فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

ایران - کره شمالی؛نبرد سنگین درگروه چهار

 

فوتبال روز:دوستی بازی‌های باقیمانده تیم ملی تا پایان جام ملت‌های آسیا را به 5 هفته آخر قطبی در پرسپولیس تشبیه کرده است، 5 هفته‌ایی که به یادماندنی ترین خاطرات پرسپولیسی‌ها از چند سال اخیر را ساخته است.

 

افشین قطبی در اوج به هم ریختگی پرسپولیس کمربند تیم را بست و نتایج درخشان و خاطره‌انگیز با پرسپولیس گرفت. این یک آرزو برای همه ایرانی‌هاست اینکه تیمشان در بازی‌های باقی‌مانده که اگر تا فینال باشد 5 بازی خواهد بود، با پیروزی به پایان برسد. ایران بازی اول را برده و در صورت پیروزی مقابل حریف دوم صعود خود را به مرحله بعد قطعی خواهد کرد. اما همه کسانی که دستی بر آتش فوتبال دارند می‌دانند که آنقدرها هم ساده نیست، به خصوص که حریف ایران کره شمالی بعد از صعود ناباورانه به جام جهانی و حضور در بزرگترین جشنواره فوتبال ملی جهان شخصیتی متفاوت از قبل یافته است. 

 

زوج زهردار

سه سال پیش زمانی که نلو وینگادا با عنوان سرمربی اردن به تهران آمده بود تا در تورنمنت غرب آسیا شرکت کند با گفت‌وگویی از یک کره شمالی جدید خبر داد، اردن در آن روزها در مرحله اول مقدماتی جام جهانی با  کره هم گروه بود و بازیکنان این تیم صابون خود را به تن نلو کهن‌کار مالیده بودند. او در آن روزها به علی دایی پیغام داد که در مسابقات مقدماتی جام جهانی مراقب زوج خط حمله کره شمالی باشد که به نظر وینگادا استایلی شبیه به دایی و خداداد عزیزی در خط حمله تیم ملی داشتند. وینگادا می‌گفت: «این دو ترکیبی از یک بازیکن قدرتی و یک بازیکن سرعتی هستند و این همان چیزی است که هر مربی‌ای آرزویش را دارد.» حالا سال‌ها گذشته و کره شمالی موفقیت خود را مدیون همین دوست. جونگ تائه سه و هونگ جو

اما این تنها ویژگی کره شمالی نیست. آنها تیمی قدرتمند و چغر هستند که فوتبال را برخلاف میل ما بازی می‌کنند همانطور که محمدرضا خلعتبری گفته است و همانطور که جواد نکونام گفته بود، کره شمالی به هیچ وجه حریف دلچسبی نیست. اما ما یک بار دیگر مقابل همیم. آنها در دوره‌های مختلف مقابل ایران قرار گرفته و مغلوب ما شده‌اند، از جام ملت‌های 1980 که دو برد 3 گلِ در مرحله مقدماتی و رده‌بندی ایران با را به عنوان سوم رساند تا جام ملت‌های 1992 هیروشیما که ایران با 2 گل قایقران و پیوس در اولین بازی کره شمالی را شکست داد.

ما در لبنان 2000 هم با این تیم هم گروه بوده‌‌ایم و از پس‌شان برآمده‌ایم و این رکورد خوب یک ویژگی روحی برای بازیکنانی است که به نظر یک دل‌ترین تیم این چند سال را ساخته‌اند، تیمی که در ذهن عجول ما به سرعت تبدیل به تیمی با مختصات قهرمانی شده است. 

 

از جهنم به بهشت

نکته امیدوارکننده حرف‌های قطبی این است که او توجه چندانی به قضاوت‌ها ندارد از نظر او تیم ملی ایران همان است که بود و یک پیروزی شرایط را چندان تغییر نداده است. با این نگاه ایران با ترکیب یازده نفره‌ای که احتمالا یک یا دو تغییر خواهد داشت به مصاف کره شمالی خواهد رفت. سیدمهدی رحمتی، محمد نصرتی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، احسان حاج‌صفی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، ایمان مبعلی، محمدرضا خلعتبری، غلامرضا رضایی، محمد غلامی در  این بازی فیزیکی و سریع به میدان خواهند رفت. این احتمال وجود دارد که قطبی از پژمان نوری در خط هافبک استفاده کند و مبعلی را جانشین شجاعی نماید چرا که این مسابقه به مراتب فیزیکال‌تر از مسابقه قبلی خواهد بود.  

 

اگر ببریم

گرچه خبرنگاران ایرانی مدام از قطبی درباره ترجیح‌اش در این‌باره که دوست دارد با کدام حریف در مرحله بعد روبه‌رو شوند می‌پرسند. او ترجیحاً‌ بازی به بازی پیش می‌رود. ما در این مرحله به یک مربی سخت‌گیر و بی‌رحم نسبت به خطاهای طبیعی تیم ملی نیاز داریم تا مشکلات به حداقل برسند. اگر ایران از این بازی با پیروزی بیرون بیاید این فرصت را خواهد یافت تا آسوده‌تر و با ذهنی راحت‌تر به بازی سوم فکر کند. جایی که استراحت چند مهره مقابل امارات فرصت را برای ادامه بازی‌های فیزیکی تیم ملی به وجود خواهد آورد.

بازی ایران ـ کره شمالی در ساعت 16:45در ورزشگاه القطربرگزار می‌شود. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد