فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نتایج کامل هفته بیست و چهرم لیگ برتر/ برد پرسپولیس٬توقف استقلال

 

فوتبال روز:هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران با پیروزی تیمهای پرسپولیس و ذوب آهن و توقف استقلال و سپاهان به پایان رسید.

  

 

  سپاهان۱ - استقلال۱

گل‌ها: جمشیدیان(38) سید صالحی90
 ورزشگاه فولادشهر، تماشاگر 15هزارنفر
 داور: هدایت ممبینی
 اخطار: حیدری، جانواریو، توره(سپاهان)، عمران‌زاده، مجیدی، رحمتی(استقلال) 


 سپاهان: سیدمهدی رحمتی، جلال حسینی، محسن بنگر، خسرو حیدری، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، محرم نویدکیا(13 هاشم بیک‌زاده)، فابیو جانواریو، احمد جمشیدیان، یانوش، ابراهیم توره(63 رضا عنایتی)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی 


استقلال: وحید طالب‌لو، پژمان منتظری، فرزاد آشوبی، مهدی امیرآبادی، امیرحسین صادقی، مجتبی جباری(66 ایمان مبعلی)، اسماعیل شریفات(79 حوارملامحمد)، حنیف عمران‌زاده، فرهاد مجیدی(2+90 هادی شکوری)، کیانوش رحمتی، سیدمهدی سیدصالحی
سرمربی: پرویز مظلومی  


شاید مهمترین لحظه بازی سپاهان ـ استقلال زمانی بود که پرویز مظلومی به این نتیجه رسیده که دست از روش محتاطانه نیمه اول بردارد و حوارملامحمد را به بازی بفرستد اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید مهمتر لحظه‌ای بود امیر قلعه‌نویی رضا عنایتی بازیکن عزیزکرده خود را به جای ابراهیم توره به بازی فرستاد. توره در تمام بازی یک خطر دائمی برای مدافعان استقلال بود و اگر داور کمی متعادل‌تر سوت می‌زد او در نیمه دوم یک بازیکن خط دفاعی استقلال را اخراج کرده بود، اما توره در دقیقه 63 جای خود را به رضا عنایتی داد تا خط حمله سپاهان با تغییر سبک بازی به مرور این فرصت را به تیم استقلال بدهد که در زمین سپاهان خیمه بزند و در نهایت به گل برسد. در حالی که به نظر می‌رسید حفظ گل برای سپاهان آنقدرها هم سخت نبود. به خصوص که تاکتیک‌های هجومی استقلال بیشتر روی حرکات از گوش و سانترهای از جناحین استوار شده بود و آنها در نهایت با همین روش هم به گل رسیدند. 


 اما نکاتی از مسابقه:
 1. مصدومیت محرم نویدکیا در دقایق اولیه شیوه سپاهان بازی را تغییر داد. سپاهانی‌ها به جای نویدکیا بیک‌زاده را به زمین فرستادند و احمد جمشیدیان در پست مورد علاقه‌اش به میدان رفت. جمشیدیان با وجود گلزنی در این بازی نمایش چندان درخشانی نداشت و درست مثل فابیو جانواریو بازی متوسطی را انجام داد. این در حالی بود که حاج‌صفی با وجود تغییر پست یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و در حمله و دفاع حضور فعالی داشت.
 2. خسرو حیدری کماکان نتوانست فرم روزهای خوب استقلال نمایش بدهد. او در بازی امروز با وجود آنکه گل سپاهان را پایگذاری کرد، روی گل خورده تیمش هم نقش مستقیمی داشت. به جز این خسرو به دلیل خطای بد روی سیدصالحی باید در دقایق حوالی 70 اخراج می‌شد. این بازی نامتعادل شاید به دلیل فشاری بود که هواداران استقلالی حاضر در فولادشهر به او می‌آوردند.
3. ایمان مبعلی در لحظه ورود به زمین وقتی با تابلو تعویض فرهاد مجیدی مواجه شد بلافاصله اشتباه داور چهارم را به وی یادآوری کرد و مانع از تعویض خودش با مجیدی شد. مبعلی با حضور در زمین باعث افزایش موج حملات استقلال روی دروازه سپاهان شد و با چند ضربه کاشته تأثیر زیادی در عقب‌نشینی سپاهان داشت.
 4. عملکرد مثبت خط دفاعی سپاهان نکته بارز این تیم است، اما زیر فشار اشتباه کردند. جالب اینکه گل استقلال روی یک حرکت انفجاری که توسط فرهاد مجیدی پایگذاری شد به ثمر رسید. سیدصالحی با گلزنی در این مسابقه به روند خارق‌العاده گلزنی خود بعد از بازگشت به مسابقات لیگ ادامه داد. سید بعد از گلزنی تمام سعی خود را کرد که شادی نکند اما این گل حساس ارزش شادی کردن داشت.
 5. مهدی رحمتی به نسبت وحید طالب‌لو روز کم خطرتری را گذراند. اما این دو به تساوی رسیدند نکته جالب برخورد سرد این دو رقیب سابق در ابتدای بازی و در پایان مسابقه بود که بازیکنان برای دست دادن سمت هم رفتند.
 6. داوری هدایت‌الله ممبینی بسیار نامتعادل و تأثیرگذار بود. او به خصوص در لحظه خطای عمران‌زاده روی توره تصمیم‌ سرنوشت‌سازی گرفت چیزی که اعتراض شدید امیر قلعه‌نویی را در پی داشت. در نهایت استقلالی‌های سابق به تساوی رضایت دادند در حالی که کیفیت فنی مسابقه پایین‌تر از چیزی بود که تصورش را داشتیم چیزی که باید دو تیم دوم و سوم جدول به نمایش بگذارند. این تساوی بیشتر از همه تیم‌های پرسپولیس،‌ مس و تراکتور را خوشحال کرد که فردا می‌توانند فاصله خود را با صدرنشین‌ها کم کنند.   

شرح گل‌ها:
1 ـ0(سپاهان): کرنر ارسالی توسط خسرو حیدری در یک رفت وبرگشت به محوطه جریمه به احمد جمشیدیان رسید که شوت سرضرب او به تک گل بازی تبدیل شد.
 1ـ1(استقلال): در دقیقه 1+90 هجوم احساسی فرهاد مجیدی به قلب دفاع سپاهان توپ را به حوارملامحمد رساند و او با یک سانتر تماشایی توپ به سیدصالحی رساند و او بالاتر از خسرو حیدری توپ را به تور دروازه سپاهان دوخت.

اتفاق ویژه: محرم نویدکیا کاپیتان سپاهان در دقیقه 13 از ناحیه پای راست مصدوم شد و جای خود را به هاشم بیک‌زاده داد در آستانه دیدار با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا امیر قلعه‌نویی نگرانی‌های زیادی را از بابت وی داشته باشد. فرهاد مجیدی هم در لحظات پایانی مصدوم شد که هنوز مشخص نیست شدت مصدومیت او چقدر باشد. 

ذوب‌آهن ۲ - صبای قم ۱
 در دیگر دیدار هفته بیست و چهارم تیم صدرنشین یعنی ذوب‌آهن در خانه صبای قم به میدان رفت تا صدرنشینی‌اش را تثبیت کند. اصفهانی‌ها که تا دقیقه 92 همه چیز را از دست رفته می‌دیدند در این بازی و در دقایق 92 و 93، دو گل پیاپی را به ثمر رسانده تا شاگردان ابراهیم‌زاده با یک پیروزی دراماتیک قم را به مقصد اصفهان ترک کنند.

این دیدار در ورزشگاه یادگار امام قم در حضور هزار تماشاگر برگزار شد که سرانجام با نتیجه 2 بر یک به سود ذوب‌آهن خاتمه یافت.
رامین رضاییان در دقیقه 84 تک گل شاگردان عبدالله ویسی را به ثمر رساند، اما در ادامه کار فرشید طالبی و محمد قاضی در دقایق 90+2 و 90+3 برای ذوبی‌ها گلزنی کردند. مهدی رجب‌زاده در دقیقه 55 یک ضربه پنالتی را برای ذوب‌آهن از دست داد.
سعید مظفری‌زاده، قضاوت این دیدار را بر عهده داشت.

ذوب آهن با این پیروزی دیرهنگام 48 امتیازی شد و صدرنشینی‌اش را تثبیت کرد. صبا نیز با این شکست 33 امتیازی باقی ماند.
به این ترتیب دقایق پایانی 2 بازی دیروز سرنوشت صدر جدول را در همان حالتی که بود، نگه داشت و تغییری را در صدر ایجاد نکرد.  

 

* سایپا البرز 2 - پاس همدان یک
گل ها:
کریم انصاریفرد(29 و 61) برای سایپا - حمید کاظمی(70) برای پاس همدان 
 

 

* صنعت نفت آبادان 2 - ملوان بندرانزلی 1
گل‌ها:
علی ممبینی(81) و روح الله عرب(87) برای صنعت نفت ، مهرداد اولادی(6) برای ملوان- اخراج: مهرداد اولادی(19)  

 

* پیکان قزوین یک - شهرداری تبریز صفر 
گل:
علیرضا عباسفرد(88)  

 

* تراکتورسازی تبریز 3 - استیل آذین صفر
گل:
مصطفی اکرامی(23)، علی علیزاده(46) و محمدحسن ابراهیمی(56)


مس کرمان صفر -  نفت تهران صفر 

 

*راه آهن ۱ - شاهین بوشهر ۱ 

گلها:ستار زارع (۲۰) برای شاهین و ایمان رزاقی راد در دقیقه( 90+2) 


پرسپولیس۳- فولاد خوزستان۱ 

گل‌ها: حیدری(60)، نوروزی(80)، بادامکی(90+2) برای پرسپولیس، معقولی(90) برای فولاد
ورزشگاه آزادی، تماشاگر 20هزارنفر
داور: یدالله جهانبازی
 اخطار: مهرداد جماعتی(فولاد)، حیدری، رضایی، تیاگو(پرسپولیس)  


`پرسپولیس :رحمان احمدی، سامان آقازمانی، علیرضا نورمحمدی، سپهر حیدری، ابراهیم شکوری، مازیار زارع، تیاگو فراگو( از دقیقه 65 حسین بادامکی)، محمد نوری، هادی نوروزی( از دقیقه 91 اشپتیم آرفی)، غلامرضا رضایی و وحید هاشمیان(از دقیقه 86 امیر حسین فشنگچی)
 سرمربی: علی دایی  


فولاد خوزستان: میثاق معمارزاده، جلال کاملی مفرد، امید خورج، علی حمودی، مهرداد جماعتی، کریم شاوردی، بختیار رحمانی( از دقیقه 74 کاوه رضایی)، آندره رینالدو( از دقیقه 67 رضا معقولی)، سیامک سرلک، آرش افشین و باکاری دیاکیته( از دقیقه 62 مهدی مومنی)
 سرمربی: مجید جلالی 
 

شرح بازی:
بازیکنان پرسپولیس در دقایق ابتدایی، از کناره ها به سمت دروازه میثاق معمار زاده دروازه بان تیم فولاد خوزستان نزدیک شدند اما غلامرضا رضایی و وحید هاشمیان از فرصت های خود استفاده نکردند. بازیکنان تیم فولاد خوزستان در نیمه نخست قصد داشتند تا با تجمع در میانه میدان، اجازه بازیسازی را به هافبک های پرسپولیس ندهند. همین امر باعث شد تا سرخپوشان روی به بازی مستقیم بیاورند تا از جذابیت های این بازی کاسته شود.
 فولادی ها که در این نیمه چشم به ضد حملات سرعتی از کناره ها داشتند در امر گلزنی ناموفق عمل کردند تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند. در نیمه دوم بازیکنان پرسپولیس با تفکرات تهاجمی وارد زمین شدند تا بتوانند از کناره ها قفل دروازه فولاد خوزستان را باز کنند. در دقیقه 60 تیم پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر از جناح چپ شد که سپهر حیدری مدافع این تیم از اشتباه معمار زاده استفاده کرد و با ضربه سر، نخستین گل بازی را به ثمر رساند. 'مجید جلالی' سرمربی تیم فولاد خوزستان پس از این گل، بازیکنان تهاجمی خود را روانه میدان کرد تا رضا معقولی و کاوه رضایی بتوانند روند بازی را تغییر دهند اما دوندگی فراوان بازیکنان پرسپولیس مانع از خودنمایی مهاجمان حریف شد.
تیم پرسپولیس در دقیقه 80 بار دیگر بر روی یک ضربه کرنر به گل رسید تا سرخپوشان در آستانه کسب دوازدهمین پیروزی خود در فصل جاری لیگ برتر قرار گیرند. حملات تیم فولاد خوزستان در دقایق پایانی بازی ادامه یافت که معقولی در دقیقه 90 با یک شوت دیدنی دروازه 'رحمان احمدی' دروازه بان پرسپولیس را باز کرد تا نتیجه بازی به حداقل برسد. سرخپوشان در آخرین دقیقه بازی در یک ضد حمله سرعتی از عمق خط دفاع فولاد خوزستان به سومین گل خود دست یافتند تا جشن پیروزی در ورزشگاه آزادی بر پا کنند. 


 شرح گل‌ها:
 1ـ0(پرسپولیس): کرنر غلامرضا رضایی و ضربه سر هوشمندانه سپهر حیدری مقاومت فولاد را شکست.
 2ـ0(پرسپولیس): پرسپولیس با یک کرنر دیگر به گل رسید. این بار کرنر حسین بادامکی را رضا نورمحمدی به دهانه دروازه فرستاد و هادی نوروزی آن را به گل دوم تبدیل کرد.
2ـ1(فولاد): رضا معقولی که قبلا دروازه استقلال را با پیراهن استقلال اهواز باز کرده بود با یک ضربه کاشته تماشایی بازی را 2 بر یک کرد.
 3ـ1(پرسپولیس): در حالی که همه در انتظار بازی هجومی فولاد بودند، حرکت سریع بازیکنان پرسپولیس در یک ضدحمله و ایجاد یک مثلث توپ را به غلامرضا رضایی رساند که با دفع توپ توسط معمارزاده حسین بادامکی نتیجه را 3 بر یک کرد.
  

 اتفاق ویژه: بعد از 116 روز جمعه به میدان رفت و این‌بار نزدیک به 20هزار تماشاچی داشت. چیزی که نشان می‌دهد فدراسیون در برنامه‌ریزی برای لیگ اشتباه می‌کند.

 

 

 

 

نکته مهم دیگر اینکه پس از آنکه تیم فوتبال پرسپولیس گل دوم خود را وارد دروازه فولاد کرد، همه هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی یکصدا علی دایی را تشویق کردند .امروز لیدرهای باشگاه پرسپولیس نقش چندانی در ساماندهی هواداران نداشتند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد