فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نحوه صعود تیم‌های آسیایی به المپیک چگونه است؟

 
فوتبال روز:قرعه کشی مسابقات فوتبال مقدماتی المپیک لندن روز 28 مهرماه سال جاری برگزار شد تا تیم‌های حاضر در این مسابقات حریفان خود را بشناسند.

 

 طبق تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، برای آسیا در المپیک لندن سه و نیم سهمیه در نظر گرفته شده که 35 تیم برای رسیدن به آن با هم رقابت می‌کنند. کمیته بین المللی المپیک از جمع این 35 کشور، 13 تیم را که عملکرد خوبی در چند دوره اخیر المپیک و مراحل مقدماتی آن داشته‌اند، جدا کرده که تیم ملی امید ایران به خاطر عملکرد ضعیف در این دوره‌ها در جمع سیزده تیم مذکور قرار نگرفته و باید در مرحله حذفی که با حضور 22 تیم انجام می‌شود،حضور پیدا کند. 

 

این 22 تیم در دو بازی‌ رفت و برگشت در تاریخ‌های 4 و 18 اسفند دیدار خواهند کرد و تیم‌های برنده به دور دوم صعود می‌کنند و 11 تیم شکست خورده در مرحله حذفی، کنار خواهند رفت.طبق تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا 11 تیم برنده با قرعه کشی به مصاف 13 تیم دیگر خواهند رفت و باز هم با دو بازی رفت و برگشت تعداد تیم ها از 24 تیم به 12 تیم می رسد که این دو بازی رفت و برگشت هم در تاریخ‌های 23 خرداد و 2 تیر سال 90 خواهد بود.
به این ترتیب 12 تیم به دور نهایی صعود می‌کنند و به 3 گروه 4 تیمی تقسیم می‌شوند که بازیهایی را به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت برگزار خواهند کرد. این رقابتها از 30 شهریور تا 23 اسفند سال آینده برگزار می‌شود و تیم‌های اول هر گروه به المپیک 2012 لندن صعود خواهند کرد . سپس 3 تیم دوم هر گروه در مرحله بعدی به صورت دوره‌ای از 5 تا 9 فروردین 1391 بازی خواهند کرد و تیم اول این گروه سه تیمی با نماینده آفریقا به صورت پلی‌آف بازی خواهد کرد که برنده این رقابت رفت وبرگشت نیز به المپیک صعود خواهد کرد.

طبق قرعه‌کشی انجام شده،مسابقاتی که قرار است در تاریخ‌های 4 و 18 اسفند برگزار شود به شرح زیر است:  


تایلند – فلسطین
اردن – چین تایپه
یمن – سنگاپور
کویت – بنگلادش
مالزی – پاکستان
امارات – سری‌لانکا
هند – میانمار
عمان – تاجیکستان
اندونزی – ترکمنستان
ایران – قرقیزستان
هنگ کنگ – مالدیو  


13 تیمی که به عنوان تیم‌های با عملکرد خوب معرفی شده‌اند شامل کره جنوبی ، کره شمالی ، ژاپن ، عربستان ، عراق ، چین، قطر، ازبکستان ، سوریه ، استرالیا ، بحرین ، لبنان و ویتنام هستند که از مرحله بعدی در مسابقات حاضر خواهند شد.


ملاحضه میکنید که فوتبال ایران بدلیل سوء مدیریت پایین تر از ویتنام و سوریه و قطر و عراق ایستاده است. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد