فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

گزارش شبکه امریکایی از برنامه ی 90 و عادل فروسی پور

   

فوتبال روز:سایت شبکه پی بی اس امریکا نوشت: مجری ورزشی منتخب تلویزیون ایران به شدت سریع صحبت کرده و در عین حال، اغلب راحت صحبت نمی کند! او گاهی اوقات، جملات خود را به این دلیل که قادر به پیدا کردن کلمه ی درست نیست، تمام نشده رها می کند.

 

دست های او در جهت های مختلف به هوا می رود. کسی که در تست ورودی به صداوسیمای ایران موفق نشد، نه یکبار بلکه چندین بار!
به گزارش سایت گل به نقل از سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR، عادل فردوسی پور لاغر و مو فرفری، مجری برنامه به شدت محبوب 90 است که دوشنبه شب ها شرایط را برای خانواده ها و دوستان فراهم می اورد که گرد یکدیگر جمع شوند و برنامه ی محبوب خود را ببینند و حتی مسابقه پیامکی آن شرکت کنند. تمرکز این برنامه بر روی فوتبال است. در کنار مباحث اصلی فوتبال، در مورد حواشی و کارهایی که در زمین فوتبال انجام می گیرد، نیز از جاذبه های این برنامه ورزشی است.   

 

به نوشته پی بی اس، مصاحبه و تحلیل برنامه فردوسی پور مقداری سیاست های ورزش در ایران را به تصویر می کشد. با وجود چندین جنجال هوایی که همواره برنامه 90 ایجاد کرده، او برنامه اش را بیش از یک دهه در تلویزون نگه داشته و توانسته یکی از قابل اعتمادترین شخصیت های کشور ایران شود.
فردوسی پور زمانی که تنها 21 سال داشت، کار خود را به عنوان یک گوینده برنامه ورزشی در سال 1995 آغاز کرد. صدای او در ابتدا خش داشت و مانند پسران تازه به بلوغ رسیده بود! پی بی اس می افزاید: صدای او کاملا با صدای گرم جواد خیابانی متفاوت بود. خیلی ها متعجب بودند که او چگونه توانسته به اینجا برسد. برای مدتی، مردم حتی دوست نداشتند که او بازی ها را گزارش کند. تیم ملی ایران هر موقع که این فرد بازی را گزارش می کرد می باخت و بدین شکل بود که او به عنوان نماد بد شناسی تیم ملی ایران شناخته می شد! به تدریج، فهم تخصصی او از بازی فوتبال و اطلاعات وسیع او در مورد بازیکنان در سراسر جهان او را در نزد ایرانیان عزیر کرد.
امروز، بسیاری ترجیح می دهند که صدای او را در طی بازی های بین المللی و همچنین مسابقه بین پرسپلویس و استقلال بشنوند.
 امیر که یکی از طرفداران تیم منچستر یونایتد در تهران است می گوید که دوست دارد که نظر فردوسی پور را در مورد بازی تیمش در مقابل لیورپول بشنود ؛ هرچند فردوسی پور طرفدار لیورپول است! وی می گوید: تنها زمانی که فردوسی پور برای یک گل لیورپول از ته قلبش داد می زند من یادم می آید که او طرفدار لیوپول است و من می توانم او را به خاطر این اشتباه کوجک ببخشم! او یک مجری توانا است هر چند او، مهارت کلامی و نظم فیزیکی ندارد. برخی مواقع، او حتی خودکار خود را در دهانش می گذارد و حتی سرش را از روی کلافگی، روی میز می گذارد.
 به نوشته پی بی اس، اما او خیلی بی قرار است و حتی بعضی وقت ها کار به جایی می رسد که نزدیک است که از ادب دور شود! مخصوصا با مقامات دولتی در فدراسیون فوتبال که به اظهارات متناقض انها و عملکرد غیرحرفه ای انان اشاره می کند. بازیکنان و مربی هم از این قضیه مصون نیستند. برخی مثل علی دایی (بهترین گلزن فوتبال جهان )چندین سال به دلیل انتقادات تند فردوسی پور در برنامه نود حاضر نمی شد . علی پروین اسطوره فوتبال ایران هنوز قبول نمی کند که در این برنامه حضور پیدا کند.
وی می گوید: من عادل را دوست دارم اما نه برنامه نودش را. چیزی که مردم به خاطرش عاشق فردوسی پور هستند، جر و بحث هایی است که با مسئولان می کند. بر اساس این گزارش، بینندگان نه تنها از اینکه فردوسی پور مهمان هایش را نقد می کند لذت می برند بلکه مردم همواره در هر قسمت برنامه 90 منتظر این هستند که ببینند "عادل بالاخره تا کجا پیش می رود؟"
به نوشته پی بی اس، بینندگان ایرانی، با ارسال پیامک که متوسط تعداد آن، بین دو میلیون در هر برنامه است شرکت می کنند. بر طبق گفته ی یک تحلیلگر ورزشی، فردوسی پور با اشاره بر تعداد پیامک ها به مسئولان گوشزد می کند که عملکرد انها ناشن داده شدن است و انها باید بالاخره پاسخگو باشند. او سعی می کند که از سیاست دوری کند اما برخی مواد با زیرکی چیزی می گوید.
 به گزارش انتخاب، این سئوال که فردوسی پور در چشم انداز سیاسی کجا ایستاده است مورد بحث است. اما خیلی نتیجه گرفته اند که او اصلا سیاسی نیست و این قضیه را به عنوان قدرت او می دانند.



 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد