فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته هجدهم لیگ برتر/چهارمین شکست متوالی پرسپولیس، توقف سپاهان

 

فوتبال روز: هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال با شکست پرسپولیس، پیروزی استیل‌آذین و توقف سپاهان و نفت آغاز شد.

 

تراکتورسازی۱ - پرسپولیس۰

گل‌ها: کرار جاسم محمد(25 پنالتی) برای تراکتور

ورزشگاه یادگار امام، تماشاگر نزدیک به 90هزارنفر

داور: خداداد افشاریان

اخطار: حمید رضا علی‌عسگری، مازیار زارع، حسین بادامکی و هادی نوروزی  (پرسپولیس)

اخراج: کرار محمد جاسم(64)( تراکتور) 

تراکتور: عباس محمدی، مجتبی ترشیز، مهدی کیانی، علیرضا جلیلی(42- آندرانیک تیموریان)، مرتضی اسدی، کرار جاسم محمد، مصطفی اکرامی، محمد ابراهیمی، محمد نصرتی، علی علیزاده(90- الو ترائوره)، مسعود ابراهیم‌زاده(60- لئوناردو پیمنتا)

سرمربی: فراز کمالوند  

پرسپولیس: علیرضا حقیقی، شیث رضایی، علیرضا نورمحمدی، حمیدرضا علی‌عسگر، مجتبی شیری، مازیار زارع، امیرحسین فشنگچی، حسین بادامکی(مجتبی زارعی)، محمد نوری، هادی نوروزی(85- اشپیتم آرفی)، غلامرضا رضایی

سرمربی: علی دایی  

شرح بازی: پرسپولیس به رسم چند بازی اخیر خود باز هم با تغییر در چینش بازیکنان وارد میدان شد. علی دایی از ترکیب اصلی بازی قبل خود علیرضا محمد، تیاگو فراگا و اشپیتیم آرفی، رحمان احمدی را روی نیمکت نشاند و حضور شیث رضایی با بازوبند کاپیتانی در قلب دفاع مشکی‌پوشان تهرانی مهمترین نکته ترکیب این تیم بود. از آن سو تراکتورسازی‌ها با ترکیب همیشگی خود و با شور و اشتیاقی که 70 هزار طرفدار پرشور این تیم به آنها تزریق کرده بودند، وارد میدان شدند. پرسپولیس سعی داشت از همان سوت آغاز دیدار با حفظ توپ در میانه میدان رقیب قدرتمند خود را کنترل کند. 

پرسپولیس توپ و میدان را در دقایق ابتدایی بیشتر از میزبان خود در اختیار داشت اما در دقیقه 25 محمد ابراهیمی در محوطه جریمه با خطای رضا نورمحمدی متوقف شد تا پنالتی به سود تراکتورسازی اعلام شود.

این ضربه پنالتی را جاسم کرار به گل اول تراکتورسازی تبریز تبدیل کرد.  یک اتفاق مهم دیگر که باعث اعتراض پرسپولیسی‌ها شد، ثانیه های بعد رخ داد. در این لحظه غلامرضا رضایی در یک صحنه مشابه توسط مدافعان تبریزی متوقف شد که داور بازی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. پس از این صحنه بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس اعتراض فراوانی به تیم داوری داشتند. 

آندرانیک تیموریان هافبک ملی پوش تراکتورسازی که در ترکیب اصلی این تیم حضور نداشت در دقیقه 42 نیمه نخست وارد زمین شد و جای علیرضا جلیلی را گرفت. تلاش بازیکنان پرسپولیس برای جبران گل خورده در نیمه نخست ثمری نداشت. پرسپولیس در نیمه دوم برای جبران نتیجه حملات مختلف اما بی برنامه ای را بر روی دروازه میزبان خود انجام داد. 

اما اتفاقی که تصور می‌شد باعث تغییر در بازی بشود، در دقیقه 63 رخ داد زمانی که جاسم کرار هافبک عراقی تراکتورسازی به دلیل خطای بی مورد برروی محمد نوری از زمین بازی اخراج شد. این بازیکن عراقی پس از اخراج اعتراض شدیدی به تیم داوری داشت. تماشاگران تبریزی پس از اخراج هافبک تیمشان شعارهای مختلفی را بر علیه تیم داوری سردادند.

اما با وجود نگرانی تبریزی‌ها، تیم پرسپولیس تهران در نیمه دوم با وجود 10 نفره بودن حریف حتی روی دروازه تراکتور پخ هم نکرد تا این بازی را با حساب یک بر صفر واگذار کند! 

چهارمین شکست پیاپی پرسپولیس مطمئنا مدیران این تیم را به فکر فروخواهد برد که آیا زمان تغییر فرارسیده است یا خیر؟ این باخت شاید به قیمت خارج شدن پرسپولیس از کورس قهرمانی تمام شود. ولی مطمئنا دنیای قرمزپوشان پایتخت به پایان نرسیده است، پرسپولیس با دایی و شاید حتی بدون دایی می‌تواند دوباره به روزهای خوش خود بازگردد. تراکتورسازی هم با این پیروزی امیدهای خود را برای آسیایی شدن زنده کرد. این اتفاقی است که از همین حالا تبریز را غرق هیجان کرده است.  

شرح گل‌ها:

1ـ0(تراکتور): دقیقه 25 مهدی کیانی با پاس عمقی محمد ابراهیمی را صاحب توپ کرد و نفوذ این بازیکن در داخل محوطه جریمه با خطای مشکوک نورمحمدی همراه شد که داور نقطه پنالتی را نشان داد و کرار جاسم برخلاف حرکت دروازه‌بان توپ را وارد دروازه کرد.

 

اتفاق ویژه: چهارمین باخت متوالی پرسپولیس این‌بار در تبریز اتفاق افتاد. این در حالی بود که هواداران تراکتور که با شور و هیجان زیاد برد را جشن گرفتند، هرگز به حریف بی‌حرمتی نکردند. اتفاقی که شاید با جو سنگین ماه‌های گذشته کمتر قابل پیش‌بینی بود.


استیل‌آذین۲ - فولاد خوزستان۱
تیم‌های استیل‌آذین و فولاد خوزستان در ورزشگاه دستگردی برابر هم صف‌آرایی کردند که در این مسابقه استیل‌آذین با گلزنی سیاوش اکبر‌پور در دقایق 34 و 65 از روی نقطه پنالتی، در مقابل تک گل فولاد که توسط باکاری دیاکیته در دقیقه 70 به ثمر رسید، با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافت. استیل‌آذین با این پیروزی توانست اولین 3 امتیازی این فصل را با علی پروین، رئیس سازمان این باشگاه و محمد خاکپور، سرمربی خود جشن بگیرد.
قضاوت این دیدار برعهده علیرضا فغانی بود. وی به مهرداد جماعتی، جابا مجیری، رضا نوروزی، سیامک سرلک از فولاد خوزستان و امیر شاپورزاده از استیل‌آذین کارت زرد نشان داد و در دقیقه 65 رضا معقولی از فولاد را با کارت قرمز جریمه و از زمین بازی اخراج کرد. 
 

سپاهان۲ - راه‌آهن۲ 

در دیگر بازی همزمان سپاهان و راه‌آهن شهرری در اصفهان برابر هم قرار گرفتند که شاگردان تارتار در دقیقه 16 با گل امین متوسل‌زاده از حریف خود پیش افتادند و نیمه اول را با برتری به رختکن رفتند اما در نیمه دوم شاگردان امیر قلعه‌نویی در دقیقه 50 توسط جلال حسینی توانستند بازی را به تساوی بکشانند. این پایان کار نبود و بار دیگر بهادر عبدی در دقیقه 70 از روی نقطه پنالتی گل دوم راه‌آهن را به ثمر رساند ولی سپاهان اجازه نداد این خوشحالی زیاد دوام داشته باشد و در دقیقه 73 توسط محسن بنگر، مدافع خود بازی را بار دیگر به تساوی کشاند و بازی با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت.
البرز حاجی‌پور، داور مسابقه به حسین کوشکی بازیکن راه‌آهن کارت زرد نشان داد. وی امید ابراهیمی از سپاهان را در دقیقه 70 از زمین بازی اخراج کرد. 
 

نفت تهران۰ - ملوان بندرانزلی۰ 

دیدار تیم‌های نفت تهران و ملوان بندرانزلی نیز که در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد با تساوی بدون گل به پایان رسید.
قضاوت این دیدار برعهده ایرج ساعدی بود. وی به محسن مسلمان و پژمان نوری از ملوان کارت زرد نشان داد. 
 

 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

 

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد