فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

پرسپولیس با شکار ملوان آسیایی شد/ پرسپولیس قهرمان جام حذفی

 

فوتبال روز:تیم فوتبال پرسپولیس با وجود شکست برابر ملوان انزلی قهرمان جام حذفی شد و به لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

 

پرسپولیس 0 ملوان انزلی 1  

 

ورزشگاه تختی انزلی
تماشاگر : پانزده هزار نفر
گل ها : مهرداد اولادی ( 19 )
داور : هدایت الله ممبینی
اخطار : بابک پور غلامی ( 45 ) ، حسین بادامکی ( 67 ) ، محمّد همرنگ ( 77 ) ، وحید هاشمیان ( 77 ) ، هادی تامینی ( 83 ) ، علیرضا حقیقی ( 90 ) 


پرسپولیس تهران : علیرضا حقیقی، علیرضا نورمحمدی، مجتبی شیری ( سپهر حیدری 13 ) ، سامان آقازمانی، ابراهیم شکوری ( ابراهیم شکوری 83 ) ، مازیار زارع، حسین بادامکی، حمید رضا علی عسگر، محمد نوری، اشپیتم آرفی (امیر حسین فشنگچی 53 )  و وحید هاشمیان
سرمربی : علی دایی 

  

ملوان انزلی : حسنی صفت ، هادی تامینی ، سالارزاده ، بابک پور غلامی ، محمد همرنگ ، محمد حیدری ( عزیز معمولی 78 ) ، علیرضا رمضانی ،  پژمان نوری ، محسن مسلمان ، مهدی دغاغله و مهرداد اولادی
سرمربی : فرهاد پور غلامی 

 


شرح بازی :
دیدار برگشت فینال جام حذفی در شرایطی در بندر انزلی آغاز گشت که قرمزهای پایتخت با پیروزی چهار بر دو در دیدار رفت با امیدواری بیشتری راهی انزلی شده بودند . از سوی دیگر ، یاران پورغلامی نیز برای جبران نتیجه ی دور رفت نا امید نبودند . انگیزه ی بالای ملوانی ها با هجوم های پیاپی این تیم در دقایق ابتدایی هویدا بود . حمله هایی که غالبا از سمت چپ هجومی شان انجام می شد ، جایی که سامان آقا زمانی متزلزل به نظر می رسید و علیرضا رمضانی با سرعت بالای خویش این نقیصه را آشکار کرده بود . در این دقایق تلاش پرسپولیس بر گل نخوردن بود ، آنها سعی داشتند با دفاع چند لایه ، تمرکز در خط میانی و پرس یاران هجومی حریف فرصت حمله ی موثر را از میزبان بگیرند . از نکات قابل توجه پانزده دقیقه ی ابتدایی ، تعویض اجباری مجتبی شیری بود که در پی تکل خطرناک اولادی مصدوم شد ، اتفاقی که در کمال ناباوری با بی اعتنایی ممبینی روبرو گشت !
تلاش ملوانی ها در نهایت نتیجه داد و این تیم در نخستین حمله از سمت راست توانست روی ضربه ی سر اولادی بالاتر از سپهر حیدری به گل نخست برسد . هجوم های دامنه دار سپیدپوشان پس از به ثمر رسیدن این گل نیز ادامه یافت . پرس سنگین بازیکنان ملوان از همان خط دفاع تیم میهمان سبب گشته بود که پرسپولیس فرصت بازیسازی چندانی نیابد و غالب توپ ها بی هدف در دفاع دفع شوند . شیوه ی بازی قرمزپوشان سبب شد که این تیم موقعیت گلزنی چندانی در نیمه ی نخست پیدا نکند و تک موقعیت وحید هاشمیان هم راهی به دروازه ی حسنی صفت نیافت . شوت محکم پژمان نوری از پشت محوطه ی جریمه می توانست دو دقیقه مانده به پایان نیمه ی اول ، اختلاف را به دو برساند که عکس المعمل مناسب حقیقی مانع از این امر شد و نیمه ی اول با همان تک گل به سود ملوان پایان گرفت .
قرمزها در نیمه ی دوم متفاوت ظاهر شدند . تغییر تاکتیک دایی سبب شده بود که در همان پنج دقیقه ی نخست ، چندین موقعیت نسبتا خوب نصیب این تیم شود . مهمترین این موقعیت ها ضربه ی دقیقه ی 48 محمد نوری از سمت چپ بود که با عکس العمل مناسب حسنی صفت روبرو شد . برتری نسبی قرمز پوشان در ادامه ی نیمه ی دوم نیز سبب ایجاد موقعیت هایی نه چندان خطرناک روی دروازه ی میزبان شد که بی نتیجه ماند و این ملوان بود که می توانست در دقیقه ی 57 دومین خود را با ضربه ی کنار پای اولادی به ثمر برساند که توپ از فراز دروازه ی قرمزپوشان گذر نمود . مهرداد اولادی می توانست بار دیگر در دقیقه ی 68 ، دروازه ی تیم سابق را باز کند که ضربه ی او از کنار دروازه ی پرسپولیس گذر کرد .
بیست دقیقه ی پایانی بازی نیز با هجوم های مکرر یاران میزبان همراه بود تا لحظات نفس گیری برای قرمز پوشان مشغول در دفاع ایجاد شود اما این یورش ها بی ثمر لقب گرفت تا بازی با همان تک گل مهرداد اولادی پایان پذیرد و پرسپولیس قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند . 

 


شرح گل  :
1-0ملوان:پس از رد و بدل گشتن چندین پاس در پشت محوطه ی هجده قدم پرسپولیس ، توپ در سمت راست به محمّد حیدری رسید و او با سانتری بلند به مرکز خط دفاع ، زمینه ساز گلی شد که با ضربه ی سر اولادی به ثمر رسید .

اتفاق ویژه: خشم هواداران ملوان از بازی ضعیف بعضی بازیمکنان در دقایق پایانی صحنه ها زشتی را در ورزشگاه به وجود آورد. جشن قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه تختی انزلی برگزار نشد و بازیکنان پرسپولیس هنگام دور افتخار در ورزشگاه آزادی با پرتاب صندلی از سوی تماشاگران عصبانی ملوان مواجه شدند و به داخل رختکن فرار کردند. . 
 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد