فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته پنجم لیگ برتر/ پیروزی استقلال و تراکتورسازی

  

فوتبال روز:در دو دیدار پابانی هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر تیمهای استقلال و تراکتورسازی با نتایج پر گل حریفان خود را شکست دادند.

 

فولاد خوزستان 1 – استقلال 4 

 

گل ها: فرهاد مجیدی(دقیقه 3 و 88) و اسماعیل شریفات (دقیقه 38) و میلاد میداوودی (دقیقه 85) برای استقلال. رضا نوروزی (دقیقه 4) برای فولاد

ورزشگاه: تختی اهواز

داور: احمد صالحی

اخطار: فرهاد مجیدی و آندرانیک تیموریان ناز استقلال، سامال سعید و آندره رینالدو از فولاد 

 

فولاد خوزستان: علی سلیمی- امید خورج- جلال کاملی مفرد (کاپیتان)- سامال سعید– مهرداد جماعتی- عبدالله کرمی- آندره رینالدو (82 امین متوسل زاده)- مهدی مومنی (72 حکیم نصاری)- بختیار رحمانی- رضا نوروزی و آرش افشین (72 سروش رفیعی) 

سرمربی: مجید جلالی

 

استقلال: سیدمهدی رحمتی- مهدی امیر آبادی- حنیف عمران زاده- میثم حسینی- علی حمودی- آندرانیک تیموریان- - مجتبی جباری (82 میلاد میداوودی) - خسرو حیدری- کرار جاسم- اسماعیل شریفات (46 کیانوش رحمتی) و فرهاد مجیدی (کاپیتان)

سرمربی: پرویز مظلومی 

شرح بازی: استقلال نسبت به هفته گذشته بازی را با سه تغییر آغاز کرد؛ مهدی امیر آبادی در دفاع چپ به جای جواد شیرزاد به بازی گرفته شده بود، کرار جاسم جای ولید علی را پر کرده بود و اسماعیل شریفات هم از ابتدا جانشین آرش برهانی شده بود. در سوی دیگر میدان، زوج رضا نوروزی و آرش افشین بار دیگر در ترکیب اصلی قرار گرفتند تا خاطرات همکاری موفق این دو زنده شود.

بعد از دو گلی که در همان پنج دقیقه ابتدایی به ثمر رسید، بازی برای دقایق طولانی کند و ساکن دنبال شد و پاس های اشتباه، حرف اول میانه میدان بود ولی گل دوم استقلال که با حرکت خوب خسرو حیدری پایه گذاری شد، جان تازه ای به بازی داد ولی لحظه تعیین کننده بازی در دقیقه 40 رقم خورد؛ جایی که فولاد خیلی زود می توانست به بازی برگردد اما باز هم اسیر حکایتی قدیمی شد که در فصل پیش هم بارها برای این تیم تکرار شده بود. فولادی ها در حال ثبت رکوردی شگفت انگیز در از دست دادن ضربات پنالتی هستند. ...

در نیمه دوم پرویز مظلومی یکی از مهاجمانش را بیرون کشید و کیانوش رحمتی را به بازی آورد تا استقلال در این نیمه با دو هافبک دفاعی بازی را اداره کند. فولادی ها در همان 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم می توانستند روی حرکات مومنی و بختیار رحمانی به گل برسند که ضربه سر رحمانی به شکل خطرناکی به تیر دروازه برخورد کرد. در نقطه مقابل هم استقلال قصد داشت با توپ های بلندی که پشت مدافعان میانی فولاد ارسال می کرد، فرهاد مجیدی را صاحب موقعیت کند و اتفاقاً در این دقایق دو بار هم می توانست دروازه حریف را باز کند. از دقیقه 65 به بعد استقلال تمرکز خود را روی حفظ توپ در یک سوم میانی و پاس های کوتاه در این منطقه قرار داد تا هم از فشار فولاد در امان باشد و هم با در اختیار داشتن مالکیت توپ، بازی را اداره کند. مجید جلالی هم برای اینکه روش های تازه ای را برای نزدیک شدن به دروازه استقلال آزمایش کند، حکیم نصاری و سروش رفیعی را به زمین آورد تا از چپ و راست، خط دفاعی استقلال را تحت فشار قرار دهند.

اما آنچه که شکل بازی را در 10 دقیقه پایانی تغییر داد، سومین تعویض مجید جلالی بود که آندره رینالدو هافبک را بیرون آورد و امین متوسل زاده مهاجم را به زمین فرستاد تا شاید نتیجه را برگرداند. این تغییر بهترین موقعیت را برای میلاد میداوودی باانگیزه و فرهاد مجیدی باتجربه فراهم کرد که در ده دقیقه پایانی، سه چهار موقعیت گل خلق کنند و شکست فولاد را سنگین تر کنند. استقلال سال پیش در اهواز با همین نتیجه مغلوب فولاد شده بود و این برد، به نوعی انتقام سال گذشته نیز بود. 

 

گل ها: 

 

 0-1 : استقلال که بازی را هجومی آغاز کرده بود، صاحب یک ضربه کرنر شد. ارسال خسرو حیدری درون محوطه جریمه به مجتبی جباری رسید و ضربه ناقص جباری، فرصت را برای فرهاد مجیدی فراهم کرد تا این مهاجم آماده استقلال با یک ضربه آکروباتیک طاق دروازه فولاد را فرو بریزد.

1-1: آبی ها هنوز در حال و هوای شادی گل بودند که رضا نوروزی روی خط هجده قدم به توپ رسید. ضربه اول آقای گل فصل پیش لیگ با دفع ناقص مدافعان استقلال، بار دیگر چند قدم جلوتر این مهاجم را صاحب موقعیت کرد که نوروزی با یک ضربه چیپ دروازه رحمتی را باز کرد.

1-2: پاس عمقی خسرو حیدری به فرهاد مجیدی رسید و فرهاد بعد از کمی پیشروی به توپ ضربه زد، دفع ناقص علی سلیمی، توپ را در دو قدمی دروازه جلوی پای اسماعیل شریفات انداخت تا مهاجم سابق استقلال اهواز، بار دیگر استقلال را پیش بیاندازد.  

1-3: پاس بلندی که به فرهاد مجیدی رسید، با کنترل کاپیتان استقلال به یک موقعیت گل تبدیل شد و پاس عرضی او، میلاد میداوودی تازه وارد را در موقعیتی تک به تک قرار داد تا مهاجم خوزستانی استقلال بعد از کنترل توپ، با یک بغل پا سومین گل را بزند.

1-4: فولاد که از هم پاشیده بود و مدافعانش وظایف خود را فراموش کرده بودند، بار دیگر به میداوودی اجازه دادند که در جناح چپ صاحب توپ شود، ارسال عرضی میلاد به فرهاد مجیدی رسید تا کاپیتان استقلال چهارمین گل را با یک ضربه آرام به ثمر برساند. 

لحظه سرنوشت ساز: یک دقیقه بعد از گل دوم استقلال، آرش افشین در گوشه هجده قدم توسط حنیف عمران زاده متوقف شد تا احمد صالحی این صحنه را پنالتی تشخیص دهد. خود آرش افشین پشت توپ ایستاد ولی ضربه زمینی او را سیدمهدی رحمتی مهار کرد تا یک بار دیگر نقشی اساسی در امتیاز گرفتن استقلال داشته باشد.  

  

اتفاق ویژه: فولاد سال پیش رکورددار خراب کردن پنالتی در لیگ بود و بازیکنان مختلف این تیم در مقاطعی حساس، این فرصت ها را از دست می دادند. فولاد هفته پیش هم در فولاد شهر توسط رضا نوروزی یک پنالتی از دست داد و این بار نوبت آرش افشین بود که در دقیقه 41 فولادی ها را ناکام بگذارد. با این اوصاف، به نظر می رسد کابوس پنالتی ها امسال هم برای مجید جلالی ادامه داشته باشد. 

 

اتفاق ویژه 2: کرار جاسم هافبکی که با سر و صدای فراوان به استقلال پیوسته، بعد از پایان دوره محرومیتش از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفت و نمایش نسبتاً خوبی هم داشت. اگر این هافبک عراقی در استقلال جا بیافتد، پاس های عمقی اش می تواند هدیه ای بزرگ برای مهاجمان آبی باشد. 

 

 

 

تراکتورسازی 5- شهرداری 1 

 

گلها: حاج صفی (3 و 60)،صادقی (8) ، عابدینی (12) و اکبرپور (18)برای تراکتور و دقیقی (34) برای شهرداری

ورزشگاه یادگار امام ، تماشاچی 50 هزار نفر

داور:علیرضا فغانی

اخطار:گودرزی ، دقیقی  ( شهرداری ) ، عابدینی،حسینی ( تراکتور)
اخراج:گودرزی 

تراکتور سازی: مهدی ثابتی ، امیرحسین صادقی (66 احمد آل نعمه )، فردین عابدینی ، مهدی کیانی ، فرزاد آشوبی ، سیاوش اکبرپور   احسان حاج صفی ، خوزه رودریگو(46 مصطفی اکرامی )، سید محسن حسینی ، محمد ابراهیمی(63 مسعود ابراهیم زاده )  

مربی:امیر قلعه نویی 

 

شهرداری تبریز: ابراهیم میرزاپور،حبیب گردانی (43 مهرداد قنبری)،ابوالفضل حاجی زاده، دراگان زارکوویچ، وریا غفوری، رسول پیرزاده(46 محمد ایرانپوریان )،کمال کامیابی نیا،سعید دقیقی، زینال خیری، میثم بائو، شهرام گودرزی 

مربی:یشیج 

شرح گلها:

1-0  تراکتور: هنوز 3 دقیقه از بازی نگذشته بود که حاج صفی با ضربه ای سنگین از گوشه راست محوطه جریمه شهرداری را به گل تبدیل کرد.

2-0  تراکتور:ارسال کرنر توسط حاج صفی با ضربه سر صادقی گل دوم را رقم زد.

3-0  تراکتور:باورکردنی نبود. دقیقه 12 و گل سوم. این بار فردین عابدینی پاس محمد ابراهیمی را در شرایط تک به تک به گل تبدیل کرد.

4-0  تراکتور:شوخی نیست. فقط 17 دقیقه گذشته و تراکتور به گل چهارم می رسد. این بار حرکت تکنیکی عابدینی را اکبرپور به گل چهارم تیمش تبدیل کرد.

4-1شهرداری:سعید دقیقی روی پاس عمقی حاجی زاده فاصله را کم کرد.

5-1تراکتور:پاس عمقی کیانی در دقیقه 60 به حاج صفی رسید و او با یک ضربه تماشایی از پشت محوطه جریمه بازهم هواداران تراکتور را شاد کرد.

اتفاق ویژه:درحالی که همه انتظار یک بازی نزدیک را داشتند تراکتوردر 20دقیقه توفانی به یادماندنی به پا کرد. این نتیجه ای است که هرگز از یاد نخواهد رفت. در این بازی تبریزی ها از دیدن یک بازی دیدنی خوشحال به خانه رفتند گرچه استقبال انها از این بازی کمتر از حد انتظار بود. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد