فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فلاح: شاید پل پیشگو قبل از جام جهانی در اراک زندگی می‌کرده

فوتبال روز: بحث‌های به وجود آمده در برنامه نود هفته گذشته در مورد انتقال نفت تهران به اراک، در چند روز اخیر بازتاب‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است. رسول فلاح مدیرعامل سابق برق شیراز که فصل گذشته نتوانست این تیم را لیگ برتری کند به این قضیه به شکل دیگری نگاه می‌کند. فلاح در وبلاگ شخصی‌اش درخصوص صحبت‌های نماینده اراک در برنامه نود صحبت‌های جالبی را مطرح کرده که مرور آن خالی از لطف نیست.

 

برنامه نود واتفاقات آن در هفته ای که گذشت متاثر از تعطیلات پایانی هفته ،در مطبوعات بازخوردی نداشت ولی طبیعی است که با بازگشایی نشریات از ابتدای هفته آتی ،تحلیل‌های گوناگونی پیرامون آنچه درآن برنامه رخ داد صورت بگیرد. مروری بر اتفاقات آن شب را در چند مبحث می‌توان مرور کرد.ابتدا گفتار جناب آقای قمری با عادل فردوسی پور که حاوی نکته عجیبی بود.قصدم در این نوشتار خلط مبحث یا صیادی در آب گل آلود نیست اما محقم سوالم را از فحوای کلام این عزیز استخراج کنم. 

 

به این دیالوگ‌ها توجه کنید:

قمری(مدیرکل تربیت بدنی استان مرکزی): ما در این استان پتروشیمی‌و... و صنایع نفتی بسیاری داریم. این طرح با«یک سال» کار کارشناسی دلسوزانه انجام شده؟

فردوسی‌پور: این کارشناسان خیلی دلسوز شما که «یک سال» هم خیلی زحمت کشیدند چرا همیاریتان که یک سال آلومینیوم است، یک سال شن‌سا و خلاصه هر سال یک اسم دارد را نمی‌آورند لیگ برتر؟ 

 

فلاش بک: برنامه 90 روز دوشنبه 22 آذر 89 روی آنتن رفت.«یکسال پیش» را با هم مرور می‌کنیم تا بدانیم در دسته اول کشور چه خبر بود ونفت تهران که آن روزها کارشناسان مورد ادعای جناب آقای قمری برای انتقالش به اراک کارکارشناسی انجام می‌دادند چه اوضاع واحوالی داشت؟

جمعه 20 آذر 1388هفته نهم(دقت بفرمایید، هفته نهم) بازی‌های لیگ دسته اول برگزار شد و در این پیکارها برق شیرازدر ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با یک گل از سد نساجی گذشت. در آن دیدار جنجال‌های عجیبی هم رخ داد.نفت تهران هم در همین روز با آلومینیوم هرمزگان به تساوی یک ?بر ?یک رسید و پیکار شن‌سا نماینده اراک هم با مس سرچشمه یک بر یک مساوی خاتمه یافت. 

 

در پایان هفته نهم در جدول، برق شیراز 20 امتیازی بود ونفت تهران 18 امتیازوداماش گیلان 16 امتیازداشت و شن‌سا هم با 2 امتیاز اختلاف در رده ششم(با احتساب تفاضل گل) ایستاده بود.

سوال اول: آیا به راستی اینان کارشناس و اهل فن بوده‌اند که با طرح چنین موضوعی در آن زمان باعث شده‌اند تا شن‌سا ناخودآگاه ناامید شود؟ باشگاهی خصوصی که باید براساس اصل 44قانون اساسی مورد حمایت قرار می‌گرفت به همین راحتی نابود شد؟ 

 

سوال دوم: همان روزها بحث بر سر قضاوت‌های بودار وحمایت‌های عجیب و غریب از تیم نفت تهران مطرح بود. با گذشت مدت‌ها از آن روزقصد ندارم به نبش قبر بپردازم وهمگان دیده وشنیده‌اند که در همان زمان هم فریاد می‌زدم اما گوش شنوایی وجود نداشت، اما جالب است که بدانیم از یکسال پیش، کارشناسان صعود این تیم را قطعی دانسته وبرای انتقالش برنامه‌ریزی کرده?اند!! شاید هم پل پیشگو قبل از جام جهانی، در اراک می‌زیسته! چه اعتراف تلخی داشتی آقای قمری عزیز! 

 

عجبا که در بازی برگشت آلومینیوم هرمزگان و نفت تهران اتفاقاتی رخ داد که همان اتفاقات سند صعود این تیم پایتخت نشین را امضا کرد. حال پیدا کنید پرتقال فروش را! 

 

نکته پایانی فلاح در پایان چنین نوشته است: به عنوان عضو کوچکی که در این فوتبال حضور داشته‌ام معتقدم چنین انتقال‌هایی می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد. به عینیه شاهد بوده‌ام وقتی به برخی مسوولان استان مراجعه می‌کردم تا از باشگاه ریشه‌دار برق حمایت کنند پاسخ می‌شنیدم که اگر برق به جایی نرسید امتیاز یک تیم دیگر را به شیراز می‌آوریم! این ایده آیا باعث از بین رفتن پرقدمت‌ترین باشگاه کشور نمی‌شد؟ 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد