فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

معرفی شیمیزو تیم جدید قطبی :نارنجی های شهر شیزوکا

Shimizu team 

فوتبال روز:افشین قطبی سرنربی تیم ملی فوتبال ایران  به تیم شیمیزو اس پالس ژاپن پیوست.در زیر به معرفی این تیم ژاپنی پرداخته ایم:

 

شیمیزو به دلیل آکادمی فوتبالش تاثیر زیادی بر فوتبال ژاپن گذاشته است.

اس‌پالس از سال 1992 که فوتبال در ژاپن حرفه‌ای شد، تاکنون چهار بار در جام امپراتور و چهار بار در جام لیگ به فینال رسیده است (ژاپن دو جام حذفی دارد). از این نظر تنها کاشیما آنتلرز است که عملکرد بهتری نسبت به آنها دارد. 

 

میانگین رتبه پالس در پایان هر فصل 6.8 است و از این نظر آنها تیم چهارم ژاپن پس از کاشیما آنتلرز، یوکوهاما مارینوس و جوبیلو ایواتا، رقیب سرسختشان به شمار می‌روند.

آنها با این که از قدرت‌های جی‌لیگ به شمار می‌روند، اما نتوانسته‌اند در این رقابت‌ها قهرمان شوند. اس‌پالس در سال 1999 بیش از هر زمان دیگری به قهرمانی جی‌لیگ نزدیک شد، اما آنها در دیدار پایانی لیگ در ضربات پنالتی به جوبیلو ایواتا باختند.

کنتا هاسگاوا، بازیکن سابق تیم ملی ژاپن و اس‌پالس در سال 2005 مربی این تیم شد. او تا پایان سال 2010 عهده‌دار هدایت این تیم است و به این ترتیب، طولانی‌ترین حضور روی نیمکت شیمیزو را داشته است که البته این دوران به زودی به پایان می‌رسد و او جایش را به افشین قطبی خواهد داد.

جوبیلو ایواتا، دشمن همیشگی شیمیزو به شمار می‌رود. در هنگام تاسیس جی‌لیگ، از منطقه شیزوکا تیم شیمیزو اس‌پالس به جای جوبیلو ایواتا برای حضور در اولین دوره لیگ انتخاب شد و این تصمیم باعث شعله‌ور شدن آتش نفرت بین هواداران دو باشگاه شد.

آنها فصل پیش در رتبه ششم جدول قرار گرفتند و به صورت میانگین، در هر بازی 18001 نفر برای تماشای دیدارهای آنها به ورزشگاه رفتند. 

در میان مربیان سابق این تیم، نام بزرگانی مانند امرسون لیائو، ریولینو و اوسوالدو آردیلس دیده می‌شود.

رنگ پیراهن تیم نارنجی ویژه‌ای است که آن را در ژاپن نارنجی اس‌پالسی می‌نامند. شهر شیزوکا یکی از مشهورترین مراکز کاشت نارنگی در ژاپن است و این رنگ یادآور لذت، امید، جوانی، پیشرفت و توان است.

افتخارات باشگاهی شیمیزو اس‌پالس:

عنوان دومی در جی‌لیگ: 1996

قهرمانی در جام لیگ: 1996

قهرمانی سوپرجام: 2001، 2002

فتح جام امپراتور: 2001

فتح جام برندگان جام آسیا: 2000/199 
 
 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد