فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

انتقاد شدید واعظ آشتیانی به ترکیب هیات مدیره سرخابی

  

فوتبال روز:اعتراض ها علیه اولین تصمیم وزیر ورزش همچنان ادامه دارد . انتخاب اعضای جدید هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با انتقادهای شدید همراه بود و به نظر می رسد که مصاحبه اخیر امیررضا واعظ آشتیانی و برخی اظهارات او ممکن است در آینده نزدیک جریانی را علیه تصمیم تازه وزیر ورزش پدید بیاورد

 

 قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی و مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در گفت و گوی تازه خود با ایسنا انتقاد شدیدی علیه انتخاب نماینده های مجلس در هیات مدیره باشگاه استقلال کرده است . انتقادهایی که گویا بیشتر متوجه امیدوار رضایی است.  

امیررضا واعظ آشتیانی درباره انتخاب اعضای هیات مدیره‌های جدید استقلال و پرسپولیس، گفت: شخصا فکر می‌کردم آقای عباسی در انتخاب اعضای هیات مدیره دو باشگاه منطقی تر عمل کند. حداقل انتظار من این بود که وزیر ورزش و جوانان با توجه به سابقه کار اجرایی و نمایندگی مجلس و به این دلیل که تشکیلات سازمانی را خوب می‌شناسد، عملکرد بهتری در اولین تصمیم وزارتی‌اش داشته باشد. 

او ادامه داد: من پیش از این هشدار داده بودم که انتخاب نمایند‌گان مجلس شورای اسلامی در هیات مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تبعات سیاسی و واکنش‌هایی از سوی مردم و نمایندگان در پی خواهد داشت. من واقعا از انتخاب اعضای جدید دو هیات مدیره شوکه شدم، چون آن چه به آن فکر می‌کردم و انتظارش را نداشتم، اتفاق افتاد.

مدیر عامل پیشین باشگاه استقلال در ادامه با بیان این که در گذشته انتخاب اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس منطقی تر بود، افزود: در گذشته‌ای نه چندان دور برخی نمایندگان مجلس در هیات مدیره دو باشگاه عضو بودند که عملکردشان مثبت نبود و اینک این سوال پیش می‌آید که این نمایندگان قرار است چه کار بزرگی در این دو باشگاه انجام دهند و حضورشان چه تاثیری در عملکرد این دو تیم دارد؟ 

واعظ آشتیانی ادامه داد: یک نماینده مجلس گفته است دلیل حضورش در هیات مدیره این است که عشق خدمت به جوانان را دارد. من از او می پرسم، چرا این عشقش را در شهر خود نشان نمی‌دهد و به عنوان نمونه از طریق انجمن‌ها و هیات های ورزشی حوزه انتخابی‌اش در امر ورزش اثرگذار نیست؟ در مجموع باید بگویم انتخاب اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس بدون مطالعه منطقی انجام شد. 

او افزود: جای تاسف دارد وقتی که می بینیم انتخاب اعضای هیات مدیره دو باشگاه بر خلاف نظر رییس جمهور انجام شده است، تا جایی که من می دانم رییس جمهور محترم دوست ندارد کسی برای گرفتن رای متوسل به قول و وعده شود، اما به عقیده من انتخاب نمایندگان مجلس در هیات مدیره دو باشگاه تحقق قول‌هایی است که به آنها داده شده است. 

واعظ آشتیانی همچنین با بیان این که باز هم هشدار می‌دهم که انتخاب نمایندگان مجلس در هیات مدیره استقلال و پرسپولیس در آستانه انتخابات مجلس برای این نمایندگان رانت انتخاباتی ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: استقلال و پرسپولیس باشگاه‌های بزرگ و پرطرفدار هستند و حضور نمایندگان در هیات مدیره آن‌ها برایشان رانت انتخاباتی ایجاد می‌کند، ممکن است برخی از نمایندگان مجلس نسبت به این اتفاق اعتراض کنند که کرده‌اند و البته حقشان است که اعتراض کنند. 

او همچنین خطاب به دستگاه‌های نظارتی کشور، گفت: سوال من از این دستگاه‌ها این است که چرا در گذشته روی مساله دو شغله‌ها بسیار حساس بودند و بحث‌هایی فراوانی انجام می دادند، اما امروز و در قبال هیات مدیره سرخابی‌ها هیچ واکنشی نشان نمی دهند، اگر بناست قانون اجرا شود، باید برای همه اعمال شود و افراد برایش مهم نباشد.

مدیر عامل پیشین باشگاه استقلال در ادامه افزود: طرحی که اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و به عنوان طرح «نظارت بر نمایندگان مجلس» معروف شده است، می‌تواند جلوی لابی‌ها و رابطه‌ بازی‌های برخی از افراد را بگیرد تا آن‌ها نتوانند از آن طریق مسئولیت‌های دیگری به جز نمایندگی مجلس اخذ کنند. در کل باید گفت انتخاب اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کاملا سیاسی بود و به جای جلب اعتماد عمومی سوال‌های زیادی در اذهان عمومی ایجاد کرده است. 

او در ادامه با بیان این که متاسفانه در انتخاب اعضای جدید هیات مدیره‌ها حتی به سابقه این افراد دقت نشده است، تصریح کرد: در هیات مدیره استقلال کسانی انتخاب شده‌اند که سابق بر این در این باشگاه حضور داشتند و عملکرد منفی آن‌ها در عدم ارائه لیست بازیکنان استقلال به AFC و حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا کاملا معلوم و مشخص است. حتی در آن زمان محمد علی آبادی در نامه‌ای اعلام کرد که این افراد باید برای همیشه از ورزش کنار بروند، اما امروز نه تنها کنار نرفته‌اند، بلکه با رابطه خودشان را دوباره در مجموعه استقلال وارد کرده‌اند. 

او ادامه داد: اگر در بین اعضای هیات مدیره جدید دو باشگاه کسی در انتخابات آینده مجلس کاندیدا شود، باید رد صلاحیت شود، چون این کار او مصداق بارز فرصت طلبی است. نمایندگان مجلس نیز که در هیات مدیره‌ها عضو هستند، باید تعهد بدهند که در دور آینده نامزد مجلس نمی‌شوند، چون در غیر این صورت حضورشان در هیات مدیره نوعی استفاده از رانت دولتی برای انتخابات است. 

واعظ آشتیانی در پایان  گفت: در روزهای اخیر رسانه‌ها، اهل قلم و برخی از نمایندگان مجلس اظهارنظرهای زیادی درباره انتخاب اعضای هیات مدیره‌ها داشته‌اند که نشان می‌دهد آقای عباسی در انتخاب این افراد دقت لازم را نداشته است و همچنین برای این کار از مشاورین صدیق که مسیر درست را به او نشان دهند نیز بی‌بهره بوده است. در پایان باید پرسید افرادی که به عضویت هیات مدیره‌ها در آمده اند، آیا می‌توانند برای رفع مشکلات مالی دو باشگاه چاره جویی کنند؟ چه خوب بود وزارت ورزش و جوانان هیات مدیره‌ای برای دو باشگاه انتخاب می‌کرد که دارای ویژگی‌های مناسب این کار بودند. 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد