فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

دایی:سیاوش ببیند خودشان چه کرده‌اند که ته جدولند

 

فوتبال روز:یک دستور و یک جرقه و یک گل. دایی در کنار زمین در حالی که رگ‌های گردنش بیرون زده بود به سپهر دستور داد به استیل آذین کاری نداشته و اوت را بلند پرتاب کند. همان یک صحنه منجر به بروز اتفاقات عجیبی شد.

 

شهریار حالا آرام تر از لحظات بحرانی بعد از بازی با ما همکلام شده تا از ماجرای آن اتفاقات بگوید: 

با یک جمله دستوری حسابی خبرساز شدید.

بحث یک جمله و یک دستور نیست. ببینید عزیز من یک سری مسائل را دارند با هم قاطی می کنند.

ولی این که خود شما به سپهر دستور دادید.... 

حرفمان را قطع می کند)صبر کنید.مگر من گفتم من به سپهر نگفته‌ام؟ بحث من بر سر همین است. من تشخیص دادم گلر حریف می خواهد وقت تلف کند. بلند هم به سپهر گفتم وهمه دوربین ها هم تصویرش را دارند. نرفتم در گوش سپهر یا با ایما و اشاره بگویم تا آنها حواسشان نیست تو توپ را بیانداز. اگر این حرف را می زدم قبول می کردم ناجوانمردانه است. آنها توپ را بیرون زدند. سپهر هم دورخیز کرد. همه بازیکنان ما هم رفتند داخل محوطه جریمه حریف. به نظر شما آنها رفته بودند عیادت گلر آنها؟ رفتند گل بزنند.

بازی مثلا فیرپلی که لشکر کشی نمی‌خواست. توپ را می دادیم به خودشان یا سپهر می‌داد عقب یکی از بچه‌ها دوباره می‌زد بیرون. دفاع و دروازه‌بانشان هم مستقر شدند و همه دنیا فهمیدند که قرار است ما توپ را پرتاب کنیم و به قول شما فیرپلی در کار نیست. اصلا اگر قرار بود اوت بلند نیاندازیم که به حضور سپهر نیازی نبود.یکی دیگر از بچه ها می انداخت. اتفاقا دنبال گل بودیم. توپ را فرستادیم نتوانستند دفاع کنند گل شد. این کجایش ناجوانمردانه بود؟ من از گزارشگر تلویزیون تعجب می کنم. 

از فردوسی پور؟

بله. او خودش روی آن صحنه می گوید دروازه بانشان جوری وقت را تلف می کند که انگار با این یک امتیاز در لیگ می‌مانند. به صراحت هم حرف از تمارض او می‌زند. بعد می گوید گل جوانمردانه نبود. استاد! اگر آنها می‌ایستادند وبازیکن ما می رفت گل می زد حرفتان قبول بود اما وقتی بازی ادامه پیدا کرده و یک دقیقه وقت سازماندهی دفاع را داشته اند کجایش ناجوانمردانه است. آدم به خیلی از مسائل شک می کند. 

منظورتان بحث بخشش علی کریمی با تقاضای فردوسی پور و حالا هم حمایت از همان استیل آذین است؟

من آقای فردوسی پور را دوست دارم اما معتقدم گاهی اوقات حرفهایش از سر انصاف نیست. شما نگاه کنید این بحث فیرپلی دارد ما را به روش عربها نزدیک می کند. توپ بیشتر از اینکه دست بازیکنان باشد دست توپ جمع کن هاست!هی می‌زنند بیرون تا برانکارد بیاید. بیشتر زمان بازی ها توپ در پیست است. خب برویم توی پیست بازی کنیم. این دارد لوس بازی می شود.بعد همان بازیکن مصدوم بلند می شود چنان شیرجه هایی می زند که آدم تعجب می کند. 

خب خود شما هم در هیروشیما 60 دقیقه با طحال پاره بازی کردید.این اتفاقات باتوجه به مسکن ها واسپری های تسکین دهنده عجیب نیست.

بحث من همانی است که اول گفتم. ما جوانمردانه و در حالتی که حریف می دانست می خواهیم اوت را پرتاب کنیم گل زدیم. اتفاقا همان طور که گفتم درس خوبی هم برای سایرین شد تا معنای واقعی فیرپلی را یاد بگیرند. من به قواعد بازی جوانمردانه واقفم اما آن صحنه های بعدی را که بررسی کنید می بینید که ناجوانمردانه یعنی چه. ما گل زده ایم مثل لشکر سلم وتور به ما حمله می کنند. بازیکن خارجی‌شان لگدی به اشپیتیم زد که من بعید می دانم هادی ساعی بلد باشد از این کارها بکند. ما توی زمین هم از آنها برتر بودیم. دیوانه هم نیستم که دو امتیاز را فدای یک حرکت بچه گانه کنم. 

سیاوش اکبرپور گفته همین کارها را می کنید که دربی رفت وبرگشت را می بازید.

(خنده)سیاوش بچه خوبی است ونباید به حاشیه ها روی بیاورد. اگر اینگونه است باید دید خودشان چه کرده اند که 16باخت دارند وته جدول هستند. مگر آنها رفت وبرگشت استقلال یا ما را برده اند؟ رئال که به بارسا می باخت هم لابد کاری کرده بود. سیاوش عصبانی بوده یک حرفی زده. من دوستش دارم چون فوتبالیست قابلی است. 

مکانی اعلام کرده عکس هایتان را پاره می کند ودیگر اسطوره او نیستید.

بهتر. بازیکنی در سن وسال او باید خیلی چیزها را یاد بگیرد.او رکیک ترین حرفها را زد و من متاسفم اگر تاکنون الگو واسطوره او بوده‌ام. من نمی‌دانم با حرکات نمایشی دنبال چه بود. 

گفته اید 2ماه دیگر از پرسپولیس می روید

اینگونه نگفتم. گفتم 2ماه دیگر قرارداد دارم.حق طرفین است که برای ادامه یا قطع همکاری تصمیم گیری کنند. من هرچه دارم از پرسپولیس وتماشاگرانش است و چه در این تیم باشم یا نباشم به آن افتخار می کنم. 

کی‌روش هم در ورزشگاه بود و خیلی صحنه‌های عجیبی دید.

متاسفانه تمام دنیا از شبکه جام جم این صحنه‌های زشت را دیدند. امیدوارم فوتبالمان به جایی برسد که شاهد این صحنه های زشت نباشیم. 

هدایتی اعلام کرده استیل آذین منحل شده است.

این مباحث به من ربطی ندارد. آدم ها حق دارند برای خودشان تصمیم بگیرند. 

شما احساس نمی کنید با دستورتان یک تیم خصوصی نابود شد؟

اصلا و ابدا. مگر می‌شود یک باشگاه با یک اوت نابود شود. این مسائل را مطرح نکنید چون دنیا به فوتبالمان می‌خندد. از من در مورد پرسپولیس بپرسید. 

سهمیه آسیا را کسب می‌کنید؟

خوشبختانه بچه‌ها روند خوبی یافته‌اند. انشاالله روز به روز بهتر می شویم. مصدوم هایمان هم بیایند تیم ما عملکرد مناسب تری می یابد. 

حرف پایانی؟

آنهایی که غیر منصفانه در مورد من و تیمم حرف زدند را به خدا واگذار می کنم. من هم معتقدم خدایی آن بالا هست که موجب شد ما شرمنده هوادارانمان نشویم. دایی اهل جنجال نیست و روزهای جوانی که پر از تصمیمات احساسی است هم اهل این کارها نبوده ام. نمونه اش بازی دربی سال 73 که همه دعوا کردند و من و بهزاد غلامپور بی‌طرف بودیم. 

 

 

منبع:سایت گل 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد