فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

قطبی:با حرف زدن علیه من، ثابت کردند انتخابم درست بوده

  

فوتبال روز:بامداد روز گذشته افشین قطبی به همراه ملی‌پوشان راهی دوحه قطر شد تا آخرین اردوی تدارکاتی تیمش را در کشور میزبان جام ملت‌ها و جام‌جهانی 2022 برگزار و ملی‌پوشان را با فضا و شرایط بازی‌ها آشنا کند. قبل از حرکت قرار بود همه ملی‌پوشان در هتل آکادمی حاضر و پس از آن به سوی فرودگاه حرکت کنند. همین بهانه‌ای شد تا به سراغ افشین قطبی برویم و آخرین گفت‌وگو را با او در محل تجمع تیم‌ملی انجام دهیم که می‌خوانید.

 

این آخرین اردوی شماست و شمارش معکوس شروع جام ملت‌ها هم آغاز شده است. 

 

همین‌طور است که شما می‌گویید و خیلی خوشحالم که فرصت خوبی برای برگزاری این اردو در کشور میزبان بازی‌ها داریم و بچه‌ها با همه شرایط آشنا و به‌خوبی آماده می‌شوند. 


ظاهرا برنامه‌های ویژه‌ای هم برای این اردو دارید؟
ما چهار بازی (سه بازی تا حالا اعلام شده!) در قطر داریم و سعی می‌کنیم تمام بچه‌ها را محک زده و عملکرد آنها را زیر نظر بگیریم. 


از این چهار تیم که قرار است با آنها بازی کنید، نام می‌برید؟ 

 

دو بازی تدارکاتی با تیم‌ملی قطر و تیم‌ملی آنگولا داریم که نفرات ترکیب 11 نفر اصلی در این بازی‌ها در میدان خواهند بود. بعد یک بازی دیگر برای ذخیره‌های دو تیم و آنهایی که بازی نمی‌کنند خواهیم داشت که از آنها به عنوان تیم B یاد می‌کنیم. این بازی‌ها پشت درهای بسته خواهد بود. سعی داریم یک تیم باشگاهی هم پیدا کنیم تا بازیکنانی که برابر آنگولا ذخیره هستند با این تیم بازی کنند. این بازی‌ها از هفتم دی ماه شروع می‌شوند. 


فکر می‌کنید تیم‌ملی در جام ملت‌ها به چه نتیجه‌ای برسد؟
من همیشه گفتم که هدفم قهرمانی است. ما اگر قهرمان شویم به نام من نیست و برای ملت ایران است. افتخاری که باعث ایجاد یک غرور ملی می‌شود. 


چند نفر از بازیکنان مثل حنیف عمران‌زاده، سیدمحمد حسینی، میلاد زنیدپور و مهرداد اولادی که همیشه در لیست تیم‌ملی بودند از عدم‌دعوت ناراحت و نسبت به این ماجرا واکنش نشان داده‌اند. 

 

ببینید، حنیف عمران‌زاده یک بازیکن خوب و جوان است، اما من برای پست او بازیکن باتجربه‌تری را احتیاج داشتم. سیدمحمد حسینی مدافع ذوب‌آهن هم ارزش این را داشت که داخل 11 نفر باشد اما ظرفیت نیمکت‌نشینی را نداشت که دعوتش نکردم. میلاد زنیدپور هم دوندگی‌اش کم و در کارهای تدافعی ضعیف است. میلاد بیشتر کارهای هجومی را دوست داشت. مهرداد اولادی را هم خودم به تیم‌ملی آوردم، اما احساسم این بود که در این شرایط بازیکنان آماده‌تر و بهتری از او وجود دارد و دعوتش نکردم. 


بعضی هم معتقدند که چرا بازیکنانی مانند ابوذر رحیمی یا ایمان مبعلی و هادی نوروزی دعوت شده‌اند؟
شاید ابوذر رحیمی را خیلی‌ها نشناسند، اما او با کلاس بازی کرده و یک چپ پای فوق‌العاده است. ایمان مبعلی بیشترین پاس گل را در لیگ داده و تجربه خوبی برای بازی مقابل عرب‌ها دارد و برای همین با ماست. او چند سال در تیم‌های باشگاهی عربی بازی کرده و سابقه‌اش به تیم ملی کمک می‌کند. هادی نوروزی هم جنگندگی خوبی دارد.
 

ماجرای عدم دعوت فرهاد مجیدی و دعوت از شهاب گردان که علیه شما حرف زده بود، چیست؟ 

 

شهاب گردان را دعوت کردم که نشان دهم غرض‌ورزی شخصی برای منافع تیم ملی ندارم. پرونده فرهاد مجیدی هم خیلی وقت پیش بسته شده چون او با خداحافظی از تیم ملی نشان داد که دلش با ما نیست و در این تورنمنت نمی‌تواند تمرکز داشته باشد. من هم گذاشتم که او تمام تمرکزش را روی باشگاهش بگذارد. 


حتما خبر دارید که در همین فاصله اعلام لیست تیم ملی تا الان که در حال حرکت به قطر هستید چند نفر از ملی‌پوشان سابق که خط خوردند اعتراض خود را علنی کردند؟ 

 

آنها با حرف زدن بر علیه من نشان دادند که انتخابم درست بوده و حاشیه‌طلب‌ها جایی در لیست من ندارند. اگر آنها را با خودم به جام ملت‌ها می‌بردم به خاطر نیمکت‌نشینی برای تیم ملی حاشیه درست می‌کردند. مگر برای برانکو در جام‌جهانی 2006 به خاطر همین مساله نیمکت‌نشینی حاشیه درست نشد. 


بعضی از سرمربیان تیم‌های لیگ به خاطر نتایجی که در هفته بیستم گرفتند از شما گله داشتند که با اعلام لیست تیم ملی روحیه بازیکنان آنها را تضعیف کردید!
آره، یک چیزهایی شنیدم. من چطور لیستم را بعد از بازی‌ها اعلام می‌کردم. یکی به من بگوید که بازیکنان شهرستانی با توجه به ساعت پرواز که داریم چطور می‌آمدند. من نمی‌توانستم این کار را بکنم و لیست را زودتر اعلام کردم تا بچه‌ها برسند. 


اما بازیکنانی که خط خوردند بی‌انگیزه شده‌اند!
اینجا ایران است و فوتبال اینجا برخلاف تمام دنیاست. دعوت می‌کنی یک حرف است، نمی‌کنی یک ماجراست. بازیکن حال بازی ندارد لیست را بهانه می‌کند که بی‌انگیزه شده‌ام. این هم از آن حرف‌هاست. 


ظاهرا آنچه که از شواهد و پیداست شما دیگر قصد بازگشت به ایران را نداشته و مستقیما به ژاپن می‌روید؟ 

 

قرارداد من با شیمیزوی ژاپن حرفه‌ای است و باید سروقت آنجا باشم. 


دیگر دوست ندارید اینجا کار کنید؟ 

 

اینجا دیگر جایی برای من نیست. فضا و شرایط طوری شده که خیلی‌ها دلشان نمی‌خواهد من برگردم و باشم. چند وقتی است که جو و شرایط اینطور شده و من هم باید تصمیم می‌گرفتم که تصمیم به رفتن و قرارداد با ژاپنی‌ها گرفتم.

 

منبع:روزنامه گل 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد