فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

تو برای تیم ملی چه کرده‌ای آقای نکونام؟

 

فوتبال روز:امروز جواد نکونام از افشین قطبی انتقاد می‌کند و این سوال بدجوری ذهن ما را مشغول کرده که آقای کاپیتان تو خودت برای تیم ملی چه کرده‌ای؟

 

"قطبی در حد تیم ملی نبود. " این جمله را بازیکنی می‌گوید که خودش جزء ضعیف‌ترین نفرات جام ملت‌های آسیا بود. این جمله را بازیکنی می‌گوید که درصد پاس‌های اشتباهش در بازی با کره از درصد پاس‌های درستش بیشتر بود. این حرف را بازیکنی می‌زند که در لالیگا از او بازی‌های دیگری دیده بودیم.

بله؛ جواد نکونام همان بازیکنی است که پیش‌تر قطبی را می‌ستود و از قهرمانی تیم ملی با مربیگری او می‌گفت: " من بیشتر از هر کس دیگری اعتقاد دارم که می‌توانیم قهرمان جام شویم. ما می‌توانیم نوار بدشانسی‌هایمان را پاره کنیم. " بله؛ تیم ملی می‌توانست قهرمان شود اگر فوتبال ایران برنامه داشت، اگر قطبی، قطبی بود و البته اگر نکونام، نکونام بود.
امروز کاپیتان تیم ملی از قطبی انتقاد می‌کند، امروز جواد نکونام از قطبی ایراد می‌گیرد و امروز شماره 6 تیم ملی قطبی را در حد تیم ملی نمی‌داند اما سوال این است که آیا نکونام در جام ملت‌های آسیا در حد تیم ملی بود؟ آیا نکونام همان بازیکنی بود که انتظارش را داشتیم؟ آیا یک رهبر به معنای واقعی در درون زمین بود؟ آیا توانست تیم ملی را به خوبی در داخل زمین هدایت کند؟

هدف این نوشته حمایت از قطبی نیست چرا که او هم همانند سایر عوامل، در این ناکامی سهیم است. سوال اما این است که نکونام در این میان سهمی ندارد؟
امروز نکونام قطبی را به بی‌ادبی متهم می‌کند آن هم در حالی که در هتل شرایتون هر آنچه از دهانشان درآمد نثار خبرنگاران ایرانی کرد و خبرنگار روزنامه الرای قطر که در آن نزدیکی بود و فارسی می‌دانست تمام حرف‌های او را در قالب مصاحبه منتشر کرد. امروز کسی از بی‌ادبی سخن می‌گوید که در یک کشور غریبه هوای هموطن خود را نداشت.
امروز کسی از قطبی انتقاد می‌کند که خودش در بازی با کره 3 بار به اشتباه توپ را پشت محوطه جریمه خودمان به بازیکنان حریف داد. امروز کسی بر قطبی می‌تازد که قرار بود عصای دست او باشد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه بدترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشت.

خیلی‌ها نکونام را با پارک جی سونگ مقایسه می‌کردند اما بازی با کره نشان داد تفاوت بیش از آن چیزی است که تصور می‌شد. پارک با یک حرکت بدن 3 بازیکن ایران را جا می‌گذاشت و کمی آن طرف‌تر نکونام توپ را به راحتی از دست می‌داد.
می‌گویی قطبی دست تو را بسته بود اما آن همه سابقه بازی در لالیگا چه شد؟ آن جا هم این گونه توپ را لو می‌دهی؟ قطبی دست تو را بسته بود، اما آیا قطبی به تو گفته بود پشت محوطه جریمه ایران پاس اشتباه بدهی؟

برای این فوتبال که کاپیتانش در روزهایی که باید خوب باشد، خوب نیست؛ همان مربیانی خوب هستند که در بین دو نیمه در یک بازی ملی حرف‌های خاص به زبان می‌آورند. برای این فوتبال که بازیکنانش منتظر یک ناکامی هستند تا علیه سرمربی چند روز پیش‌شان موضع بگیرند همین نکونام‌ها کافی هستند. به قول بزرگی که می‌گفت: هرگز خطایتان را بیش از حد بزرگ نکنید، این را بهترین دوستانتان بی‌هیچ چشمداشتی برایتان انجام می‌دهند.  

 


 محسن اثیمی 
 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد