فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

عابدینی:دادکان و صفایی سردمدار مبارزه با ناپاکی بودند

 

فوتبال روز:فوتبال «ناپاک» بحثی است که این روزها در میان اهالی فوتبال خیلی باب شده و هر کسی از هر طبقه‌ای و هر شغلی درخصوص این پدیده اظهارنظر می‌کند. در این بین مدیران فوتبال بیش از هر قشری به این موضوع می‌پردازند و هر که از دید خود به این مساله نگاه می‌کند.

 

امیر عابدینی که سابقه ریاست فدراسیون فوتبال و مدیرعاملی باشگاه بزرگی چون پرسپولیس را در کارنامه مدیریتی‌اش دارد، روز گذشته در برنامه صبحگاهی رادیو ورزش از دریچه دید خود به این مساله پرداخت و به نکات جالبی اشاره داشت. امیر عابدینی در سوال شکری مجری برنامه که معتقد بود فوتبال به خودی خود دارای ذات پاکی است، با تایید این موضوع گفت: «ورزش دارای نفس پاک است و فوتبال هم از این پاکی مستثنا نیست، برای همین معتقدم که نباید اصل فوتبال را زیر سوال برد. به عقیده من باید به فوتبال از دریچه مثبت و پاکی نگاه کرد، اما امروزه اینقدر در مورد ناپاکی صحبت شده که خود به خود همه تصوری ناپاک از فوتبال پیدا کرده‌اند.» از سوی دیگر همه به جای اینکه به ترویج پاکی بپردازند و یا اینکه با آن مقابله کنند، خودشان را کنار می‌کشند تا مجبور نباشند جواب پس بدهند!»

عناصری که فوتبال را ناپاک می‌کنند
من به عنوان یک کارشناس معتقدم که ابتدا باید عناصری را شناسایی و بررسی کرد که فوتبال را ناپاک می‌کنند و سپس با آن مقابله کرد. عواملی مثل توپ و تور، زمین و چمن و هواداران از عناصری هستند که هیچ‌گاه موجب ناپاکی فوتبال نمی‌شوند اما مجموعه عوامل بیرونی فوتبال که همیشه حاشیه‌ها را دامن زده‌اند، باعث این ناپاکی هستند. از این عناصر می‌توان به مجریان فوتبال، مدیران باشگاه‌ها، بازیکنان، واسطه و بخشی از رسانه‌ها اشاره کرد. البته در تمام این عناصر آدم خوب و بد وجود دارد و من نمی‌خواهم این مساله را به همه تعمیم بدهم، ولی متاسفانه باید این مساله را باور کرد.

کفاشیان این کاره نیست!نخستین عنصری که باعث ناپاکی می‌شود، مجریان فوتبال ما هستند. یعنی فدراسیونی‌ها با زیرمجموعه‌هایشان! فدراسیون با یک مجمع، هیات رییسه‌اش را انتخاب می‌کند، از همان ابتدا یک سری آدم آمدند و خیلی راحت بدون اینکه رقیبی داشته باشند انتخاب شدند که همگی دیکته شده از سازمان تربیت‌بدنی بودند. این انتخاب فرمایشی یعنی ناپاکی البته ذکر این نکته لازم است که این موضوع در زمان آقای کفاشیان اتفاق افتاده و در زمان روسای قبلی شاهد چنین مسایلی نبودیم. البته من با شخصیت حقیقی کفاشیان کاری ندارم، چون او به شخصه آدم بسیار شریف و خوبی است، ولی به درد فدراسیون فوتبال نمی‌خورد!

دادکان و صفایی سردمدار مبارزه با ناپاکی بودند
برعکس کفاشیان که به درد فدراسیون فوتبال نمی‌خورد و نتوانسته تا به الان مدیریتی خوب داشته باشد، دادکان و صفایی‌فراهانی با مدیریتشان طوری عمل کردند که هیچ‌کس نگران ناپاکی نبود. این دو مدیر بستر کار را بسیار خوب آماده کرده بودند، چرا که دل‌سوخته فوتبال بودند، کار را بلد بودند و نمی‌گذاشتند کسی بیشتر از گلیمش پایش را دراز کند! در زمان این دو نفر فوتبال به حقش رسید، ما به جام‌جهانی رفتیم، در بحث ترانسفر بازیکنان موفق عمل کردیم، اما الان هیچ پیشرفتی را در فوتبال شاهد نیستیم.

زیرمجموعه‌های فدراسیون باعث ناپاکی می‌شوندیکی از عواملی که باعث ناپاکی می‌شوند، کمیته‌های زیرمجموعه فدراسیون هستند مثلا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همیشه سلیقه‌ای عمل کرده است، هر کسی را که دوست داشته محروم کرده و هر کسی را که دوست داشته بخشیده! گاهی پا را فراتر از حد معمول می‌گذارند و با حکمشان در امور قضایی کشور دخالت می‌کنند و یا اینکه کاری را که در حیطه اختیارشان نیست، در آن دخالت می‌کنند. هر پرونده را که دوست داشته باشند زود بررسی می‌کنند و هر پرونده‌ای را که نخواهند، اصلا بررسی نمی‌کنند! به هر حال هیچ وقت شاهد ارایه یک رای درست و حسابی نبودیم. خب همین مسایل باعث ایجاد ناپاکی می‌شود. به غیر از این کمیته می‌توان به کمیته داوران اشاره داشت، چیدمان داوری همه اشتباه است. متاسفانه بعد از چیدمان این کمیته کنترل دقیق روی داوری‌های اشتباه ندارد و اتفاقاتی که نباید پیش بیاید، پیش می‌آید. همان نتایجی که عوض می‌شود یا مثل آن حادثه که در بازی لیگ دسته سوم پیش آمد. البته من قصد ندارم همه را به یک چشم نگاه کنم، چرا که در همین کمیته‌ها و همین فدراسیونی‌ها آدم های خیلی پاکی هم هستند و یا اینکه اگر ناپاکی رخ می‌دهد، سهوی است و یا از نبود مدیریت درست که باعث می‌شود به مشکل بربخوریم.

دلال‌ها در فدراسیون جایگاه دارند
یکی از عوامل ناپاکی، واسطه‌ها هستند. واسطه‌ها دو گروه هستند. گروه اول واسطه‌های قانون‌مند هستند که تحت نظر فیفا کار می‌کنند و اگر زمانی خلاف کنند، توسط فیفا جریمه و محکوم می‌شوند اما واسطه‌های نوع دوم، واسطه‌های خودجوش هستند که در این فوتبال همه کار می‌کنند. این آدم‌ها در حول و حوش فدراسیون زیاد دیده می‌شوند و مطمئنا در فدراسیون جایگاه دارند که این همه جولان می‌دهند. مطمئنا اگر جایگاه نداشتند، هیچ‌گاه نمی‌توانستند اینقدر در فوتبال تاثیرگذار باشند.

زیردستان مدیران کار را خراب می‌کنندمدیریت در بعضی از باشگاه‌ها هم باعث ناپاکی می‌شود. البته یک مدیر به خودی خود ناپاک نیست، بلکه عواملی که زیر دست او هستند و به صورت ستادی کار می‌کنند، با کارهای اشتباهشان باعث می شوند که باشگاه هم آلوده شود!
متاسفانه بعضی از مدیران اجازه می‌دهند هر آدمی وارد ستادشان شود و این آدم‌ها که کار بلد نیستند، باعث خرابی کار می‌شوند. این بحث وقتی گسترده‌تر می‌شود که کار به انتخاب مربیان و بازیکنان ناکارآمد می‌کشد و دستی دستی خود را وارد یک ورطه نادرست و آلوده می‌کنند. متاسفانه با این انتخاب‌ها هم به نتیجه نمی‌رسند و برای خودشان هزار و یک مشکل درست می‌کنند.

عزیزمحمدی و علیپور نظارت بیشتری کنند
عابدینی برای اینکه مشکلات و ناپاکی‌های فوتبال کم شود، از عزیزمحمدی و علیپور درخواست می‌کند که کارمندانشان را در این بخش یعنی مبارزه با ناپاکی‌ها زیادتر کنند و به نوعی نفرات ثابت در این بخش بیشتر از قبل شود. چرا که معتقد است زمانی که افراد زیاد شوند، می‌توانند بر کار تمام هیات‌ها نظارت کنند و یا بر کار باشگاه‌ها، مدیران، بازیکنان و تمام عوامل نظارت دقیق‌تری داشته باشند. 

 

 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com       

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد