فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

پرسپولیس و ملوان در فینال جام حذفی/ استقلال و فولاد حذف شدند

 

فوتبال روز:تیمهای پرسپولیس و ملوان با شکست استقلال و فولاد به دیدار نهایی جام حذفی راه یافتند.

 

فولاد صفر- پرسپولیس1 

 

گل : وحیدهاشمیان در دقیقه 64

ورزشگاه تختی اهواز / نیمه نهایی جام حذفی /تماشاچی: 15 هزار نفر

داور: سعید مظفری‌زاده

اخطار:حمیدرضا علی‌عسگر و سامان آقازمانی از پرسپولیس

اخراج: علی حمودی   

 

 فولاد خوزستان: میثاق معمار‌زاده، جلال کاملی‌مفرد، امید خورج، علی حمودی، مهرداد جماعتی، کریم شاهوردی، آندره رینالدو، بختیار رحمانی( از دقیقه 77 سیامک سرلک)، کاوه رضایی( از دقیقه 69 مهرزاد مومنی)، آرش افشین( از دقیقه 73 یاکیته) و رضا نوروزی
سرمربی: مجید جلالی 

 

پرسپولیس: علیرضا حقیقی، مجتبی شیری، علیرضا نورمحمدی، ابراهیم شکوری، سامان آقازمانی، مازیار زراع، حسین بادامکی، علیرضا محمد( از دقیقه 57 وحید هاشمیان)، محمد نوری، حمیدرضا علی‌عسگر ( از دقیقه 61 امیر حسین فشنگچی) و هادی نوروزی
سرمربی: علی دایی  

 

شرح بازی:

پرسپولیس که از شکست و حذف رقیب آبی‌پوش خود در انزلی باخبر بود با احتیاط کافی مقابل میزبان باانگیزه خود ظاهر شد. بازی با میدانداری و حملات خوزستانی‌ها آغاز شد اما پرسپولیس مشکی‌شده به مرور خود را پیدا کرد و به‌خصوص بعد از هند ناشیانه علی حمودی و اخراج این بازیکن بازی را به مصافی پایاپای تبدیل کرد.
در نیمه دوم دایی با به میدان آوردن هاشمیان و فشنگچی دامنه حملات تیمش را گسترده‌تر کرد و بالاخره با گلزنی وحید هاشمیان به آنچه از این میدان سخت می‌خواست دست یافت. بزرگ‌ترین آرزوی دایی تمام کردن کار در همان 90دقیقه و جلوگیری از دومین ماراتن 120دقیقه‌ای در طول 4روز بود که به این هدف رسید. 

 

شرح گل

(دقیقه 64): در حالی که دو دقیقه قبل محمد نوری در موقعیتی به‌مراتب مناسب‌تر توپ را از داخل 6قدم به تیر افقی کوبیده بود، این بار وحید هاشمیان توپ ارسالی از جناح راست را در پشت محوطه 6قدم استپ کرد و با یک شوت زمینی به زاویه راست معمارزاده دروازه فولاد را باز کرد. هاشمیان نشان داد با وجود کارهای عجیب و غریبی که گهگاه از او سر می‌زند وظیفه زدن «تقه» آخر از داخل هجده‌قدم را به خوبی بلد است. او تنها 7دقیقه قبل از این صحنه به میدان آمده بود. 

 

اتفاق ویژه: چه اتفاقی ویژه‌تر از بازی در آب‌وهوای عجیب‌وغریب و غبارآلود اهواز؟ می‌توانیم حرف‌های گزارشگر اهوازی درباره نفس کشیدن تماشاگران در آن هوا را اغراق‌آمیز فرض کنیم، اما مطمئن باشید فوتبال بازی کردن در این توفان شن کار هر کسی نیست. علاوه بر این از اخراج علی حمودی و 70دقیقه بازی 10نفره تیم میزبان هم باید به‌عنوان دومین اتفاق ویژه بازی یاد کرد. 

 

نکته: فینال به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و ملوان روز دوشنبه هفته آینده در بازی رفت میهمان پرسپولیس خواهد بود.این بازی بیست و پنجمین فینال حذفی خواهد بود. 

 

مورد به یادماندنی :وحید هاشمیان با وجود اینکه سرش 3 بخیه خورده اما با تایید پزشک پرسپولیس در فهرست 18 نفره این تیم قرار گرفت و در دقیقه 57 وارد میدان شد و با زدن یک گل پرسپولیس را فینال جام حذفی رساند.سر وحید هاشمیان در دیدار پرسپولیس و سپاهان در مرحله یک مرحله چهارم نهایی شکست.


 

ملوان 2 – استقلال 1  

 

ورزشگاه تختی انزلی، مرحله نیمه نهایی جام حذفی، تماشاچی: 20 هزار نفر.

گل‌ها: تامینی (8)، اولادی (57) برای ملوان و مجیدی (74) برای استقلال

داور: یدالله جهانبازی

اخطار: مجیدی، آشوری، امیرآبادی (استقلال) و حسنی صفت، نزحتی، تامینی (ملوان)

اخراج: تامینی، فرهاد پورغلامی (ملوان) 

 

ملوان: علی حسنی صفت، سعید سالارزاده، هادی تامینی، بابک پورغلامی، ابوالحسن جعفری، محمد همرنگ، پژمان نوری، محسن مسلمان(78- محمد رستمی)، مهرداد اولادی، محمد نزهتی( 90+3 ، محمد حیدری(64- آلن باسیچ)
سرمربی: فرهاد پورغلامی 
 
استقلال: وحید طالب لو، امیر حسین صادقی، هادی شکوری( 61- اسماعیل شریفات)، پژمان منتظری، فرزاد آشوبی، مهدی امیر‌آبادی، ایمان مبعلی، آرش برهانی( 85- محسن یوسفی)، هوار ملا محمد( 75- حنیف عمران زاده)، فرهاد مجیدی، مجتبی جباری  

 سرمربی: پرویز مظلومی

 

شرح بازی :

رویای ملوان به حقیقت پیوست.

در حالی که سال ها از دوران اوج ملوان با کاپیتانی سیروس قایقران و مربی گری بهمن صالح نیا می گذرد، بازیکنان این تیم امروز در میان  استقبال پرشور هواداران به فینال رسیدند و بندر را با طعم شادی آشنا کردند.

ملوان برای حضور در فینال خیلی زود به گل رسید . در دقیقه هشت هادی تامینی ضربه کرنری که توسط محسن مسلمان از سمت راست ارسال شده بود را با یک ضربه محکم به طاق دروازه استقلال کوبید.  این گل با پاسخ متقابل استقلال مواجه شد اما ضربه صادقی که استقلالی ها را به هوای گل به آغوش هم فرستاد، توسط داور مردود اعلام شد. پس از این صحنه بازیکنان تیم ملوان خود را از زیر فشار حریف خارج کردند و حتی چندین بار توسط نزهتی و پورغلامی موقعیت های خطرناکی نیز روی دروازه حریف ایجاد کردند.
با نزدیک شدن به دقایق پایانی نیمه اول فشار استقلالی ها برای فرار از شکست در این نیمه بیشتر شد اما به جز دقیقه 37 که ضربه سر هادی شکوری از بالای دروازه ملوان بیرون رفت، موقعیت خطرناک دیگری برای این تیم به دست نیامد تا اینکه نیمه اول این مسابقه با تک گل تیم ملوان به پایان رسید.
در نیمه دوم استقلالی ها که در این مسابقه در عزای ناصر حجازی با لباس های مشکی به میدان رفته بودند با هدف رسیدن به گل تساوی قصد وارد کردن فشار روی دروازه حریف را داشتند اما در ایجاد موقعیت گل خطرناک ناکام بودند.
در دقیقه 52 ملوان به گل دوم رسید.  این یک گل فوق العاده بود که روی آمادگی بدنی اولادی و البته اشتباه طالب لو به دست آمد. طالب لو روی گل اول هم اشتباه کرده بود.
سپس در در دقیقه 60 داور مسابقه با نظر حسن کامرانی فر کمک اول خود، هادی تامینی زننده گل اول ملوان را به دلیل خطا روی آرش برهانی از زمین مسابقه اخراج کرد که این تصمیم با اعتراض بازیکنان و کادر فنی ملوان همراه شد و نهایتا با اخراج پورغلامی به پایان رسید.

استقلال که راهی جز هجوم همه جانبه نداشت، در دقیقه 75با  شوت فرهاد مجیدی به گل رسید تا اختلاف دو تیم به یک گل برسد و بازی با حساسیت زیادی دنبال شود.
بعد از این گل فشار استقلالی ها منجر به ایجاد چند موقعیت گل خطرناک روی دروازه ملوان شد که ضربات پژمان منتظری و اسماعیل شریفات با چاشنی شانس ملوان راهی برای ورود به دروازه پیدا نکردند تا ملوان پس از 21 سال یک بار دیگر به فینال جام حذفی فوتبال ایران راه یابد.
تیم فوتبال ملوان پیش از این 6 بار در فینال جام حذفی حاضر شده که در سه مرتبه آن به قهرمانی دست یافته است. 

 

شرح گل‌ها:

1-0   (ملوان) در دقیقه 8 کرنر محسن مسلمان با ضربه سر محکم تامینی به گل اول بازی تبدیل شد.

2-0   (ملوان) حرکت پا به توپ محسن مسلمان از جناح راست با پاس در عرض او در پشت مدافعان همراه شد که در این میان مهرداد اولادی به حالت تکل توپ را قطع کرد و با ضربه‌ای ناگهانی توپ را از طالب لو عبور داد که این توپ در مرحله اول دفع شد اما در برگشت خود اولادی با ضربه‌ای محکم‌تر توپ را به زیر طاق دروازه استقلال کوبید.

2-1 (استقلال) زیر فشار بازیکنان استقلال سالار زاده در دفع توپ اشتباه کرد و آن را در اختیار مجیدی قرار داد که مجیدی با ضربه‌ای بدون دورخیز توپ را به گل تبدیل کرد.

 

نکته : ملوان با این پیروزی نه تنها 10 نفره به پیروزی رسید بلکه توانست پس از 20 سال در فینال جام حذفی حضور پیدا کند. پیش از این ملوان در آخرین حضور خود در فینال جام حذفی در سال 70 2 بر یک از پرسپولیس شکست خورده بود. 

 

اتفاق ویژه: در دقیقه شانزده مسابقه روی ضربه امیرحسین صادقی، استقلالی‌ها معتقد به عبور توپ از خط دروازه بودند اما یدالله جهانبازی داور مسابقه که زیر فشار شدیدی هم بود در نهایت رای به ادامه بازی داد. 

 

اتفاق ویژه 2:در دقیقه 68 پژمان نوری در موقعیت تک به تک با دروازه بان استقلال قرار گرفت که با برخورد با وحید طالب لو نقش زمین شد. داور مسابقه اعتقادی به پنالتی در این صحنه نداشت که این تصمیم هم اعتراض شدید کاپیتان ملوان را در پی داشت. محمد پورغلامی سرمربی ملوان هم در این صحنه به دلیل اعتراض به داور در این مسابقه از کنار زمین اخراج شد و ادامه بازی را از میان تماشاگران دنبال کرد. 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد