فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته پنجم لیگ برتر/ اولین برد پرسپولیس با هت تریک کاظمیان

فوتبال روز:هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر با اولین پیروزی پرسپولیس ٬ شکست سنگین صبای قم و باخت خانگی سپاهان همراه شد.


شب اول از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال دیشب (چهارشنبه) با برگزاری 6 دیدار به صورت همزمان از ساعت 22 آغاز شد که نتایج زیر حاصل شد: 

ملوان بندرانزلی 3 - ذوب‌آهن اصفهان 3

گل‌ها: پیام صادقیان در دقیقه 22، هوگو ماچادو در دقیقه 45 و ایگور کاسترو دقیقه 73 برای ذوب‌‌آهن و جلال رافخایی در دقیقه 23 و دقایق 60 و 91 از روی نقطه پنالتی برای ملوان
 
اخراج: سینا عشوری از ذوب‌‌آهن

 مس کرمان یک - فجر سپاسی 2

گل‌ها: لئواندرو باریوس در دقیقه 45 برای مس و حمید جوکار در دقیقه 49 و محمدرضا پورمحمد دقیقه 87 برای فجرسپاسی

اخراج: قاسم دهنوی در دقیقه 90 از مس  

شاهین بوشهر 4 - صبای قم صفر

گل‌ها: منصور تنهایی در ثانیه 30 و دقیقه 35 و محسن حمیدی در دقیقه 58 و میثم منیعی در دقیقه 74 

سایپا 3 - داماش گیلان صفر

گل‌ها: عباس محمد رضایی در دقیقه 29 و 63 و کریم انصاری‌فرد در دقیقه 34  

راه آهن 3 - مس سرچشمه یک

گل‌ها: بهادر عبدی در دقیقه 36، امید علیشاه در دقیقه 45+1و حسین کاظمی در دقیقه 89 از روی نقطه پنالتی برای راه‌‌آهن و مسلم فیروزآبادی در دقیقه 70 برای مس سرچشمه


سپاهان اصفهان صفر - نفت تهران یک


گل: ایمان موسوی دقیقه 68 


پرسپولیس 3- نفت 1


ورزشگاه آزادی تهران تماشاگر : 65 هزار نفر
 گل ها : جواد کاظمیان ( 66 و 57 ،25) ، روح الله عرب ( 70 )
 داور : محسن ترکی
اخطار : جواد کاظمیان ( 14 ) ، هادی رمضانی ( 28 ) ، امید شریفی نسب ( 44 ) ، مازیار زارع ( 49 )
 پرسپولیس تهران : میثاق معمارزاده ،محمّد نصرتی ، علیرضا نورمحمدی ، علیرضا محمّد ، ابراهیم شکوری ، مازیار زارع ( شیث رضایی 89 ) ، حسین بادامکی ، محمد نوری، حمید رضا علی عسگر، جواد کاظمیان ( امیرحسین فشنگچی 71 ) و غلامرضا رضایی ( سامان آقازمانی 83 )

سرمربی : حمید استیلی


 صنعت نفت آبادان : حبیب دهقان ، مصطفی صبری ، علی ممبینی ، والری ( رسول نوید کیا 76 ) ، عباس مرداسی ، هادی رمضانی ( فونیک اسی 65 ) ، سیامک کوهنورد ، امید شریفی نسب ، امیری ،لئون پاچاچیان ، روح الله

سرمربی : غلامحسین پیروانی


 نیاز مبرم به سه امتیاز قرمز شاید بهترین تعریف از بازی امشب ورزشگاه آزادی بود . حمید استیلی به خوبی می دانست روی لبه ی تیغ قدم بر می دارد و از سوی دگر غلامحسین پیروانی دلشکسته در پایان بازی پیش ، بنای مدارا با سرمربی سرخ نداشت ! بازی با حملات دامنه دار سرخپوشان آغاز شد . مرکز دفاع حریف با میدان داری محمد نوری و پشتیبانی حسین بادامکی هدف گرفته شده بود تا حداکثر استفاده از عصبانیت مصطفی صبری برده شود .
سمت راست هجومی قرمزها نیز با دوندگی علیرضا محمد فعال می نمود ولی کم دقتی مدافع شماره ی دو بارها فرصت های مناسب را از قرمزپوشان گرفت . نکته ی حائز اهمیت در روند هجومی پرسپولیس ، غیبت محسوس علی کریمی محروم از بازی امشب بود تا فقدان تنوع در طرح های هجومی به خوبی در حرکات قرمزها مشهود باشد . پرسپولیس در دقیقه ی 25پس از 385 دقیقه بالاخره توانست از حریف پیش بیفتد و گل جواد کاظمیان اولا تنش های روی سکوها را به سود استیلی خواباند و ثانیا استرس واضح در ساق های بازیکنان پرسپولیس را از بین برد تا با آرامش خاطر بیشتر میانه ی میدان را در اختیار بگیرند . نیمه ی نخست در نهایت با همان یک گل به سود قرمزپوشان خاتمه یافت . رهسپاری پرسپولیس به رختکن با اختلاف یک گل ، مشخصا روحیه ی حمید استیلی و شاگردانش را بالا برده بود .
 قرمزپوشان از آغاز نیمه ی دوم یورش را با فراغ بال بیشتر پیشه نهادند تا دروازه ی دهقان بارها و بارها تا مرز فروپاشی پیش رود . پرسپولیس نیمه ی دوم با وجود مشکلات دفاعی مشخص ، در میانه ی میدان و هجوم موفق نشان داد. به مانند بازی های پیش از سر درگمی خبری نبود و طرح تهاجمی ویژه و البته موثر سبب گشت که جواد کاظمیان در شبی شکوهمند دو مرتبه ی دیگر گلزن لقب بگیرد و بارها فرصت های گلزنی تیم میزبان با کم دقتی بازیکنان بی ثمر جلوه کند . آبادانی ها توپ و میدان را در چهل و پنج دقیقه ی دوم نیز در اختیار حریف نهاده بودند و اگر نبود اشتباه محمد نصرتی در دقیقه ی 70 که به گل عرب منجر گشت ، حتما عدد صفر برابر نام نفت روی اسکوربرد آزادی نقش می گرفت !

گل ها :
 1-0پرسپولیس :جواد کاظمیان پشت ضربه ی آزاد پرسپولیس از سمت چپ دروازه ی زردپوشان نفت ایستاد و با ضربه ای محکم ، حداکثر استفاده را از ضعف دروازه بان حریف برد تا زننده ی نخستین گل قرمزها لقب بگیرد .
2-0پرسپولیس:خط دفاع زردپوشان آبادانی باز هم ضعف خود را نشان داد تا شماره ی هفده قرمزپوشان برای مرتبه ی دوم با کنار پایی هوشمندانه ، گلزن این دیدار لقب بگیرد .
 3-0پرسپولیس : یک و دوی جواد کاظمیان ستاره و حمیدرضا علی عسگر در محوطه ی جریمه ی صنعت نفت آبادان ، فرصت گلزنی بی نظیری را برای جواد کاظمیان به وجود آورد تا با ضربه ای به زوایه ی مخالف ، هت تریک کند .
 3-1 پرسپولیس : پرسپولیس چهل و پنج دقیقه ی دوم هر چقدر در فاز هجوم موفق نشان داد ، ایرادهای دفاعی اش در این دیدار هم پابرجا بود . روح الله عرب در یکی از موارد اشتباه مدافعان میانی قرمز با کنار پایی آرام ، زننده ی گل نفت آبادان لقب گرفت .

 برترین بازیکن : حرف و حدیث های پیرامون پیوستن دوباره ی جواد کاظمیان به پرسپولیس و ضعف فنی وی در فصل گذشته باعث گشته بود که کمتر هوادار سرخ به پیوستن دقیقه ی نود او به پرسپولیس خوش بین باشد . اما جواد کاظمیان با گلزنی در کرمان انگیزه ی خویش را به نمایش گذاشت و با دوندگی ستودنی ، هوشمندی در حرکت و درنهایت سه گانه ی زیبای امشب ، برترین بازیکن زمین لقب گرفت .هواداران این مهاجم پرسپولیس را که هر 3 گل تیمش را دراین بازی به ثمر رسانده بود بشدت مورد تشویق قرار دادند.

 اتفاق ویژه : اولین برد سرخپوشان در نخسنین بازی پرسپولیس در فصل اخیر بدون مدیریت فنی محمد مایلی کهن بسیار پر معنا بود . پرسپولیس در چهار هفته همراهی با مایلی کهن هرگز طعم برد را نچشید !


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد