فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

ژاپن یک – استرالیا صفر/ ژاپن پرافتخارترین تیم آسیا شد

 

فوتبال روز:تیم ملی فوتبال ژاپن با برتری مقابل استرالیا برای چهارمین بار عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را جشن گرفت.

 

 مسابقه پایانی پانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2011 قطر از ساعت 18:30 امشب در ورزشگاه خلیفه دوحه بین تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و ژاپن آغاز شد که این دیدار در 90 دقیقه معمول بازی با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید تا تیم برنده در وقت‌های اضافه یا ضربات پنالتی مشخص شود.

2 تیم در جریان 90 دقیقه بازی بارها روی دروازه یکدیگر خطراتی را ایجاد کردند که این فرصت‌ها همگی به هدر رفت تا بازی فینال جام پانزدهم به وقت‌های اضافه بکشد.
در 30 دقیقه وقت اضافی نیز بازی پایاپایی از سوی هر 2 تیم ارائه شد و بازهم موقعیت‌های خطرناکی از سوی مهاجمان استرالیا و ژاپن به هدر رفت تا اینکه در دقیقه 109 تاداناری لی، بازیکن تعویضی آلبرتو زاکه رونی که خود نیز در وقت‌های اضافه وارد میدان شده بود با ضربه‌ای زیبا دروازه شوارتزر را باز کرد تا ژاپنی‌ها در پایان این ماراتن 120 دقیقه‌ای، قهرمان پانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا شوند.

روشن ایرماتوف، داور ازبکستانی قضاوت این دیدار را بر عهده داشت. وی در جریان این دیدار به 3 بازیکن استرالیا یعنی برت هولمان، متی مک کی و کارل والری از استرالیا کارت زرد نشان داد.

در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها شب گذشته کره‌جنوبی 3 بر 2 ازبکستان را شکست داد و به عنوان سوم آسیا رسید.
پانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از تاریخ 17 دی‌ماه سال جاری با حضور 16 تیم در 4 گروه 4 تیمی در قطر آغاز شد و امشب پس از برگزاری 32 دیدار با شناخت تیم قهرمان یعنی تیم ملی ژاپن به پایان رسید.

پیش از این ژاپن 3 بار مقام قهرمانی آسیا را به دست آورده بود که با رسیدن به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا 2011 قطر با 4 قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیا شد. ایران و عربستان نیز با 3 عنوان قهرمانی به رده دوم عنوان پرافتخارترین کشورهای آسیا رسیدند.

ژاپنی‌ها که با رسیدن به فینال‌های 1992، 2000 و 2004 به عنوان قهرمانی رسیده‌ بودند، باز هم در یک فینال دیگر به عنوان قهرمانی رسیدند تا دست خالی فینال را ترک نکرده باشند.
در دوره قبلی مسابقات که در سال 2007 برگزار شد تیم ملی عراق مقام قهرمانی را کسب کرد و ژاپن نیز به مقام چهارمی بسنده کرد. 
 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد