فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

پرسپولیس صفر(4) ـ سپاهان صفر (2)؛ پرسپولیس فاتح ماراتن آزادی

 

فوتبال روز: تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه 4 بر 2 سپاهان را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف فولاد خوزستان برود.

  

پرسپولیس صفر(4) ـ سپاهان صفر (2)

داور : محسن ترکی

اخطار : احسان حاج صفی ،جلال حسینی ، محمد نوری ، مازیار زارع ،حسین بادامکی

ورزشگاه : ازادی ، تماشاگر : 75000 

پرسپولیس :علیرضا حقیقی – سامان اقازمانی _ علیرضا محمد (امیرحسین فشنگچی )– مجتبی شیری –حسین بادامکی – حمیدرضا علی عسگر – هادی نوروزی(وحید هاشمیان ) –مازیار زارع –محمد نوری – ابراهیم شکوری –علیرضا نورمحمدی .

سرمربی : علی دایی  

 

سپاهان :مهدی رحمتی – هادی عقیلی – جلال حسینی –محسن بنگر –امید ابراهیمی – احسان حاج صفی – فابیو جان واریو(غلامحسین عنایتی ) – محرم نوید کیا – ( هاشم بیک زاده )    یانوش(مهدی کریمیان ) – ابراهیم توره – خسروحیدری . 

 سرمربی : امیرقلعه نویی 

 

شرح بازی :

داربی بزرگ ایران در جام حذفی بین دوتیم پرسپولیس ، وسپاهان در حالی اغاز شد . که استقبال بی نظیر هواداران تهرانی درحضور سوزوکی نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال اسیا از نکات کلیدی این مسابقه بود .

 هنگامیکه محسن ترکی در سوت خود به نشان شروع بازی دمید . سپاهانیها با یورش همه جانبه به دروازه حقیقی حمله ور شدند تا  توره قهار اولین خطر جدی را با تیر دروازه به گوش دایی و شاگردانش گوشزد کند. مسابقه تا 15 دقیقه ابتدایی با برتری نسبی زرد پوشان اصفهانی دنبال شد . لیکن بعد از ان به ناگاه هیجان و شور نشاط بازی با افت شدید ی روبه روشد . شهریار با ترمیم جناح چپ تیم خود به خوبی از نفوذها و ارسالهای خسرو حیدری جلوگیری کرده بود . تا جایی که پاسور جناح راست طلایی پوشان به یک بازیکن بیکاره بدل شده بود . حملات نصف ونیمه پرسپولیس با هادی نوروزی تدارک دیده شد . اما به بار ننشست . تا دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به رختکن بروند . حساسیت مسابقه باعث شد نیمه دوم بازی خیلی ارام سپری شود ، بازی انقدر بی روح و کسل کننده دنبال شد که هواداران نیز خسته شدند واز تشویقهای ابتدایی انان نیز خبری نبود . داربی بزرگ تیمهای پرسپولیس وسپاهان در 90 دقیقه بدون زدن گل به اتمام رسید . مسابقه در وقت اضافه نیز بدون گل پیگیری شد . تا ضربات پنالتی تیم برنده را در مسابقه ماراتن گونه تعیین کند .  

 

دقایق حساس :

(2 ) : ارسال کرنر بازیکنان سپاهان روی سر ابراهیم توره جفت وجور شد که با خوش یمنی پرسپولیسیها به تیر افقی دروازه اصابت کرد .

(7 ) : یورش قرمز پوشان از سمت راست با ضربه پا به توپ هادی نوروزی از پشت محوطه جریمه شکل گرفت . که زوزه کشان به بیرون رفت .

(21 ) : سانتر تند وتیز علیرضا محمد از بالای سر مهاجمان پرسپولیس عبور کرد . تا اه از نهاد هواداران پرسپولیس بلند شود .

(37 ) : کرنر ارسالی را هادی نوروزی ارسال کرد تا مجتبی شیری مدافع پیش تاخته با بی دقتی انرا به بیرون هدایت کند .

(46 ) : شوت سهمگین پای چپ حسین بادامکی تماشاگران را از جا بلند کرد .

(90 ) : شوت یانوش از فاصله بیست متری را حقیقی از زیر طاق دروازه به بیرون کشید .

(104 ) : ضربه امیر حسین فشنگچی در داخل شش قدم سپاهان با بدشانسی وی به شکل خیلی خطرناک به بیرون رفت .

(105 ) : وحید هاشمیان از تعلل رحمتی و مدافعان سپاهان نهایت استفاده را برد . اما ضربه نهایی او درون دروازه جای نگرفت .

(115 ) : حمیدرضا علی عسگر پا به توپ از قلب خط دفاع زردپوشان گریخت در حالت تک به تک با رحمتی توپ را به تیر عمودی دروازه سپاهان کوبید تا هاشم بیک زاده انرا به کرنر بفرستد . 

 

ضربات پنالتی:

 ضربه اول پنالتی را مازیار زارع به گل تبدیل کرد و سپس هادی عقیلی پنالتی اول تیمش را از روی دروازه به اوت فرستاد.

دومین پنالتی پرسپولیس را هم وحید هاشمیان با یک ضربه زیرطاقی زیبا وارد دروازه حریف کرد.

سپس ابراهیم توره هم پنالتی خود را با بی‌دقتی محض از زاویه سمت چپ دروازه به اوت فرستاد.

سومین پنالتی پرسپولیس را هم مجتبی شیری زد که او ضربه‌اش را برخلاف جهت حرکت رحمتی به تیر دروازه کوبید.پنالتی سوم سپاهان هم هاشم بیک‌زاده وارد دروازه حقیقی کرد.

پرسپولیس پنالتی چهارم خود را توسط محمد نوری به گل تبدیل کرد. او با مکث برخلاف جهت رحمتی توپ را به تور دوخت کاری که باعث اعتراض رحمتی شد.

سپس سپاهان پنالتی چهارم خود را به امید ابراهیمی سپرد که او با ضربه‌ای محکم در جهت حرکت حقیقی توپ را وارد دروازه پرسپولیس کرد.

و اما پنالتی پنجم پرسپولیس به حمیدرضا علی‌عسگری سپرده شد و او با ضربه‌ای که به سمت چپ دروازه رحمتی زد کار را به سود تیمش تمام کرد.

 

اتفاق ویژه: به جز حضور انبوه پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه آزادی و استقبال پیشکسوتان این تیم و حضور آتیلا حجازی در پاسخ به محبت پرسپولیسی‌ها در مراسم ختم پدر او، بستن صدای تماشاگران از سوی پخش شبکه سه کار بسیار عجیبی بود که این بازی را برای بینندگان از تب و تاب انداخت. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد