فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

پرسپولیس صفر - استقلال 2/ پرسپولیس بازهم باخت

  

فوتبال روز: تیم فوتبال استقلال برای سومین بار متوالی پرسپولیس را شکست داد.

 

پرسپولیس صفر – استقلال 2  

 

 ورزشگاه آزادی – ساعت 18:30 – داور : محسن ترکی

اخطار : کیانوش رحمتی و خسرو حیدری برای استقلال ، بادامکی – غلامرضا رضایی و مازیار زارع برای پرسپولیس  

 

پرسپولیس

میثاق معمارزاده، ابراهیم شکوری، محمد نصرتی، رضا نورمحمدی، حمید رضا علی عسگر، جواد کاظمیان(46- علیرضا محمد(65- هادی نوروزی))، غلامرضا رضایی، محمد نوری، حسین بادامکی(75- وحید هاشمیان)، مازیار زارع و علی کریمی

سرمربی: حمید استیلی 

 

استقلال

مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، میثم حسینی، کیانوش رحمتی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، میلاد میداودی(76- آرش برهانی)، جاسم کرار و فرهاد مجیدی(79- محسن یوسفی)

سرمربی: پرویز مظلومی 

 

دقایق حساس :

دو تیم در دقایق اولیه بازی بیشتر در میانه‌ی میدان کار را دنبال کردند. در دقیقه‌ 11 اولین خطر بازی به وجود آمد. سماجت علی کریمی در محوطه‌ی جریمه استقلال،‌ پرسپولیس را صاحب یک موقعیت کرد اما شوت زارع را رحمتی با جایگیری خوب مهار کرد.

در دقیقه‌ی 14 علی کریمی باز هم با حرکت فریبنده خود از کنار خط وارد محوطه جریمه شد اما پاس به بیرون شماره 8 پرسپولیس پس از ضربه‌ی مهاجم سرخپوشان راهی به دروازه پیدا نکرد. .

در دقیقه‌ی 19 مجتبی جباری با شوتی سنگین دروازه‌ی پرسپولیس را مورد هدف قرار داد اما شوت او به تیرک دروازه برخورد کرد.

علی کریمی در دقیقه‌ی 20 با فرار پشت مدافعان استقلال قصد ورود به محوطه جریمه را داشت، اما در محوطه سرنگون شد که ترکی اعتقادی به پنالتی نداشت و کار را دنبال کرد.

استقلال با وجود رسیدن به گل برتری در لاک دفاعی فرو نرفت و حملات زیادی انجام داد. میداوودی در دقیقه‌ی 24 با حرکت به عمق دفاع پرسپولیس با پاس پشت پا کرار را صاحب توپ کرد اما پاس رو به جلوی بازیکن عراقی توسط نصرتی دفع شد.

میلاد میداوودی در دقیقه‌ی 28 یک موقعیت گلزنی را از دست داد. جاسم کرار با حرکت از کنار محوطه جریمه و پاس رو به عقب میداوودی را صاحب فرصت گلزنی کرد، ‌اما شوت مهاجم استقلال بلوکه شد و راهی به دروازه نیافت.

در ادامه پرسپولیس روی ضربه کرنر و اوت دستی صاحب دو موقعیت نصفه و نیمه شد، اما دروازه‌ی رحمتی باز هم به شکل جدی تهدید نشد.

خطای تیموریان در دقیقه‌ی 31 پرسپولیس را صاحب ضربه آزاد کرد، اما شوت زارع را رحمتی مهار کرد.

جواد کاظمیان در دقیقه‌ی 32 یک حمله‌ی دیگر را روی دروازه استقلال طراحی کرد، ‌اما میان مهاجمان پرتعداد استقلال اسیر شد و در حالی که کسی به او نزدیک نبود با ضربه‌ای کم دقت توپ را به آسمان کوبید.

جاسم کرار در دقیقه‌ی 37 در محوطه‌ی جریمه صاحب توپ شد اما با تعلل فرصت را از دست داد تا یک کرنر به دست آید.

کیانوش رحمتی در دقیقه‌ی 42 کارت زرد دریافت کرد.

در دقیقه‌ی 45 پرسپولیس صاحب ضربه آزاد شد. مازیار زارع و علی کریمی پشت توپ قرار گرفتند، اما ضربه‌ی کریمی به دیوار دفاعی برخورد کرد. خسرو حیدری هم به دلیل خطا روی کاظمیان کارت زرد دریافت کرد.

نیمه‌ی دوم

پرسپولیس نیمه‌ی دوم را با یک تعویض آغاز کرد و علیرضا محمد جای کاظمیان راگرفت.

استقلال در نیمه‌ی دوم بازی را طوفانی آغاز کرد؛ جدی ترین حمله استقلال در دقیقه‌ی 47 انجام شد و شوت سنگین میداوودی به تیرک دروازه برخورد کرد و پس از برخورد با معمارزاده راهی کرنر شد.

بهترین فرصت پرسپولیس را محمد نوری از دست داد. در حالی که استقلال نیمه‌ی دوم را بهتر آغاز کرده بود، پرسپولیس در دقیقه‌ی 50 با خطایی که منتظری روی کریمی انجام داد صاحب موقعیت پنالتی شد. هواداران پرسپولیس روی صورت رحمتی لیزر انداخته بودند و ترکی بازی را متوقف کرد و با ناظر بازی مشورت کرد و سرانجام پس از چند دقیقه‌ تاخیر اجازه زدن ضربه را داد، اما نوری در دقیقه‌ی 53 ضربه را به اوت زد. البته رحمتی هم جهت توپ را تشخیص داده بود.

در دقیقه‌ی 58 استقلال روی حرکت مجیدی صاحب فرصت گلزنی شد. حرکت کاپیتان استقلال در عرض با پاس به جباری همراه شد،‌اما ضربه‌ی فنی هافبک استقلال با اختلاف راهی اوت شد.

در دقیقه‌ی 60 پرسپولیس در سلسله حملاتی که انجام داد صاحب موقعیت شد، چند بار رفت و برگشت توپ و شوت‌های بلوکه‌ شده‌ی مازیار زارع سرانجام با ضربه‌ی سر نوری و واکنش رحمتی راهی کرنر شد.

در دقیقه‌ی 63 غلامرضا رضایی پس از چند سانتر ناموفق بر روی دروازه‌ی استقلال به سمت دروازه اقدام به شوتزنی کرد که ضربه‌ی او با چند متر اختلاف از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت. تیموریان پس از این صحنه به رضایی اعتراض کرد که چرا به وضعیت دو بازیکن مصدوم توجهی نکرده و توپ را به بیرون نزده است.

 علیرضا محمد که در نیمه‌ی دوم وارد میدان شده بود، با مصدومیت دست روبرو شد و در حالی که به توصیه پزشک تیم دستش را ثابت نگه داشته بود، تعویض شد و جایش را به هادی نوروزی داد. پس از این مصدومیت رحمتی روی زمین افتاد و نکته جالب این بود که ترکی خودش به سمت دروازه بان استقلال رفت و با گرفتن پای رحمتی کار پزشک تیم را انجام داد!

در دقیقه‌ی 70 بادامکی با خطایی که کنار زمین انجام داد از داور بازی کارت زرد گرفت.

پرسپولیس در دقیقه‌ی 73 روی اوت دستی بلندی که انجام داد به یک ضربه کرنر دست پیدا کرد، دو ضربه‌ی سر پیاپی سرخپوشان موقعیت خوبی را فراهم کرد اما رحمتی مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد.

نوری که در این دیدار پنالتی از دست داده بود، می توانست در دقیقه‌ی 76 روی پاسی که از نصرتی دریافت کرده بود، دروازه را باز کند، ‌اما یک قدم کم آورد و به توپ نرسید.

در دقیقه‌ی 74 استیلی که بازی را از دست رفته می دید با آوردن هاشمیان به جای بادامکی تلاش کرد تا تیمش را هجومی کند.

یک دقیقه‌ی بعد میثاق معمارزاده یک تک به تک را از جباری گرفت تا پرسپولیس همچنان به بازی امیدوار باشد. خطای ابراهیم شکوری در این دقیقه یک کارت زرد برای او به همراه داشت. برهانی هم جایگزین میداوودی شد.

حرکت خوب رضایی با پاس هاشمیان همراه شد، ‌اما باز هم پرسپولیس به گل نرسید. پرسپولیس در دقیقه‌ی 77 سه فرصت پیاپی به دست آورد اما هیچکدام به گل نرسید.

مجیدی که در دقیقه‌ی 78 آسیب دیده بود از زمین خارج شد و دیگر به بازی برنگشت و یوسفی جای او وارد زمین شد.

خطای شدید بر روی کریمی پرسپولیس را صاحب ضربه‌ی آزاد کرد اما سانتر شماره هشت پرسپولیس ره به جایی نبرد .

در حالی که پرسپولیس حملات زیادی را انجام می داد، استقلال در دقیقه‌ی 81 به گل دوم رسید.

یوسفی در دقیقه‌ی 84 صاحب یک موقعیت دیگر هم شد، اما ضربه‌ی فنی او با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

حرکت کریمی از جناح راست و نفوذ به محوطه‌ی جریمه با پاس رو به عقب او همراه بود، اما مدافعان استقلال توپ را دفع کردند.

 

 شرح گل ها :

1- 0 : شوت سنگین میداوودی با دفع ناقص معمارزاده همراه شد، مجتبی جباری توپ برگشتی را در اختیار مجیدی قرار داد و ضربه‌ی بغل پای کاپیتان آبی ها گل نخست بازی را رقم زد.

2 – 0 : استقلال در دقیقه‌ی 81 به گل دوم رسید. فرار برهانی پشت سر مدافعان استقلال را صاحب موقعیت کرد. مهاجم تازه وارد استقلال پس از عبور از معمارزاده توپ را به بیرون داد و جباری گل دوم را به ثمر رساند. یوسفی که تازه به میدان آمده بود روی این گل نقش بسزایی ایفا کرد.

بهترین بازیکن :

مجتبی جباری از سوی گروه کارشناسی سازمان لیگ به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد . او یک پاس گل داد و یک گل زد و یادآور مجتبی جباری سال 84 برای استقلال بود . جاسم کرار هم البته جزو بهترین های این مسابقه بود . مردی که بعد از بازی ضعیفش مقابل تراکتورسازی با نمایش خوبش همه فوتبالدوستان را شگفت زده کرد

 

اتفاق ویژه :

مگر می توان فقط یک اتفاق را به عنوان اتفاق ویژه انتخاب کرد . مظلومی در روز تولدش هت تریک کرد و برای سومین بار متوالی پرسپولیس را شکست داد . حدود دقیقه 83 این مسابقه و خروج هواداران پرسپولیس از ورزشگاه و خالی شدن صندلی های روبروی ورزشگاه اتفاقی بود که در یک دهه گذشته مشاهده نشده بود . در کنار همه این موارد بازی زیبای این دو تیم مهمترین اتفاق دربی 71 بود . 

 

 

 نتایج سایر دیدارهای امروز: 

 

مس سرچشمه صفر - صبا یک

 گل: حسین حجازی‌پور(46) برای صبا 

فولاد صفر - شهرداری تبریز صفر 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد