فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

روز شمار 13 سال حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی؛ ستاره ای که ندرخشید

 

فوتبال روز:فرهاد مجیدی تنها بازیکنی با بیش از 40 بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران است که در هیچ تورنمنت مهمی مثل جام جهانی، جام ملتهای آسیا و حتی بازیهای آسیایی حضور نداشته است!

 

فرهاد مجیدی کاپیتان تیم استقلال دیشب پس از پایان بازی استقلال و سایپا اعلام کرد که از تیم ملی خداحافظی می کند و در اردوی جدید تیم ملی حضور نخواهد داشت. این در حالی بود که حدود دو هفته پیش و پس از اینکه قطبی او را برای بازیهای دوستانه مقابل چین و کره جنوبی به تیم ملی دعوت نکرد، انتقادات رسانه ها از قطبی شدت گرفت که مهاجم آماده این روزهای استقلال را به تیم ملی دعوت نکرده است.

اما فرهاد مجیدی در 13 سال اخیر همواره یکی از بازیکنانی بوده است که دعوت شدن و یا نشدن او به تیم ملی محل مناقشه رسانه ها با مربیان وقت تیم ملی بوده است. او در روزهایی که در امارات در هر هفته گلزنی می کرد به تیم ملی دعوت نمی شد و  یا در روزهایی که کمتر آماده بود، به تیم ملی دعوت می شد و همین موضوع باعث انتقادات می شد.

فرهاد مجیدی در 13 سال گذشته برای تیم ملی 45 بازی انجام داد و 10 گل نیز به ثمر رساند و نکته جالب اینکه به جز دوران مربیگری دایی، همیشه مربیان تیم ملی او را به اردوهای تیم ملی دعوت کرده اند، اما مجیدی در تیم ملی هیچگاه درخشش بازیهای باشگاهی اش را نداشته است. مجیدی در اولین روزهای حضورش در تیم ملی درخشش خوبی داشت و بیشتر گلهای ملی اش را نیز در آن زمان به ثمر رساند، اما در ادامه نتوانست روند صعودی خود در تیم ملی را حفظ کند. شاید بتوان از نمونه خارجی بازیکنانی که در رده باشگاهی می درخشند اما در تیم ملی موفق نیستند، روی ماکای هلندی را مثال زد که هیچگاه در تیم ملی درخشش تیم های باشگاهی اش را نداشت.

 مجیدی رکورد جالبی نیز دارد و اینکه تنها بازیکنی با بیش از 40 بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران است که در هیچ تورنمنت مهمی مثل جام جهانی، جام ملتهای آسیا و حتی بازیهای آسیایی حضور نداشته است!
 

 

فروردین 76

در راستای سیاست جوانگرایی مایلی کهن در تیم ملی، فرهاد مجیدی ستاره 21 ساله تیم بهمن به تیم ملی دعوت شد و در بازی دوستانه مقابل چین نیز در ترکیب اصلی به میدان رفت. 

آذر 76

در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1998 فقط در دو بازی مقابل عربستان و استرالیا دقایقی به میدان رفت و افتخار صعود به جام جهانی را در کارنامه خود ثبت کرد. 

بهمن 76

تومیسلاو ایویچ نام فرهاد مجیدی را در اولین لیست خود قرار داد و او را همراه تیم ملی به تورنمنت هنگ کنگ برد، اما عملکرد مجیدی ایویچ را به دعوت مجدد از او قانع نکرد. 

خرداد 78

پس از دو سال دوباره به تیم ملی دعوت شد و این بار منصور پورحیدری او را با تیم ملی به تورنمنت چهارجانبه کانادا برد. 

فروردین 79 

جلال طالبی سرمربی جدید تیم ملی نام مجیدی را در لیست تیم اعزامی به مقدماتی جام ملتهای 2000 آسیا قرار داد. مجیدی در آن روزها بازیکن تیم راپید وین اتریش بود. 

شهریور 79

در بازی دوستانه مقابل اتریش که با شکست 5-1 تیم ملی همراه شد، مجیدی بهترین بازیکن تیم ملی بود و گل ایران را به زیبایی به ثمر رساند. این یکی از بهترین بازی های مجیدی در تیم ملی بود. 

آبان 79

به تیم الوصل پیوست و جام ملتهای 2000 آسیا را از دست داد. البته مجیدی در لیست طالبی در بازیهای دوستانه قبل از آغاز جام ملتهای آسیا نیز جایی نداشت. 

آذر 79

ادمار براگا مربی موقت برزیلی تیم ملی مجیدی را برای دو بازی مقدماتی جام جهانی مقابل گوام و تاجیکستان به تبریز برد و مجیدی در مقابل گوام هت تریک کرد. 

اردیبهشت 80

میرسلاو بلاژویچ در اولین لیست خود نام مجیدی را قرار داد و فرهاد مجیدی نیز با تیم ملی به تورنمنت چهارجانبه قاهره رفت، اما در دو بازی نتوانست نظر بلاژ را جلب کند. 

بهمن 80

بعد از ناکامی تیم ملی در صعود به جام جهانی 2002، برانکو سرمربی تیم ملی شد و فرهاد مجیدی یکی از بازیکنان دعوت شده به بازی دوستانه مقابل اسلواکی بود. 

مرداد 82

همایون شاهرخی سرمربی وقت تیم ملی بعد از حدود 5/1 سال فرهاد مجیدی را دوباره به تیم ملی دعوت کرد و مجیدی نیز در دو بازی مقابل اردن در مقدماتی جام ملتهای آسیا بازی کرد و گل زد. 

مهر 82

برانکو دوباره به تیم ملی بازگشت؛ اما فرهاد مجیدی جایی در تیم ملی نداشت در حالی که ستاره تیم الوصل بود و در لیگ امارات می درخشید. 

خرداد 83

برای مسابقات جام غرب آسیا به تیم ملی دعوت شد، در مقابل سوریه نیز گلزنی کرد ، اما در لیست تیم ملی اعزامی به جام ملتهای 2004 آسیا قرار نگرفت. 

آذر 83

برای بازی دوستانه مقابل پاناما به اردوی تیم ملی دعوت شد، اما پس از این بازی تا دو سال دیگر رنگ تیم ملی را ندید! 

مرداد 85

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی شد، فرهاد مجیدی نیز به اردوی تیم ملی دعوت شد و در بازی های مقدماتی جام ملتهای آسیا مقابل سوریه و کره جنوبی دقایقی نیز بازی کرد. بر خلاف تصور ، مجیدی جایی در تیم قلعه نوعی نیز نداشت و در ادامه دیگر به تیم ملی دعوت نشد. 

اسفند 86

علی دایی سرمربی تیم ملی شد؛ اما در دوران حضور دایی در تیم ملی مجیدی هیچگاه به تیم ملی دعوت نشد. برخی به اختلافات شخصی دایی با او اشاره می کردند، اما مجیدی در آن روزها واقعا آماده نبود. 

آبان 88

در روزهایی که در استقلال خوب بازی می کرد و گل می زد، زیر فشار شدید رسانه ها قطبی مجبور به دعوت از مجیدی به تیم ملی شد و در دو بازی مقابل ایسلند و اردن نیز از او استفاده کرد. 

شهریور 89

پس از 9 ماه به تیم ملی دعوت شد، در حالی که در 33 سالگی واقعا درخشان بازی می کند اما اعلام کرد که برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد. این در حالی است که سال گذشته گفته بود که در 33 سالگی به عنوان کاپیتان تیم ملی جام ملتهای 2010 آسیا را بالای سر خواهد برد.
 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد