فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

شب نخست هفته سوم لیگ برتر/ سقوط پرسپولیس به رده هفدهم

 

فوتبال روز:اولین شب هفته سوم لیگ برتر فوتبال با دومین شکست پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم تا رده هفدهم جدول رده‌بندی سقوط کند.

 

شب نخست هفته سوم لیگ برتر فوتبال پنج‌شنبه شب با برگزاری 4 دیدار به پایان رسید که در آن تیم‌های تراکتورسازی، ذوب‌آهن و ملوان برابر حریفان خود به برتری رسیدند و در حساس ترین بازی پرسپولیس در خانه مغلوب شهرداری تبریز شد.


ملوان در زمین خود میزبان مس سرچشمه بود که توانست در این بازی خانگی به برد پرگل 4 بر صفر دست پیدا کند. گل‌های ملوان را در این دیدار محمد نزهتی در دقیقه نخست، علی جراح کار در دقیقه 49،مهدی دغاغله در دقیقه 53 و دقیقه 90 + 4 زوران زلاتکوسکی به ثمر رساند.

تراکتورسازی با امیر قلعه نویی به دومین برد خود در این فصل دست یافت. تراکتوری‌ها میزبان شاهین بوشهر بودند که در این بازی خانگی با تک گل محمد ابراهیمی در دقیقه 28 به برتری رسیدند تا موقتاً صدرنشین لیگ برتر شوند.

سایپا البرز و ذوب‌آهن در ورزشگاه انقلاب به مصاف هم رفتند. جدال استاد و شاگرد در این بازی از نکات جالب بود. ذوب آهنی‌ها که در بازی هفته گذشته در خانه شکست خورده بودند، برای برد مقابل سایپا به میدان رفتند و در پایان با تک گل محمد قاضی در دقیقه 85 به برتری رسیدند و نخستین پیروزی خود را جشن گرفتند. 

 در ورزشگاه آزادی پرسپولیس در حضور 65 هزار هوادار میزبان شهرداری تبریز بود که در این بازی به نیتجه‌ای بهتر از شکست 2 بر یک دست نیافت. شکستی که به شدت هواداران این تیم را ناراحت کرد و آنها نیز همانند 2 دیدار گذشته با تشویق علی دایی و شعار علیه سرپرست باشگاه و سرمربی تیم به نحوه بازی سرخ‌پوشان اعتراض خود را نشان دادند.
این باخت باعث شد تا سرخ‌پوشان تا رده هفدهم سقوط کنند.

پرسپولیس 1 شهرداری تبریز 2 

 

ورزشگاه آزادی تهران تماشاگر : 70 هزار نفر
 گل ها : میثم بائو ( 46 ) و وریا غفوری ( 59 ) برای شهرداری تبریز و علی کریمی ( 90 ) برای پرسپولیس
 داور : محسن قهرمانی
 اخطار : سعید دقیقی ( 53 ) و وحید هاشمیان ( 85 ) 


 پرسپولیس تهران : علیرضا حقیقی ،محمّد نصرتی ، علیرضا نورمحمّدی ، شیث رضایی ، امیرحسین فشنگچی ( محمد منصوری 55 ) ، مازیار زارع ( سامان آقا زمانی 60 )، حسین بادامکی ، محمّد نوری ، علی کریمی ، هادی نوروزی و غلامرضا رضایی ( وحید هاشمیان 54 )
 سرمربی : حمید استیلی 

 


 شهرداری تبریز : ابراهیم میرزاپور ، ابوالفضل حاجی زاده ، داراگان زارکوویچ ، رسول پیرزاد ، بهنام داداش وند، محمدرضا زینال خیری ( کمال کامیابی نیا 86 ) ، میثم بائو ، ووریا غفوری ، بویان بلجیچ ( مهرداد قنبری 90 ) ، شهرام گودرزی (محمد ایران پوریان 3+90 ) و سعید دقیقی
سرمربی : میودراگ یشیچ  


شرح بازی :
 دو بازی و تنها یک امتیاز سبب شده بود که بازی با شهرداری تبریز برای قرمزپوشان فوق العاده حساس جلوه کند . حمید استیلی می دانست که اگر سومین دیدار نیز توامان با کسب سه امتیاز نگردد حتما روزهای بسیار دشوارتری را در ادامه خواهد دید . همه ی اینها سبب شده بود که بازی هجومی از همان دقایق ابتدایی در دستور کار تیم میزبان قرار بگیرد . علی کریمی باز هم در کانون یورش های تیم استیلی قرار داشت تا مرکز خط دفاع حریف هدف گرفته شود . این تاکتیک ، وضعیت تصاحب توپ را به سود پرسپولیس تغییر داده بود اما تا پایان نیمه ی نخست منجر به ثبت گل نشد . دو مورد از سه موقعیت مهم قرمزها توسط حسین بادامکی ایجاد شد که در مرتبه ی نخست ، توپ در دهانه ی دروازه به هادی نوروزی برخورد نمود ، هافبک شماره ی یازده یک بار دیگر هم قدر ندانست سانتر عالی کریمی را در دقیقه ی 32 تا ضربه ی سرش تنها فضای کناری دروازه را بشکافد ! مازیار زارع در سومین فرصت پرسپولیس می توانست با شوت محکم خود از راه دور تا اندازه ای خیال سرمربی را راحت کند اما مشت ابراهیم میرزاپور مانع از این امر شد .
شهرداری تبریز هم در نیمه ی نخست ، بیکار ننشسته بود و حساب ویژه ای روی ضد حمله ها و خلاقیت بائو و قدرت هجومی دقیقی باز نموده بود . سپیدپوشان تبریزی عمده ی حملات خود را از سمت راست پرسپولیس و چپ هجومی خود پایه ریزی می نمودند ، آنجا که گهگاه شیث رضایی غایب صحنه به شمار می آمد . شهرداری تبریز می توانست در دقیقه ی 42 ، شعار زودهنگام تماشاگران را در مخالفت با استیلی موجب شود ولی حرکت خوب غفوری در فعل و انفعالی نه چندان دقیق توسط دقیقی راهی فراز دروازه قرمزها شد. سه دقیقه بعد میثم بائو در آخرین دقیقه ی نیمه ی اول موفق به گل کردن توپ در موقعیتی تک به تک نشد ولی همین هم کافی بود تا ورزشگاه ، شاهد شعار حالا دیگر انس گرفته ی " دایی ، دایی " در دقیقه ی 45 باشد .
هر چقدر میثم بائو در دقیقه ی آخر نیمه ی اول بی دقت نشان داد ، در نخستین دقیقه ی نیمه ی دوم فرصت طلب بود و گل برتری تبریزی های میهمان را به ثبت رساند . پرسپولیس بعد از قبول گل اول چندان با برنامه نشان نداد تا یورش های فاقد نظم تاکتیکی وجه مشخص حرکت پرسپولیس در غالب دقایق نیمه ی دوم باشد . همین نکته سبب شد که تنها چهارده دقیقه ی بعد ، وریا غفوری گل دوم شهرداری را به نام خود ثبت کند و چاشنی انفجار فریادهای تماشاگران سرخ علیه حبیب کاشانی و سرمربی محبوب وی باشد. حملات پرسپولیس در دقایق باقی مانده نیمه دوم غریزی نشان داد هر چند که در این دقایق هم تنها یک علی کریمی آماده ، درخشان ظاهر می شد.
نظم مناسب تیم یشیچ در دفاع سبب گشته بود که موقعیت های گل کمتری برای پرسپولیس چهل و پنج دقیقه ی دوم شاهد باشیم . این نظم تنها یک مرتبه در دقیقه ی آخر بازی از میان رفت تا گل علی کریمی اختلاف گل را به عدد یک برساند . مرد صرب در نهایت مزد آنالیز خوب تیم استیلی را گرفت تا با سه امتیاز در مشت ، تهران را ترک کند . 


 گل ها :
 1-0شهرداری تبریز:میثم بائو از سد نه چندان مستحکم علیرضا نورمحمدی در آخرین نقطه ی خط دفاعی گذشت و در موقعیتی تک به تک با حقیقی توپ را به گل تبدیل نمود .
 2-0 شهرداری تبریز :پاس عالی سعید دقیقی روی خط محوطه ی جریمه به ووریا غفوری رسید و ضربه ی زیبای او به تور دروازه ی پرسپولیس بوسه زد .
 2-1 شهرداری تبریز:پاس محمد نصرتی با ضربه ی سر از سمت چپ هجومی قرمزها در برابر دروازه به علی کریمی رسید و او با کنار پای خود توانست برای اولین و آخرین مرتبه دروازه ی میرزاپور باز کند .
 
 اتفاق ویژه : گل مهدی دغاغله در دقیقه ی 75 بازی ملوان با پرسپولیس سبب شد که در ذهن حمید استیلی خاطره ای تلخ از پانزده دقیقه به پایان بازی و شعار در حمایت از علی دایی شکل بگیرد اما این عدد در بازی دوم قرمزپوشان در ورزشگاه آزادی با تصاعدی سی دقیقه ای به 45 رسید . سیر رو به پیشرفت شعار هواداران سرخ در ورزشگاه پایتخت حتما حمید استیلی را در بامداد جمعه به فکر روزهای بدتر فرو خواهد برد .


*برنامه دیدارهای امروز:

جمعه 21/5/90-ساعت 22

فجرسپاسی-داماش-حافظیه-شیراز
جمشید محمدی-علیرضا کهوری-حمید نظری-محمد ملی-ناظر:اسماعیل صفیری

سپاهان-نفت آبادان-فولادشهر اصفهان
یدالله جهانبازی-محمدرضا ابوالفضلی-سعید شمس-محمدرضا اکبریان-ناظر:یدالله سلیمانی

راه آهن-صبای قم- اکباتان-تهران
سعید بخشی زاده-رسول فروغی-تورج عیوض محمدی-فرشید افشار-ناظر:عبود سنگاشکن

فولاد خوزستان-نفت-تختی-اهواز
محمود رفیعی-مسعود فرح نیا-محمدرضا امینی-جمشید دانش مهر-ناظر:عبدالله با عزم

مس کرمان-استقلال-شهید باهنر-کرمان22:30
علیرضا فغانی-داود رفعتی-علی میرزابیگی-سید حسن زرگر-ناظر:محمد تولایی 
 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد