فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

عابدینی: فردوسی پور با پلشتی‌های ورزش برخورد قاطعی دارد

فوتبال روز:«می‌خواستم روی خط بروم و جواب نماینده مردم شازند را بدهم.» این جمله را امیر عابدینی مدیر سال‌های دور پرسپولیس می‌گوید.امیر عابدینی، یکی از معدود مدیرانی است که فوتبال را تا رده تیم ملی بزرگسالان تجربه کرده و پس از آن در سال‌های جنگ تحمیلی تجربه استانداری و معاونت وزیر و مسوولیت‌های سیاسی دیگر را داشته و در مدیریت فوتبال که جوانی‌اش را آنجا سپری کرده سال‌هایی موفق را پشت سر گذاشته است.

 

او که یکی از اولین منتقدان برنامه نود در همان سال‌های ابتدایی آغاز برنامه محسوب می‌شد و یکبار عادل را در حالی که در استودیوی برنامه نشسته بود به دلیل روی خط آوردن باغمیشه و حرف‌هایش علیه مدیریت پرسپولیس مورد شماتت قرار داده بود، دوشنبه شب بر خود فرض می‌دید تا برای حمایت از عادل فردوسی پور روی خط این برنامه برود و حرف‌هایی را درباره انتقال باشگاه نفت به اراک بزند؛«تماس گرفتم و خواستم بروم روی خط اما در آن دقایق خیلی برنامه فشرده شده بود و خیلی از عزیزان دیگر هم روی خط آمدند و دیگر فرصت به ما نرسید اما واقعا فکر می‌کنم جا داشت نکاتی را یادآوری کنم و مهمتر از همه اینکه بگویم حرف‌های عادل، سخنان یک کارشناس است و نباید اینگونه او را متهم به ارایه نظرات شخصی کرد.»  

 

عابدینی به شدت علیه ربط دادن مسایل ورزشی به مذهب و مقدسات موضع‌گیری می‌کند:«می‌خواستم این بحث را باز کنم که چرا وقتی کسی انتقادی می‌کند با او به این شکل حرف می‌زنیم، این رفتار نه فقط غیر ورزشی که اصلا غیراخلاقی است. می‌خواستم تصریح کنم که آنچه عادل از پشت آن تریبون می‌گوید حرف عادل نیست، حرف جامعه ورزش کشور است اگر قرار باشد بعضی‌ها در این سطح برنتابند که جامعه ورزش در قبال تصمیم‌هایی که برایش گرفته می‌شود،حرفش را بزند، آن وقت دیگر مشکل از آنهاست. بحث را عقیدتی یا سیاسی می‌کنند. مگر می‌شود تا در مناظره کم می‌آوریم، وقتی در صحبت‌های منطقی و استدلال‌ها کم می‌آوریم، دست به دامن مقدسات شویم. پس خودمان چی ؟ خردمان چی؟ تعقل مان چی؟ منطق پشت این بحث کجاست. 

 

 یک بحث کارشناسی را چند فوتبالی طرح کردند. این فقط حرف عادل نبود، حسین فرکی، فریاد شیران، بازیکنان نفت و مدیریت این تیم که همه فوتبالی هستند همین نظر را داشتند و بسیاری از اهالی فوتبال هم که در سراسر کشور داشتند این برنامه را می‌دیدند هم قطعا همین نظر را داشتند . دیدید که بلافاصله پس از صحبت‌های دوست نماینده‌مان سیل تماس‌های اهالی فوتبال از دادکان گرفته تا مسعود رضاییان و حتی نمایندگان مردم در مجلس که سابقه ورزشی داشتند آغاز شد تا بخواهند درباره این موضوع هم رای‌شان با عادل را اعلام کنند.»  

 

مدیرعامل گروه تیم‌های ورزشی داماش که همین حالا هم تیمداری را در شهرهای مختلفی از کشور و در رشته‌های مختلف انجام می‌دهد معتقد است که در فوتبال اراک باید کار ریشه‌ای و پایه‌ای انجام شود،‌درست مثل کرمانی‌ها و موفقیت تیم مس:« من فوتبال استان مرکزی را به خوبی می‌شناسم. خیلی هم دلم می‌خواست که کاری برای فوتبال اراک انجام بدهم و حتی بچه‌های اراک هم در جریان کارهایم هستند. اراک این پتانسیل را دارد که تیمش را از لیگ یک به لیگ برتر برساند. به خصوص اگر نفت بشود اسپانسر چنین تیمی‌، پتروشیمی‌ اراک از این تیم حمایت کند. چه اشکالی دارد که دوستان بروند کاری ریشه‌ای کنند و اتفاقی که سال‌هاست برای اراک به صورت درست اتفاق نیفتاده، حاصل شود، همان طور که کرمانی‌ها توانستند تیم مس‌ را بیاورند لیگ‌برتر و تبدیل به یکی از بهترین تیم‌های کشور کنند.» 

 

استاندار اسبق خراسان درباره دلایل تصمیم ناگهانی انتقال نفت تهران به اراک نظر جالبی دارد:«به هر حال در سفر‌های استانی رییس‌جمهور را دوره می‌کنند. خواسته‌های زیادی مطرح می‌شود و ریاست محترم جمهور هم در بسیاری از موارد می‌گویند اگر این کار برایش مراحل کارشناسی انجام شده، من هم مشکلی با انجامش ندارم و بعد دوستان این را به منزله وحی منزل می‌دانند در حالی که برای هر تصمیمی‌ باید کار کارشناسی اتفاق بیفتد. مثلا اینکه امکانش وجود ندارد تیمی‌ را یک شبه و در وسط فصل از استانی به استان دیگر برد. حداقلش این است که باید تا پایان فصل صبر می‌کردند. باید در سیستم کارشناسی سازمان تربیت بدنی این اتفاق بیفتد. به هر حال مدیریت جدید سازمان ورزش هم چون حالا دیگر غریبه با اهالی ورزش نیست و کارشناسان را می‌شناسد می‌تواند در زمینه این انتقال‌ها کارگروهی تشکیل دهد و نظرات اهالی فوتبال را بپرسد و بهترین مکانیسم را برای چنین چرخه‌ای ایجاد کند.»  

 

عابدینی همچنان به شدت از عادل فردوسی‌پور و گفتمان او در مقابل نماینده مردم شازند دفاع می‌کند:«من سال‌هاست عادل را می‌شناسم. او حتی بیرون از برنامه‌اش هم هیچ وقت خارج از چارچوب ادب حرف نمی‌زند. آنچه عادل به آن ایراد می‌گرفت مساله‌ای کاملا ورزشی بود و قصد توهین هم نداشت. من که چیزی نشنیدم که او به کسی اهانت کند. خوشبختانه عادل در برنامه‌اش یک رنگ ورزشی گرفته و دیگر کارشناسی قاطع شده. ممکن است او با پلشتی‌های ورزش برخوردی قاطع داشته باشد اما به کسی توهین نمی‌کند. این اتفاقا حسن اجراست. چرا باید یک آدم صادق که می‌گذارد مردم هم درباره مسایل و مشکلات نظر بدهند را متهم می‌کنیم. حالا همین موضوع را احتمالا او به رای بینندگانش می‌گذارد و آن وقت آرای مردم نشان می‌دهد که حق با چه کسی است و چه کسی از زبان مردم حرف می‌زند. دوستان یادشان رفته که وکیل مردم هستند و باید 76 میلیون نفری فکر کنند نه اینکه تنها نماینده مردم منطقه خودشان در مجلس باشند. اتفاقا حرف ما با این دوست عزیز این است که شما کشوری فکر نمی‌کنید.» 

 

 

منبع:روزنامه گل 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد