فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نتایج هفته اول لیگ برتر/ توقف پرسپولیس و شکست قلعه‌نویی

 

فوتبال روز:فصل یازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با صدرنشینی سایپای البرز در جدول رده بندی، قعرنشینی مس سرچشمه و ایستادن کریم انصاری‌فرد در صدر جدول گلزنان آغاز شد.

 

در روز نخست از هفته اول مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور هشت بازی برگزار شد که در بین آنها شش بازی به نتیجه تساوی به اتمام رسید و فقط تیم‌های سایپای البرز و صبای قم با پیروزی زمین بازی را ترک کردند. در این بین بهترین نتیجه را عبدالله ویسی و شاگردان جوانش در تیم صبای قم کسب کردند که موفق شدند در خانه تراکتورسازی به برتری 3 بر 2 دست یابند.

سایپا دیگر تیم پیروز دیدارهای روز نخست از هفته اول لیگ برتر بود که به واسطه برتری 3 بر یک مقابل مس سرچشمه کرمان صدرنشین جدول رده بندی شد. همچنین کریم انصاری‌‍فرد، مهاجم تیم سایپا با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند، به تنهایی صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر شد.

داماش گیلان، فجرشهید سپاسی شیراز، مس کرمان، راه آهن تهران، فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران میزبان‌هایی بودند که در گام اول مقابل حریفان خود تن به تساوی دادند. در این بین پرسپولیس از شکست مقابل ملوان به تساوی رسید تا تماشاگرانش خیلی زود به انتقاد از کادر فنی این تیم بپردازند. 

- نتایج دیدارهای روز نخست از هفته اول مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است: 


* داماش گیلان صفر - صنعت نفت آبادان صفر 

* فجر شهید سپاسی شیراز صفر - نفت تهران صفر 

* مس کرمان یک - شهرداری تبریز یک
گل‌ها:
فرزاد حسین خانی (65) برای مس و سعید دقیقی (43) برای شهرداری 

* سایپای البرز 3 - صنایع مس سرچشمه یک
گل‌ها:
کریم انصاری‌فرد (46 و 90) و مهدی خیری (72) برای سایپای البرز و علی سامره (81) برای مس سرچشمه 

* تراکتورسازی تبریز 2 - صبای قم 3
گل‌ها:
محمدحسین ابراهیمی (28 - پنالتی) و فرزاد آشوبی (64) برای تراکتورسازی و امیرحسین صادقی (23 - گل به خودی)، محسن بیات (43) و رضا عنایتی (77 - پنالتی) برای صبای قم 

* راه آهن تهران 2 - ذوب آهن اصفهان 2
گل‌ها:
امید عالیشاه (60) و علیرضا عباسفرد (90) برای راه آهن و حسین کاظمی (15 - گل به خودی) و ایگور کاسترو (83) برای ذوب آهن 

* فولاد خوزستان صفر - شاهین بوشهر صفر 

* پرسپولیس تهران یک - ملوان بندرانزلی  یک
گل‌ها:
حسین بادامکی (78) برای پرسپولیس و علیرضا دغاغله (75) برای ملوان بندرانزلی  

 

پرسپولیس تهران : علیرضا حقیقی ، محمد نصرتی ، شیث رضایی ، ابراهیم شکوری ، علیرضا محمد ، سامان آقا زمانی ( مازیار زارع 67 ) ، محمد نوری ، امیر حسین فشنگچی ( حسین بادامکی 76 ) ، علی کریمی ، غلامرضا رضایی و مهرداد اولادی ( هادی نوروزی 60 )
سرمربی : حمید استیلی 


ملوان انزلی : علی حسنی صفت ، سعید سالارزاده ، محمّد همرنگ ، علی جراح کار ، بابک پور غلامی ، سعید یوسف زاده ، علیرضا رمضانی ، محمد حیدری ( مهدی دغاغله 62 ) ، محمد نزهتی ، محسن مسلمان ( هادی عزیزی 83 )، جلال رافخایی
سرمربی : فرهاد پور غلامی 


شرح بازی :
نخستین بازی لیگ در ورزشگاه آزادی نیز تکرار فینال جام حذفی فصل پیش به اندازه ی کافی انگیزه ی بازیکنان پرسپولیس را بالا برده بود که از همان دقایق ابتدایی هجوم را در دستور کار قرار دهند . شور و شوق قرمزها اما دیری نپایید و پس از پشت سر گذاردن دقیقه ی دهم ، هر چند این تیم در تصاحب توپ برتر می نمود ولی بازی غالبا در میانه ی میدان دنبال می شد . برتری خط هافبک شاگردان استیلی به نسبت تیم پورغلامی این امکان را به سرمربی جدید سرخ پوشان داد که با تشکیل مثلث کریمی ، فشنگچی و علیرضا محمد در سمت راست هجومی ، در صدد استفاده از تکنیک علی کریمی و ارسال های علیرضا محمد باشد . پرسپولیس هرچند در اجرای این تاکتیک چندان ناموفق نشان نداد ولی تمرکز بالای انزلی چی ها در خط دفاعی فضای مورد نیاز را از میزبان گرفته بود تا هر مرتبه در ثبت گل ناموفق جلوه کنند . اما مهم ترین موقعیت گل قرمزها در دقیقه ی 44 مسابقه از سمت چپ شکل گرفت که ضربه ی نه چندان دقیق امیرحسین فشنگچی توسط دروازه بان حریف تبدیل به کرنر شد . از دست رفتن این موقعیت سبب شد که نیمه ی اول نه چندان تماشایی این دیدار با تساوی بدون گل به انتها برسد .  

 

نیمه ی دوم بازی نیز با میل به هجوم قرمزها آغاز شد ولی چیزی نمانده بود که در همان دقیقه ی دوم این نیمه ملوان به گل برسد . ضعف دفاعی قرمزها در این دقیقه فرصت را به جلال رافخایی داد تا در ضد حمله خطرناک ظاهر شود ولی ایستادگی شیث رضایی در آخرین لحظه مانع از ثبت گل اول بازی شد . امیدهای تماشاگران این بازی برای تماشای نیمه ی دومی جذاب تر در سی دقیقه ی ابتدایی این نیمه در حال تبدیل به یاس بود که گل علیرضا دغاغله ورزشگاه را در سکوت فرو برد . این گل باعث شد که پرسپولیس هجومی تر ظاهر شود و تنها دو دقیقه بعد با ضربه ی فوق العاده ی بادامکی به گل برسد . حملات پرسپولیس ادامه دار نشان داد و چیزی نمانده بود که ضربه ی مازیار زارع از پشت محوطه ی جریمه یک بازگشت را برای استیلی رقم زند که برخورد توپ با دیرک دروازه مانع از این مهم گشت . یورش های ده دقیقه ی پایانی دیدار بی ثمر نشان داد تا اولین بازی دو تیم در لیگ یازدهم با تساوی به پایان برسد . 

 


گل ها :
1-0ملوان:توپ از فراز سر شیث رضایی در خط دفاع گذر نمود و در فضایی مناسب نصیب دغاغله شد تا بازیکن تعویضی پور غلامی ، گلزن لقب بگیرد .
1-1 :هنوز یک دقیقه از زمان ورود حسین بادامکی به زمین نگذشته بود که ضربه ی از راه دور او گلی تماشایی را به سود یاران قرمزپوش به ثمر برساند . 
 

اتفاق ویژه : فاصله ی زمانی کوتاه میان دیدار پر حاشیه ی دو تیم در فینال حذفی گذشته ، سبب ادامه ی تنش های انزلی روی سکوهای ورزشگاه آزادی شده بود تا در دقایقی از مسابقه عادل فردوسی پور از ترکیب " شعارهای منشوری " برای اطلاق به الفاظ رد و بدل گشته میان تماشاگران دو تیم استفاده کند .
دیگر اتفاق ویژه ی این دیدار را می توان تشویق معنی دار " علی دایی " به محض به ثمر رسیدن گل تیم میهمان قلمداد کرد . گلی که حسابی استیلی را آشفته نمود تا با دست بر زانو بکوبد .  

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد