فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نگاه خوشبینانه به انتخاب دایی:پایان کینه جویی

فوتبال روز:ببیننده ساده ای دور از هیاهوهای فوتبال به عادت هر هفته پای تلویزیون نشسته و تا پاسی از شب پربیننده ترین برنامه ورزشی صدا و سیما را تماشا می کند تا شاید سر از رمز و راز محبوب ترین تیم آسیا در بیاورد.

 

حبیب کاشانی در این آخرین 90 لیگ 89-90 مؤکدا اعلام می نماید که گزینه اولی که برای مربیگری پرسپولیس در نظر دارد علی دایی است. اما علی دایی شدیدا هرگونه احتمال همکاری مجدد با ایشان را رد نموده و حتی چنین پیشنهادی را به تمسخر می گیرد. از دیدگاه چشمان خواب آلود، برگ برنده ضیافت کله پاچه در دست علی دایی است و با خود می اندیشد صحبت های کاشانی تنها به این دلیل است که می داند علی آقا به هیچ وجه حاضر به همکاری مجدد با او نیست و لذا او را شانس اول تیم خود می شمارد. 

 

5 گزینه اصلی انتخاب می شوند. مایلی کهن که در همین ورزش آمیخته به سیاست پیر شده از همان ابتدا پا پس می کشد. ابراهیم زاده که بی شک یکی از موفق ترین مربیان ایرانی است سکوت و ارامش ذوب آهن را ترجیح می دهد و در تماسی تلفنی عذر تقصیرات می خواهد و... سه نفر می مانند و یک کمیته فنی، کمیته ای که به نظر می رسد صوری است تا آنچه پیش می آید به حساب حبیب خان ننویسند و هرچه شد مسئولش گروهی باشند که در عکس های با شورت ورزشی شان شکی نیست و به قولی اهل فوتبالند.  

 
قرارداد علی کریمی با تیمی که مربی ندارد مثل توپ صدا می کند. خرید اولی که نفر اول لیست هرسه گزینه خوانده می شود تا شبهه ای پیش نیاید. قلب پرسپولیسی ها تالاپ و تلوپ می کند. ترازو به سمت حمید استیلی سنگین تر است. او که رفیق گلستان و گرمابه حاج حبیب است خود را بر مسند مربیگری پرطرفدارترین تیم آسیا می بیند و وعده آوردن دستیاری (!) در حد کی روش را می دهد.
علی آقا در آلمان به دیدار بزرگان فوتبال می رود و تلفنی با کمیته فنی حرف می زند و... بالاخره دوشنبه می آید و در کمال تعجب همه گان نام علی دایی از سبد تصمیم کمیته فنی بیرون می آید. علی دایی ای که به اصرار دوستان و اطرافیان (و شاید تنها با این گمان که با انتخاب نشدنش می تواند تیرخلاص را بر پیکر حملاتش بر حبیب خان بزند) دعوت به دادن برنامه را پذیرفته بود حالا سرمربی پرسپولیس می شود تا فیلم هندی 90 تکمیل شود. 

 
 علی دایی در اولین اقدام 700ملیون قرارداد خود را می بخشد تا کسی نتواند انگ پولکی بودن را به او بزند و این مبلغ را هدیه به طرفداران تیم می کند تا تیم قوی تر بسته شود و این یعنی پذیرفتن ردای سرمربیگری پرسپولیس برای مربی ای که در دو فصلش حضورش در این تیم، دو جام کسب کرده است. دو جامی که بدون هیچ اما و اگری این تیم را راهی رقابت های آسیایی می نماید.
اما آنچه که حالا برای طرفدار این تیم مهم است این است که اکنون که حبیب کاشانی علی دایی را در کمال صحت عقل به عنوان سرمربیگیری تیمش انتخاب کرده است یعنی توانسته اختلافاتش را کنار بگذارد. و اینکه علی دایی این دعوت را در حالی که می داند حبیب کاشانی مدیریت این تیم را برعهده دارد می پذیرد یعنی از کینه های خود دست برداشته است.
این دو حالا یا باید تمام اختلافات را کنار بگذارند یا هردو تیم پرسپولیس را ترک کنند. طرفداران قطعا تیمی نمی خواهند که سرمربی اش بعد از هربازی بر مدیریت تیم حمله کند. 

 

 

 

فهیمه قاسمی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد