فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نتایج کامل شب دوم از هفته دوم لیگ برتر/ پیروزی استقلال

 

فوتبال روز:هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران با صدرنشینی سایپا به پایان رسید.

 

هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران شب گذشته (دوشنبه) با برگزاری 4 دیدار به پایان رسید.
در حساس‌ترین بازی شب دوم استقلال با درخشش سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان ملی‌پوش خود با نتیجه یک بر صفر مقابل داماش به برتری رسید تا اولین پیروزی‌اش در فصل یازدهم رقابت‌ها را در خانه و در حضور انبوه تماشاگرانش جشن بگیرد.

در همین شب سپاهان، قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها با کسب یک تساوی دیگر در قم مقابل صبا دو امتیازی شد و باز هم از کسب پیروزی محروم شد. نفت تهران نیز در خانه دست به کار بزرگی زد و شاگردان مرفاوی را شکست داد. 
  

نتایج بازیهای شب دوم: 

صبای قم صفر - سپاهان اصفهان صفر

نفت آبادان یک - فجر سپاسی یک

نفت تهران 3 - مس کرمان 2

استقلال یک - داماش صفر 
 

 

استقلال 1 گل (دقیقه 31 فرهاد مجیدی)– 0 داماش

ورزشگاه آزادی . تماشاگر: هفتاد هزار نفر

اخطار:آندرانیک تیموریان دقیقه 63 (استقلال) 

بازیکنان داماش: محمد محمدی، جونیور آلوز، نظیف کار، آبشک،میلاد زنیدپور(مصطفی حاجتی دقیقه 83)،علی حسینی،مهدی مهدوی کیا(حسین ابراهیمی دقیقه 60)،محمد غلامین( جهانگیر عسگری دقیقه 56)،مگنو باتیستا،ابوذر رحیمی   

سرمربی : مهدی دینورزاده 

 

بازیکنان استقلال: سید مهدی رحمتی،پژمان منتظری، شیرزاد، حنیف عمران زاده، فرهاد مجیدی،آرش برهانی(میداوودی دقیقه 91)،علی حمودی، ولید علی( امیر آبادی دقیقه 69)، آندو تیموریان(توحید غلامی دقیقه 87)،مجتبی جباری، کیانوش رحمتی   سرمربی : پرویز مظلومی 

 

شرح بازی: استقلال در روزی که حرف زیادی برای گفتن نداشت  با کمک اشتباه مدافعان داماش و تیزهوشی فرهاد مجیدی سه امتیاز شیرین این مسابقه رابه کیسه ی خود وارد کرد.در این شب شاید بیشتر از همیشه قدر خرید جنجالی خود را خواهند داشت که اگر رحمتی درون دروازه استقلال نایستاده بود معلوم نبود چه نتیجه ای برای استقلال رقم می خورد!

  :آبی پوشان استقلال در 20 دقیقه نخست، کنترل بازی را در دست داشتند، آنان با پاس های تکضرب و کوتاه عمق خط دفاع تیم داماش را نشانه گرفته بودند اما نتوانستند موقعیت ایده آلی را بر روی دروازه داماش ایجاد کنند.
تیزهوشی فرهاد مجیدی کاپیتان آبی پوشان باز هم به داد این تیم رسید، به طوریکه این بازیکن در دقیقه 32 از اشتباه محرز داسیلوا مدافع برزیلی داماش استفاده کرد و پس از پشت سر گذاشتن جونیور آلوز دیگر بازیکن برزیلی داماش، دروازه محمد محمدی دروازه بان سابق آبی پوشان را باز کرد تا استقلال با پیروزی به رختکن برود.
بازیکنان داماش گیلان در ابتدای نیمه نخست با تجمع در میانه زمین قصد داشتند، راه های نفوذ هافبک های استقلال را گرفته و در ضد حملات به دروازه تیم استقلال نزدیک شوند اما در این امر ناموفق عمل کردند.
اساس حملات تیم داماش در این نیمه، ‌حرکات سرعتی مهدی مهدوی کیا و سانترهای دقیق این بازیکن بود که محمد غلامی و میلاد زنیدپور، موقعیت های خود را از دست دادند.
تیم داماش در دقیقه پایانی نیمه نخست از جناح چپ صاحب یک ضربه کرنر شد که داسیلوا و غلامی دو بار توپ را به دیرک افقی استقلال کوبیدند تا توپ وارد دروازه مهدی رحمتی سنگربان استقلال نشود.
نبض بازی در نیمه دوم باز هم در اختیار آبی پوشان پایتخت بود. آنان با پاس های تکضرب و کوتاه به سمت دروازه حریف نزدیک شدند که در تنها موقعیت خطرناک این تیم شوت آندرانیک تیموریان به دیرک افقی دروازه محمدی اصابت کرد.
داماش که با 3 تغییر نسبت به بازی نفت پای به این مسابقه گذاشته بود و بر خلاف پیش بینی نتوانسته بود افشین چاووشی را برای این دیدار آماده کند به هیچ وجه چهره ی یک تیم بازنده را نداشت و با در دست داشتن میانه ی میدان و دوندگی بازیکنانش تقریبا در اکثر دقایق مسابقه شانس گل زنی داشت که با کم دقتی و بد شانسی بازیکنانش و البته سد بزرگی به نام رحمتی دست خالی به رشت بازگشت.  

 

دقایق حساس  :

دقیقه 8: خطا بر روی غلامین با ضربه ی ایستگاهی مهدوی کیا همراه بود که از کنار دروازه استقلال به اوت رفت.

دقیقه 22: تیموریان با خطای ابوذر رحیمی متوقف شد که شروع مجدد با ضربه ایستگاهی جباری در یک رفت و برگشت با مشت محمدی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 25: پاس در عمق مهدوی به مهدوی کیا پس از جا گذاشتن مدافعان استقلال با سنتر زیبای او همراه شد که ضربه سر غلامین توسط رحمتی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 27: ضربه کرنری که توسط مهدوی کیا از سمت چپ فرستاده شد با شوت در چهر چوب زنیدپور همراه شد که توسط رحمتی مهر شد.

دقیقه 31: بر خلاف جریان بازی استقلال به گل رسی. پاس رو به عقب داسیلوا به آلوز در میاهنه راه توسط مجیدی ربوده شد و پس از پشت سر گذاشتن آلوز با یک ضربه ی دقیق از زاویه ی بسته دروازه محمدی را باز کرد.

دقیقه 33: مجیدی پس از جا گذاشتن مدافعان داماش از سوی ابوذر رحیمی شارژ شد و داخل محوطه ی 18 قدم به زمین افتاد.از نظر داور اتفاق خاصی روی نداده بود.

دقیقه 45: شوت در چهر چوب مهدوی به کرنر فرستاده شد.ضربه کرنر به زیبایی هر چه تمام تر توسط مهدوی کیا نواخته شد که ابتدا توسط ضربه س سر آلوز و سپس نظیف کار به تیر افقی دروازه استقلال برخورد کرد.این مهمترین خطر داماش بر روی دروازه استقلال بود. 

نیمه دوم: 

دقیقه 54: شوت سرکش آندو به تیر افقی دروازه استقلال اصابت کرد تا پاسخی به ضره ی نضیف کار داده باشد.

دقیقه 58: پس از یک خیمه ی چند دقیقه داماش در زمین استقلال دو کرنر پیاپی توسط مهدوی کیا زده شد که دومی آلوز تنها یک کف پا کم آورد تا نتواند دروازه استقلال را باز کند.

دقیقه 80: دو ضربه کرنر پیاپی  توسط داماش که دیگر مهدوی کیا را درزمین نداشت نواخته شد که اولی با ضربه س باتستا و و دومی با شون محکم زنیدپور و واکنش عالی رحمتی به گل ننشست.

دقیقه 90: شوت سرکش مهدوی توسط رحمتی دفع شد که موجب مصدومیت رحمتی نیز گردید.

آخرین موقعیت بازی باز هم توسط داماش خلق گردید که در دقیقه 94 باز هم داماشی ها نتوانستند از خیمه ای که در شش قدم استقلال زدند نتیجه بگیرند و در چند رفت و برگشت در حالی که رحمتی هم تعادل نداشت توسط او به کرنر فرستاده شد. 

 

اتفاق ویژه: بزرگتریت اتفاق این مسابقه را باید در تعویض های دینورزاده جستجو کرد که شاه بیتش بیرون کشیدن مهدوی کیا بود که تا لحظه ی حضورش بهترین بازیکن داماش بود! خب بعضی از مربیان هم این جوری هستند دیگه!؟

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد