فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

سایت فیفا : درگذشت حجازی و دوران غم‌انگیز فوتبال ایران

  

فوتبال روز:پایگاه خبری فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اقدام به درج گزارشی از ناصر حجازی کرد.

 

سایت فیفا در گزارشی به درگذشت ناصر حجازی و مراسم خاکسپاری وی پرداخت.
این پایگاه خبری نوشت: هفته اخیر یکی از غم‌انگیز‌ترین دوران فوتبال ایران رقم خورد. در این هفته ایران ستاره‌ای را از دست داد که قابلیت‌های فنی‌ و به خصوص رفلکس‌هایش در تیم ملی در دو رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا عاملی برای قهرمانی بود. کسی که در اواخر دهه هفتاد مورد توجه منچستریونایتد قرار گرفت و دروازه‌بان دوم قرن آسیا شد.

این سایت افزود: در روز دوشنبه گذشته ناصر حجازی پس از 18 ماه مبارزه با سرطان ریه دارفانی را وداع گفت تا یاد و خاطره‌اش برای همیشه در اذهان باقی بماند. او در دوران جوانی برای تیم‌های نادر، تاج، استقلال، شهباز به عنوان سنگربان شماره یک بازی کرد.

سایت فیفا در ادامه نوشت: در روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی بانوان برای اولین مرتبه امکان ورود یافتند. شمار آنان بالغ بر حدود 3 هزار نفر بود که یکی از آنها، آتوسا حجازی، فرزند ستاره فقید و کاپیتان اسبق تیم ملی بانوان ایران بود.

این سایت شمار نفرات حاضر در این مراسم را 20 هزار نفر خواند و عنوان کرد: صدها هزار تن دیگر نیز خواهان حضور در این مراسم بودند. مراسمی که در آن علی دایی آقای گل جهان با 109 گل زده که توسط حجازی کشف شد،‌ نیز حضور داشت. دایی در این مراسم اظهار داشت برای وداع با اسطوره در گذشته نیامده زیرا حجازی همیشه در دل‌ها زنده خواهد ماند. او همچنین عنوان کرد از این مربی چیزهای باارزش زیادی فرا گرفته که تا آخر عمر بکار خواهد بست.

این منبع رسانه‌ای در مورد سرگذشت زندگی حجازی نوشت: در تاریخ 19 دسامبر سال 1949 وی در شهر تهران چشم به جهان گشود. او با سنی کم می‌خواست از دستان خود در ورزش حرفه‌ای با فعالیت در رشته بسکتبال بهره ببرد اما در روزی که در دبیرستان دروازه‌بان تیم مدرسه مصدوم بود، مربی تیم از وجود وی به عنوان دروازه‌بان علیرغم امتناع‌های اولیه استفاده کرد و خوش درخشید. همین درخشش سبب علاقه در وجودش برای پرداختن به فوتبال شد. حجازی در سن 19 سالگی در درون دروازه تیم نادر قرار گرفت و سپس توسط زدورایکوف، مربی یوگسلاو تاج سابق کشف شد. پس از این دوره راه حضور او در تیم ملی همواره شد.

در ادامه این گزارش به حضور درخشان حجازی به عنوان سنگربان تیم ملی در دهه هفتاد پرداخته و از حضور در رقابت‌های جام جهانی 1978 آرژانتین به عنوان نقطه اوج یاد شد.

سایت فیفا در پایان به نامه تسلیت سپ بلاتر رئیس فیفا اشاره کرد و نوشت: با قلبی پراندوه برای شما می‌نویسم و از درگذشت یک چهره بزرگ همچون ناصر حجازی بسیار متاسف هستم. مایلم به نام فیفا و خانواده جهانی فوتبال مراتب تاسف و همدردی مرا بخاطر درگذشت این ملی‌پوش اسطوره‌ای سابق به مردم ایران، ‌بخصوص دوستان و خانواده وی برساند. به آنها بگویید که دنیای فوتبال همراه با آنها از این بابت متاسف بوده و در کنارشان حضور دارد.  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد