فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مشروح کامل نشست خبری سرمربی تیم‌ملی ایران

  

فوتبال روز:سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در تیم ملی همه چیز برعهده خودم است و هر اتفاقی که می‌افتد از زیر بار مسولیت آن شانه خالی نمی‌کنم.

 

کارلوس کی‌روش در نشست خبری عصر امروز که از ساعت 18 در سالن همایش‌های هتل آکادمی برگزار شد، در ابتدای صحبت‌هایش ضمن خوش‌آمدگویی به خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 24 بازیکن در اردوی تیم ملی حضور دارند که دو بازیکن به نام زارع و انصاری‌فر به دلیل محرومیت در بازی با اندونزی در اختیار ما نخواهند بود.

وی ادامه داد: از امروز بعدازظهر با تمام بازیکنان تمرینات خود را پیگیری خواهیم کرد ولی 4 بازیکن مشکل مصدومیت جزیی دارند که طی صحبتی که با پزشک تیم داشته‌ایم مشکل آنها جدی نیست و به جز امروز که با ما تمرین نمی‌کنند از فردا در کارهای گروهی شرکت خواهند کرد.

همچنین 3 بازیکن ما که خارج از ایران بازی می‌کنند یعنی نکونام، عقیلی و خلعتبری از 29 اگوست با توجه به قوانین به جمع ما اضافه می‌شوند و از روز دوشنبه در تمرینات شرکت خواهند کرد که دقیقاً 4 روز قبل از بازی با اندونزی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اطلاعاتی از حریفان تیم ملی به دست آورده‌اید، گفت: سخت کار کرده‌ایم که اطلاعات کافی را جمع‌آوری کنیم و یکی از اعضای کادر فنی را برای تماشای تیم ملی اندونزی مقابل فلسطین فرستادیم و قرار است یکی از اعضای کادر فنی ما فردا راهی عمان شود تا دیدار دوستانه اردن مقابل اندونزی را تماشا کند.

همچنین روز گذشته به کشور امارات رفتم و بازی‌ تیم‌های قطر و امارات را تماشا کردم و در این مدت به این نتیجه رسیده‌ام که قطر و اندونزی مدت‌هاست در اردو قرار دارند تا در مسابقات حضوری پرقدرت داشته باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص اینکه آیا انتخاب این 24 بازیکن با توجه به غیبت‌تان در ایران برعهده شما بوده یا دستیارانتان در این امر به شما کمک کرده‌اند گفت: اول از همه بگویم من تنها در 3 هفته ابتدایی لیگ در ایران حضور نداشتم نه اینکه 4 هفته نباشم، وقتی برگشتم تمامی فیلم‌ها را در غالب 21 دی‌وی‌دی در 9 روز تماشا کرده‌ام و شاید برخی از آنها را بیش از یک بار دیده‌ام. تمامی بازی‌ها را آنالیز کرده‌ام و کادر فنی خوبی را در اختیار دارم که اطلاعات را در اختیار من می‌گذارند ولی وقتی صحبت از تیم ملی و مسئولیت آن می‌شود همه چیز برعهده خودم خواهد بود و هر اتفاقی که می‌افتد می‌تواند در چشمان من بخوانید که شانه خالی نمی‌کنم و تمامی 24 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی با نظر کارلوس کی‌روش دعوت شده‌اند.

 در ادامه این نشست خبری خبرنگاری پرسید که سن بازیکنانی مثل فرهاد مجیدی و علی کریمی بالا است و آیا فکری به حال این موضوع کرده‌اید که میانگین سنی تیم ملی بالا رفته که سرمربی تیم ملی در پاسخ گفت: از شما سؤال می‌کنم آیا شما لیست تیم ملی را دقیقاً مطالعه کرده‌اید که چه بازیکنانی دعوت شده‌اند؟ خبرنگار پاسخ داد لیست را کاملاً مطالعه کرده‌ام.

کی‌روش در ادامه گفت: اگر به لیست تیم ملی دقت کنید جواب سؤال خود را می‌گیرید چون من کریم انصاری‌فر را با 20 سال سن دعوت کرده‌ام و آرش افشین نیز با 21 سال سن در اردوی تیم ملی است. این دو بازیکن فصل گذشته روی هم 30 گل زده‌اند و این نشان می دهد که ما ترکیبی از جوان‌ها و با تجربه‌ها را دعوت کرده‌ایم و این فرصت برای جوانان وجود دارد که آنها کسب تجربه کنند و مثلاً بازیکنی مثل حاج‌صفی در کنار دیگر ملی‌پوشان باتجربه حضور دارد. اما از یک نظر با شما موافق هستم که جوانان باید در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند و سن گلزنان ما پایین بیاید ولی اگر فکر کنیم و منتظر باشیم که این منتظر باید در تیم ملی حل شود درست نیست و این برنامه‌ریزی باید در باشگاهها صورت بگیرد و اتفاق بیفتد.


 کارلوس کی‌روش در ادامه نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر هماهنگی سیستم تیم‌های باشگاهی با تیم ملی عنوان کرد: این موضوع یک واقعیت است؛ اما باشگاه‌ها حق دارند بهترین روش را برای خود انتخاب کنند و این در حالی است که تیم ملی، باز است چرا که ممکن است بازیکنان تغییر کنند و یا دچار مصدومیت شوند. ما نمی‌توانیم همیشه با یک روش ثابت بازی کنیم.

وی اضافه کرد: اگر شیوه و سیستمی داشته باشیم که به لیگ نزدیک باشد مناسب است و می‌توانیم موفق باشیم ولی نمی‌توانیم به باشگاه‌ها اتکا کنیم. چون ممکن است مربیان آنها دچار تغییر شوند و سیستم‌شان عوض شود.

کی‌روش با اشاره به نقش تماشاگران اظهار داشت: شما رسانه‌ها باید بازیهای تیم ملی را برای هواداران تبلیغ کنید و مطمئنم وقتی با اندونزی در خانه حریف بازی داریم 80 هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند. ما باید به دنیا نشان دهیم تماشاگران ایرانی بهترند یا هواداران تیم اندونزی.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: باید 11 شهریور و در دیدار رفت ورزشگاه آزادی را با 100 هزار تماشاگر پر کنیم من از هواداران می‌خواهم به ورزشگاه بیایند و از تیم ملی حمایت کنند و نشان دهند بهترین تماشاگران آسیا هستند چرا که برد ما باید خارج از میدان و با حضور تماشاگران رقم بخورد.

کی‌روش درباره دعوت از اشکان دژاگه به تیم ملی گفت: ما وضعیت همه بازیکنان ایرانی که در خارج از کشور هستند را دنبال می‌کنیم که دژاگه نیز از آن جمله است. چند گزینه مدنظر ما هستند اما فعلاً در همین حد می‌توانم توضیح دهم.

وی در پاسخ به این سؤال که دشوارترین حریف تیم ملی چه تیمی است، تأکید کرد: اندونزی سخت‌ترین حریف ماست چرا که بازی بعدی ما برابر این تیم است. بعد از اینکه این مسابقه تمام شد به سایر دیدارها فکر می‌کنیم.

 سرمربی تیم ملی در پاسخ به پیشنهاد خبرنگاری که برای تبلیغ رسانه‌ها برای حضور تماشاگران بازیکنانی نظیر مجیدی و کریمی نیز در این راه کمک کنند، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است. هر روز 30 بازیکن با خبرنگاران صحبت می‌کنند و کریمی و مجیدی نیز نقش مهمی در ترغیب تماشاگران دارند.

کی‌روش گفت: برای موفقیت تیم ملی به حمایت همه نیاز داریم. تماشاگران، رسانه‌ها و هر فردی که می‌تواند کمک کند باید از ما حمایت کند. حمایت رسانه‌ها به این معنی نیست که آنها چشم‌شان را ببندند بلکه منظور این است که انرژی مثبت بدهند.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: اولویت ورزش ایران در 2 سال آینده باید صعود به جام جهانی برزیل باشد. این هدف ما است کار آسانی نداریم و باید تلاش کنیم. دوست داریم که همان‌طور موقع حمله و پیروزی حمایت می‌شویم هنگام دفاع کردن نیز مورد حمایت قرار بگیریم. ما باید حتماً به جام جهانی 2014 برویم، باز هم تأکید می‌کنم برزیل سرنوشت ما است.
 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد