فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

باقری:‌ از تصمیم خداحافظی پشیمان نمی‌شوم

 

فوتبال روز:نیمکت‌نشینی مستمر در لیگ سرانجام کریم باقری را به این نتیجه رساند تا 2 ماه پس از خداحافظی رسمی از فوتبال ملی،‌ عطای بازی باشگاهی را هم به لقایش ببخشد. کریم حداقل در صحبت‌هایش کاملا حرفه‌ای رفتار می‌کند و اعلام می‌کند از هیچ‌کس حتی دایی که او را به نیمکت دوخته است، گله‌ای ندارد. در عین حال باقری نمی‌خواهد سابقه طولانی خود در پرسپولیس را با حضور کوتاه مدت در یک تیم دیگر خراب کند.

 

واقعاً کریم باقری تصمیم به خداحافظی گرفته. باید این موضوع را باور کنیم؟
ببینید هیچ صحبت خاصی انجام نشده است. تصمیمی است که من برای خداحافظی گرفته‌ام و فکر می‌کنم صحبت کردن در این خصوص چندان لزوم نداشته باشد. 


فکر می‌کنید آماده نیستید که تصمیم به خداحافظی گرفته‌اید؟ 

 اتفاقا من آماده‌ آماده هستم. در این مدت مرتب تمرین داشته‌ام و در آمادگی بسیار خوبی به سر می‌برم. اما نکته مهم این است تا زمانی که بودم فکر می‌کردم می‌توانم برای تیمم مثمرثمر واقع شوم اما حالا به این نتیجه رسیدم که باید خداحافظی کنم. 


بسیاری از بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند شما آماده‌اید، با این وجود فکر نمی‌کنید خداحافظی شما حتی به بازیکنان پرسپولیس نیز که با شما بسیار راحت بودند لطمه وارد کند؟
من گفتم نزدیک به یک ماه است که عالی تمرین می‌کنم. تمرینات مرتب من باعث شده بود که من از آمادگی بسیار خوبی برخوردار باشم. از سوی دیگر آمادگی به من این اجازه را داده بود که فکر کنم می‌توانم به پرسپولیس کمک کنم اما همانطور که گفتم تصمیمی بود که گرفته‌ام و این موضوع به بازیکنان ارتباطی پیدا نمی‌کند. فکر می‌کنم اینطوری من هم راحت‌تر هستم. 


تغییر تصمیم شما برای خداحافظی، به خاطر رو در رو نشدن با علی دایی نبود؟
ببنید من هیچ موقعی نمی‌خواهم رو در روی شخص خاصی قرار بگیرم. الان هم نمی‌خواهم طوری صحبت کنم که برای خودم و تیمم حاشیه درست کنم. همانطور که گفتم تصمیمی است که گرفته‌ام. به همین دلیل هم نه از کسی دلخور و نه از کسی ناراحت هستم. در شرایط فعلی احساسم این است که از تیم خداحافظی کنم. قبلاً احساسم این بود که می‌توانم به تیم کمک کنم اما خب گاهی اوقات مسائل آن جور که دوست داریم پیش نمی‌رود. 


با کسی در رابطه با خداحافظی‌تان مشورت کردید؟ 

 نه، خودم این تصمیم را گرفتم و فکر می‌کنم تصمیم درستی هم گرفته‌ام. من نیازی ندیدم که با کس دیگری در این خصوص مشورت کنم. 


آقای کاشانی با شما صحبتی نکرد که شما را از خداحافظی منصرف کند؟
چرا آقای کاشانی پافشاری می‌کردند که من دوباره به بازی‌ام در پرسپولیس ادامه بدهم اما همانطور که گفتم من با در نظر گرفتن همه جوانب به این نتیجه رسیدم که از فوتبال خداحافظی کنم بهتر است. 


فکر نمی‌کنید خداحافظی برای بازیکنی که آماده است،احتمال دارد برای او پشیمانی به بار بیاورد؟
در وهله اول همانطور که گفتم کاری نکردم که تیم وارد حاشیه شود. در این خصوص نیز هیچ صحبتی نکردم که به تیم ضربه بزند. حالا هم به شما گفتم تصمیمی است که گرفته‌ام و از کاری که کرده‌ام پشیمان نخواهم شد. 


اگر با قهرمانی پرسپولیس از فوتبال خداحافظی می‌کردید یا اوایل فصل تصمیم به خداحافظی می‌گرفتید به نفع شما نبود؟
قهرمانی و مسائلی از این دست موضوعاتی هستند که برای یک بازیکن قابل پیش‌بینی نیستند اما همانطور که گفتم من دنبال مسائل خاصی نیستم که بخواهم آنها را پیگیری کنم 

.
در رابطه با تصمیمی که گرفته‌اید با علی دایی نیز حرف زده‌اید؟
نه من با دایی در مورد خداحافظی‌ام هیچ صحبتی نکرده‌ام. تصمیم خداحافظی با خودم بود و خودم نیز به تمام جوانب تصمیمی که گرفته‌ام به خوبی آگاهی دارم. 


شما دو بار، یک بار برابر تیم ملی امارات و یک بار نیز در داربی، علی دایی را نجات دادید و حتی به خاطر او به تیم ملی برگشتی، حالا همه فکر می‌کنند به خاطر آن فداکاری شما، علی دایی تا حدودی در حق شما کم لطفی کرده است؟ 

 من دایی یا کس دیگری را نجات ندادم. در آن دو بازی هم که شما می‌گوید همه بازیکنان زحمت کشیدند. من هم تلاش آنها را به ثمر رساندم و تنها گلزنی در آن دو دیدار به نام من ثبت شد. ضمناً من آدمی هستم که همانطور که به شما گفته‌ام دوست ندارم رو در روی کسی قرار بگیرم. بازی کردن یک نفر هم به نظر کادر فنی بستگی دارد و این مربی است که تصمیم می‌گیرد چه کسی بازی کند. دلیلی ندارد که من از دایی ناراحت باشم.  


واقعاً شما دیگر قصد ندارید برای پرسپولیس بازی کنید؟ 

 فکر می‌کنم به شما توضیح دادم. تصمیمی است که گرفته‌ام و به هیچ وجه نیز از آن منصرف نخواهم شد. به همین دلیل از فوتبال و پرسپولیس خداحافظی کردم. 


امکان ندارد که حداقل تا یکی دو بازی باقیمانده تا نیم فصل به کارتان در پرسپولیس ادامه بدهید؟ 

 نه من دیگر برای پرسپولیس بازی نمی‌کنم چون تصمیم به خداحافظی گرفته‌ام. 


بازی خداحافظی شما مقابل چه تیمی و در چه زمانی برگزار می‌شود؟
در این رابطه باید با مدیرعامل باشگاه صحبت کنم و مطمئناً ایشان تصمیمی اتخاذ خواهند کرد که من در یک دیدار رسماً با پرسپولیس و فوتبال خداحافظی کنم. اگر شرایط فراهم شود دی‌ماه و در دیداری که پرسپولیس تدارک دیده از فوتبال خداحافظی می‌کنم.  


قصد ندارید به عنوان مربی به کارتان ادامه دهید؟ 

 نه من علاقه‌ای حداقل در مقطع فعلی به مربیگری در فوتبال ندارم به همین دلیل هم فعلاً فقط تماشاگر فوتبال خواهم شد. 


به عنوان مشاور یا مدیر یا هر سمت دیگر به کار در پرسپولیس ادامه نمی‌دهید؟
نه ، من فعلاً نه به عنوان مشاور و نه به عنوان مدیرعامل با پرسپولیس همکاری نخواهم داشت و همانطور که گفتم ترجیح می‌دهم از فوتبال کنار باشم. هنوز برای مدیریت یا حضور در هیات مدیره هم جوان هستم و باید کمی صبر کنم اما شاید در آینده وارد بحث مدیریت فوتبال بشوم.  


راستی چرا به پیشنهاد تیم‌های خواهان خود جواب رد دادید؟‌ استیل‌آذین، شهرداری و ... که شما را می‌خواستند.
از همه آنها تشکر می‌کنم که به من لطف داشتند ولی صحیح نبود بعد از این همه سال حضور در پرسپولیس برای یک سال یا نیم فصل به تیم دیگری بروم و به همین خاطر تصمیم گرفتم از فوتبال خداحافظی کنم. 
 

منبع:روزنامه گل 

 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد