فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

حسرت ویژه: پرسپولیس٬ مهدوی​کیا به داماش رفت!

 

فوتبال روز:حمید و مهدی دو گلزن ایران در جام جهانی فرانسه و در مصاف تاریخی با آمریکا بودند اما دلیل این که حضور همزمان این دو در پرسپولیس با صلاحدید یکی از آنها ناممکن شده بر همه ما پوشیده است


 

وقتی امیر عابدینی از دو روز قبل وعده می​دهد که در نشست خبری خود، همه را سورپرایز خواهد کرد احتمالا منظورش فقط سورپرایز کردن طرفداران داماش نیست. قطعی شدن قرارداد مهدی مهدوی​کیا با داماش گیلان برای پرسپولیسی​ها و برای تمام اهالی فوتبال یک خبر مهم و غافلگیرکننده محسوب می​شود؛ حتی اگر در تمام روزهای گذشته زمزمه این انتقال به طور جدی نقل محافل فوتبال بوده باشد. 

 

ضعف فنی مهدی، یک دروغ بزرگ بزرگ

به سختی می​توان باور کرد که پرسپولیسی​ها به همین راحتی دست رد به سینه بازیکنی زده باشند که حضورش در این تیم می​توانست ثمرات زیادی برای سرخپوشان داشته باشد. مهدی مهدوی​کیا 34ساله است اما با این وجود هرگز نمی​توان بر روی توانایی​های فنی او چشم بست و برتری​های او را نسبت به هم​پستی​های جوانترش در پرسپولیس کتمان کرد.

وحید هاشمیان که بسیاری از توانایی​های گذشته خود را از دست داده می​گوید امسال با دیدن جوان​های لیگ به این نتیجه رسیده که حداقل تا 4سال دیگر می​تواند به فوتبال ادامه بدهد. جالب این​که این ادعا ادعای گزافی نیست و این را کیفیت پایین بازیکنان لیگ ما اثبات می​کند، نه کیفیت بالا و آمادگی هلیکوپتر سابق.

این ماجرا در مورد مهدوی​کیا به شکل مضاعفی صدق می​کند. چه، مهدی در یکی دو سال اخیر نشان داده هنوز بسیاری از توانایی​های فنی خود را حفظ کرده و در جناح راست پرسپولیس می​تواند لقمه گلوگیری برای تمام چپ​پاهای لیگ ما باشد. میزان کارایی مهدی را از بازی​های فصل اخیرش در لباس استیل​آذین نمی​توان متوجه شد چراکه در این تیم به دلایل عدیده هیچ بازیکنی در حد خودش و در حد استاندارد لیگ ایران ظاهر نشد. 

 

دست راست استیلی قطع شد

علاوه بر توانایی​های فنی، در بعد روحی و روانی هم حضور مهدوی​کیا می​توانست کمک بزرگی برای پرسپولیسی شدن چهره پرسپولیس باشد. مهدی با توجه  به سابقه درخشان و جایگاه رفیعی که در فوتبال ایران دارد می​توانست در لیگ یازدهم به یک شناسنامه برای هویت​بخشی به پرسپولیس تبدیل شود. این موضوع بسیار مهمی است که متاسفانه از سوی مسئولان باشگاه همیشه کوچک شمرده می​شود.

وقتی باشگاهی به بزرگی پرسپولیس گاهی مجبور می​شود بازوبند کاپیتانی خود را به بازوی کسانی ببندد که از عمر پرسپولیسی شدنشان 5سال هم نمی​گذرد، وقتی در حساس​ترین مقاطع فصل هیچ بزرگ​تری در میان بازیکنان نیست تا انسجام و همبستگی از دست رفته را به آن​ها بازگرداند، آن وقت است که فقدان یک بازیکن باتجربه که همه اعضای تیم او را قبول داشته باشند بیشتر از همیشه احساس می​شود.

البته پرسپولیس امسال علی کریمی را برای پوشاندن این نقص در اختیار دارد اما فراموش نمی​کنیم که این تیم در ابتدای فصل گذشته هم کریم باقری را در اختیار داشت، اما در روزهای پایانی فصل خبری از او نبود. این اشتباهی است که پرسپولیس حق تکرار آن را برای یک فصل دیگر ندارد. دایی سال قبل همه تخم​مرغ​هایش را در یک سبد چید و به شدت متضرر شد، کاش امسال جانشینان او به همین یک سبد قناعت نمی​کردند. 

 

مهدی مجیدی، فرهاد مهدوی​کیا

مهدی بازیکنی است که تمام پرسپولیسی​ها​ و استقلالی​ها شخصیت موجه او را می​ستایند و هرگز تا به حال دچار حواشی مرسوم و درگیری​های لفظی و غیرلفظی میان دیگر بازیکن​ها نشده است. طعنه​آمیز است که او حتی وقتی در آلمان با یک حاشیه بزرگ روبه​رو شد باز هم از چشم هموطن​هایش نیفتاد و ماجرایی که برای هر بازیکنی می​توانست نقطه پایان زندگی حرفه​ای باشد لطمه​ای به مسیر زندگی او وارد نکرد.

استخدام مهدوی​کیا چه از بعد بالا بردن توان فنی و چه از بعد رشد شخصیت تیمی می​توانست اتفاقی بسیار مفید برای باشگاه پرسپولیس باشد. این نکته​ای است که مدیر و مربی حال حاضر پرسپولیس به دلایلی که چندان روشن و شفاف نیست به آن اعتقاد ندارند. اما اکثر قریب به اتفاق هواداران سرخپوش به آن واقف بودند و از دست رفتن این فرصت برایشان قابل توجیه نیست.

نویسنده این یادداشت با این دسته از هواداران پرسپولیس کاملا همسو و هم​عقیده است و البته این همسویی ربطی به هواداری از پرسپولیس ندارد. اگر باشگاه استقلال هم در زمان بازگشت فرهاد مجیدی به ایران او را بی​جهت از ​ خود می​راند و فرصت تماشای فرهاد در لباس آبی را از هواداران خود می​گرفت، این قلم به همین اندازه به پیچ​وتاب درمی​آمد. 

 

 

فرناد فروتن 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد