فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

درآمدزایی 2 میلیاردی تراکتورسازی با جذب3 اسپانسر

 

فوتبال روز:در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران چندماهی است اسپانسر ندارد و تمام اقدامات فدراسیون‌نشینان تاکنون بی‌نتیجه مانده، تیمی در لیگ برتر وجود دارد که با سه اسپانسر در مسابقات شرکت می‌کند.

 

تیم فوتبال تراکتورسازی که رکورد حضور تماشاگران در استادیوم را از آن خود کرده، به واسطه همین فاکتور آنقدر جذابیت برای شرکت‌ها و ارگان‌ها ایجاد کرده که بتواند در جذب اسپانسر موفق عمل کند. در حالی که اکثر باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر با مشکلی به نام نداشتن اسپانسر دست و پنجه نرم می‌کنند و حامی مالی ندارند، باشگاه تراکتورسازی از حداکثر ظرفیت ممکن استفاده کرده و سه شرکت مختلف به طور همزمان اسپانسر تیم فوتبال این باشگاه هستند.
اسپانسر اصلی تراکتورسازان «همراه اول» است که با رقمی معادل 900 میلیون تومان تا پایان لیگ دهم،‌تبلیغ روی پیراهن این تیم را به خود اختصاص داده است. شرکت همراه اول تنها اسپانسر تراکتورسازی نیست و این باشگاه دو اسپانسر دیگر هم دارد که طبق قانون نام آنها در پشت پیراهن بازیکنان تراکتورسازی درج می‌شود. «بانک سپه» و «بیمه رازی» دو اسپانسر دیگر باشگاه تراکتورسازی هستند که به ترتیب بالای شماره پیراهن و پایین آن نام آنها چاپ شده است. البته این دو اسپانسر هنوز قراردادی با باشگاه تراکتورسازی نبسته‌اند و تنها مبلغی حدود 100 میلیون تومان را به عنوان پیش‌پرداخت به حساب باشگاه تبریزی واریز کرده‌اند. با این اوصاف گفته می‌شود هرکدام از این اسپانسرها قرار است مبلغی حدود 500 میلیون تومان به باشگاه تبریزی بپردازند و در آن صورت جمع درآمدزایی باشگاه بالغ بر یک میلیارد و 900 میلیون تومان ازمحل جذب اسپانسر خواهد بود.

شفق هیچ نقشی در جذب همراه اول نداشته
شرکت همراه اول در شرایطی از هفته هفتم به طور رسمی اسپانسر باشگاه تراکتورسازی شد که گفته می‌شود جعفری مدیرعامل این باشگاه با رقمی بسیار پایین حاضر به انعقاد قرارداد با این شرکت شده است.
از تبریز خبر می‌رسد پیش از این ناصر شفق مقدمات جذب همراه اول به عنوان اسپانسر را فراهم کرده بود وجالب اینکه رقم توافقی بین مدیرعامل سابق تراکتورسازی و مدیرعامل شرکت «همراه اول» سه میلیارد تومان بوده است. در این شرایط جعفری تاکید کرده ارقام چندان مهم نیستند:«این اعداد خیلی مهم نیست. از لحاظ من مدیرعامل، این مهم بود که بتوانم برای تیم اسپانسر جذب کنم. شرکت‌ها به شرایط اقتصادی کشور نگاه می‌کنند و برای همین ما سعی کردیم رعایت حال اسپانسرمان را هم بکنیم. از طرفی نمی‌خواستیم مشتری را از دست بدهیم. نمی‌خواهم رقم قرارداد با اسپانسرهایمان را اعلام کنم چون من روی عددها حساس هستم.»
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی با تکذیب اینکه ناصر شفق با همراه اول روی مبلغ سه میلیارد تومان به توافق رسیده بوده، تاکید کرده شفق اصلا جلسه‌ای برای جذب چنین اسپانسری نداشته است:«ایشان حتی یک کلمه هم در این خصوص با مسوولان شرکت همراه اول صحبت نکرده بودند. اصلا زمان شفق چنین بحثی مطرح نبوده و تمام مواردی که در این باره مطرح می‌شود، حدس و گمان است. شاید مدیران پیشین تراکتورسازی، هدف‌گذاری کرده بودند که من از آن بی‌اطلاع هستم.در هرحال من با فیضی مدیرعامل همراه اول از سال‌ها پیش آشنایی داشتم و برای همین توانستم این شرکت را به عنوان اسپانسر اصلی باشگاه جذب کنم. وی در سال‌های گذشته مسوول مخابرات استان آذربایجان غربی بود و آشنایی ما به همان سال‌ها مربوط است.»
 

 

 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد