فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا/پیروزی سپاهان٬تساوی ذوب آهن

  

فوتبال روز:در آغاز دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ایران با برد و تساوی نتایج قابل قبولی گرفتند.

 

سوون سامسونگ کره 1 - ذوب آهن ایران 1  

 

ورزشگاه : المپیک سووان سئول-تماشاگر 20000 نفر

گلها :محمد قاضی (56 )ذوب اهن – پارک بی یون (67 )

داور : ماساکی (ژاپن )

اخطار :ریستیک (63 )پارک جو جی (77 )

 

سوون سامسونگ

سویونگ جو – مانتونرتلچک-هانگ پارک – یونگ لی (الکساندر کرینچ 68 )–دیگو بی الیورا(پارک جون جی نگ 54)- سانگ هولی – جان ایون – استیو – بی ام سوک –سون هاک هوک – کی هون یوم 

 سرمربی :یونگ سویو 

 

ذوب اهن ایران

شهاب گردان – سید محمد حسینی –فرشید طالبی علی احمدی (سینا عشوری 76– حسین ماهینی – محمد صلصالی –هوار ملا محمد   - محمد قاضی –ایگور کاسترو (دسوزا 91 )– اسماعیل فرهادی – (داود حقی 95 )ماچادو-

سرمربی : منصور ابراهیم زاده 

 

شرح بازی :

پر واضح بود ذوب اهن با همین بضاعت موجود روز سختی را در شهر سوون کره جنوبی در برابر سامسونگ خواهد داشت . ذوبی ها در شرایطی به مصاف نماینده کره جنوبی رفتند که قاسم حدادیفر هافبک ملی پوش و طراح خود را بخاطر مصدومیت در اختیار نداشتند . ابراهیم زاده که در معیت شاگردانش بخاطر تطبیق شرایط اب وهوایی زودتر به کره سفر کرده بود بخوبی با شرکا سامسونگ را انالیز کرده بودند . ابراهیم زاده با گماردن بازیکنانی که در تیمش بیشتر اهنگ دفاعی داشتند راههای نفوذ بازیکنان سرعتی سوون سامسونگ را مسدود کردند . با این وجود هرچه از زمان مسابقه سپری شد ذوبی ها شرایط خود را با جو ورزشگاه بیشتر وفق دادند و با خلق چندین موقعیت عالی که در ساقهای کاستروی برزیلی خلاصه وبسنده می شد سامسونگی ها را ازار دادند . سوون سامسونگ که دید نایب قهرمان اسیا حریف چغر و سرسختی بنظر می رسد از چپ وراست با پاسهای قطری دروازه گردان را نشانه رفتند اما هوشیاری مدافعان ذوب اهن و واکنشهای گردان انها را درنیمه اول بی نصیب از به ثمر رسیدن گل گذاشتند . با شروع نیمه دوم سوون سامسونگ حملات پر دامنه خود را اغاز کرد اما بر خلاف مسابقه این ذوبی  ها بودند که با سماجت ماچادوی پرتغالی و ضربه تکمیلی محمد قاضی از نماینده کره پیش افتادند . بعد از گل برتری ذوب اهن سامسونگی ها دوباره به مانند نیمه اول با ارسال از جناحین ذوبی ها را تحت فشار حملات خود قرار دادند و توانستند از همین حربه با شوت سر ضرب پارک بی یون گل تساوی را به ثمر برسانند .نماینده کره جنوبی انچنان در ارسال از جناحین خطرناک ظاهر می شد که نفسها را در سینه حبس می کرد . اما انها نتوانستند در کره جنوبی صاحب سه امتیاز برتری شوند و در اندیشه مسابقه برگشت در فولاد شهر باشند . با این حساب منصور ابراهیم زاده دوباره در کره جنوبی با کسب یک نتیجه خوب وایده ال سوار بر بالهای ابی رویای فینالیست شدن در لیگ قهرمانان اسیا را در سر می پروراند .

 

شرح گلها :

0-1 (ذوب اهن )سماجت وپیشروی ماچادوی پرتغالی از جناح چپ سبب شد تا پاس وی روی نقطه پنالتی به محمد قاضی برسد و ضربه بغل پای وی دروازه سوون سامسونگ را باز کند .

1-1 (سامسونگ ) ارسال پارک جون جین از سمت راست بر روی نقطه پنالتی تیم ذوب اهن با شوت سر ضرب پارک بی یون گل تساوی سوون رقم خورد .

 

دقایق حساس :

(8 ) : ضربه سر رستیک مدافع کروات سوون سامسونگ به شکل خطرناکی به بالای دروازه رفت .

(9 ) : شوت نصف ونیمه محمدقاضی از پشت محوطه جریمه ارام و نرم به بیرون زمین هدایت شد .

(10 ) : زرنگی ایگور کاسترو وقاپیدن توپ از دو مدافع کره ای می رفت تا گل اول مسابقه را به سود ذوب اهن به ثمر برساند که سوسونگ جو دروازه بان سامسونگ انرا به کرنر فرستاد .

(11 ) پرتاپ اوت دستس حسین ماهینی با ضربه سر محمد حسینی همراه شد که دروازه بان سوون سامسونگ انرا مال خود کرد .

(23 ) : پاس زیبای هوار ملا محمد در سمت راست محوطه جریمه سامسونگ به ایگور رسید که شوت وی را سونگ جو به کرنر فرستاد .

(27 ) : ضربه سر سر ریستیک مدافع باتجربه مقدونیه ای نماینده کره خطرناک به بیرون رفت .

(30 ) : اولیویرای برزیلی با یک فریب بدن مدافعان ذوب را جا گذاشت تا شوت وی را گردان با رفلکس عالی به کرنر بفرستد .

(35 ) : ارسال الیورا با ضربه لئون کی هون با برخورد به مدافعان ذوب راهی کرنر شد

(41 ) : وقتی پارک بی یون با ضربه سر دروازه ذوب اهن را نشانه گرفت گردان اجازه ورود توپ به دروازه اش را نداد .

(43 ) : رستیک کروات می رفت تا دروازه گردان را با هد بگشاید اما با خوش شانسی شهاب گردان این امر محقق نشد .

(62 ) : شوت پای چپ و ناگهانی کی هون یونگ را گردان در دو ضرب دفع کرد تا محمد صلصالی با دفع ان به قائه پایان دهد .

 

اتفاق ویژه : این دومین تساوی ارزشمند تیم منصور ابراهیم زاده در کره جنوبی است . امیدواریم باز هم مانند دوره گذشته تساوی ارزشمند ذوب آهن در سئول منجر به صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا شود . البته به نظر می رسد که باز هم ابراهیم زاده و شاگردانش در سئول خوش شانس بودند. 
 
 
 

سپاهان ایران  1   السد قطر صفر 

 

ورزشگاه فولادشهر – تماشاگر 5000 نفر

گلها :امید ابراهیمی (12 )

داور :بنجامین ویلیامس (استرالیا )

اخطار :عبدالله الکونی (19 )نادربل هاج (23 )خلفان ابراهیم (26 )اکبرایمانی (36 )

اخراج :اکبرایمانی (58 ) 

 

سپاهان ایران :

رحمان احمدی –جلال حسینی – محسن بنگر –عماد محمد رضا (یانوش 70 )– مهدی نصیری –امید ابراهیمی – هاشم بیک زاده – احمد جمشیدیان (مهدی کریمیان 62 )– مهدی سیدصالحی – اکبر ایمانی – فابیو جان واریو (محرم نویدکیا 82 ) 

سرمربی : لوکا بوناچیچ 

السد قطر :

نادر بل هادج – مساد-(حسن الهیسود66 ) نیانج –کیتا –خلفان ابراهیم(علی عفیف 74) – طلال البلوشی(محمعبدالله الرعا 87)–عبدالله الکونی –وسامریزیک – طاهر زکریا محمد –محمد سقر –لی جو سو

سرمربی : فوساتی دانیل (اروگوئه ) 

 

شرح بازی :

لوکا بوناچیچ اینبار در لیگ قهرمانان اسیا با گماردن بازیکنانی نظیر اکبر ایمانی و هاشم بیک زاده در پست غیر تخصصی دفاع چپ دستور حمله را از همان ابتدای مسابقه صادر کرد و السدقطر را در لاک دفاعی برد . طلایی پوشان با حرکات ترکیبی در کمربند خط میانی و بازی شناور فابیو جان واریو و احمد جمشیدیان و دستور شوت از راه دور بختهای خود را مورد ازمایش قرار دادند . که از قضا شوت امید ابراهیمی به گل نشست . السد قطر بعد از دریافت گل با روی اوردن به پاسهای بلند عزم واراده خودشان را قوی کردند تا به دروازه سپاهانی ها نزدیکتر شوند . ولی در این کار نیز موفق نبودند . زردپوشان با همان شیوه نیمه اول نبض بازی را در شروع وقت دوم بدست گرفتند و با تغذیه عماد محمد رضا در اندیشه زدن گل دوم بودند که اکبر ایمانی بازیکن جوان سپاهان با دریافت اخطار دوم از داور استرالیایی زمین بازی را ترک کرد تا دانیل فوساتی سرمربی اروگوئه ای السد قطر از این حیث شادمان شود . فولاد مبارکه سپاهان بعد از اخراج اکبر ایمانی برای حفظ و مراقبت از تک گل برتری خود به دفاع کردن چند لایه پرداخت . سرمربی عصبی سپاهان با بیرون کشیدن عماد محمد رضا و جایگزینی یانوش قصد داشت با استفاده از ضد حملات گل دیگری را به قطریها بزند اما یانوش نیز همتی از خود نشان نداد . تا سپاهان با ارائه یک بازی منطقی در برابر نمایش ضعیف السد قطر صاحب بردی حائز اهمیت شود . 

 

شرح گلها

1-0 سپاهان : ارسال کرنر فابیو از چپ با دفع ناقص دروازه بان السد مواجه شد که امید ابراهیمی در پشت محوطه جریمه با شوتی سرکش دروازه السد را باز کرد . 

 

دقایق حساس

(1 ) احمد جمشیدیان با دریبل مدافعان السد توپ رابه اکبر ایمانی سپرد تا وی از روی خط دروازه انرا به هدر دهد .

(2 ) شوت هاشم بیک زاده مدافع چپ پای پیش تاخته زردپوشان زوزه کشان از تیرک افقی دروازه السد به بیرون برود .

(6 ) شوت اکب ایمانی از 35 متری با دخالت نادر بل هاج به کرنر رفت .

(25 ) فابیو جان واریو پابه توپ شوت سنگینی را روانه دروازه طاهر زکریا کرد که وی انرا به کرنر فرستاد .

(34 ) پاس عمقی امید ابراهیمی به احمد جمشیدیان در داخل شش قدم فرصتی ایده ال را نصیب وی کرد اما به هدر رفت .

(75 ) مامود نیانج با فرار از کمند خط دفاع سپاهان در حالت تک به تک با دروازه بان سپاهان قرارگرفت که رحمان احمدی در حالت دراز کش توپ وی را دفع کرد .

(71 ) یانوش با فرار از میانه زمین وقتی می خواست لی جون مدافع السد را بعنوان اخرین نفر فریب بدهد و در موقعیت تک به تک قرار گیرد ناکام ماند .

اتفاق ویژه

اخراج هادی ایمانی بازیکن جوان سپاهان در اولین بازی آسیایی خود به ضرر شاگردان لوکا انجام شد و السد به مرور بازی را در دست گرفت . آنها حتی می توانستند گل مساوی را در آخرین دقایق وارد دروازه سپاهان کنند. 
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد