فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته هشتم لیگ برتر/ استقلال با گل جباری صدرنشین شد

   

فوتبال روز: تیم فوتبال استقلال با برتری برابر سایپا به صدر جدول لیگ برتر بازگشت.

 

استقلال 1- سایپا 0  

 

ورزشگاه آزادی تهران تماشاگر : 15 هزار نفر
گل  : مجتبی جباری ( 77 )
داور : محسن قهرمانی
 اخطار : فرهاد مجیدی ( 25 ) ، ابراهیم صادقی ( 61 ) ، کرار جاسم ( 69 ) ، مجتبی جباری ( 2+90 )
 استقلال تهران : مهدی رحمتی ، حنیف عمران زاده ، پژمان منتظری ، میثم حسینی ، علی حمودی ( میلاد میداوودی 59 ) ، خسرو حیدری ، آندارنیک تیموریان ، کرار جاسم ( اسماعیل شریفات 80 ) ، مجتبی جباری ، آرش برهانی ( محسن یوسفی 60 ) و فرهاد مجیدی
 سرمربی : پرویز مظلومی
  

سایپا : وحید مهدی خانی ، پیروز قربانی ، مرتضی ابراهیمی ، مجید ایوبی ، مجید غلام نژاد ، اسحاق سبحانی ، روزبه شاه علی دوست ، ابراهیم صادقی ( محمد منصوری 87 )، رضایی ( میلاد غریبی 82 ) ، امین منوچهری ( مهدی خیری 78 ) و کریم انصاری فرد  

سرمربی : مجید صالح  


شرح بازی :
 بازی امشب آزادی، نبرد دو تیم سوم و هفتم جدول رده بندی در پایان روز اول هفته ی هشتم لیگ برتر بود . این دیدار در شرایطی با سوت محسن قهرمانی پر کار در این هفته ها آغاز شد که استقلال پس از برد شیرین دربی در پی سه امتیازی دیگر بود و از آن سو شاگردان کمک سابق منصور ابراهیم زاده برای رهایی از نمودار سینوسی نتایج، به دنبال کسب نتیجه ای قابل قبول بودند .
 نیمه ی اول این بازی را به جرات می توان در زمره ی کم افت و خیزترین دیدارهای این فصل لیگ به حساب آورد . استقلال دل به مثلث قوی خود در خط میانی بسته بود، همکاری آندارانیک تیموریان، کرار جاسم و مجتبی جباری با محوریت شماره ی هشت آبی ها سبب گشته بود که برتری در تصاحب توپ نصیب استقلال گردد ولی دفاع چند لایه ی سایپا با تمرکز بالا مانع از خلق موقعیت های آنچنانی روی دروازه ی شاگردان مجید صالح شده بود .
 سایپا سعی بر آن داشت که با نزدیک کردن خطوط، نقطه ی قوت حریف را از کار بیندازد و سپس در ضد حمله شم گلزنی بالای کریم انصاری فرد را شانس بالای خود برای گلزنی به حساب آورده بود . اولین موقعیت بازی اتفاقا در دقیقه ی دوازدهم روی همین تاکتیک ایجاد شد اما یورش ستاره ی شماره ی ده تیم میهمان از سمت راست با دفع مهدی رحمتی روبرو شد . تمرکز دفاعی سایپا پس از دقیقه ی بیست و پنجم تا حدود زیادی از میان رفت تا خبری از بازیسازی در دفاع نباشد و زیر توپ زدن های مداوم مدافعان، درصد حاکمیت توپ و میدان را برای آبی ها بالاتر برده بود .
 استقلال می توانست در دقیقه ی 30، همکاری تیموریان و برهانی را با ضربه ی سر مجیدی تبدیل به گل نخست بازی نماید ولی سانتر آرش برهانی با اندکی اختلاف از مقابل سر کاپیتان آبی پوشان گذشت . هفت دقیقه بعد، پژمان منتظری این موقعیت را داشت که روی سانتر مناسب جباری و اشتباه مهدی خانی، دروازه ی خالی از دروازه بان حریف را باز کند ولی ضربه ی او فضای بالای دروازه را شکافت .
 نیمه ی نخست نه چندان تماشایی این مسابقه در نهایت با همان نتیجه ی ثبت شده در دقیقه ی اول روی اسکوبرد آزادی به انتها رسید . شرایط کم افت و خیز حاکم بر نیمه ی نخست بازی، در پانزده دقیقه ی ابتدایی چهل و پنج دقیقه ی دوم نیز همچنان پا بر جا بود با این تفاوت که صحبت های سرمربی نارنجی پوشان برتری در تصاحب را از استقلال گرفته بود تا بازی در شرایطی تقریبا مشابه از این لحاظ، پی گرفته شود .
 اولین موقعیت نیمه ی دوم دیدار نیز به مانند چهل و پنج دقیقه ی نخست در دقیقه ی 59 نصیب کریم انصاری فرد شد که ضربه ی وی این بار از سمت چپ با فاصله ای نه چندان دور از کنار دروازه ی رحمتی گذر کرد . دو تعویض هجومی پرویز مظلومی در دقیقه ی شصت بیش از همه نمایانگر عدم رضایت وی از عملکرد خط آتش استقلال داشت . میلاد میداوودی پس از هشت دقیقه می توانست روی ضربه ی آزاد عالی خود تعویض طلایی مظلومی لقب بگیرد ولی عکس العمل مناسب دروازه بان جوان سایپا این موقعیت را از او گرفت .
 پس از گل دقیقه ی 77 مجتبی جباری، دو تیم بازی تقریبا متعادلی از خود به نمایش گذاردند . سایپا با سه تعویض خود سعی بر تغییر نتیجه ی مسابقه داشت ولی هوشمندی بازیکنان استقلال در دفاع مانع از این امر شد . در نهایت استقلال توانست پیروزی را در شرایط نه چندان برتر از آن خود کند که این مهم، نکته ی حائز اهمیتی در مسیر قهرمانی به حساب می آید . 


 گل  :
1-0استقلال:پاس در عرض فرهاد مجیدی، پشت محوطه ی جریمه ی سایپا به مجتبی جباری رسید و ضربه ی مهار ناشدنی وی دور از دستان مهدی خانی تبدیل به تنها گل بازی شد .
 


. اتفاق ویژه : اعتراض فرهاد مجیدی به زمین خوردن بازیکن سایپا در دقیقه ی شصت و دوم مسابقه سبب شد که توپ را با عصبانیت و با اندکی توقف راهی خارج از زمین کند که این امر سبب جر و بحث مختصر بازیکنان دو تیم شد . نوزده دقیقه پس از سوت آغاز نیمه ی دوم، زمین خوردن هافبک عراقی استقلال در محوطه ی جریمه ی حریف از نگاه محسن قهرمانی دایوینگ تشخیص داده شد و همین نکته سبب گشت که هواداران استقلال تا دقایقی وی را شماتت کنند 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد