فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

جام‌جهانی فوتبال زنان 2011 - آلمان/ بهترینهای جام چه کسانی بودند

 

فوتبال روز:توپ و کفش طلای بهترین و گلزن‌ترین بازیکن مسابقات جام‌جهانی فوتبال زنان 2011 به هافبک دفاعی تیم ملی ژاپن رسید.

 

به نقل از سایت فیفا، هومار ساوا، هافبک بازی‌ساز تیم ملی فوتبال زنان ژاپن با عنوان قهرمانی رقابت‌های جام‌جهانی 2011 آلمان را به پایان رساند. طراح میانی که نقش زیادی در قهرمانی کشورش در این مسابقات داشت، به دلیل کسب عنوان بهترین بازیکن و بهترین گلزن این دوره از رقابت‌ها توپ طلا و کفش طلای آدیداس را به خود اختصاص داد.


* هومار ساوا از ژاپن برنده توپ و کفش طلای آدیداس
شماره 10 تیم ملی فوتبال زنان ژاپن در پنجمین حضورش در شش دوره برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی برای تیمش بیشتر از همیشه درخشید. وی با وجود تجربیات ارزشمند، مهارت و خلاقیت نه تنها خط دفاع را به حمله متصل می‌کرد بلکه پاس‌های بسیار خوبی را برای مهاجمان ارسال می‌کرد.
سوپر استار 32 ساله در فینال شخصیت فوتبالی خود را نشان داد و با به ثمر رساندن گل تساوی ژاپن در وقت‌های اضافه، تعداد گل‌های خود را به عدد 5 رساند و بازی را به ضربات پنالتی کشاند. تینا تیون، سرمربی آلمان در سال 2003 که با این تیم عنوان قهرمانی را به دست آورد و عضو کمیته فنی فیفاست، درباره این بازیکن گفت: ساوا قطعاً یکی از بی‌نقص‌ترین بازیکنان جهان است. ساوا نه تنها به عنوان بهترین بازیکن مسابقات شناخته شد، بلکه کفش طلای آدیداس را نیز با خود به خانه برد.


* ابی ومباچ و هوپ سولو از آمریکا برنده توپ نقره و برنز آدیداس
مهاجم منحصر به فرد تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که به دلیل مصدومیت مسابقات المپیک 2008 پکن را از دست داد، در جام‌جهانی 2011 آلمان حاضر شد و 4 گل را در این دوره از رقابت‌ها به نام خود ثبت کرد. ومباچ تمام گل‌های خود را با ضربه سر وارد دروازه حریفان کرده است. وی توانست با ثبت سیزدهمین گل خود در مسابقات جهانی از رکورد میشل ایکرز هم‌وطن خود (12 گل زده) پیشی بگیرد. ومباچ یکی از بهترین بازیکنان در ترکیب تیم پایا ساندهیج بود.
هوپ سولو که به عنوان ستاره دروازه‌بانان در مسابقات مورد تشویق تماشاگران قرار می‌گرفت، تا سومین بازی مرحله گروهی گلی دریافت نکرد و در آن مسابقه نتوانست ضربه دالکویست سوئدی را از روی نقطه پنالتی مهار کند. وی در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل برزیل خوش درخشید تا تیمش به نیمه‌نهایی برسد. وی علاوه بر دریافت توپ برنز به عنوان بهترین دروازه‌بان این مسابقات نیز انتخاب شد.

* مارتا از برزیل کفش نقره آدیداس (4 گل و 2 پاس گل)
مارتا، سوپراستار برزیلی 5 بار بهترین بازیکن فوتبال زنان جهان شده است. وی تمام مهارت خود را در 4 مسابقه تیمش در این دوره از رقابت‌ها به نمایش گذاشت. وی توانست 4 گل و 2 پاس گل را به نام خود ثبت کند. برزیل در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل آمریکا شکست خورد و از راهیابی به جمع 4 تیم برتر بازماند تا مارتا همچنان در حسرت قهرمانی جهان باقی بماند.

* کایتلین فورد از استرالیا بهترین بازیکن جوان مسابقات
کایتلین فورد در سن 16 سالگی یکی از اعضای اصلی تیم ملی فوتبال زنان استرالیا در این دوره از مسابقات جام‌جهانی بود. آینده‌ای طلایی انتظار این بازیکن را می‌کشد که توانست در جناح راست تیمش بدرخشد.
اپریل هینریش، سرمربی سابق آمریکا و عضو کمیته فنی فیفا درباره کایتلین گفت: او پتانسیل تبدیل شدن به یک مدافع اسطوره‌ای را دارد.

* ژاپن برنده جایزه بازی جوانمردانه
تیم ژاپن ملقب به نادشیکو (گل‌های صورتی) نه تنها با پاسکاری زیبا و مهارت‌های فردی بازیکنان، خود را در قلب هواداران فوتبال حک کرد، بلکه به عنوان بهترین تیم مسابقات از لحاظ بازی جوانمردانه نیز شناخته شد. شاگردان نوریو ساساکی تنها 5 کارت زرد و یک کارت قرمز در مسابقات دریافت کردند. قهرمان جهان که بنر معروف تشکر از جامعه جهانی را پس از مسابقات به هواداران فوتبال نشان می‌داد، تصویری به یاد ماندنی از خود در اذهان دوستداران این ورزش ثبت کرد.

* تیم ستاره‌ها:
در پایان مسابقات جام‌جهانی، 21 بازیکن برتر به عنوان تیم برتر این مسابقات معرفی شده‌اند که اسامی آنها به این شرح است:

دروازه‌بانان: آیومی کایهوری (ژاپن)، هوپ سولو (آمریکا)
مدافعان: الکس اسکات (انگلیس)، لورا جورجز (فرانسه)، اریکا (برزیل)، ساساکیا بارتوسیاک (آلمان)، سونیا بومپاستور (فرانسه)، الیز کلوند نایت (استرالیا)
هافبک‌های دفاعی: شانون باکس (آمریکا)، هومار ساوا (ژاپن)، کارولین سگر (سوئد)، جیل اسکات (انگلیس)
هافبک‌های هجومی: کرستین گارفرکز (آلمان)، شینوبو اونو (ژاپن)، لوسیا نسیب (فرانسه)، آنومان (گینه استوایی)، آیا میاما (ژاپن)، لورن چنی (آمریکا)
مهاجمان: لوتا شلین (سوئد)، مارتا (برزیل)، ابی ومباچ (آمریکا) 
 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد