فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

سوغات قطبی برای منتقدان!

 

فوتبال روز:پس از 39 سال تیم ملی کشورمان در یک بازی دوستانه موفق شد طلسم ناکامی در سئول را بشکند و کره‌جنوبی را ببرد. این پیروزی ارزشمند در شرایطی به دست آمد که اتفاقا حریف چشم‌بادامی ایران با تمام بازیکنانش به میدان آمده بود و تقریبا همان شکل و شمایل جام‌جهانی را داشت.

 

۱) اشتباه مدافع کره در نیمه اول باعث شد افشین قطبی در شرایطی موفق به کسب یک پیروزی بسیار ارزشمند شود که طی ماه‌های اخیر به شدت تحت فشار قرار داشته است.
 

2) حالا افشین قطبی می‌تواند بابت این موفقیت به خودش ببالد. اگرچه تیم ایران در دقایق قابل توجهی از مسابقه به دفاع صرف رو آورده بود، خیلی جاها زیر توپ می‌زد و اتفاقا در پاره‌ای از مواقع رویه بحرینی‌ها و سایر اعراب در اتلاف وقت را احیا کرد، اما به هر تقدیر نتیجه‌ای که روی اسکوربورد استادیوم سئول به ثبت رسید، آنقدر برای فوتبالدوستان کشورمان حائز اهمیت و دلنشین بود که نشود به راحتی از کنارش عبور کرد. آنچه ورای جریان فنی این مسابقه، افشین قطبی را در موضع «بالادستی» در قبال منتقدانش قرار می‌دهد، حمایت به ثمر نشستن اندیشه‌های اوست، به طوری که او حالا پس از مدت‌ها می‌تواند بی‌واهمه سینه‌اش را سپر کند و از برخی مواضعش با غرور دفاع کند؛ گرچه این شرایط «موقتی» و در اثر پیروزی در یک مسابقه تدارکاتی بوده باشد! قطبی امروز می‌تواند از کنار گذاشتن علی کریمی دفاع کند، مدعی باشد عدم دعوت فرهاد مجیدی و میلاد میداوودی خللی در کار تیم او ایجاد نکرد، ادعا کند پیروزی امروزش بر کره‌جنوبی محصول تماشای دقیق جام‌جهانی در آفریقای جنوبی بوده و معترضان وی که سفرش به ژوهانسبورگ را مورد تردید قرار می‌دادند، ادعاهای درستی نداشته‌اند! قطبی می‌تواند مدعی باشد نسل جدیدی را در فوتبال ایران پایه‌ می‌گذارد که اتفاقا شالوده‌اش بر پیکره «لیگ» استوار است. محمد غلامی و کریم انصاری‌فر گواهان خوبی برای این ادعای او خواهند بود. علاوه بر اینها، از دیگر دستاوردهای پیروزی بزرگ سئول برای قطبی، روسفید شدن او در مورد خط دفاع ثابتش است که پیش از این محل اشکال منتقدان به شمار می‌رفت. قطبی حالا روزهای کم‌فشارتری را تجربه خواهد کرد؛ روزهایی که در آنها می‌تواند ادعا کند واقعا کره‌جنوبی را مثل کف دستش می‌شناخته و سال گذشته بدشانسی آورده است. اینها سوغات امپراتوری است که عنقریب بود سلطنتش را از کف بدهد، اما حالا دوباره به روزگار شیرین بازگشته است! 


3) به واسطه آنچه در چین و کره جنوبی رخ داد، حالا حضور قطبی در تیم ملی تا جام‌ملت‌های آسیا تضمین شده است. منتظر حملات او به منتقدانی که امانش را بریده بودند می‌مانیم، اما دوست داریم یاد آقای سرمربی بیاوریم آنچه این روزها در مجموعه او رخ داده، دو پیروزی در مسابقات «دوستانه»‌ای بوده است که به هر تقدیر مقتضیات خاص خودش را دارد و نمی‌توان با توجه به آن برای بازی‌های رسمی‌تر نتیجه گرفت و نسخه پیچید. سخت امیدواریم خوش‌اقبالی قطبی، تا پایان جام ملت‌های آسیا در کنار ما باشد؛ در قطر هم منتظر مدافعانی هستیم که در لحظه بزنگاه، سقوط کنند و توپ را در آستانه دروازه به مهاجمان ما بسپارند! 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com      

   

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد