فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نشست خبری سرمربی تیم ملی/ قطبی: مربی پروازی نیستم

 

فوتبال روز:سرمربی تیم ملی فوتبال ایران  گفت:من مربی پروازی نیستم و هر زمان که نیاز باشد مرخصی می‌گیرم.

 

 افشین قطبی به همراه اعضای کادر فنی تیم ملی و خسرو والی‌زاده مسئول رسانه‌ای فدراسیون فوتبال از ساعت 15 امروز با حضور در سالن همایش‌های هتل آکادمی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.
متن کامل صحبت‌های قطبی را در زیر می‌خوانید:

* تیم ملی پیشرفت کرده اما هنوز جا دارد

قطبی در ابتدای صحبت‌هایش با تشکر از سایر اعضای کادر فنی تیم ملی گفت: جا دارد از بازیکنان، کادر پزشکی و تمامی نفراتی که با همدلی در این هفته‌های اخیر موجب کسب نتایج درخشان برای تیم ملی شده‌اند تشکر ‌کنم. آنها با سختی‌های فراوان توانستند با یک فوتبال زیبا نتایج خوبی برای تیم ملی کسب کنند. اگر بخواهم فنی صحبت کنم خیلی مسائل را تغییر دادیم. ما مدت‌ها بود که بیرون از خانه نتوانسته بودیم نتایج خوبی کسب کنیم.
سرعت و سازماندهی و ساختار تیم ملی ما پیشرفت کرده و تیم ما توانسته در فضاهای کوچک عملکرد قابل قبولی در زمین داشته باشد. از پیشرفت تیم ملی راضی هستم و این به تفکرات ما برمی‌گردد. بازیکنان نیز با تفکرات حرفه‌ای به زمین می‌آیند و نتایج تیم ملی نشان می‌دهد که از 6 بازی اخیر که 5 بازی بیرون از خانه بوده و 5 پیروزی نیز کسب شده، تنها 2 گل دریافت کردیم و این نشان از عملکرد خوب تیم ما دارد هر چند که هنوز جا برای پیشرفت در تیم ملی ایران زیاد است و سعی می‌کنیم در فرصت باقیمانده تا جام ملت‌های آسیا تیمی بسازیم که با ارائه فوتبال خوب مردم را راضی کنند.

* اگر در غرب آسیا فینالیست شویم باید در زمین خاکی بازی کنیم

شاید به نظر خیلی از دوستان مسابقات غرب آسیا خیلی ساده باشد ولی طبق قوانین باید تیم‌ها با بهترین بازیکنان خود در این مسابقات حضور پیدا کنند. در حال حاضر تیم‌هایی مثل بحرین، قطر و اردن در حال بازی تدارکاتی در محل برگزاری بازی‌ها هستند. تیم ملی ایران تنها تیمی است که در بین 9 تیم غرب آسیا غیرعربی محسوب می‌شود و قطعا این فرصت را داریم که علاوه بر محک تیم‌های شرق آسیا، تیم‌های غرب آسیا را تجربه کنیم اما با نگاهی به این تورنمنت متوجه می‌شویم 12 بازی در یک استادیوم انجام می‌شود.
در هیچ کجای دنیا این منطقی نیست که یک زمین این همه بازی فوتبال را تجربه کند شاید آنها یک چمن بی‌نظیر را ساختند اما تصورم این است اگر در فینال غرب آسیا حاضر باشیم احتمالا در یک زمین خاکی بازی می‌کنیم. ما باید سعی کنیم در مسابقات غرب آسیا به دیگر کشورها کمک کنیم تا تورنمنت‌ها بین‌آلمللی باشند. به مسئولانی که غیرفوتبالی هستند پیشنهاد می‌کنم به هنگام برنامه‌ریزی به فکر مربیان و بازیکنان تیم‌های ملی کشورها باشند و بدانند که آنها به سطح فوتبال تیمشان فکر می‌کنند. با نگاهی به تقویم این بازی‌ها متوجه می‌شویم از نیمه نهایی تا فینال تنها 48 ساعت فرصت ریکاوری وجود دارد و چون زندگی من فوتبال است از غیرفوتبالی‌ها و مسئولان می‌خواهم برنامه‌ریزی‌هایشان را تنظیم کنند.

* پیروزی‌های اخیر متعلق به تمام ایران است

افشین قطبی در قسمت سوم صحبت‌هایش قبل از پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: از تمام بازیکنان و مربیان که در این مدت به تیم ملی کمک کردند تشکر می‌کنم و اعلام می‌کنم این پیروزی‌های اخیر متعلق به آنها است. می‌دانم هر ایرانی با برد تیم ملی کشورش خوشحال می‌شود و من به هر ایرانی افتخار می‌کنم.

* علاقمندی به کمیته فنی تیم‌های ملی

برخلاف آنچه که گفته می‌شود علاقمند برنامه‌های کمیته فنی تیم‌های ملی هستم. احساس می‌کنم اعضای کمیته فنی کارهای خوبی انجام می‌دهند. امروز به دلیل آنکه اردوی جدید تیم ملی آغاز می‌شود و من روی آن برنامه‌ریزی داشتم نتوانستم در جلسه کمیته فنی شرکت کنم و علیرضا منصوریان را به عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی به جلسه کمیته فرستادم.


* فیفا دی نبودن تورنمنت غرب آسیا و غیبت چند مهره کلیدی تیم ملی

یکی از مشکلات تورنمنت غرب آسیا این است که بازی‌ها در روز فیفا انجام نمی‌شود و به همین دلیل دو بازیکن تاثیرگذارمان که در بیرون از کشور هستند را نمی‌توانیم داشته باشیم. علاوه بر آنها چند مهره کلیدی را در اختیار نخواهیم داشت اما همین تورنمنت کمک می‌کند که بتوانیم در تیم ملی به بازیکنان جدید فرصت‌هایی بدهیم.
اینکه بخواهد قهرمانی غرب آسیا استرس ایجاد کند ما از درون آن را کنترل می‌کنیم چون در تیم ملی فضایی ساخته‌ایم که آرامش کامل دارد و من به این تیم ایمان دارم. روحیه ما برای پیروزی و انتظارمان قهرمانی در مسابقات غرب آسیا است. باید این روحیه خود را ادامه دهیم وحتی اگر مقابل بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنیم روحیه برد داشته باشیم.
یادم هست زمانی که با چین می‌خواستیم بازی کنیم کیفیت چمن ورزشگاه چین یکی از بدترین زمین‌های بین‌المللی بود اما با مشاهده آن شرایط گفتیم که برای بردن می‌رویم. حالا تیم ملی راه پیروزی را یاد گرفته چه بازیکنان اصلی را در اختیار داشته باشد و چه اینکه مهره‌های کلیدی‌اش نباشد برای پیروزی می‌جنگند.

* پرونده مجیدی در تیم ملی بسته شد

من احترام زیادی برای استقلال، هواداران و کاپیتان این تیم قائلم اما در مورد خداحافظی مجیدی باید بگویم خیلی چیزها در دلم است که آن را بیان نمی‌کنم. با وجود این به تصمیم مجیدی احترام می‌گذارم و برای این بازیکن در استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم. پرونده مجیدی برایم بسته شده و من در 4 ماه آینده فقط باید به فکر ساختن تیم ملی باشم.

* اختلاف مجیدی با یکی از اعضای کادر فنی را از خودش سؤال کنید

من در مورد مجیدی توضیح کامل را ارائه کردم اما اینکه وی به دلیل اختلاف با یکی از اعضای کادر فنی عامل خداحافظی از تیم ملی شده یا نه را باید از خودش سؤال کرد. مهمترین نکته برای من آرامش تیم است. حالا مسابقات غرب آسیا نزدیک است ما باید تمرکزمان را روی نفراتی بگذاریم که برای قهرمانی ایران در آسیا بجنگند.

* دیدگاه حرفه‌ای، بین‌المللی و ملی برای انتخاب ملی‌پوشان

بر ای انتخاب بازیکنان خیلی دیدگاهی حرفه‌ای، بین‌المللی و ملی دارم. اگر بازیکنی احساس کند می‌تواند به تیم ملی کمک کند به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود که این نگاه هم فنی است هم اخلاقی و هم تمرکزی برای ساختن تیم ملی.
من مسئولیت ساختن تیم ملی را بر عهده دارم و باید بهترین تصمیم‌ها را بگیرم. تلاش می‌کنم با دقت این کار را انجام دهم. دوباره تاکید می‌کنم مشکلی با بازیکنی ندارم و در چند سال اخیر ثابت کردم که برای انتخاب بازیکنان نظر شخصی‌ام را مدنظر قرار ندادم بلکه ملی فکر کردم.

* رضایت کامل و پذیرفتن تصمیم غلامحسین پیروانی

احترام زیادی به تصمیمات غلامحسین پیروانی مبنی بر حضور سیدمهدی رحمتی و بازیکن دیگر در تیم امید می‌گذارم. در خصوص رحمتی باید بگویم که در تیم ملی قبول ندارم فاصله دروازه‌بان اول و دوم زیاد است چون در تیم من رقابت بین همه نفرات به صورت یکسان است و همه نفرات برای رسیدن به ترکیب تیم ملی تلاش می‌کنند. پیروانی هدفش قهرمانی تیم امید در بازی‌های آسیایی است و من و همه وظیفه داریم او را کمک کنیم. اینکه گفته می‌شود احتمال دارد رحمتی مصدوم یا خسته شود، خیلی نکته خاصی نیست. مصدومیت برای هر کسی امکان پذیر است. ممکن است خود شما صبح هنگام از خواب برخاستن افتاده و مصدوم شوید. واقعا ما در روزهایی هستیم که باید فوتبال ایران را به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم.

* ملی‌پوشان نباید فریب پیروزی‌های دوستانه را بخورند

همانطور که می‌دانیم بازی‌های دوستانه تفاوت زیادی با بازی‌های رسمی دارد. بنابراین نباید فریب بازی‌های دوستانه را بخوریم و ملی‌پوشان نباید خودشان را با پیروزی‌هایی که در بازی‌های دوستانه کسب کرده‌اند، گم کنند بلکه با این بازی‌ها باید خودمان را تقویت کنیم. اکنون هدف ما پیروزی در غرب آسیا است و در ادامه نیز باید همان روند رو به رشد را ادامه دهیم.

* تشکر از کفاشیان و سعیدلو

باید از سعیدلو رئیس سازمان تربیت‌بدنی و علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال تشکر کنم که در چند ماه اخیر به خوبی ما را حمایت و تقویت کردند. هدف آنها موفقیت تیم ملی بود. آنها حمایت‌هایی می‌کنند که بتوانیم به هدفمان در بازی‌های آسیایی برسیم. اینکه گفته می‌شود من قول قهرمانی داده‌ام شاید این قول از زمانی شروع شد که سرمربی پرسپولیس شدم و آنجا وعده قهرمانی دادم. پس از آن هر مربی در ایران بدبخت شده که قول قهرمانی بدهد. در مرحله مقدماتی جام جهانی نیز که سه بازی مانده بود احساس کردم با آمدنم می‌توانم اعتماد به نفس بیاورم اما دیگر این سوال را نپرسید که آیا قول قهرمانی می‌دهم یا نه چون این سوال قدیمی شده و باید یک سوال جدید بپرسید. اگرچه هدف ما قهرمانی در آسیا است.

* هیچ وقت با یک مهاجم بازی نکردم
از زمانی که در تیم ملی حضور داشتم همیشه با ترکیب 4-3-3 و 4-2-3-1 بازی کردیم. همیشه سعی کردم پشت 18 قدم تیمم سازماندهی داشته باشد و اجازه ضد حمله به مهاجمان حریف را ندهیم. در این چند بازی بازیکنان مان یاد گرفتند که تک ضرب فوتبال بازی کنند و مدافعان ما اعتماد به نفس لازم را کسب کردند. در مدت مربی‌گری‌ام در تیم ملی هیچ گاه تیم را با یک مهاجم ارنج نکردم و همیشه هافبک‌هایی داشته‌ایم که هجومی فوتبال بازی می‌کردند.

* قهرمانی در جام ملت‌ها در قراردادم ثبت نشده است

خبرنگاری از سرمربی تیم ملی پرسید آیا قهرمانی در حام ملت‌ها در قراردادتان نوشته شده و سرمربی اینگونه پاسخ داد: سوال تکراری از من نپرسید. هر چند سوالات شما حاشیه‌ای است اما به آنها پاسخ می‌دهم. خواست قلب من قهرمانی در جام ملت‌ها است و نیازی نیست در قراردادم قید شود.

* مربی پروازی نیستم و در زمان‌های خاص مرخصی می‌گیرم

با خیلی از مربیان بزرگ دنیا کار کرده‌ام و هر مربی وظایف مختلفی دارد. مربی باید تیم‌های حریفش را بشناسد و آنها را آنالیز کند. هر زمان که نیاز باشد با آقای کفاشیان صحبت می‌کنم و به مرخصی می‌روم. هم به خاطر زندگی شخصی و هم به خاطر حرفه‌ام. در همین جا مربیان لیگ برای آنکه خانواده خود را ببیند راهی شهرستان‌ها می‌شوند. اگر شما خبرنگاران اجازه بدهید چند روز و یا حتی یک ماه برای دیدن خانواده‌ام مرخصی بگیرم. من مربی پروازی نیستم و هر زمان که نیاز باشد مرخصی می‌گیرم.

* نمی‌توانم حریف تدارکاتی بعدی تیم ملی را معرفی کنم

خبرنگاری پرسید تا قبل از جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی در روزهای فیفا چه برنامه‌ای دارید؟ قطبی در پاسخ گفت: خودم همیشه دوست داشتم در فیفادی‌ها بازی کنم. حتی درخواست کرده بودم تیم ملی امید راهی مسابقات غرب آسیا شود اما با توجه به قانون مسابقات تصمیم گرفتیم با تیم کامل راهی غرب آسیا شویم. نمی‌خواستیم لیگ تعطیل شود از همین رو دو روز فیفا را در اختیار لیگ گذاشتیم و در این روزها لیگ برتر را تعطیل نکردیم. برای تعطیلی روز 17 نوامبر برنامه‌ بازی تدارکاتی داریم اما اگر اجازه دهید نمی‌توانم اسم تیم را اعلام کنم.

* همه چیز را سیاسی نبینید

خبرنگاری پرسید آیا به خاطر مسائل سیاسی نام حریف تدارکاتی ایران را اعلام نمی‌کنید که قطبی گفت: همه چیز را سیاسی نبینید و اینها سیاسی نیست. به خاطر اینکه قراردادی امضا نشده مجبورم اسم تیم را اعلام نکنم و وقتی امضا شد این کار را انجام می‌دهم. آقای ترابیان مسئول روابط بین‌الملل است و ایشان در این زمینه صحبت خواهند کرد.

* رضایی و نوروزی غرب آسیا را از دست دادند

فکر می‌کنم غلامرضا رضایی و هادی نوروزی دیدارهای تیم ملی را از دست داده‌اند. فرهاد مجیدی نیز خداحافظی کرده و ما در حال حاضر 20 نفره شدیم. باید وضعیت محمد غلامی را بررسی کنیم و اگر احتیاج داشته باشیم خلعتبری و حدادی‌فر از ذوب‌آهن به جمع ما اضافه می‌شوند. تورنمنت پرفشاری در پیش داریم و به همین خاطر باید در انتخاب بازیکنان دقت کنیم.

* تصمیمات من ربطی به نظرات شما ندارد
به رسانه‌ها احترام می‌گذارم اما متاسفانه باید بگویم که تصمیمات من ربطی به نظرات شما ندارد. شاید فشارها زیاد باشد اما من تشخیص می‌دهم که چه زمانی و چه بازیکنی به تیم ملی دعوت شود. قبول دارم شما عاشق فوتبال هستید و برد می‌خواهید ولی چون هر روز من در کنار این تیم زندگی می‌کنم سعی می‌کنم نفراتی انتخاب شوند که به تیم ملی کمک کنند. خیلی از زمان ها باید بازیکن را فدای تیم کنم و این نظر من است. میلاد میداودی و فرهاد مجیدی در مقطعی به تیم ملی دعوت نشدند و من خوشحالم که شما چنین مسئله‌ای را به چشم خود دیدید و من در آن روز در استادیوم بودم و این مسئله را به خوبی دیدم.

* ایران می‌تواند مثل بارسلونا و اسپانیا باشد

اگر بخواهم اختلاف بازی ایران و کره را با دیدار قبلی ما در مقدماتی جام جهانی مقایسه کنم باید بگویم که تنها نتیجه با اختلاف یک گل تمام شد ولی از آن زمان تا به امروز فرصت‌های زیادی داشتیم و تیم را ساختیم. همیشه دوست دارم تیمم حمله کند اما بعضی زمان‌ها باید زشت، فوتبال را برد. اسپانیا و بارسلونا نشان دادند با فوتبال زیبا می‌توان پیروز شد و ایران هم می‌تواند این کار را انجام دهد.

* فشار رسانه‌ها تاثیری در نظرات من ندارد
خبرنگاری پرسید اگر فشار رسانه‌ها در دعوت میداودی ومجیدی تاثیر نداشت پس چرا در زمانی که میداودی مصدوم بود او به تیم ملی دعوت شد و یا فرهاد مجیدی نیز در بهترین شرایط از اردوها کنار ماند؟ قطبی در این باره عنوان کرد: میداودی در بازی با سپاهان بسیار عالی بازی کرد و همان دیدار برای من ملاک شد. فرهاد مجیدی در اردوی ابتدای تیم ملی مصدوم شد و رفت. یک بار پاسپورتش گم شد و مسائل دیگر اتفاق افتاد. وقتی یک بازیکن چند بار دعوت می‌شود و زیاد رفت و آمد می‌کند کادر فنی نمی‌تواند زیاد روی او برنامه بریزد. شما هم باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام بگذارید و حتما سیاستی پشت آن بوده است.

* به مهاجمان تیم ملی امیدوارم
مهاجمان تیم ملی عملکرد خوبی داشتند و من به روند آنها امیدوارم. انصاری فرد در دو بازی اخیر 4 گل زده و بازیکنانی مثل آرش افشین و‌ مهرداد اولادی آینده خوبی دارند. محمد غلامی هم در اولین بازی خود در تیم ملی گل زده است.


* از هیچ بازیکنی کینه‌ای ندارم
می‌دانم چه کسانی را دعوت کنم و از هیچ بازیکنی کینه ندارم. به رفتار بازیکنانم توجه می‌کنم که آنها روی سکو در هتل و در اردوها چه کار می‌کنند. شیث رضای از این قاعده مستثنی نیست و اگر احساس کنم می‌تواند به تیم ما کمک کند او را به تیم دعوت می‌کنم.

* دلیلی نمی‌بینیم که رضایی را دعوت کنم
خبرنکاری که روی دعوت شیث رضایی پافشار بود پرسید چرا این بازیکن باید از تیم ملی دور باشد قطبی در پاسخ گفت: همیشه سعی کرده‌ام جواب همه را خوب بدهم. اگر در مواقعی جواب کاملی به شما ندادم عذرخواهی می‌کنم اما هنگامی که بحث دعوت بازیکنان می‌شود تشخیص من مهم است. چون من با این تیم زندگی می‌کنم و شما با ما زندگی نمی‌کنید و در تمرینات همیشه حضور ندارید. شما می‌توانید فردا مطالب جدیدتری بنویسید اما من نمی‌توانم با نوشته‌های شما بازیکن دعوت کنم و دلیلی نمی‌بینیم که رضایی را دعوت کنم. 
 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com       

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 29 شهریور 1389 ساعت 20:32 http://www.mehdimae672.parsiblog.com

سلام.وبلاگ عالی دلری.اگه مایلی باهم تبادل لینک کنی منو لینک کن سپس به من هم خبر بده تا تور را لینک کنم که سبب بالا رفتن بازدید وبلاگت بشه
تورابه خدا منو لینک کنید به اسم(((((ورود پسرممنوع))))))ودرنظرات خبر دهید
تورابه خدا منو لینک کنید به اسم(((((ورود پسرممنوع))))))ودرنظرات خبر دهید
www.mehdimae672.parsiblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد