فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نقدی بر گزارشگر انزلی؛ او بعد از 67 به دنیا آمده؟!

 

فوتبال روز:گزارشگر بازی برگشت فینال جام حذفی را می‌توان باانگیزه‌ترین بازیکن این میدان نامید! و البته پراشتباه‌ترین آن‌ها.

 

البته این‌که گزارشگران شهرستانی در هنگام گزارش بازی‌ها معمولا گرایش اندکی به سمت تیم شهرشان داشته باشند به خودی خود اتفاق عجیب و ناپسندی نیست، اما بد نیست اگر این دوستان به «اندک» بودن این گرایش و البته به «منصفانه» بودن آن هم کمی بیشتر دقت کنند.

گزارشگر بازی امروز بخش زیادی از وقت خود در نیمه اول را صرف ستایش از برتری ملوان کرد و بارها به این‌که تیم شهرش بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشته (موضوعی که با توجه به نتیجه بازی رفت کاملا طبیعی بود) اشاره کرد. اما در نیمه دوم هیچ نیازی ندید که به تغییر روند بازی اشاره کرده و دلایل به تعادل رسیدن بازی را جست‌وجو کند. 

 

جالب‌ترین واکنش‌های این گزارشگر در زمان اشتباهات جزئی داور شکل می‌گرفت. او که صحنه‌های مشکوک را در حرکت آهسته دنبال می‌کرد، اگر متوجه اشتباهی به ضرر تیم شهرش می‌شد بلافاصله آن را به رخ داور -و بیننده- می‌کشید اما اگر اشتباه به سود تیم ملوان رخ داده بود با گفتن یک «به هر حال» از گزارش صحنه عبور می‌کرد. تعدادی از این «به هر حال»های حکیمانه را در صحنه آهسته خطای اولادی روی شیری در نیمه اول و همچنین کاشته‌ای که در نیمه دوم با برخورد به خط دفاعی ملوان به کرنر رفت و اوت اعلام شد، به خاطر می‌آوریم.

...و البته نقطه اوج اشتباهات آقای گزارشگر را برای بخش آخر این یادداشت نگه داشته‌ایم. وقتی گزارشگر بازی  بارها و بارها به 6بار فینالیست شدن ملوان در جام حذفی اشاره کرد و حتی یک بار هم احساس نیاز نکرد که از حضور 5باره پرسپولیس در فینال یاد کند تصور کردیم فقط از افتخارات تیم شهر خود خبر دارد اما اشاره او به جزئیات نشان داد او حتی از وقایع شهر خود هم بی‌خبر مانده است. آن‌جا که او حدودا یکهزار و بیست‌وهشت بار(!) متذکر شد که هیچ‌کدام از این فینال‌ها در انزلی برگزار نشده در حالی که ملوانی‌ها بازی رفت فینال سال67 را در همین ورزشگاه با نتیجه 3 بر یک از شاهین اهواز برده‌اند. شاید هم آقای باانگیزه فقط بازی‌های برگشت را به عنوان فینال به رسمیت می‌شناسد.

بله: این حکایت مردی بود که بارها به‌جای داور بازی به دروازه‌بان پرسپولیس (که نه‌چندان دلچسب اما کاملا قانونی وقت‌کشی می‌کرد) اخطار داد و بارها از بازی محسن مسلمان تعریف و تمجید کرد. در حالی که مسلمان امروز به هیچ وجه در اوج بازی نکرد و اگر فقط نیمی از درخشش خود مقابل استقلال را تکرار کرده بود جام به پرسپولیس نمی‌رسید. 

 

 

منبع:سایت گل 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد