فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نشست خبری کاشانی/ نکونام حق نداشت درباره قطبی حرف بزند

 

فوتبال روز:کاشانی درباره انتقاد نکونام از قطبی گفت: من واقعا از این کار انتقاد می کنم . جواد بازیکن بزرگی است اما در هر شرایطی باید حرمت مربی حقظ شود. خلیفه کشی نباید باب بشود.


 

نشست خبری باشگاه پرسپولیس با حضور کاشانی، دایی، خوردبین و حیدری که قرار بود از ساعت 13 در سالن شهرداری منطقه 9 آغاز شود با تأخیر 30 دقیقه‌ای به دلیل دیر رسیدن علی دایی آغاز شد.
حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس صحبت‌های زیر را انجام داد:

* باید با سازمان لیگ همکاری کنیم
با توجه به اینکه به تازگی ایام تعطیلات را پشت سر گذاشته‌ایم و همه تیم ها 38 روز استراحت داشتند و این تعطیلی ناخواسته بود طبیعتا باید تمام بازی‌های باقیمانده لیگ به موقع و طبق برنامه انجام شود و همه تیم‌ها هم باید با سازمان لیگ همکاری کنند. چهار تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند امیدوارم که بتوانند تا پایان فصل بدون مشکل لیگ را انجام دهند.

* در کیش زمین و حریف تمرینی وجود ندارد
پس از برگزاری اردوی پرسپولیس در ترکیه و امارات عده‌ای سؤال می‌پرسند که چرا پرسپولیس در کیش اردو نگذاشت؟ ‌من باید یک توضیحی بدهم. ما در ابتدای فصل سه اردوی داخلی در سرعین، مشهد و کیش برگزار کردیم. برگزارکننده اردوی آنتالیا از پرسپولیس دعوت کرد تا در این مسابقات شرکت کنیم. این برای باشگاه ما افتخار است که برای چنین مسابقاتی از بین 18 لیگ برتری پرسپولیس را دعوت می‌کنند. بنابراین نه زمان و نه مکان این تورنمنت را پرسپولیس تعیین نکرده است.
5 تیم دیگری که در لیگ برتر در ترکیه حضور داشتند خودشان زمان را مشخص کردند. برای اولین بار در تاریخ باشگاه پرسپولیس برای حضور در تورنمنت 30 هزار دلار ورودی گرفت و همچنین برای ما درآمدزایی داشت. جزیره کیش یک زمین تمرین بیشتر ندارد بنابراین برای برگزاری تمرین ساعت تمرینی پیدا نمی‌شوند. از طرفی حریف تمرینی هم در این جزیره نیست.
اردوی پرسپولیس در دوبی هم برای این دلیل بود که از این تیم دعوت شده بود. ما می‌خواستیم که سه بازی خوب انجام دهیم. شاید اگر کسی دیگر جای دایی بود این ریسک را نمی‌کرد.

در تاریخ فوتبال ما چه تیمی با اسپارتاپراگ بازی کرده اما پرسپولیس توانست در این تورنمنت با این تیم بازی کند. ما برای اینکه برای کریم باقری بازی خداحافظی برگزار کنیم چند نامه به باشگاه‌های مختلف نوشتیم. اتلتیکو مادرید تقاضای یک میلیون یورو کرد تا به تهران بیاید اما پرسپولیس بدون اینکه هزینه‌ای کند در دو تورنمنت خارجی شرکت کرد و توانست در آنجا کارهای تاکتیکی و تکنیکی انجام دهد. این برای اولین بار است که یک تیم ایرانی در سه اردوی بین المللی آلمان، ترکیه و امارات شرکت می‌کند. کم کم به سمت حرفه‌ای گری پیش می‌رویم و بچه‌ها در بازی با نفت آبادان آمادگی جسمانی و روحی خود را نشان دادند.

* دایی بزرگ است اما به خاطر پرسپولیس به تورنمنت دعوت شده‌ایم
حبیب کاشانی در مورد اینکه حضور پرسپولیس در تورنمنت ترکیه و امارات به دلیل حضور علی دایی در پرسپولیس بوده گفت: بی شک علی دایی بزرگ و از افتخارات فوتبال ایران است اما مطمئن باشید حضور پرسپولیس در این دو تورنمنت به خاطر این تیم بوده است. ما وظیفه داریم از تیم پرسپولیس طرفداری کنیم. قطعا حضور دایی در پرسپولیس به وجهه این تیم کمک و آن را پررنگ تر کرده است اما نباید قضایا طوری جلوه داده شود که هوادار و باشگاه نادیده گرفته شوند.
پرسپولیس 40 سال قدمت دارد و با توجه به این همین شناخت از پرسپولیس دعوت شده در این دو تورنمنت شرکت کند. البته که هرجا می رویم علی دایی را می شناسند. باید هم بشناسند چون او جوانی‌اش را گذاشته است.

* هفته آینده کمیته انضباطی در مورد شیث رضایی حکم می‌دهد  

در مورد شیث رضایی و اتفاقاتی که در چند ماه رخ داده باید بگویم که او یک بازیکن خوب و ممتاز است. نه تنها ما بلکه علی دایی هم او را دوست دارد. اگر اتفاقی خدایی نکرده برای رضایی رخ دهد خود ما زودتر از همه به سراغ شیث می‌رویم.
اختلافی که با شیث رضایی داریم شخصی نیست و ما می‌خواهیم که او به چیزی که استحقاقش را دارد برسد. در اردوی دوبی اتفاقاتی افتاده که سرمربی تیم خواست این بازیکن در این اردو نباشد و گفت همان شب امارات را ترک کند. وقتی قضیه را با من درمیان گذاشتند گفتم تصمیم علی دایی اجرایی شود. همان شب بلیت برای بازگشت شیث نبود و صبح آن ماجرا به تهران برگشت.
این قضیه در کمیته فنی باشگاه نیز مورد بررسی قرار گرفت و علی دایی صلاح دید که شیث رضایی همراه تیم نباشد و کمیته فنی هم این مسئله را پذیرفت. این تصمیم به کمیته انضباطی ارجاع داده شده و اوایل هفته آینده در مورد این پرونده جلسه‌ای تشکیل می شود و حکم او اعلام خواهد شد. اصلا این حرف ها درست نیست که علی دایی رضایی را اخراج کرده باشد و من خواسته باشم او را حفظ کنم. علی دایی مربی حرفه‌ای است و قوانین فیفا را می‌داند. همان روزی که به رضایی می‌گوید به تهران بازگردد از مربی بدنساز می‌خواهد که برنامه تمرینی شیث در تهران را به او بدهد. ما کار حرفه‌ای انجام می‌دهیم باز هم می‌گویم مهمتر از شیث رضایی منافع پرسپولیس است.

* جانشین سامال سعید از کویت یا عراق می‌آید
کادر فنی بعد از دیدن بازی‌های سامال سعید اعلام کرد ما به این بازیکن نیاز داریم و ما به مراجعه به سایت AFC سن او را دیدیم. در آنجا درج شده بود زیر 23 سال است. زمانی که محمد پروین مصدوم شد و از لیست خارج‌اش کردیم تصمیم گرفتیم یک بازیکن زیر 23 سال جایگزین کنیم.
مدیر برنامه‌های سامال سعید گفت این بازیکن یک گذرنامه دارد که سال تولدش 1989 است. او گفت که من اختیار تام دارم که با باشگاه پرسپولیس قرارداد امضاء کنم ولی با توجه به حوادثی که در گذشته برای پرسپولیس و استقلال پیش آمده بود تدبیر کردیم و گفتیم که خود بازیکن به همراه گذرنامه متولد 1989 باید به ایران بیاید.
ایشان آمد ولی مهمان پرسپولیس نبود و هزینه‌هایش را خودش باید پرداخت می‌کرد. قبل از اینکه با من دیدار داشته باشد با علی دایی دیدار داشت و سپس وقتی از او گذرنامه را خواستیم دیدیم متولد سال 1986 است و این بازیکن نتوانست گذرنامه 1989 خود را به ما ارائه کند اما مدیر برنامه‌هایش مدعی بود تمام بازیکنان عراقی 2 گذرنامه دارند مانند عماد رضا و محمد علی کریم که او گذرنامه دوم را به ما ارائه نکرد.
مدیر برنامه‌های سامال سعید از ما برای 6 بازی در لیگ قهرمانان آسیا 250 هزار یورو و برای فصل آینده 600 هزار یورو درخواست کرد که در مجموع 800 هزار یورو برای یک فصل از ما خواست اما با توجه به اینکه سرمربی تیم ما به مسائل مالی باشگاه اشراف داشت حاضر نشد چنین بازیکنی را به خدمت بگیرد. اینکه ما به یک بازیکن ملی پوش خود 400 هزار دلار پرداخت کنیم و به یک بازیکن برای 6 بازی 250 هزار دلار بدهیم مناسب نیست.
جانشین سعید از کویت یا عراق خواهد آمد و علی دایی فیلم این دو بازیکن را می‌بیند و در نهایت در مورد جانشین سعید تصمیم گیری خواهد شد.

* باشگاه پرسپولیس مشکلات مالی فراوانی دارد
با مشکلات مالی زیادی مواجه هستیم. مشکلات داخلی خودمان را داریم و یک سری مشکلات مالی بین المللی. باشگاه پرسپولیس یک باشگاه دولتی است که 50 درصد هزینه‌ها را قرار است سازمان تربیت بدنی بدهد و 50 درصد دیگر را خود ما درآمدزایی کنیم. سال قبل در ازای 41 مسابقه‌ای که انجام دادیم یعنی به ازای 3 هزار و 690 دقیقه، یک میلیارد و 700 میلیون تومان از پخش تلویزیونی پول به حساب باشگاه واریز شد که سازمان لیگ این مبلغ را بابت طلبکاران فصل گذشته به حساب آنها واریز کرد.
تنها محل درآمد باشگاه حق پخش تلویزیونی و اسپانسر است. ما فصل گذشته بابت 2-3 بازیکنی که به صورت قرضی دادیم درآمدی هم داشتیم. ما به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رویم اما واقعیت این است که من در باشگاه پرسپولیس با مشکلاتی مواجه هستم که هر مدیر دیگری هم به جای من بیاید این مشکلات را دارد. وینگادا و دستیارانش 300 هزار دلار از باشگاه طلب دارند که با تأخیر در دیرکردش 500 هزار دلار از باشگاه طلب دارند. امروز خواندم برانکو نیز بابت سرمربی‌گری‌اش در تیم ملی در سال 2006 از فدراسیون فوتبال طلبکار است.
پرسپولیس از سوی دیگر از سوی طلبکاران داخلی تحت فشار است. نعیم سعداوی که برای پرسپولیس زحمت کشیده می‌گوید اگر پولم را ندهید از پرسپولیس امتیاز کسر می‌شود. احترام زیادی برای ایشان قائل هستیم و به همین دلیل برای سازمان لیگ دو نامه نوشته‌ایم تا اولین درآمد باشگاه را به ایشان بدهد.

*پرسپولیس کارخانه فولاد و ذوب آهن ندارد
ما که کارخانه فولاد و ذوب آهن نداریم و خودمان باید از طریق اسپانسر و حق پخش تلویزیونی درآمد کسب کنیم. سازمان لیگ بابت 20 مسابقه 400 میلیون تومان به حساب باشگاه واریز کرده که این پول نیز به حساب طلبکاران واریز شده است.

*باشگاه پرسپولیس را نابود کنید
امروز به ما گفته می‌شود اگر طلب تیم فوتسال پرسپولیس داده نشود 3 امتیاز از باشگاه کسر می‌شود این در حالی است که ما هزینه‌های بسیاری متحمل می‌شویم. 2.5 میلیارد تومان هزینه تعمیر ورزشگاه درفشی‌فر شده است. نمی‌توانیم وارد لیگ قهرمانان آسیا شویم ولی زمین تمرین نداشته باشیم. بازیکنان به وسایل بدنسازی و ریکاوری نیاز دارند این در حالی است که طلبکارانی مانند وینگادا، احمدرضا عابدزاده، افشین پیروانی و سایرین طلب خود را می‌خواهند که این حق قانونی و شرعی آنها است آن هم در شرایطی که ما باید حقوق 30 بازیکن را بدهیم. باید به بازیکن پولش را بدهیم تا علی دایی نیز تیم را با آرامش جلو ببرد اما برخی به دروغ می‌گویند اگر باشگاه پرسپولیس پول ندارد چرا به مسافرت می‌رود این در حالی است که ما را به آنتالیا و دوبی دعوت کرده بودند.

پرسپولیس یک باشگاه صد در صد دولتی است و نهادهای نظارتی بر روی آن اشراف دارند. دیوان محاسبات اداری هزینه‌های باشگاه را رصد می‌کند. ما هزار تومان نمی‌توانیم بی‌مورد خرج کنیم. ذیحساب داریم.
در اردوی دوبی نیز از طریق اسپانسر هزینه‌ها را تأمین کردیم. من از دوستانی که طلبشان را از باشگاه پرسپولیس می‌خواهند و از بهترین و دیندارترین اهالی ورزش بوده‌اند امروز پوزش می‌خواهم که طلبشان به موقع پرداخت نشده است اما من به عنوان یک معلم چه درآمدی می‌توانم داشته باشم.

به باشگاه می‌گویند بابت فوتسال در سال 87 بدهکاریم و اگر این بدهی را پرداخت نکنیم 3 امتیاز کسر می‌شود. اصلا بیایید باشگاه پرسپولیس را نابود کنید، حذفش کنید و به دسته پایین‌تر بیندازید. فوتبال برای پرسپولیس هیچ درآمدی ندارد. نه پخش مستقیم داریم، نه می‌توانیم هزینه‌ها را از طریق اسپانسر تأمین کنیم. بازیکنان ما به زحمت 3 امتیاز می‌گیرند اما به ما گفته می‌شود اگر بدهی را پرداخت نکنید از شما امتیاز کسر می‌شود. ما فوتسال را به دلیل آنکه در تهران و شهرستان‌ها دنبال می‌شود و علاقمندانی که دارد ایجاد کرده‌ایم تا شاید باعث خوشحالی و سرگرمی مردم شود. از تمام دوستانی که از باشگاه طلبکارند عذرخواهی می‌کنم که طلب آنها به موقع پرداخت نشد اما از آنها می‌خواهم که به خاطر مردم به ما فرصت معقولی بدهند تا بدهی‌های آنها را پرداخت کنیم.
عابدزاده سال های جوانی‌اش را در پرسپولیس گذاشته و حقش است که این پول را بگیرد. کرمانی‌مقدم و حسن خان‌محمدی نیز از باشگاه طلبکارند. داود فنایی و رهبری‌فر نیز از باشگاه طلب دارند اما از آنها می‌خواهم که به باشگاه فرصت دهند. پرسپولیس از زمان پرویز کماسی بدهکار است. عزیز محمدی به من زنگ زد و من گفتم مشتاقیم که این مطالبات پرداخت شود که 400 میلیون هم بابت این فصل به حساب طلبکاران پرداخت کردیم.

*قراردادی طبق قوانین آمریکا
در گذشته قراردادی امضا شد که بابت 2 بازی در آمریکا و 1 بازی در کانادا به پرسپولیس 40 هزار دلار پول پرداخت شود. این قرارداد در سال 1384 امضا شد تا بابت این تور تابستانی به پرسپولیس 40 هزار دلار بدهند. نمی‌دانم آن زمان دلار چند تومان بوده است 200 تومان یا 500 تومان اما جالب اینجاست که اعلام شد اگر دعوایی بین باشگاه پرسپولیس و شرکت آلفا رخ داد طبق قوانین آمریکا و ایالت کالیفرنیا عمل شود.


*قطبی می‌خواست طبق قوانین سوئیس با ما قرارداد امضا کند
افشین قطبی نیز در سال 86 از ما می‌خواست که قرارداد ما با او طبق قوانین سوئیس باشد و اگر اختلافی که بین ما و قطبی پیش آمد بر اساس قوانین فدراسیون فوتبال سوئیس یا قوانین مدنی سوئیس این اختلاف حل شود اما ما این مسئله را نپذیرفتیم و گفتیم این قرارداد باید طبق قوانین ایران امضا شود. ما ایرانی هستیم و در ایران قرارداد را منعقد می‌کنیم.

*باشگاه پرسپولیس 500 هزار دلار از شرکت آلفا خواست  

در زمانی که من در باشگاه حضور داشتم به شرکت آلفا اعلام کردیم قوانین کالیفرنیا را صالح نمی‌دانیم و قرارداد جدیدی امضا کردیم. بر اساس آن قرار شد پرسپولیس 500 هزار دلار بگیرد و 50 بلیت بیزینس کلاس و هتل در شهر برای پرسپولیس رزرو شود تا در صورتی که وزارت امور خارجه ایران به ما اجازه داد به این سفر برویم. در سال 86 بنا به دلایلی صلاح دانسته نشد که در باشگاه باشم و پس از آن یک توافق جدید صورت گرفت اما پس از بازگشت من توسط 2 دکتر ایرانی خارج از کشور که از هلند به تیم حقوقی باشگاه اضافه شدند این قرارداد را درست ندانست زیرا شرکت آلفا یک شرکت ورشکسته است و فقط یک اسم بر روی کاغذ است.
از مسئولان این شرکت خواستیم ابتدا دادخواست خود را از باشگاه پرسپولیس پس بگیرند و بعد بر اساس قرارداد 2 برنده با هم قرارداد جدید امضا کنیم. ما قرارداد ترکمنچای را قبول نمی‌کنیم. اینکه برای 25 روز 40 هزار دلار بگیریم این را نپذیرفتیم. آنها به ما انجام 3 بازی را دادند که ما این مسئله را قبول نکردیم گفتیم ابتدا دادخواست خود را پس بگیرید اما فتح‌الله‌زاده این مسئله را قبول کرد ولی ما به آنها گفتیم باید قرارداد جدیدی بسته شود و درآمد حاصل از تور تابستانی پرسپولیس تقسیم بر 2 شود آن هم به شرطی که قوانین کشور ما اجازه سفر را بدهد.

* اعلام اعضای هیات مدیره 

 کاشانی در مورد اینکه اعضای هیئت مدیره پرسپولیس چه زمانی اعلام می‌شود، گفت: علی سعیدلو قبل از جام ملت‌‌های آسیا قرار بود هیئت مدیره را اعلام کند. من هم معتقدم خرد جمعی بهتر از فکر یک نفر است.
باشگاه امروز 250نفر حقوق‌بگیر دارد نه 250 کارمند. ما از تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حقوق‌بگیر داریم. برای برخی از تیم‌های پایه نیز حق ایاب‌ذهاب می‌دهیم. تیم فوتسال و تیراندازی داریم. 18 تیم در باشگاه داریم. امروز شما به عنوان اصحاب رسانه بگوید آیا یک بازیکن از پرسپولیس بوده است که در مورد عقب افتادن مطالباتش مصاحبه‌ای کرده باشد. ما حتی قول پژو 206 را داده بودیم که آن را هم دادیم.
من هم قبول دارم با چند نفر بهتر می‌توان باشگاه را اداره کرد تا اینکه من تنها بخواهم این کار را بکنم در آن صورت من هم به عنوان مدیر اجرایی کارهای روزمره را انجام می‌دهم.

*برای سفر به ازبکستان باید پرواز چارتر بگیریم  

اکنون برای اینکه تیم را برای لیگ قهرمانان آسیا به ازبکستان برود باید پرواز چارتر بگیریم و من تنها باید دنبال این کارها باشم. در حالی اگر باشگاه نفرات دیگری هم داشته باشد آن‌ها بخشی از وظایف را بر عهده می‌گیرند. در 16 ماه و 6 روزی که من به باشگاه پرسپولیس آمدم تمام تلاشم را کرده‌ام تا مشکلی از نظر مصالح مالی نداشته باشیم. حتی زمانی که تیم نفت محمودآباد را شکست دادیم پاداش 400 هزار تومانی را به بازیکنان پرداخت کردیم. شاید برخی بگویند برای شکست نفت محمودآباد 400 هزار تومان زیاد است اما ما طبق قوانین عمل کردیم. حتی یک روز که در ساعت 15 پول به حساب محمود خوردبین واریز شد و ما نتوانستیم به موقع پول بازیکنان را بدهیم از آنها عذرخواهی کردم با اینکه فقط یک شب تأخیر داشتیم.

* دایی هم مصونیت ندارد
حبیب کاشانی در پاسخ به سوال خبرنگار یکی از سایت ها درباره اینکه چرا علی دایی با وجود حاشیه‌هایی که با فدراسیون فوتبال داشت، به کمیته انضباطی باشگاه دعوت نمی‌شود گفت: یکی از بدی‌هایی که دارم این است که زیاد اهل مطالعه نیستم. من یک مطلبی را در یک سایت درباره مازیار زارع دیدم که اصلا نمی‌دانم چه ربطی به من داشت و کجای آن به من می‌رسید. متن این بود که یک بازیکن به نام مازیار زارع یک روز سگ خود را با قلاده 7 میلیونی به محل تمرین پرسپولیس آورده است و بدانید که مدیر این تیم کاشانی است. می‌شود بگویید ربط این قضیه به من چیست.
مازیار یک بار این کار را انجام داده و بلافاصله به او گفته شد که این جا محل کار است و نباید چنین چیزی تکرار شود. البته اینکه شما قیمت قلاده را از کجا آورده‌اید نمی‌دانم ولی آیا من باید هر شب مقابل در خانه 30 بازیکن بایستم تا ببینم کدامشان گربه یا میمون با خودشان می‌برند یا می‌آورند.
خواهش می‌کنم در قلم‌های خود رعایت انصاف را داشته باشید. من قبلا هم گفته‌ام با قلم می‌شود به بهشت رسید اما درباره سؤالتان درباره اینکه چرا دایی به کمیته انضباطی احضار نشد باید بگویم هیچ کسی در باشگاه پرسپولیس مصونیت ندارد. دایی هم عضوی از خانواده پرسپولیس است. این را به شما بگویم ما جلسه کمیته فنی هفته گذشته داشتیم که آقای خوردبین که یکی از اعضای کمیته است دیر آمد و یک میلیون تومان جریمه شد. هر کسی برخلاف منافع باشگاه باشد باید جواب دهد حتی خود من.
نمی‌شود که چون من سرپرست باشگاه هستم هر کاری انجام بدهم. با کسی تعارف ندارم. مطمئنا آقای دایی که خود در تدوین آئین‌نامه باشگاه نقش داشته تابع قانون است. ما می‌خواهیم خدمت کنیم. کمیته فنی تشکیل داده‌ایم تا تمام موارد ریز به ریز بررسی شود. کمیته فنی تشکیل نداده‌ایم که همدیگر را خراب کنیم. می‌خواهیم مشکلات را بررسی کنیم. من با جسارت عرض می‌کنم اولین تیمی هستیم که برای سفر خارجی تمامی بازیکنان خود از سرباز و دانشجو گرفته توانستیم از کشور خارج کنیم.

ما حتی در مورد هتل محل اقامت و حریفانی که با آنها روبرو بودیم بررسی‌های لازم را انجام دادیم. به خودمان نمره قبولی نمی‌دهیم اما خودمان را با شاخص‌هایی که مدنظرمان است مقایسه می‌کنیم.
من از دایی خواستم نگاه ریزی به همه چیز داشته باشد. می‌خواهیم به سمت فوتبال حرفه‌ای پیش برویم. هر کسی برخلاف آئین‌نامه حرکتی کند با قانون روبرو است. من با 44 سال سن خوردبین با 60 سال و حتی خود علی دایی گردنمان از مو مقابل قانون باریک‌تر است. پس طبیعتا تاکنون کسی در باشگاه پرسپولیس برخلاف قانون عمل نکرده و ما هم احضار او به کمیته انضباطی را نادیده گرفته باشیم.

* علی دایی به فکر قبر و آخرت خود است  

حبیب کاشانی هنگامی که از علی دایی درباره سکوبرت سؤال شد گفت: اگر منظور سؤال کننده این است که دایی بحث شخصی با بازیکنی دارد باید بگویم که این چنین شخصیتی ندارد. من مثالی می‌زنم. یک روز دیدم علی دایی ناراحت است و علت را از او پرسیدم و او گفت من یک بازیکن جوان به نام سامان آقازمانی دارم که حقش بوده در ترکیب قرار گیرد اما بازیکن باتجربه‌تر دیگری در همان پست دارم که در شرایط 50-50 با او قرار دارم و من ترجیح دادم بازیکن با تجربه‌تر را در ترکیب قرار دهم. می‌خواهم این را بگویم که او اینقدر مواظب قیامتش است.
دایی خودش را بیشتر از دیگران دوست دارد همانطور که من هم همین طور هستم. اگر بازیکنی خوب باشد قطعا دایی از او استفاده می‌کند. سکوبرت هم بازیکن حرفه‌ای است و تابع قوانین باشگاه است. پس چه طور می‌شود علی دایی در شرایط 50-50 حق کسی را بخورد. 14 ماه است که با او همکاریم و من سال‌های سال است که او را می‌شناسم. دایی مواظب قبر و قیامت خود است و حقی را ناحق نمی‌کند.

* به فکر برگزاری بازی خداحافظی برای باقری هستیم
طبق توافقاتی که انجام داده‌ بودیم قرار بود 24 دی حدفاصل اردوی ترکیه و دبی بازی خداحافظی برای دایی برگزار کنیم. حتی مکاتباتی با تیم‌های مثل اتلتیکو مادرید و تیم آقای کرانچار انجام دهیم و حتی در آخر با باشگاه استقلال صحبت کردیم که آنها شرط گذاشتند بازیکنانی مثل زرینچه ومنصوریان که برای آنها بازی خداحافظی گذاشته نشده در این بازی حضور پیدا کنند اما باقری نپذیرفت سپس همراه تیم ملی به قطر رفت و ما به این نتیجه رسیدیم که در یک فرصت مناسب دیگر این بازی را برگزار کنیم.
اکنون هم با توجه به برنامه‌ریزی فشرده سازمان لیگ فرصتی برای این بازی نیست اما هم من و هم کادر فنی در فکر برگزاری یک بازی هستیم که در شان باقری و باشگاه پرسپولیس باشد.

* ما هم به دنبال حق پخش تلویزیونی هستیم
فوتبال یک صنعت است یکی از راه‌های درآمدزایی باشگاه‌هایی مثل ما همین حق پخش تلویزیونی است. وقتی از سه هزار و 690 دقیقه بازی در سال گذشته فقط یک میلیارد و 700 میلیون تومان به پرسپولیس رسید همه آن به جیب طلبکاران ریخته شد. بنابر این این رقم قابل قبول نیست آن هم در جایی که فوتبال به سمت خصوصی شدن می‌رود. ما امسال 50 درصد بودجه را خودمان تامین کردیم. قانون کپی رایت هم نداریم که از طریق تولید لباس‌های پرسپولیس درآمدزایی داشته باشیم. به هر کسی که می‌گوییم می‌گوید به محض اینکه لباسی تولید شود از فردا انواع و اقسام همان مدل‌ها را می‌توان در منیریه پیدا کرد. پس یکی از منابع درآمدی صدا و سیما است. صدا وسیمای ما هم که کاملا دولتی است و ما از خودمان نمی‌توانیم شبکه اختصاصی داشته باشیم.
در اروپا برای پخش مسابقات شبکه‌های خصوصی وجود دارد. مثلا باشگاهی مثل منچستر که قهرمان می‌شود، 20 میلیارد تومان درآمد کسب کرده اما در جایی مثل ایران وقتی پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد و سالی که قهرمان لیگ برتر شدیم فقط به من دو جام دادند. سال گذشته که ما قهرمان جام حذفی شدیم آقای سعیدلو 50 میلیون تومان پاداش داد. جالب است بدانیم ما برای ورودی لیگ 220 میلیون تومان پرداخت می‌کنیم اما وقتی قهرمان می‌شویم فقط 50 میلیون پاداش می‌گیریم آن هم باشگاهی که 40 سال قدمت دارد و با این قهرمانی هزینه‌مان برای سال بعد دو برابر می‌شود. هر بازیکنی که بخواهیم جذب کنیم از ما درخواست پولی بیشتری می‌کند. من در جلسه مجمع فدراسیون فوتبال تاکید کردم که فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را برای حق پخش تلویزیونی به کار گیرد.

* منتظر جواب اعتراض خود به کمیته انضباطی هستیم
سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص مالیات افشین قطبی گفت: من برای افشین قطبی آرزوی موفقیت دارم و قصد هم ندارم راجع به تیم ملی حرف بزنم. آنچه در جام ملت‌های آسیا احتیاج داشتیم یک حس خوب برای تیم ملی و ایران بود. ملت ایران مهم‌تر از قطبی‌ و کاشانی‌ها است. ما می‌توانستیم بعد از جام ملت‌های آسیا سعه صدر بهتری داشته باشیم. قطبی تمام تلاش خود را انجام داد. مطمئنا با هر پیروزی تیم ملی او بیشتر از ما خوشحال می‌شد آن هم به خاطر پاداشی که می‌توانست بگیرد و کارنامه درخشان‌تری که برای او ثبت شد.

آقای قطبی مثل کرانچار که از پرسپولیس به یک تیم باشگاهی رفت نه تیم ملی به ژاپن رفت، اما برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم کارشناسان نقد منصفانه‌ای داشته باشند تا فوتبال رشد کند. ما با کسی غرض شخصی نداریم و نمی‌خواهیم روی یک نفر خط بطلان بکشیم. هر کسی معایب و محاسنی دارد. قطعا اگر قرار باشد کسی قطبی را بشناسد من بهتر از هر کسی هستم چون با او مستقیم کار کرده‌ام.
از گرفتن پایان خدمت، شناسنامه، کارت ملی و حتی پاسپورت او که باشگاه پرسپولیس در عرض 40 دقیقه برای او گرفت. من امیدوارم دوستان ما هر جا که فرصتی برای صحبت کردن پیدا کردند انصاف را در نظر بگیرند و از حسن‌های افشین قطبی هم صحبت شود. بازیکن حق ندارد در مورد سرمربی حرف بزند. کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد. مربی خوب یا بد ما نباید خلیفه کشی را باب کنیم و هر کسی به خود جرات دهد صحبت کند. چنین چیزی در شان کشور ما و یک مسلمان نیست. جواد بازیکن بزرگی است اما در هر شرایطی باید حرمت مربی حقظ شود.  

باشگاه پرسپولیس با افشین قطبی در سال 87 قراردادی امضا کرده که در یکی از بندهای آن عنوان شده مالیات را باشگاه پرداخت کند. هفته چهاردهم که از پرسپولیس رفت و به این نتیجه رسیدند که قرارداد فسخ شود باید همه موارد فسخ می‌شد ما چون باشگاه دولتی هستیم، نامه از طرف سازمان تربیت بدنی به دستمان رسید که با توجه به فسخ قرارداد نمی‌شود همه موارد فسخ شود اما بند مالیاتی آن فسخ نشود. بنابراین طبق این نامه باشگاه پرسپولیس حق پرداخت مالیات را نداشتند. من خودم در سال 86 طبق قراردادی که با افشین بسته بودم 40 میلیون تومان مالیات افشین قطبی را پرداخت کردم و خودش به دلیل دیرکرد پرداخت 6 میلیون تومان به سازمان مالیات پرداخت کرد.
پس از اینکه کمیته انضباطی رای داد که باشگاه پرسپولیس باید مالیات را پرداخت کند با توجه به نامه معاونت سازمان تربیت بدنی به این رای اعتراض کردیم و اکنون منتظر رسیدگی این پرونده هستیم. باشگاه پرسپولیس تابع قانون است.

*وینگادا حقش را می‌خواهد
کاشانی درباره پرداخت بدهی وینگادا تصریح کرد: من یک روز در قطر بودم و در آنجا ناظمی مدیر برنامه وینگادا را دیدم و قرار شد ما قرار ملاقاتی با هم داشته باشیم و حتی من بلیت VIP یکی از بازی‌های ایران را برای آنها تهیه کردم اما آن روز فرصتی نشد که آنها را ببینم. به هر حال ما دوست داریم این مشکل بدون مطرح شدن در فیفا حل شود. زمانی که با کرانچار قراردادمان را فسخ کردیم 110 هزار دلار پول او باقی مانده بود که من آن زمان 100 هزار دلار به او دادم و از او امضا و اثرانگشت گرفتم مبنی بر اینکه او همه پول خود را دریافت کرده است. بعد از 5 ماه در یکی از سفرهایی که آقای چلنگر به کرواسی دداشت 10 هزار دلار در پاکت گذاشتم و به او دادم تا به کرانچار بدهد.
چلنگر می‌گفت وقتی این پاکت را به دست کرانچار داد اشک‌ در چشمانش حلقه بسته و گفته یعنی در ایران کسی هست که چنین کاری را انجام دهد. ما نباید ذهنیت‌ها را خراب کنیم. من نباید چون از او امضا و اثرانگشت گرفته بودم سوء استفاده می‌کردم. وینگادا هم حقش را می‌خواهد و این کمال مردانگی و معرفت اوست که گفته می‌خواهد دوستانه این قضیه حل شود.
زمانی که کرانچار قصد جدایی از پرسپولیس را داشت سعی کردم به عنوان یک مسلمان وظایفم را درست انجام دهم. این وظیفه همه ما است. شبی که قطبی همکاریش‌ با ایران تمام شد، سعیدلو و کفاشیان به قطبی زنگ زدند تا در سفارت حاضر شود. اتفاقات جالبی در آن شب رخ داد. اینکه از غلط او را آوردند یا حفظ کردند آدم‌هایی که چنین تصمیماتی را گرفته اند باید جوابگو باشند. خود قطبی تمام تلاشش را کرد و این حرکت فدراسیون یکی از اتفاقات خوب است که به نمایندگی از مردم از قطبی تقدیر شد.

* عملکرد دایی در دوره مربیگری‌اش بی‌رقیب بوده است  

علی دایی مربیگری خود را از تیم سایپا شروع کرد و همان سال هم قهرمان شد. با پرسپولیس قهرمان جام حذفی شده است. فکر می‌کنم عملکرد او به عنوان مربی قابل قبول است. ما برای فصل جاری هم بازیکنانی می‌خواستیم که بنا به دلایلی هر کدام از آنها نتوانستند با پرسپولیس قرارداد امضا کنند یا یک سری بازیکنانی داشتیم که نمی‌خواستیم اما وقتی قرارداد دوساله یا سه ساله با پرسپولیس داشتند مجبور بودیم آنها را حفظ کنیم. من فکر می‌کنم عملکرد دایی در دوره مربیگری‌اش بی‌رقیب بوده است. خیلی از مربی‌ها در نقاط مختلف دنیا که تازه کار خود را شروع کرده‌اند مثل تونی آدامز یا روی کین هنوز جایگاهی ندارند.
معدود آدم هایی هستند که با نبوغ خود می‌توانند موفق شوند. به نظرم دایی کار شاقی انجام داده است. این وظیفه من بوده که عقلا و شرعا این صحبت‌ها را در مورد او انجام دهم. ما سه جام را پیش رو داریم. 8 باخت برای تیمی مثل پرسپولیس خوشایند نیست اما تیم‌های بزرگ مثل چلسی هم دچار آفت می‌شوند. فوتبال کار سختی شده است شما به امتیاز تیم‌ها نگاه کنید. چه کسی فکر می‌کرد سایپا بتواند ذوب‌آهن را در خانه خود شکست دهد. این نشان می‌دهد همه تیم‌ها به هم نزدیک هستند و اختلافات کم است. واقعا مدافعان و مهاجمان کار سختی پیش رو دارند. فوتبال دو قطبی دیگر تمام شده است. تیم‌ها شانه به شانه هم می‌جنگند. همه تیم‌ها انگیزه دارند و این فشار روحی و روانی را برای تیمی مثل استقلال و پرسپولیس بیشتر می‌کند.

* تاکنون 4 میلیارد تومان درآمدزایی کرده‌ایم
امسال برای باشگاه پرسپولیس بودجه 10 میلیارد تومانی در نظر گرفته‌ایم که 50 درصد آن را باید خودمان تامین کنیم و تا امروز نسبت به درآمدمان از سازمان تربیت بدنی عقب نیستیم و آورده ما سهمی بوده که با تلاش همکاران به دست آمده است. و حتما این 50 درصد را پر می‌کنیم تاکنون 4 میلیارد تومان درآمدزایی کرده‌ایم.

* برای پست وزارت ورزش با من صحبت نشده است  

من درباره اصل این قضیه صحبت کنم که اگر قرار است ورزش پویا داشته باشیم چنین چیزی در وزارت ورزش نمی‌گنجد اما به هر حال نماینده‌های مردم روی این مسئله اتفاق نظر دارند و این مسئله را صلاح می‌دانند. شاید اگر من بودم از نظرات کارشناسی‌تری استفاده می‌کردم. ورزش پویاتر و فعال‌تر از آن است که در قالب بودجه و ردیف بگنجد. اعزام شاید هزار تیم در یک سال چیزی نیست که بتوان برای آن بودجه در نظر گرفت. در هر حال برای انتخاب وزیر باید شخصی مورد نظر باشد که مورد قبول و حمایت دولت باشد هم تحصیلات آکادمی و هم تجربه مدیریت داشته باشد اما الزاما نباید ورزشکار باشد. با من هم در مورد وزارت ورزش صحبتی نشده است. من در همین پرسپولیس هستم تا زمانی که هیات مدیره آن مشخص شود اگر من را به عنوان مدیر عامل انتخاب کنند پروسه‌ای داریم که بگوییم از نقطه A به نطقه B رسیده‌ایم. البته من با رئیس جمهوری در یک ماه گذشته دیدارهایی داشته‌ام اما درباره وزارت ورزش صحبتی نداشتم. 
 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد