فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

لحظه به لحظه صحبتهای حبیب کاشانی و علی دایی در 90


فوتبال روز: نود شامگاه دوشنبه 23 خرداد میزبان سرپرست و سرمربی تیم پرسپولیس بود. از آنجا که این برنامه می تواند به نوعی در سرنوشت فصل آینده این باشگاه موثر باشد، بخش هایی از گفت و گوی عادل فردوسی پور با حبیب کاشانی و علی دایی را مرور میکنیم:

 
12:35: حبیب کاشانی میهمان اول برنامه است. سرپرست دوباره برگشته پرسپولیس از بازی ملوان شروع می کند و حاشیه هایی که طرفداران ملوان، شب قبل ایجاد کرده بودند. و اینکه بعد از بازی به خاطر پرتاب گاز اشک آور، دچار مشکل تنفسی شده بود. کاشانی این را هم می گوید که نحوه کاپ دادن به تیم قهرمان، در شان جام حذفی نبود. 

 
12:53: فعلاً بحث اصلی 90 درباره حواشی بعد از بازی فینال است. فرماندار انزلی روی خط آمده و درباره اتفاقات این بازی توضیح می دهد. 

 
12:59: گفت و گوی عادل و کاشانی با پخش آیتم مصاحبه علی دایی آغاز می شود. همان حرف های دایی بعد از قهرمانی که مربی پرسپولیس، حسابی از خجالت کاشانی درآمد. عادل می گوید که می خواستیم مناظره ای بین دایی و کاشانی داشته باشیم، کاشانی پذیرفت ولی علی دایی قبول نکرد.  

 
1:03: کاشانی می گوید بحث چهره به چهره با علی دایی، نتیجه بهتری داشت. کاشانی از اینکه میهمان اول است راضی نیست و می گوید: نه من عاری از اشتباه هستم و نه دایی.  

 
1:05: حبیب کاشانی: من 18 ماه پیش خودم رفتم دنبال علی دایی و از کرانچار گذشتم. زمانی هم که دایی استعفا کرد، من با این استعفا مخالفت کردم و به خاطر همین دو کار، من یک درصد در قهرمانی پرسپولیس نقش دارم. 

 
1:09: کاشانی موضوع درگیری علی دایی با لیدر پرسپولیس را بازگو می کند و می گوید: موضوع درگیری،، به خاطر افشای اسرار زندگی خصوصی لیدر باشگاه بوده که منشا این افشا، دوستان لیدر دایی بوده اند. در ادامه کاشانی سراغ موضوع های پلیسی هم می رود و می گوید: لیدری که راست دست است، نمی تواند از پشت به گونه چپ دایی ضربه بزند! سرپرست پرسپولیس در خلال حرف هایش از «دفاع مشروع» هم صحبت می کند و می گوید: آقای دایی را قسم دادم که برود بالا، اگر حرف من را گوش می کرد، این اتفاقات نمی افتاد. 

 
1:17: کاشانی از جلسه با لیدرها در دفترش دفاع می کند و می گوید: ما کانون هواداران داریم و این کانون جلسه دارد. در ادامه نامه ای هم نشان می دهد که حکایت از اخراج دو لیدر دارد که البته دایی بعد دلرحمی کرده و خودش خواسته که لیدر اخراجی برگردد. 

 
1:24:کاشانی می گوید در فصل نقل و انتقالات پارسال، دایی به من لیست مکتوب نداد. از بازیکنانی که دایی می خواست، نوری و غلامرضا رضایی را گرفتیم. زنیدپور رفت با استیل اذین، دایی گفت به جای او فشنگچی را می گیریم. مهدی رحمتی با سپاهان قرارداد داشت. کریم انصاری فرد را هم به کوشا  مدیر عامل سایپا زنگ زدم و گفتم 500 میلیون بابت رضایتنامه اش می دهم و قبول نکرد.خلعتبری هم آمد به دفترم، ولی دایی در ایران نبود. شاید اگر آن موقع ایران بود، خلعتبری را راضی می کرد که بیاید پرسپولیس. آندو تیموریان هم گفت من 25 تیر می آیم، دایی گفت به جای او مازیار زارع را بگیریم. 

 
1:29: فردوسی پور می گوید که در ماجرای درگیری با لیدر و شیث رضایی، مدیریت پرسپولیس به اندازه کافی از دایی حمایت نکرده است. کاشانی در جواب می گوید: من هیچ چیزی را به دایی تحمیل نکردم. مثال هم می آورد که من خواهان این بودم که محسن خلیلی در پرسپولیس بماند ولی دایی گفت به صلاح نیست. 

 
1:33: کاشانی فاش می کند که قرارداد دایی برای یک سال 500 میلیون تومان بوده است. 

 
1:37: کاشانی درباره روزنامه اش و انتقاد علی دایی که معتقد بود این روزنامه به ضرر پرسپولیس مطلب می نویسد، می گوید وقتی 5 تا باخت پشت سر هم داریم و رفت و برگشت به استقلال باختیم و در جام باشگاه های آسیا بین چهارتا تیم چهارم شدیم نمی توانیم به مردم دروغ تحویل دهیم و بگوییم همه چیز خوبه! 

 
1:42: کاشانی در توجیه مستقل بودن روزنامه پرسپولیس می گوید: این روزنامه حتی عکس بنری که در اهواز علیه من نوشته بودند را هم چاپ کرد.  

 
1:48: عادل می گوید اظهر من الشمس است که دایی و کاشانی با هم ادامه نمی دهند. کاشانی در جواب می گوید: جنگ ایران و عراق هم تمام شد. دایی برای هواداران ما خوشحالی به ارمغان آورده، یکی از اولویت های من علی دایی است! ما با علی دایی دو تا قهرمانی داشتیم... فردوسی پور می پرسد: امکان حضور علی دایی در پرسپولیس، به سخره گرفتن مخاطب نیست؟ ... کاشانی از جواب مستقیم طفره می رود ولی فردوسی پور ول کن نیست. او می گوید: این حرف توهین به شعور مخاطب است و نباید این قضیه را اینقدر عادی جلوه داد. کاشانی باز هم همان حرف ها را تکرار می کند و با این حساب، دایی یکی از گزینه های مربیگری پرسپولیس برای فصل آینده است. 

 
1:54: سرپرست پرسپولیس باز هم تاکید می کند که یکی از گزینه های مربیگری، دایی است. عادل از حمید استیلی می پرسد... کاشانی در جواب می گوید: حمید استیلی، درخشان، مایلی کهن و منصور ابراهیم زاده و علی دایی 5 گزینه آینده پرسپولیس هستند. 

 
1:56: از دست رفتن فرصت نقل و انتقالات، موضوع بحث بعدی است... عادل می گوید بقیه تیم ها دارند بمب می ترکانند... و حرف جاسم کرار را پیش می کشد... کاشانی جواب می دهد: جاسم کرار بمبه؟؟ بازیکنی که 6 بازی اول فصل رو محرومه، بمبه؟؟ 

 
1:58: کاشانی موضوع عماد رضا را پیش می کشد و دست خط مدیر برنامه این مهاجم عراقی را نشان می دهد و می گوید: عماد رضا برای نیم فصل 800 میلیون می خواست، من هم قبول کردم ولی رفت مصر رضایتنامه بگیرد و سر از شاهین بوشهر درآورد. 

 
2:00: فردوسی پور می خواهد با کاشانی خداحافظی کند ولی سرپرست پرسپولیس قصد ندارد تریبون را رها کند. کاشانی همچنان مشغول دفاع از خودش است.
  
2:08: برنامه 90 با پخش آیتمی از مصاحبه های گذشته علی دایی که در آن بارها از کاشانی تعریف می کند، به استقبال گفت و گو با علی دایی می رسد.
 
2:14: آغاز مصاحبه سحرگاهی علی دایی! 

 
2:17: دایی حرف هایش را با عذرخواهی از طرفداران پرسپولیس به خاطر چند باخت در لیگ شروع می کند و می گوید: مدیون مردم هستم  و سرم را فقط زیر بیرق آقا امام حسین خم کردم.... دایی صندلی اش را مدام تکان می دهد و مشخص است به رغم آرامشی که دارد، اندکی عصبی به نظر می رسد. 

 
2:20: دایی از فصل نقل و انتقالات شروع می کند و می گوید: از خلعتبری بپرسید چرا نیامد پرسپولیس؟ من خودم با هادی عقیلی رفتم رستوران... عمادرضا را هم گفتم هرچقدر می خواهد بدهید که او را نیم فصل بگیریم...عمادرضا به خاطر من 100 میلیون از قراردادش کم کرد. دایی می گوید: عمادرضا خودش دوست داشت بیاید پرسپولیس. دایی ادامه می دهد: اینکه کاشانی گفته 80 درصد لیست من را جذب کرده، اصلا و ابدا درست نیست.  

 
2:25: دایی  می گوید: مرزبان دستیار استیلی زنگ زده به کعبی گفته و سال دیگه بیا پرسپولیس... دایی می گوید: مطمئن باشید کاشانی با استیلی تمام کرده. محسن بیات را هم آقا بیژن زنگ زده و صحبت کرده که سال دیگه بیا پرسپولیس. 

 
2:28: دایی به جریمه 10 درصدی اشاره می کند و می گوید: کاشانی فوتبالی بوده که بازیکنان را جریمه کند؟! کجای دنیا شنیدی که بارسلون ببازه، تیمش 5 درصد جریمه شود؟ 

 
2:30: دایی می گوید در آخرین جلسه کمیته فنی، کاشانی به من تهمت زده و من به خاطر این، دیگر نمی خواهم او را ببینم. 

 
2:32: دایی درباره درگیری با لیدرها می گوید: یکی از کارمندهای باشگاه، تلفن را گذاشته بود روی اسپیکر و دو تا لیدر داشتند به من فحش ناموس می دادند... مگر من بی رگم؟ مگر من سیب زمینی ام؟ 

 
2:36: دایی می گوید کاشانی و پسرش، مدال قهرمانی گرفتند، کجای دنیا مدیر عامل می آید روی سکو جام می گیرد؟ مدال ها کم آمد، به حسین بادامکی مدال نرسید، کریم باقری مدالش را داد به بادامکی!... این هم از عجایب فوتبال ایران 

 
2:38: دایی از لیدرهای دردانه کاشانی حرف می زند و می گوید: این لیدرها، صاحب دکه مطبوعاتی شدند، فیش کربلا و حج گرفتند.... همین لیدرها بودند که روی سکوها، شیث رضایی را تشویق می کردند. 

 
 2:42: دایی می گوید: حبیب کاشانی اختیار تام نداشت و سعیدلو در بازگشتم و نپذیرفتن استعفا، نقش داشت. 

 
2:49: علی دایی همچنان به لیدرها می پردازد...و تکرار می کند: تنها بودم ولی وقت جام گرفتن که شد، آمدند. دایی می گوید: مگر من خودم نمی توانستم کاپ را بلند کنم؟؟ 

 
2:54: دایی می گوید: بعد از بازی با شاهین بوشهر که 4-1 باختیم، کاشانی آمد توی رستوران و گفت: الان لیدرها را صدا کردم که بیایند اینجا شلوغ پلوغ کنند که بازیکنان به خودشان بیان! 
 

3:00: علی دایی دیگر صندلی اش را تکان نمی دهد. انگار همه حرف هایی که می خواسته را زده. 

 
3:05: دایی: در تمام جلسه های کمیته فنی ما سر روزنامه پرسپولیس، بحث داشتیم.در خلال حرف های دایی می فهمیم که سردبیر این روزنامه، باجناق حبیب کاشانی است. 

 
3:10: دایی سراغ موضوع اعتراض حبیب کاشانی به رابطه دوستانه دایی و دکتر شریفی می رود و می گوید: بعد از اینکه کاشانی رفت هیات رئیسه فدراسیون و اعتراض کرد... آمد سر تمرین و به من گفت: کاری می کنم شریفی را از این فوتبال بردارن! ... دایی در ادامه می گوید: وصیت پدرم بوده که هیچوقت سراغ سیاست نروم. 

 
3:25:بحث شیث رضایی دوباره مطرح می شود. دایی دراین باره می گوید: وقتی شیث برگشت، تصمیم اول و آخر را خودم گرفتم، اشتباه کردم که بازوبند کاپیتانی را دوباره به شیث دادم. به این خاطر بازوبند را دادم که حس نکنه، من هنوز باهاش مشکل دارم...شیث در این فصل 10 تا بازی برای پرسپولیس کرده، تیمم 2 بازی را برده، سه تا را مساوی کرده و پنج تا را باخته. 

 
3:30: دایی: آقای کاشانی می گوید یک ماه و نیم سکوت کردم... بله خودش سکوت کرد ولی روزنامه اش هرچی خواست نوشت، عواملش هرچه خواستند گفتند. 

 
3:36: دایی در پاسخ به این سوال که چرا تمایلی برای رفتن به سکوی قهرمانی نداشتی؟... من که نرفته بودم با کاپ عکس بگیرم. روزی که با سایپا قهرمان شدم، هم مربی بودم هم بازیکن، روی سکو نرفتم. 

 
3:42: فردوسی پور از دایی درباره حرف حبیب کاشانی می پرسد که یکی دو ساعت پیش گفته بود علی دایی یکی از گزینه های مربیگری فصل آینده است... دایی در جواب می گوید: این هم از اون حرفهاست 

 
3:46: خیلی ها فکر نمی کردند در جام حذفی قهرمان شویم.... دایی در پایان بار دیگر از هواداران و رسانه ها تشکر می کند...  

 

پایان طولانی ترین 90 تاریخ 

 
در نظرسنجی هم فرهاد مجیدی به عنوان بهترین بازیکن فصل فوتبال ایران انتخاب شد.

  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد