فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته سی‌ودوم لیگ برتر/ تساوی پرسپولیس٬استقلال و ذوب آهن

 

فوتبال روز:در آغازهفته سی‌ودوم لیگ برتر هر سه تیم پرسپولیس٬استقلال و ذوب آهن مقابل حریفان خود متوقف شدند.

 

شاهین صفر - استقلال صفر 

 

پنجشنبه 8اردیبهشت 90-هفته سی ودوم لیگ برتر
ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر-تماشاگرحدود 15هزار نفر
داور: هدایت الله ممبینی کمک ها:رضا سخندان وبابک داوری
اخطار:پترویچ ،عماد رضا(شاهین)سید صالحی، محمدی،امیر حسین صادقی،شکوری  
 
شاهین: مجید غلامی،محسن حمیدی،لک چیرا،احمدآل نعمه،محسن ایران نژاد،امجد شکوه مقام،عبدالله کرمی(75-مهدی نوری)، ستار زارع،ایوان پترویچ(89-مسعود نظر زاده)، عباس پور خسروانی وعماد محمد رضا  
سر مربی: اکبر میثاقیان  
 
استقلال: محمد محمدی،مهدی امیرآبادی،پژمان منتظری،هادی شکوری، امیر حسین صادقی،فرزاد آشوبی،مجتبی جباری، ایمان مبعلی، آرش برهانی(90+2کیانوش رحمتی)،اسماعیل شریفات (76-فردینعابدینی)وسید مهدی سید صالحی 
 
سرمربی:پرویز مظلومی  
 
شرح بازی:استقلال تیم دوم جدول رده بندی برای زنده نگه داشتن امیدهای خود برای قهرمانی در دهمین دوره لیگ برتر نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز این دیدار خارج از خانه داشت و از سوی دیگر شاهین بوشهر نیز برای خارج شدن از جمع تیم های پایین جدول به دنبال امتیاز از این دیدار بود.
در نیمه نخست بازیکنان دو تیم اشتباهات زیادی را در میانه میدان انجام دادند که همین امر سبب شد تا خطر اندکی دروزاه شاهین و استقلال را تهدید کند و در نهایت نیمه نخست بدون گل به پایان رسید.
فرهاد مجیدی و هوارملامحمد بازیکنان تاثیر گذار استقلال این دیدار را به دلیل آسیب دیدگی از دست دادند که همین مساله تاثیر منفی بر عملکرد آبی پوشان تهرانی داشت.
در نیمه دوم هم شرایط بازی بهتر نشد و بازهم اشتباهات متعدد هافبک های دو تیم سبب شد تا مهاجمان فرصت چندانی برای گلزنی به دست نیاوردند.
در ادامه نیمه دوم شاهین بوشهر بازی را برای دقایقی در اختیار گرفت و با استفاده از پاس های بلند عبداله کرمی و ستار زارع و سرعت عماد رضا و عباس پورخسروانی به دنبال گشودن دروازه استقلال بود که هوشیاری محمدی و مدافعان استقلال اجازه این امر را نداد.
از سوی دیگر استقلال راه رسیدن به گل را در حرکات پابه توپ آرش برهانی و مجتبی جباری و فرصت طلبی سیدصالحی می دید.
در نهایت تلاش بازیکنان دو تیم ثمری نداشت تا این دیدار سرد و بی روح با تساوی بدون گل به پایات برسد. 

نکته :بازی با سرعت بالایی آغاز شد وموقعیت هایی هم نصیب دو تیم گردید اما هرچه بازی جلو تر رفت مدافعان با ایستایی ، فضا را از مهاجمان گرفتند وبازی در نیمه زمین وپر برخورد دنبال شد.پاس ها اشتباه بود و خط حمله دوتیم کمترین تغذیه ای را از سوی هافبک ها می دیدند.تمایل هردو تیم به گرفتن ضربات ایستگاهی بود ومدافعان بلند زن این موضوع را هم خنثی می کرد.نفرات کناری موج دوم حمله شاهین( ستار وپورخسروانی) نفوذی نداشتند وهمین باعث می شد تا ایران نژاد وحمیدی هم با فضای بسته پیش رو مواجه شوند.فوتبال دوتیم چون با طراحی خاصی همراه نبود وهر دوتیم تخریبی کار می کردند زیبایی خاصی نداشت.   
اتفاق ویژه:سه اخطاره شدن عمادرضا.مهاجم شاهین بازی تیمش مقابل مس را از دست داد.حرکات عجیب میثاقیان هم جالب توجه بود.
 
 

ذوب آ هن 1- فولاد خوزستان 1  

 

گلها : باکری دیاکیته (40 )،مهدی رجب زاده (64 )

ورزشگاه فولادشهر ، تماشاگر :

داوران : محمود رفیعی ، مهدی عالیقدر ، حسین طالقانی

اخطار : اندره رینالدو ، کاوه رضایی (فولاد ) محمد قاضی ، حسین ماهینی (ذوب اهن ) 

 

ذوب اهن :شهاب گردان ، سید محمد حسینی ، علی احمدی ، شاهین خیری ، فرشید طالبی ، حسین ماهینی ، قاسم حدادی فر ، مهدی رجب زاده ، اسماعیل فرهادی ، (ایگورکاسترو )  محمد قاضی ، محمدرضا خلعتبری (سید جلال رافخایی )

سرمربی : منصور ابراهیم زاده  

 

فولاد خوزستان :علیرضا سلیمی ، جلال کاملی مفرد ، امید خورج ، علی حمودی ، مهرداد جماعتی ، میثم کریمی(رضا نوروزی ) ، ایوب والی(ایوب والی ) ، بختیار رحمانی ، اندره رینالدو ، مهدی مومنی ، باکاری دیاکیته (ارش افشین ) 

سرمربی : مجید جلالی  

 

.شرح بازی :

بعد از شکست ذوب اهن در همدان وتساوی زردپوشان اصفهانی برابرصبا ی قم ، تا حدودی بارقه های امید  نزد سفید وسبزپوشان دیار نصف جهان در هفته سی و دوم لیگ برتر زنده شد . با این وجود فولاد خوزستان با اندیشه های مجید خان جلالی (کامپیوتر ) در حالی در هجدهمین نبرد اهن وفولاد قدم به فولادشهر گذاشت ، که مثل ابراهیم زاده خیلی سخت ، نیاز مبرم به سه امتیاز این مصاف داشت . تا فولاد را اسیایی کند . و این در شرایطی بود که کامپیوتر جلالی با توجه به خستگی ذوبی ها بخاط فوتبال زدگی زیاد ، رضا نوروزی ، و ارش افشین دو مهره تاثیر گذار و گلزن خود را روی نیمکت نشانده بود ، تا در موقع مقتضی انها را به بازی فرا بخواند . اولین خطر جدی را فولادیها با باکاری دیاکیته بر روی دروازه ذوب اهن حادث کردند . اما با طی شدن زمان مسابقه نبرد دو تیم در میانه میدان خلاصه شد .

ولی نکته قابل توجه این مسابقه حساس در ان بود ، که تمامی توپهای فولاد خوزستان به بختیار رحمانی در میانه میدان ختم می شد و او نقش یک پاسور بازیساز و حرفه ای را در میانه میدان فولاد اهواز بازی میکرد . پاسهای بی نقص او چنان خط دفاع ذوب اهن را ازرد که بهمین خاطر دیاکیته (مالی / المانی ) تبار قهار گل برتری تیمش را در نیمه اول به ثمر رساند .  در شروع نیمه دوم فولادیها با برنامه تر از ذوب اهن توپ را به گردش در اوردند و با ایجاد چند موقعیت با دیاکیته خیلی خطرناک ظاهر شدند . زهر ذوبی ها فقط تا پشت خط محوطه جریمه فولاد بود ، واین همان نکته ای بود که اشاره کردیم . فوتبالزدگی و خستگی پی در پی شاگردان ابراهیم زاده .

جلالی برای حفظ برتری و زدن گلهای بیشتر به نایب قهرمان اسیا . نوروزی و ارش افشین را به بازی فرا خواند . اما شوت سهمگین رجب زاده تا حدودی عطش گلزنی انان را فروکش کرد .تا هجدهمین نبرد اهن و فولاد اینبار به نفع زردابی ها به پایان برسد .    

 

موقعیت خطرناک :

دقیقه (9 ) : بختیار رحمانی در میانه میدان پاس روبه جلویی برای باکاری دیاکیته فرستاد که وی توپ را به شکل خطرناکی به بیرون از چارچوب دروازه فرستاد .

دقیقه (18 ) : پاس رجب زاده در داخل محوطه 6 قدم فولاد به قاضی رسید که استپ وی را مدافعان خوزستانی برگشت دادند .

دقیقه (24 ) : پیش روی اسماعیل فرهادی در کنج محوطه جریمه فولاد و ضربه پای چپ این بازیکن به کنار دروازه علیرضا سلیمی برخورد کرد .

دقیقه (54 ) :شوت پای چپ دیاکیته را شهاب گردان گرفت .

دقیقه (61 ) : وقتی پاس عرضی به دیاکیته رسید ، همه به گمان گل دوم در ورزشگاه نیم خیز شدند . که توپ روی پای وی جفت وجور نشد .

دقیقه (86 ) : سید جلال رافخایی پا به توپ وارد شش قدم تیم فولاد شد وپاس عرضی اش روی خط دروازه از جلوی دیگر مهاجمان ذوب اهن عبور کرد تا در حسرت این موقعیت خوب باقی بمانند .  

 

شرح گلها :

0-1 (فولاد ) : پاس بختیار رحمانی در جناح چپ دفاع ذوب به مهدی مومنی رسید ، که گردان برای پوشش خط دفاعی تیمش خروج ناقصی کرد ، که توپ در ریباند به دیاکیته فرصت طلب رسید و توپ را در قعر دروازه ذوب اهن انداخت .

1-1 (ذوب اهن ) : مهدی رجب زاده در پشت محوطه جریمه و از فاصله 22 متری با پای راست شوتی سرکش را زد که منجر به گل تساوی برای ذوبی ها شد. 

 

اتفاق ویژه:علی محوریان مسئول تدارکات تیم ذوب‌آهن پس از گل تساوی این تیم مقابل فولاد خوزستان از شدت خوشحالی دچار حمله قلبی شد و از حل رفت. وی را پس از این وضعیت به بیمارستان منتقل کردند.  


حاشیه مهم : در دقیقه 4 دیدار ذوب آهن و فولاد خوزستان توپ از زیر پای شهاب گردان دروازه بان تیم ذوب آهن رد شد و به کرنر رفت اما محمود رفیعی داور این مسابقه متوجه کرنر شدن این توپ نشد و اعلام به کرنر نکرد اما گردان که خود متوجه این قضیه شده بود به سمت داور رفت و به وی گفت این توپ به کرنر رفته است.
این حرکت دروازه بان ذوب آهن باعث شد تا داور از او تشکر کند.

  

 

 پرسپولیس صفر- مس کرمان صفر 

 

داور: علیرضا فغانی
 کمک داورها: حسن کامرانی فر- حمید نظری
 تماشاگر: حدود 15 هزار نفر
 کارت زرد: مهرداد پولادی ( 1 )، هادی نوروزی ( 13 )، میلاد فخر الدینی ( 45 )
 کارت قرمز: هادی نوروزی (90+2)

 پرسپولیس تهران: علیرضا حقیقی، سکو برت، مجتبی شیری، سپهر حیدری ( ابراهیم شکوری 61 )، سامان آقا زمانی، محمد منصوری( وحید هاشمیان 64 )، حمید علی عسگری، تیاگو فراگو، مازیار زارع، حسین بادامکی( اشپیتیم آرفی 73 )، هادی نوروزی 

سرمربی: علی دایی

مس کرمان: ارشاد یوسفی، پیروز قربانی، شجاع خلیل زاده، محمد منصوری، قاسم دهنوی، کیوان امرایی، میلاد فخر الدینی، مصطفی سیفی( فرناندو دیاس 90 )، عادل کلاه کج، مهرداد پولادی، ادینیو( فراز فاطمی 90+3 )
سرمربی: عبدالصمد مرفاوی

شرح بازی:
 حساسترین بازی هفته ی سی و دوم بین دو تیم پرسپولیس تهران و مس کرمان بود.دو تیمی که برای کسب سهمیه ی آسیایی با یکدیگر به رقابت پرداختند.این بازی طبق معمول بازی های هفته های پایانی لیگ برتر، بیشتر شاهد درگیری های فیزیکی بودیم تا کارهای تاکتیکی از جانب دو تیم. پرسپولیس تقریبا با ترکیب بازی قبلی خود که همراه با برد پرگلی مقابل نقتی ها بود به میدان مسابقه امد. در نیمه ی اول شاهد بازی متعادلی از جانب دو تیم بود بطوری که موقعیت گلزنی به خصوصی خلق نشد. اکثر حملات تیم مس از جناحین این تیم جایی که قاسم دهنوی حضور داشت پی ریزی شده بود.پرسپولیس هم دل به بازیسازی هاقبک های خود در غیاب محمد نوری بسته بود. نیمه ی اول با تعادل نسبی و چرخش توپ در میانه ی میدان با تساوی بدون گل به پایان رسید. با شروع نیمه دوم، شاهد بازی بی کیفیت و بی برنامه ای از جانب دو تیم بودیم بطوری حتی این نیمه از نیمه ی اول هم بی برنامه تر پیگیری شد. در اواخر بازی، بازی تیم مس دگرگون شد و شاهد حملات این تیم و اشتباه پی در پی مدافعان سرخ پوشان بودیم تا شاهد خلق حملاتی از جانب این تیم کرمانی باشیم که حساسترین صحنه بازی ، ضربه ایستگاهی زیبا توسط ادینهو بود که با خوش شانسی حقیقی، توپ روی خط دروازه فرود آمد.بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا امید دو تیم برای کسب سهمیه آسیایی کمرنگ تر از گذشته شود. 


 اتفاق ویژه: سپهر حیدری پس برخوردی که با بازیکن مس در اواسط نیمه ی دوم داشت، مصدوم شد و با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت. پس از انتقال سپهر حیدری به بیمارستان، تماشاگران پزشک تیم پرسپولیس را تشویق کردند.
 هادی نوروزی در وقت های تلف شده ی بازی با خطایی که انجام داد از زمین مسابقه اخراج شد تا بازی حساس این تیم مقابل سپاهان را از دست بدهد.
 تصویری که از اسپایدر کم پخش میشد، اکثر اوقات شامل صجنه هایی بود که فقط محدوده ی 5،6 بازیکن را پوشش میداد که نشان از کم تجربگی از استفاده از سیستم روز دنیا میباشد. 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد