال حاضر چهار تا گلر خوب داریم که جای نگرانی ندارد.  

گفتید در یک سوم جلوی زمین مشکل داریم. هادی نوروزی انتخاب اول شماست؟

تصمیم در مورد یک بازی به شرایط یک بازیکن در آن مقطع برمی‌گردد. نوروزی در بازی دوم خودش را خوب نشان داد. او سرعت خوبی دارد و چون می‌خواهیم از جلو بازی دفاع کنیم از او استفاده کردیم. مثلث نوری، حدادی‌فر و آشوبی هم وسط زمین جواب داد. ترکیب دفاعی خوبی هم با حضور نصرتی در چپ داشتیم.  

روی گلی که لاتزیو زد اعتراض داشتید.

در آن سمت زمین توپ بیرون رفت. بعد سانتر شد و بازیکن با آرنج به صورت حاج‌صفی کوبید. بازیکنان ما احساس کردند باید بازی را نگه دارند اما آنها توپ را یکدفعه سانتر کردند که زنیدپور هم با سینه توپ را جلوی آنها انداخت. گل بدی بود. اگر می‌خواهیم قهرمان آسیا شویم باید یاد بگیریم یک بر صفر به دو بر صفر تبدیل کنیم. البته در این مسابقه اگر داوران اجازه می‌دادند به اندازه کافی موقعیت داشتیم.  

بازیکنان ما کمی عصبی بودند و رفتارهایی داشتند که در بازی‌های رسمی مشکل‌ساز خواهد بود.

ما باید خونسرد باشیم. زدن گل دوم می‌تواند به این موضوع هم کمک کند. 

 

پیروزی مقابل تیم بزرگی مثل لاتزیو می‌توانست افشین قطبی را از زیر فشارها خارج کند و او را مقابل منتقدانش در موضع قدرت قرار دهد.

من هیچ وقت علیه کسی موضع نمی‌گیرم. ما دوست داریم همیشه برنده باشیم. باید یاد بگیریم که ببریم و بعد ایمان داشته باشیم که می‌بریم. اگر بعضی وقت‌ها بد باشید باز هم می‌توانید شرایط را عوض کنید. مردم ایران فوتبال بارسلونا را می‌پسندند، پاس‌های رد و بدل شده زیاد. ما هم سعی می‌کنیم تیم را در همان مسیر ببریم. 

یعنی تیم‌ملی روزی تیکی‌تاکا را نمایش خواهد داد؟! این خیلی رویاپردازانه نیست؟

مقابل لاتزیو صحنه‌هایی دیدیم که تیکی‌تاکا بود. ما توانستیم مقابل لاتزیو مشکل‌ساز شویم، چون آنها باور نداشتند ایران می‌تواند چنین فوتبالی ارایه دهد.  

اردوی اتریش می‌ارزید که خودتان را با مربیان لیگ وارد دعوا کنید. آنها همچنان به زمان اردو معترض هستند.

اردویی که ما برگزار کردیم هر ثانیه‌اش برنامه‌ریزی شده بود. برنامه‌ریزی بلندمدت دیگری هم داریم. اگر تقویم را نگاه کنید متوجه می‌شوید تا فاصله شش ماه مانده به جام ملت‌ها زمان دیگری برای برپایی اردو نداشتیم. ما با قلب باز دست همکاری به سوی باشگاه‌ها دراز کردیم. من نمی‌دانم چند مربی لیگ مخالف این برنامه بودند اما اساسا مشکل فرهنگی فوتبال ما یا من یا هیچ کس است و تا وقتی با هم همکاری نمی‌کنیم ضعف‌های زیادی وجود خواهد داشت. ما پارسال مدت طولانی بازیکنان را از تیم‌هایشان نگرفتیم. ما باید جای خودمان را عوض کنیم و دیدگاه کلی داشته باشیم. من خودم مربی باشگاهی بودم و درک می‌کنم، اما بازیکنان بیش از هشت، 9 ماه با آنها هستند ولی تیم‌ملی فقط 48 ساعت فرصت برای هماهنگی دارد. متوجه باشید که تیم‌ملی مهمترین تیم یک کشور است.  

در مورد اردوی شما مسایل حاشیه‌ای دیگری هم مطرح شد. مثل وجود گاو یا نبودن کولر.

من نمی‌خواهم به مسایل حاشیه‌ای جواب بدهم. به نظرم بعضی از دوستان هدف‌های تخریبی را دنبال می‌کنند. اگر با آقای X مشکل دارند عادلانه نیست تمام تیم‌ملی را بزنند. ما روی مرزها پا می‌گذاریم و متوجه نیستیم که این تیم متعلق به 75 میلیون نفر ایرانی است. در همین اردو اگر هتل‌ها کولر داشت چیز دیگری می‌گفتند. من از شما هم خواهش می‌کنم مسیر بحث را عوض کنید. 

اجازه بدهید از حرف خود شما استفاده کنم که گفتید هر ثانیه از این اردو برنامه‌ریزی دقیق داشت.

درسته. من این حرف را زدم. 

پس چطور تیم‌ملی ایران به این تصور که بازی لاتزیو ساعت پنج شروع می‌شود، دو ساعت زودتر به این کمپ می‌رود، در حالی که حتی مردم عادی در آن شهر می‌دانستند بازی ساعت شش شروع می‌شود.

مقصر چه کسی هست در این ماجرا؟ 

من نمی‌دانم از شما می‌پرسم. این در شان تیم‌ملی است که دو ساعت منتظر حریف باشد و از زمان بازی خبر نداشته باشد.

وقتی هیچ کس با ایمیل و تلفن به ما خبر نمی‌دهد چه کار باید بکنیم. حتی در پوسترهایی که برای بازی چاپ شده، نوشته بودند بازی ساعت پنج شروع می‌شود اما یک مرتبه فدراسیون اعلام می‌کند ساعت شش. بعضی وقت‌ها کنترل بعضی مسایل دست من و شما نیست. رسانه‌ و شرکتی که این قرارداد را بسته بود هم نمی‌دانست. 

یکی دیگر از مشکلات سفر شما این بود که بازیکنی مثل پژمان نوری زمان نقل‌وانتقالات را از دست داد و حالا باید چند هفته بیرون بنشیند.

این موضوع را آقای حاجیلو سرپرست تیم دنبال می‌کند. سازمان لیگ و فدراسیون باید به تیم‌ملی کمک کنند و شرایط بازیکن ملی را درک کنند. 

در مورد علی کریمی حرف و حدیث زیاد است. خود او در مصاحبه با سایت شخصی‌اش داشتن مشکل با شما را تکذیب کرد، شما هم مصاحبه مشابهی داشتید اما من به عنوان یک شاهد عینی دیدم که علی کریمی با شخص شما و نحوه اردو مشکل داشت و مصدومیت بهانه‌ای برای رفتن او بود...

خب من الان چی باید بگم؟ 

یا تایید کنید یا تکذیب تا من هم ادعایم را ثابت کنم.

من مشکلی از علی کریمی ندیدم و مشکلی هم با او ندارم. ما دیدیم به خاطر مصدومیت ریسک نکنیم بهتر است. بازیکنانی هستند که حاشیه سازند اما ما سعی می‌کنیم اردویی با نظم و انضباط برگزار کنیم. 

آقای قطبی! کریمی اینجا حتی حاضر نشد با مدیا آفیسر تیم‌ملی برای سایت فدراسیون مصاحبه کند و رفتارهای تند او را همه دیدند و قابل کتمان نیست. من اگر سرمربی تیم ملی بودم علی کریمی را دیگر به تیم دعوت نمی‌کردم هرچند که خود او هم ممکن است دیگر در تیم شما حاضر نشود.

من هیچ وقت این تصمیم را نمی‌گیرم. مسایل روحی، فنی و اخلاقی ملاک‌هایی هستند که با توجه به آنها می‌توان تصمیم‌گیری کرد. شما من را می‌شناسید، برخوردهای من همیشه با خونسردی است و در آرامش تصمیم می‌گیرم. 

اما چنین رفتارها و اتفاقاتی فضای اردو تیم ملی را به هم می‌زند.

مطمئن باشید که اجازه نمی‌دهم در تیم ملی حاشیه وجود داشته باشد. 

سیاستمدارانه جواب دادید اما تا حدودی جواب را گرفتم.

من به خاطر همین مسایل کمتر مصاحبه می‌کنم. امیدوارم شماها هم در آینده کمک کنید چرا که احساسم این است همیشه کمک نمی‌کنید. 

چرا اینقدر نسبت به خبرنگاران بدبین هستید. شما ما را کنار تیم راه نمی‌دادید. آیا احساس خطر می‌‌کنید.

نه، احساس خطر نمی‌کنم. منظورم کلی است. همین مصاحبه بیشتر بحث سمت مسایل حاشیه‌ای رفت. مردم ایران خسته شدند از بس شما یکی را مقابل دیگری قرار دادید. شما دنبال فروش بیشتر هستید اما می‌توانستید با سوالات فنی بحث را بهتر جلو ببرید. 

من سوال فنی نمی‌توانم بپرسم چون کارشناس فنی نیستم. شما هم به مردم حق بدهید که دوست داشته باشند بدانند حقیقت در مورد اتفاقی که برای علی کریمی، کاپیتان تیم ملی افتاد چیست. این به معنی قراردادن شما مقابل کسی نیست.

حرف‌های من کلی است و در مورد یک روزنامه خاص و شخص شما نیست. من می‌گویم شما بازی تیم ملی را تماشا کنید و آن را تحلیل کنید. 

اما تیم شما حاشیه‌هایی داشت که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

بازیکن باید سرباز تیم باشد. کسانی که حاشیه‌ساز باشند خودشان را بیرون از تیم خواهند دید. موفقیت ما برمی‌گردد به نزدیکی بازیکنان در چارچوب آرامش. این چارچوب نباید برهم بخورد. 

اگر نمی‌گویید شما را مقابل دایی قرار می‌دهیم ایشان هنوز جواب سوال خود در مورد خط خوردن برخی بازیکنان بدون انجام تمرین را نگرفتند.

ما وقتی لیستی برای ویزا می‌دهیم باید نفرات بیشتری در آن باشند. احتمال مصدومیت و اتفاقات دیگر هم هست. ما در هر پست بهترین گزینه‌ها را انتخاب کردیم و با وسواس هم این کار را انجام دادیم. 

علت خط خوردن فرهاد مجیدی بی‌انضباطی او در رساندن پاسپورت به فدراسیون بود.

نه، بی‌انضباطی نبود. او مصدومیت داشت. او ویزای یک ساله داشته اما گویا کپی پاسپورتش را نیاورده بود. 

آقای تاج گفتند از شما انتظار قهرمانی دارند و به نظر می‌رسد با این اظهارنظر سعی دارند توقعات را از شما بالا ببرند.

من باز هم تاکید می‌کنم که هیچ قولی در مورد قهرمانی نداده‌ام اما تمام توانم را به کار می‌برم بهترین تیم را بسازم. ما در مسیری هستیم که یکی از گزینه‌های قهرمانی هستیم. 

دغدغه برکناری زود هنگام از تیم را ندارید.

سرمربی تیم ملی بودن جزو سخت‌ترین کارهای دنیا است. با داشتن این پست بحث‌ها و داستان‌های مختلفی وجود دارد. تا روزی که هستم افتخار می‌کنم و با افتخار به کارم ادامه می‌دهم. 

شما با پرسپولیسی‌ها مشکل دارید.

هیچ مشکلی با پرسپولیس ندارم. پرسپولیس همیشه در قلب من است. 

در تمرینات و بازی‌های این تیم علیه شما شعارهایی مطرح می‌شود. 

هواداران پرسپولیس 30 میلیون نفر هستند کسانی که این شعارها را می‌دهند گروه کوچکی از آنها هستند. 

گفتند ما خودمان قطبی را امپراتور کردیم و خودمان هم او را برمی‌داریم.

در خدمت همه آنها هستم. 

 

 منبع:روزنامه گل

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com     

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد